Škoda Auto: karta MyŠKODA Powerpass umožní nabíjení u 143 000 nabíječek

redakce - 12 Říjen 2020

Základem pro snadné provozování elektromobilů Škoda Auto je služba MyŠkoda Powerpass. auto elektromobily Škoda MyŠkoda Powerpass nabíjení elektromobilů

Elektromobil Škoda Enyaq iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu na střídavý proud s výkonem až 11 kW. V závislosti na kapacitě baterie trvá dobíjení 6 až 8 hodin.
foto: Škoda

Službu MyŠKODA Powerpass začala automobilka zájemcům o elektromobilitu nabízet na jednotlivých trzích před spuštěním prodeje nového elektrického SUV Škoda Enyaq iV.

MyŠKODA Powerpass umožňuje s jednou autorizační kartou nabíjet vůz kdekoli v široké síti nabíjecích stanic všech možných provozovatelů, u kterých by musel jinak zákazník řešit registraci či jednorázovou platbu vždy jednotlivě.

Uživatelé budou moct nabíjet u více než 143 000 nabíjecích stanic po celé Evropě. Součástí sítě jsou jak běžné dobíjecí stanice, tak třeba rychlé nabíječky IONITY.

„Jejich počet každým dnem roste s tím, jak se do sítě připojují jednotliví partneři a jak jsou zprovozňovány nové nabíječky,“ říká Barbora Kabátová, která má rozvoj služby na starosti.

Důležitou součástí služby je mobilní aplikace MyŠKODA Powerpass – v té si zákazník objedná kartu a aktivuje kontrakt, zároveň mu aplikace pomůže vyhledat nejbližší nabíjecí stanice v síti a také zobrazí aktuální ceny dobíjení.

Zákazník následně přijede k nabíječce, u ní se autorizuje kartou MyŠKODA Powerpass a vůz nabije. Platbu v danou chvíli vlastně neřeší, jednou měsíčně mu přijde souhrnné vyúčtování za všechna jeho dobíjení za měsíc.

Součástí vyúčtování bude i nízký poplatek za službu MyŠkoda Powerpass. „Ten se bude v závislosti na trhu pohybovat na úrovni asi 37 eur ročně a majitelé modelu Škoda Enyaq iV ho dokonce mohou mít pro první tři roky zdarma,“ říká Kabátová.

Součástí sítě dostupné s kartou MyŠkoda Powerpass budou i nabíjecí stanice u dealerů značky Škoda, které jednotlivá zastoupení postupně budují. U dealerů Škoda Auto si také mohou zákazníci pořídit wallboxy pro nabíjení v domácích podmínkách.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Anonym123

taká otázka - dostane tú kartu skutočne KAŽDÝ? pretože bmw ich má veľmi dávno ana slovensklu o nich ani písmenko.
a ku škoda citygo iV ich spomínali ešte pred predajom a nikde nič!

Obrázek uživatele runner42

Dotaz na místí elektromilovníky a fotovoltaiky - díval jsem se na QBO cyklus a podle všeho nás po normálním jaru, létě a podzimu čeká i normální, tedy hodně chladná zima s východním proudění - jaké přípravy děláte?

Já zkontroloval zásoby, udělal servis sněhové frézy a test diesl agregátu, auta o víkendu přehodím na zimáky (LC na hřeby, na horách se to toleruje) a přesunul jsem 3 metry navíc bukovýho dřeva do vnitřního skladu.

Vy jako vyleštíte panely a do elektrovehiklů nakoupíte kožichy?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jinak řečeno globální změna klimatu se nekoná. Bylo by zajímavé zjistit proč. Jednoduché vysvětlení bývá to nejpravděpodobnější.

Tak si teď vymýšlím. Ubylo letadel přes Atlantik, a tedy i splodin, které tvoří kondenzační jádra pro déšť. Mraky nevyprší nad mořem, ale postoupí až k nám.

Já nevím jak vy, ale letos jsem sucho nezaznamenal.

PS: Jo, budu muset zkontrolovat naftove topeni ve svém nafťáku, pravdu má náčleník. Je třeba se připravit.

Vy jste toho nezaznamenal celkem hodne.

Máte snad pocit, že máme sucho?

Ta nase zemekoule je trochu vetsi nez vas dvorek kam vidite. Tundra roztava, mesta se bori do bazin, tajga hori, je tam sucho. Australie, Kalifornie a jinde hori obrovska uzemi. Uroda usycha. A nase 17m hluboka studna na zahrade je bez vody i dnes. Asi bydlite v panelaku a s prirodou nejste v kontaktu. Suche lesy pozira kurovec. Ale vy se kouknete z okna, vidite ze prsi a svet je v poradku.

Kůrovec požírá monokulturu - vytvořili jsme z lesů přešlechtěné ratlíky a udělali skvělé podmínky pro kůrovce.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kdo vysazel tu monokulturu na Boubine a vsude v Evrope? Asi za tim budou dotace od Neandertalcu. Sakramenske dotace.

Na Šumavě je hospodářský les asi od 17. století, sází se smrk, protože roste rychle. Mohou za to šlechtické rody, které tam sídlili v okolí a chtěli s dřevem obchodovat.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A vůbec to nebude tím, že všude kolem jsou monokultury, na kterých se přemnožil, tak to má kůrovec přes kopec.

A vy to zachráníte, vy který bojujete za planetu. Zachráníte Tundru, zabráníte požárům, které vždycky vznikaly a jsou přirozenou součástí přírody, dokonce někdy jsou potřebné. A ta vaše studna, to je ovšem perla. Protože to nevím, předstírám jsou to jenom spekulace. Když má někdo studnu hlubokou 17m, tak to znamená, že na tom místě asi není moc vody, proč by ji jinak dělal tak hlubokou. A byla tam vůbec někdy ta voda? A nestalo se, že někdo kolem vyvrtal ještě hlubší studnu a stáhnul vodu k sobě. Ale hlavně, za všechno může změna klimatu. Tak tomu říkám vrcholný výkon demagoga.

Kdyz bude nekolik miliard lidi nadale palit ropu v smradochu, tak se to projevi nejakym zpusobem. A kdyz prestane nekolik miliard lidi palit ropu, tak se to take projevi. Ted je na vas zjistit, ktery scenar je lepsi.

Když bude několik miliard lidí mít EV, tak tady nebude dostatek surovin pro jejich výrobu, nikdo neumí zatím recyklovat baterky a budeme zavalení opotřebovanými soláry.

Když bude mít několik miliard lidí cokoli, z toho vyplývá, že tu prostě není místo pro několik miliard. A pokud nechcete jako vaši kolegové zabít lidi vojsky NATO, nezbyde vám nic jiného než antikoncepce.

Nejlepe antikoncepci do vody v Cine a rusku. Jak rikate, hodne by to svetu pomohlo.

Je dostatek materiálu na jejich výrobu a baterie se recyklují už desítky let. Soláry jdou recyklovat ještě jednodušeji.

Recyklace těchto produktů ve větším množství bude velmi výnosný byznys. Zatím ovšem není moc co recyklovat, protože před 25 lety těch solárů moc nebylo a EV ještě méně. :-)

Antikoncepce pro bílou rasu není potřeba, ta vymírá sama. Pro ty ostatní OK ale jak to chcete provést? Násilím to nepůjde, musíte jim něco slíbit. Dříve stačil tranzistorák ale dneska budou chtít auto. To si nepomůžeme. :-)

---

Renault Zoe ZE50 FVE 4,55 kWp

A co přestat chovat jako idioti, zavřít hranice a přestat posílat potraviny. Tak funguje evoluce miliardy let.

Ta studna je stara pres 100 let. Drive tam bylo 10 m vodni sloupec. Kdyz jsme sli pred 5-10 lety na podzim po louce, vse perovalo, protoze vse bylo prosakle vodou. Dnes je v hloubce 30cm sucha puda. Mame vodovodni rad a posledni dobou se v lete nesmi odebirat voda na zalevani a bazeny. Asi to neco znamena. Ale je mozne, ze nekdo vykopal studnu a ted v celem kraji chybi voda. V panelaku vam tece voda z kohoutku, tak proc se starat.

10m vodního sloupce? A ještě tu o karkulce prosím. Ani v minulosti se studna nekopala zbytečně hluboko, ale to nemá cenu se hádat, já vám nevěřím, nemám jak to ověřit a nemá tedy smysl o tom diskutovat.

Bobešku, kůrovec Ti vypil studnu a sucho vysušilo mozek? A u nás furt chčije a furt chčije, si nevybereš.

Obrázek uživatele Anonym123

tak napoviem - video kde odstraňuje malú vrstvu
https://www.youtube.com/watch?v=ehoy6XlK4v8

a všeobecne návod na odstraňovanie hrubšej vrstvy
https://www.youtube.com/watch?v=YsaWlfKW1-A

podľa jedného majiteľa vyrába aj slabý slnečný svit, ... najviac (špičkovo) v slnečnom mraziovom dni, netreba panely chladiť.

To hrablo z 1. videa mam take. Je fakt dobre a jde to svizne za par minut. Ten chudak v Norsku ma trochu vic prace, ale ma peknou vychytavku. Jinak muzu potvrdit, v zime kdyz sviti slunicko, vyroba je i pri nizkem slunicku porovnatelna jako v lete, kdyz je slunicko nejvys. Studeny panel dava predevsim vetsi napeti a tim i vykon stoupa. Nejlepsi je unorove slunicko, to vyrabi nejvic elektriny.

Obrázek uživatele Michelin

Jo taky prezujeme zimaky a pak si budeme uzivat, ze nam auto topi hned, a ne az se mu ohreje motor.
Takze kozich potrebuje spis drtiva vetsina (az na par stastlivcu s webastem) uzivatelu spalovaka.
Jeste se mi vybavuje jak jsem si vzdy az po mnoha kilometrech za jizdy (moc prijemne, svlekat bundu, kdyz ridite) svlekal bundu a pri kratkych pojizdkach jsem ji nesundaval vubec.
Zlata elektrina.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

A take jednim klikem na mobilu si predehrejeme auto. Nejcasteji s elektrinou ze zasuvky. Takovy komfort ma jen par spalovaku s pridavnym topenim na dinosauri houwna. Vetsina tech zaostalych smradochu skrabe namrazu a jeste u toho zamoruji okoli smradem.

Obrázek uživatele Michelin

Jj, a ti co sice mají webasto, ale parkují v garáži si zase předem nezatopí.

A to jsme ani nezmínily problémy se startováním. Už jsem tu dával mnohokrát k lepšímu příhodu jak jsme byly se známejma na horách a po týdnu já naložil a odjel a známej běhal po parkovišti a sháněl někoho se startovacími kabely...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

No jo, ale ty startovací kabely jsou kvůli 12V baterce ;) takže asi tak, když se vysype BEV 12V baterka má zrovna takový problém, protože nebude mít jak se standardní cestou dostat k baterce vysokonapěťový....

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Rozdíl je v tom, že ta 12V baterka v bevku se průběžně dobíjí z baterky trakční (a to v případě potřeby, i když auto stojí zaparkované) a hlavně z ní není třeba sosat takové proudy při otáčení promrzlým spalovacím motorem se ztuhlým olejem...
Takže pravděpodobnost, že se "vysype" takovým způsobem aby jste neodjel je mnohem menší než u té ve spalováku. Tam je to po pár dnech stání v mrazech skoro jistota.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Dani

To znám, nechal jsem rozsvícená světla a za dvě hodiny mě s BEV musela zachraňovat A4 TDi (!!!) s kabely. A to bylo 13.7. tedy žádný holomráz.

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020

Obrázek uživatele Michelin

A co to bylo za bevko?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Dani

je v podpisu. Půjčovna tvrdila, že 12V baterka už nebyla původní, ale i tak mohla mít pěknejch pár let. Podle mě je to chyba, spoléhat se i u BEV na nejnespolehlivější součástku každého auta.

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020

Z bezpecnostnich duvodu je rozvod pro vedlejsi spotrebice 12V. Pouze klima kompresor bezi primo z trakcni baterie. A kdyz vam zkolabuje 12V baterka, tak samozrejme nefunguje ani centralni zamykani. Tesly maji externi pristup k 12V konektorum aby se dalo auto otevrit pomoci externi 12V baterky.
Ze se vybil Ford Focus se ani nedivim. To je vic sabotaz elektromobility, nez propagator. Tesla a jina EV maji menic, ktery 12V baterku dobiji z trakcni baterie.

Obrázek uživatele Michelin

Jo pardon, nevšiml jsem si.

Njn. Když se tu píše o tom jaký má Tesla náskok tak na tom asi něco bude. Mě to opravdu 12V baterku průběžně dobíjí, i když je auto zaparkované.
Každopádně jsem už narazil i na nadšence co si tu olověnou 12V baterku měnili za lithiovou.

Jinak pokud necháte rozsvícená světla u každého jiného auta tak dopadnete nejspíše stejně. Ten hlavní rozdíl v užívání 12V baterek mezi ICE a BEV je jak jsem psal v tom, že v BEVKu jí v zimě netrápíte startováním zmrzlého ztuhlého motoru, který navíc často po pár dnech stání v mraze nechce třeba hned na první dobrou chytit.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Dani

Trochu jsem hodil všechny BEV do jednoho pytle, omlouvám se. Pokud už to má Tesla nebo i další vyřešené takhle, tak to potom ano, i olověná baterka by pak mohla mít neomezenou životnost, těch pár vteřin na sepnutí relátek musí udržet cokoliv. V mém případě se jednalo o typický compliance car první generace, tam bylo možné leccos.

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020

Obrázek uživatele Michelin

Je teda pravda, že Tesle neustále ubývají procenta, když dlouhodobě stojí, což u Leafa nepozoruji.
Tedy na těch horách občas kouknu do aplikace jestli neubylo nějak moc.
Se spalovákem jsem, ale chodíval jednou dvakrát za týden auto projet, což bylo mnohem více obtěžující.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Jakej je rozdíl mezi veteránem a BEV? Žádnej, doma stojí na nabíječce oba. Jedno na udržovací, aby se baterka nevytřískala zimou a druhý, aby to vůbec jelo :D

Hele díky za pobavení jezdit dvakrát týdně se spalovákem, aby se nevybila baterka...dobrá pošetilost...co udržovací nabíječka, nebo dřív baterku z auta vyndat (v době asfaltek)?
Můj šuplík ((c) Leodendula) nabíječku nezná a manželky moderna ano, ta ji zná - protože má tak velkou vnitří spotřebu, že při krátkých jízdách potřebuje jednou za dva měsíce pro sichr doštochnout - ale tam je kámen úrazu to inteligentní podbíjení baterky...aneb pro pár gramu co2 zničíme baterku za tisíce...program ekologismus plus

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mohu poprosit o osvětlení, co je "inteligentni podbijení" baterie? Nic mne nenapadá.

Je to ironie k "inteligentnímu nabíjení" - dneska když jedete s novým autem, tak nabíjení nefunguje, dokud nedosáhne napětí baterky tak nízkých hodnot, kam by v normálních světech ji nikdo rozumný nepustil, neb už je to na hraně sulfatace desek . Snižuje se tak zátěž alternátoru, aby byly nižší emise. Spolu se Start Stopem je oboje obrovským katem baterek, kdy možná ušetříte pár gramů výfukových plynů, ale ani náhodou nenašetříte na emise z likvidace staré a výroby nové baterky, které takto výrazně zkracujete životnost.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To je teda síla. Takže alternátor dnešních aut už nedrží baterku na 14,4V, ale méně? Jako že se ušetří, když ji nebude držet trvale na 100%?

Smirte se s tim, ze spalovak je ve finalnim tazeni a zmar bude cim dal strmejsi. Radim vam dobre, hodte to na srotiste.

Přesně tak.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Ctete prosim to vlakno cele.

Psal jsem o mrazivem tydnu na horach a spise nez kvuli baterce jsem jej projizdel aby pak ten motor vubec chytil.

Co se tyka te Tesly na “udrzovaci” nabijecce tak jednou za 4 mesice jej pripojit asi neni takovy problem, ale pochybuji, ze si to koupi nekdo proto aby to nechal pul roku stat...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Já to četl celé a je to vtip dne...ale díky pobavení...a námět na komiksový strip.. mimochodem na horách se pohybuji od narození, takže si troufám říct, že něco málo o zimě tuším ;)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

To jste tedy stastlivec, kdyz jste nikdy nemel problem v tuhych mrazech nastartovat auto. Zavidim.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Kdepak šťastlivec - prostě správné návyky péče o auto a elektrické příslušenství, které jsem získával do dědy již jako prcek, když jsem koukal, jak se o své auto stará a ke strojařině a elektrotechnice mě přivedl. Sice pro spoustu lidí vypadám jako pábitel, ale tyto získané návyky jsem neopustil do teď u sebemodernějšího auta.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

No vidíte.
Moje první auto byl ještě dvoutaktní Wartburg. Koupil jsem ho mimochodem od dědy i se spoustou rad jak se o něj starat, protože to bylo auto, které vyžadovalo péči...
Dál jsem měl auta benzínová čtyřtaktní, ale ještě s karburátorem, měl jsem benzín vstřikovaný atmosféru i přeplňovaný, měl jsem přestavbu na LPG, měl jsem všechny možné druhy nafťáků, na vojně jsem jezdil s Tatrou 815 8x8 a přívěsem. Celkem jsem najel za život cca 1mil. kilometrů (s jedinou nehodou kdy do mě vletěl někdo zezadu), z toho posledních 180tis.km na elektřinu.

Věřte, že moje zkušenosti jsou také bohaté, a že když s těmito zkušenostmi napíšu, že elektřina je jednoznačně to nejlepší a nejméně problémové svezení jaké jsem zažil, tak na tom něco bude.
Trollové (a vás vážně stále nevím jestli mezi ně zařadit či nikoli) nás elektromobilisty (obzvláště ty co jezdí v Tesle) nazývají s oblibou fanatiky a přitom proti mým zkušenostem s elektromobily jsou ty jejich (a patrně i vaše) nulové nebo úplně zanedbatelné. Takže kdo je vlastně fanatik? Ten co si řádně vyzkouší obě technologie a pak se rozhodne která z nich je lepší, a nebo ten kdo s jednou z nich nemá žádné nebo prachbídné zkušenosti a přesto jí do úmoru pomlouvá?

Můžeme si tu poměřovat pindíky jak chceme, dokud nenajezdíte na elektřinu to co já tak se nemáme o čem bavit, protože všechno vaše posuzování plyne z toho, že na ev nahlížíte optikou uživatele spalovacích aut, obohaceného zkušenostmi svého dědy...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

No heleďte, praktické zkušenosti mám s elektromobily od roku 2008 - což je mimochodem doba, kdy většina z vás tady maximálně snila. Hrdě můžu říct, že elektromobilita nese otisk mých myšlenek a výsledků vývoje. Takže trochu tuším o čem to je. Po několika desítkách let vývoje z ohledem na eliminaci energetické náročnosti aplikací ne na papíře, ale v praxi, taky bych řekl, že o tom něco málo tuším. A se všemi těmi zkušenostmi klidně opakuji (a klidně mě za to označte trollem), elektromobilita není a ještě dlouho nebude pro každého - mimo to, ani pro mě v soukromí za soukromé peníze není a přesto můžu s klidným svědomím říct, že dělám maximum pro to, abych planetu co nejméně zatěžoval s ohledem na to, jaké emise jsou vázány k mému výdělku. To, co jste najezdil s elektromobilem je fajn - ano sám jsem tolik, co vy, s elektromobilem nenajezdil s troufám si odhadnout, že díky změně životního stylu s velkou pravděpodobností už ani nenajezdím, což vůbec nepovažuji za nějakou škodu - protože nejméně emisí produkuje ten, kdo nejezdí. Mimochodem ke zkušenostem mého dědy, jak jste rádoby sarkasticky poznamenal, nešlo o zkušenosti chlapíka z garáže, ale o profesionála každým coulem ;o) a trávený čas s ním a jeho přáteli byl na úrovni toho, že jsem na VŠ neměl moc v odborných předmětech jako mechanika vozidel, konstrukce podvozků, průmyslové pohony atd. moc práce s bonusem proti ostatním - praxí.
edit: co jsem si po těch letech z práce především odnes, že žít je třeba co nejjednodušeji a ohledně aut, chci mít co nejjednodušší, nejprimitivnější, abych si užil řízení a mohl si dělat úrdžbu sám. Přesně tak jako před lety v té garáži, kde stával Spartak, Trabant..Aerovka..
Prostě back to root

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Asi mate zkusenosti se Skodou Eltra, nebo podobne. S olovem se dnes uz fakt nikdo nezabyva.

Když to shrnu tak jsem jezdil s olovem, LFP, NMC, LTO.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ja si s autickama na DO nehraju.
Jinak doufam, ze LTO znamena lithium titanove baterky a ne lehky topny olej.

Obrázek uživatele Michelin

Jestli je pravda co pisete na zacatku, jak jste se na vyvoji elektromobility podilel a zanechal v ni sve stopy, pak uplne nechapu jak muzete mit problem s financemi.

Co se tyka toho dedy, tak me mrzi jestli to vyznelo sarkasticky, opravdu to tak mysleno nebylo.

Nepracujete nebo nepracoval jste nahodou pro Bosch?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Opakuji - když vezmu jakými emisemi jsou moje výdělky zatíženy, jaké mám soukromé nájezdy (jen pro zajímavost, letos už je to cca 4 000 km a na kole jsem letos najel něco kolem 2 000 km) a kolik dneska elektromobil stojí, tak se ta křivka nikdy v rozumné životnosti auta neprotne, aby bylo ekologičtější než to, co mám dneska. A docela o tom pochybuji u řady lidí, že se protne, zvlášť, když vidím v jakém věku a s jakými nájezdy lidi BEV prodávají. Na rovinu přiznávám, milion za auto nedám, to mi přijde jako hýření.

Určitě jsem v životě něco s Boschem nebo pro Bosch dělal, stejně jako pro další.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

A proc by jste si mel kupovat s takovym najezdem bev za 1mil.?
Brzy bude na trhu bev od Dacie (a nebude to nakupni taska jako Citigo) s realnym dojezdem pres 200km za cenu pod pul milionu. Jeste loni jsem dal za parametrove podobneho Leafa predvadecku 850tis. Novy stal ten milion.
Tedy vase vypocty budou mit brzy uplne jinou podobu...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

"spise nez kvuli baterce jsem jej projizdel aby pak ten motor vubec chytil"

:D :D :D já se dnaska fakt bavím. Co se tady člověk nedozví...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele runner42

"Se spalovákem jsem, ale chodíval jednou dvakrát za týden auto projet"

:D :D :D :D :D

Micheline, vy tak krásně zapadáte do té místní partičky komediantů :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Je vidět, že na těch trollích farmách najímají hlavně mladé trouby co nejspíš ještě ani nemají řidičák, na tož nějaké zkušenosti...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

:D :D :D

Vždyť to říkám, komediant. Vy si snad vážně myslíte, že nabíté baterii vadí mráz nebo že ji projížkou pomůžete...

Pro vaši informaci, ta "projíďka" by musel mít tak 30-40 kiláků, aby jste dobil studený start, takže 2x týdne je to skoro sto kiláků jen tak z prdele a ještě si zbytečně huntujete baterku, vy ekologisto.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Jak spravne pisete, kdyz je nabita tak ji ty dva starty nevybijou, za to se, ake rozhybe a promaze motor.
A mimochodem ja uz nic nehuntuju neb cmoudem nejezdim!

Me by jen zajimalo proc vas jeste plati v tehle davno prohrane valce, kterou proti elektromobilite vedete...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Fakt netuším, co jste tou opičárnou každé tři dny sledoval. Já v zimě auto odstavil a stačilo jednou za tři měsíce jet nebo dobít.
Jednou se mi stalo, že jsem zaparkoval na dva roky auto a tam to baterku samozřejmě sežralo. Ale přijel jsem už s novou za dva litry a za pět minut se jelo. Jako chodit to každý týden projíždět, to bych musel být naprostý mentál.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Ja mel za to, ze tady mluvime o zime a mrazivem pocasi, takze jsem daval priklad z hor.
Nechte toho cmouda tyden stat v -15ti a pak zkuste nastartovat...
Teda pokud vubec nejakeho mate... :-)

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Naprosto bez problémů na první ťuknutí.
Nejsem lama, abych ho parkoval s vytlučenou baterkou nebo s bio sračkama způsobujícíma vodnatění benzínu.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Ve fantazirovani jste nedostiznej.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Radši se zaměřte na svoje znalosti automobilové techniky, to je naprostá tragédie co tady dnes předvádíte.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Vite jaky je rozdil mezi mejma a vasima vedomostma/zkusenostma?
Ten, ze ja prave nasadil tazny a zitra zaprahnu vozejk a prejedu cele Cesko tam a zpet, tedy budu sbirat dalsi zkusenosti. Zatimco vy budete zase jako kazdej den (krome prazdnin, ty jako spravnej vyhozenej studentik jeste stale drzite) sedet celej den u pocitace a psat ty svoje nesmysly o nepouzitelnosti elektroaut a googlit vase virtualni zkusenosti/vedomosti...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Jako jak nasadil tažný? To ta vaše nová ohyzdka za dva míče nemá vyklápěcí tažný? Jako fakt????? to si ze mě už děláte prdel ne? :D :D :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Správně.
Jak vás učí na trollí farmě, když ti dojdou argumenty odveď téma jinam nebo ho nařkni z fanatizmu...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Ja jsem rad, ze behem 14 mesicu co Teslu mam, jsem taznou kouli nemusel sebou tahat. Ja si ji na par hodin v roce rad pripevnim a pak zase vyjmu. Je to vec 30 sekund. I vsech mych drivejsich spalovaku to tak mely k me spokojenosti. Muj bratr ma ted novy spalovak a ma to vyklapeci tazne. Kroutil jsem hlavou, takova blbost.

Nejlepší je tažné pevně připevněné. Nemusí se sundávat a je klid.

Za tri mesice je olovena baterka v mrazivem pocasi mrtva. I ty brzdne kotouce je treba po tydnu ci 10 dnech trochu obrousit. Ve vlhkem pocasi a se soli na silnici to je proste nutnost.

Obrázek uživatele runner42

:D to je tak smutný že já, elektromobilní skeptik, musím poučovat elektrofanatiky o baterkách :D se smíchy asi po...

Tak jeden polopatický bulvární článek pro elektrozačátečníka Leoša - https://www.idnes.cz/auto/autoservis/autobaterie-baterie-akumulator-nabijecka.A181121_183851_autoservis_fdv

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Co ja mam s tim clankem delat? Moje EV nema ani start stop system, ani vysoky startovaci proud, ani alternator a dalsi picoviny, ktere ma spalovak a o cem ten vas poucny clanek pro smradochy pise. Tak si to v klidu prectete aspon 5x a pak se zeptejte sam sebe, proc me tim spalovacim tematem otravujete.

Obrázek uživatele runner42

To vám Leošu posílám kvůli tomu vašemu blábolení že "Za tri mesice je olovena baterka v mrazivem pocasi mrtva".

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vsak to tam take pisou, ze za nejakou dobu je baterka mrtva. Samozrejme kdyz se nedobiji. Vy jste prece psal, ze se o auto 3 mesice nemusite starat a pak klidne nastartujete. Asi mate auto na kliku.

Jj, to jste se zas s Vendulkou sešly vy prudkí yntelygenty.... V dobách, kdy Myšulínek s Vendulkou chodili do druhé třídy ZŠ už bejvávaly covid prázdniny? To, že uživatel teslamrdky píše česky jak hotentot asi není náhoda, že?

Obrázek uživatele Michelin

:-) no to se ozval fakt ten pravej.
Kdyz uz nejsou argumenty k tematu, tak co zbyva...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Od kdy pracují věřící s argumenty, Myšulínku? Věřící mají svého guru, světlonoše, mesiáše..... A jeho evengelia, pastýřské listy atd. Ale argumenty? S raciem na nás, svědky Ílonovy, nechoďte. Tak vás alespoň upozorňuji na hrubice v čejině :-)

Obrázek uživatele runner42

"Od kdy pracují věřící s argumenty"

Tleskám, naprosto výstižné :)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tleskáte na špatném hrobě ale ;-)
Řeč byla o tom že došly argumenty Dlaždičovi - ergo se pasoval do role věřícího.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Michelin

Panacek tleska sam sobe. Zajimave rozdvojena osobnost.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Viděl bych to na jinou diagnózu...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Hele uz je po vecernicku. Myslite, ze vam ty prescasy trolli farma proplati?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Vždyť to říkám :D

https://cs.wikipedia.org/wiki/Paranoia#P%C5%99%C3%ADznaky

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

V Norsku na dalekem severu se hreby toleruji. Kde ze to zijete? Pred nebo za Uralem?

Obrázek uživatele runner42

Před Uralem.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Já jsem si o víkendu rozhodil benzínovou centrálu, měla po 3 letech zpuchřený hadičky na benzín a podtlakovou k podávacímu čerpadu. Teď startuje jak víno.

Možná to nechápete ,ale proč by milovník elektromobilů nemohl mít doma záložní centrálu na benzín, nebo naftu?

A topení obnovitelným dřevem je chválihodné a velice ekologické, možná tím ušetříte více CO2 vypuštěného do vzduchu, než topit zemním plynem a při tom jezdit elektromobilem.

Obrázek uživatele runner42

Já to chápu, dokonce si myslím, že pro elektromobilistu je agregát přímo povinná výbava :D

S tím dřevem to vidím podobně, už jsem zasadil tolik stromů, co nespotřebuje moje rodina po dvě generace.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ono se to na horách toleruje? Od kdy? A to nepojedete jinam?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Ano, toleruje. Tady je policista normální člověk a v zimě je rád, že taky jede.

na pracovní cesty mám jiné auto, ale ty teď do jara počítám stejně moc nebudou.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Žádnou mobilní aplikaci v obchodu android MyŠKODA Powerpass jsem nenašel. Je tam jen mobilní aplikace MyŠKODA iV, ale to je pouze simulace jízdy s elektrickým vozem.
Poradí mi někdo???

EU nabíječky za naše daně a ještě za 22 Kč kWh, tomu říkám další EUro zlodějna, a to se vyplatí :-D

Tesla za své peníze má za 6 Kč, nic jiného nemá smysl kupovat pro lidi s IQ>60, jen Teslu :-)

Pokud nabíjíte v podstatě jen doma jako většina majitelů elektormobilů, tak Vás dražší dobíjení parkrát do roka nerozhodí.

proč? u ČEZu nebo Tesly je to celkem levné, ostatní je jen podvod a krádež západních EUro korporací našich daní (dotace) a ještě 3x dražší nabíjení ... o nic jiného nejde ... kdyby nechtěly okrást lidi, tak to NEMŮŽE být dražší než Tesla, prostě klasika západu :-)

Obrázek uživatele runner42

Další kartička??? :D :D :D :D :D

Volejme třikráte sláva!! Je to tady!! Konečně přestane být elektromobilita festivalem impotence :D :D :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

nepoužívám žádnou a jezdím zdarma už skoro 10 tis. km.... to je k vzteku, co :)

Obrázek uživatele runner42

Zdarma :) tak určitě.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

ano, ať ti nepraskne žilka závistí, drahý pomýlený :-)

Obrázek uživatele runner42

:D :D :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Zahrnuje to domaci CEZ? Pochybuji, ze CEZ by vysel nekomu vstric.

Mě fascinuje, že i když je nabíjecí konektor stejný u všech značek, tak je to už třetí zpráva za poslední týden, jak ta která automobilka si vydá vlastní nabíjecí kartu.
Umíte si to představit u normálních aut, každej by je poslal někam platit nějaký nizký paušál za to , že mohu milostivě doplnit pohonné hmoty?

Nemusite se vazat a muzete nabijet bez zavazku. Ale i u benzinek existuji vernostni karty a dostanete jednou za cas treba lizatko. Za pausal 200 kc/mesic u Cezu mate predplacenych 36kWh. Takze ten poplatek je nulovy, akorat to musite mit moznost vyuzit. Mobilni sluzby jsou take jen s urcitou vazbou mozne. Je to proste jiny typ sluzby se smlouvou. A navic nemusite resit platbu na miste. Ani v hotovosti, ani kreditkou. U kreditky mate take smlouvu, nebo ne?

Obrázek uživatele runner42

Jej, já žádnou kartu od benzinek nemám a ceny mám stejný. Dokonce tu jedninou kartu, co vozím berou, úplně všude. I v Bělorusku :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jenom v Minsku je pres 30 nabijecek. Mnohe rychlonabijecky DC.

A na tu vasi kartu potrebujete take smlouvu. Tak jaky je rozdil? Aha, vy musite jit do fronty u pokladny. To ja nemusim.

Obrázek uživatele Marek_

Víte to dobře, tak neělejte hloupého :-)
Platební karta je dnes běžnou součástí "výbavy" každého člověka. Nikdo si ji nepořizuje jenom proto, aby mohl kupovat benzín. Platební karta má široké využití a bez ní dnes v podstatě ani nejde existovat. A tato karta poslouží i k čerpání PHM. Není to tak, že kvůli čerpání PHM jsem si ji musel zřídit. Tak, jak to je u té karty na nabíjení. A ještě za to platit paušál? Proč? Za platební kartu taky nic neplatím a mám je 3, každá zdarma.

Ale už i jedna nabijecí karta umožňující nabití u většiny nabiječek v civilizovaně Evropě je obrovský pokrok ve světě elektromobility oproti stavu, kdy ke každé naiječce je potřeba jejich kartičku/aplikaci v mobilu. Samozřejmě, v ČR tento kocourkovský stav přetrvává dál :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Mam tri nabijeci karty maingau energie, eon a nextmotion. Bez pausalu, zadarmo. Akorat Cezky cez za 200kc, ale s narokem na 36kwh v cene. A oproti kreditce dostanu prehled, kdy kde kolik jsem nabil. Aspon mam prehled, kde jsem kdy byl.

Obrázek uživatele Marek_

Jo. A já mám tři platební karty (debet, kredit, euro), všechny bez poplatku a zaplatím s nimi i benzín, nepotřebuji nic víc :-) A pokud chci mít přehled kdy a kde jsem byl, na to nepotřebuji kartičku od maingau, na to mi stačí historie polohy v Googlu.

---

Lexus GS 450h Premium

A vydite tam kolik litru jste natankoval a kolik to stalo? Ja to mam v historii prehledne ulozene. I s danovym dokladem. Ale ten mi je k nicemu. Proc myslite, ze existuji tankovaci karty CCS apod. kdyz je ta kreditka takova bajecna?

Obrázek uživatele Marek_

Já to nepotřebuji vidět, kolik a kde jsem natankoval, k čemu mi to jako je? Pokud bych to potřeboval, tak to budu řešit.

Tady jde o to, že jenom kvůli EV máte několik karet navíc, co já s benzinem mít nemusím. A argumentoval jste i cenou a smlouvou... prostě se snažíte obhájit neobhájitelné . zbytečnou nutnost tankovací kartičky.

CCS karta není nutnost, natankuji i bez ní. Ale mohu ji mít, když bych chtěl. Mohu, nemusím.

Nevím, proč to pořád tak obhajujete a neřeknete, že s tou platební kartou by to bylo jednodušší. Určitě si to i myslíte, ale nepřiznáte :-) Když to jde u benzinek, mělo by to jít i u EV, tečka.

---

Lexus GS 450h Premium

Jeden nepotřebuje to a druhý ono.
Já například (jako nějaký důchodce) sbírám kartičky do obchodů a nějaké Appky mě vyloženě obtěžují (zatracenej Lidl, v Kaufu už jsem si slinkoval 3 fyzické karty a rozdal je rodinným nákupčím).
Ale dost o mě a více o tématu :)

Stále říkate že současný stav je nedostatečný proto, že je stále ve vývoji. Tedy kritizujete vývoj a ne požadovaný stav? Pak ale nekritizujte technologii nebo její uživatele ale legislativu a korporace.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jak jsem tu uz psal, neplatim kartou u pochybnych automatu na kavu a take nevim, kdo nejakou nabijecku v hornidolni vyuzije k zneuziti kartovych dat.
Ja vam nic nenutim. Me ty 3 karticky vubec netrapi. Vy nepotrebujete nabijeci karty a ja zase zbytecny HUD. Ok?

Obrázek uživatele Marek_

Ale chápu postoj... jako s tím HUD, vše co má Tesla je super a ostatní jsou odpad a vše, co Tesla neumí, nenabízí, je zbytečné.

To je už fanatizmus.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Já vím, že vás to netrápí, jen by bylo určitě pohodlnější platit klasickou kartou, kterou už stejně máte. Výmluvy ohledně pochybných nabiječkách a zneužití jsou k smíchu :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

To nemusíte. Vy musíte hodinu sedět na prdeli v autě :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

To bych musel najet pres 1000km abych musel tak dlouho nabijet. A pokud by tomu tak bylo, pri takove ceste rad neco snim nebo si dam slofika. Takze me ten cas nebude chybet.

Proc teda někdo neudělá nabíjecí kartičku nazávisle na automobilkách? Prostě když už musí být pro nabíjení , nějaká pitomá RFID karta, tak proč si ji nemůžu koupit k každý trafice a začít nabíjet to jsme v 21 století?

Obrázek uživatele Dani

Já zase nechápu, proč tam nejsou čtečky platebních karet a basta.

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020

U EONu se dá platit platební kartou ale přes mobil, čtečku to nemá. Je to ale dražší.

---

Renault Zoe ZE50 FVE 4,55 kWp

Vzyt to existuje. Treba Maingau Energie (Einfachstromladen.de) a spousta dalsich. Pokryvaji skoro celou Evropu a zadny pausal se neplati. Nabijete za pevnou sazbu a na konci mesice inkasuji z uctu. Vse bez problemu. Ale u CEZu si s tim nanabijete. Holt Cez je bez kamaradu jako kul v plote.

Ale není když s ní nejde nabíjet všude, když ta karta existovala, tak by byli ty kartičky od automobilek asi k ničemu, nebo by si je lidé brali jen kvůli logu?

Jezdím jen kolem komína, ale mám čez, eon, pre ..

Jedna jedina vyhoda karticky od VW/Porsche/DB je, ze je cena u Ionity podobna jako u konkurence. Ionity a jeji clenove tim vysachovali konkurenci aby meli aspon pocit, ze maji neco podobneho jako Tesla SuC. Je to jen marketingove cachrovani.
Kdyz neverite, bezte na tuto stranku a zjistete si s jakou kartou lze v Evrope nabijet u ruznych nabijecek. Neberte prosim CR jako vzor.
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/

prednabite takonavuci karty treba s 1000 eur, jsou zcela bezna soucast prodeje noveho auta, .......tedy v zahranici, v CR je u nekterych dealeru clovek rad ze dostane slevu v podobe "lepsich" koberecku do auta :D

U vetsiny dealeru v CR dostanete bonus "omlazeneho" auta zdarma. Misto 250.000km je skoro nove s 50.000km. No neni to lepsi bonus nez tech usmolenych 1000 Eur?

proč? je nejlevnější, stále 3x lepší než podvod IONITY, co jsme zaplatili všichni z daní a za 22 Kč, dobrej další EUro podvod korporací, co vládnou SS EU :-D

ČEZ je dokonce levnější než Tesla, když je normální nájezd za paušál, 4,5 Kč


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrol