Škoda Auto hlásí rekordní rok, zaměřuje se na rozvojové trhy

V roce 2011 zvýšila Škoda Auto své prodeje na celém světě o 15 procent na 875 000 vozů, čímž dosáhla nové rekordní hodnoty. Současně automobilka úspěšně uvedla na trh první vozy své modelové ofenzívy – Citigo a . Nejsilnější růst zaznamenávají rozvíjející se trhy, zejména Indie.

Nová „limuzína“ Škoda Rapid je určena primárně pro indický trh, tam se i vyrábí
foto: Škoda Auto

Právě v Indii, v hlavním městě Novém Dillí, aktuálně probíhá velkolepý autosalon. Při té příležitost značka Škoda informuje o svých úspěších ve světě i v Indii.

„Společnost ŠKODA má za sebou důležitý rok,“ shrnuje předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích,“ vysvětluje šéf značky.

I druhý cíl je definován jasně. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky ŠKODA vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. „K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy,“ podtrhl Prof. Vahland.

Téměř ve všech regionech prodala ŠKODA v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím. Velice pozitivně se rozvíjel indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. Zde se společnosti ŠKODA v roce 2011 podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30 005 vozů.

Proti předchozímu roku to představuje nárůst o téměř 50 %. I to je nový rekord značky ŠKODA na indickém trhu. Pro plánovaný budoucí růst hraje důležitou roli nová kompaktní limuzína Rapid, představená před několika týdny.

Velice dynamicky se rozvíjely i velké trhy v , Německu a Rusku. Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.

Česká automobilka dále přidává plyn a investuje do nových modelů, značek a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslav bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou bestsellerů Octavia a Fabia.

Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1.200 vozů denně. V závodě společnosti ŠKODA ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky ŠKODA, Volkswagen, a Audi.

V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model ŠKODA Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard Euro do nových závodů a produktů.

Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a . V roce 2013 k nim přibude i . S těmito investicemi vytváří podnik základní podmínky pro růst v příštích letech.

Jako první vozy modelové ofenzívy značky ŠKODA byl úspěšně uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment malých vozů.

Také model Rapid, který byl koncem roku 2011 úspěšně představen v Indii, má pro růstovou strategii ŠKODA rozhodující význam. S Rapidem je dnes ŠKODA zastoupena i v největším segmentu indického trhu.

Rapid je vůz, který se vyrábí v a pro Indii. Vůz přichází s velkorysou nabídkou prostoru, a oslovuje zákazníky svým designem, stejně jako prvotřídní bezpečnostní výbavou a moderní technikou. „Pomocí modelu Rapid chceme trvale posílit a budovat naší pozici v Indii. Indie je pro náš růst zemí s mimořádně velkým potenciálem,“ říká Prof. Vahland.

tisková zpráva

Napsat komentář