V pátek 28. dubna 2017 proběhlo v drážďanské „skleněné továrně“ koncernu Volkswagen slavnostního předání prvních vyrobených kusů nového elektromobilu Volkswagen e-Golf s 35,8kWh baterií pro Německo.
foto: Daniel Richter
Ve skleněné továrně, otevřené v roce 2002, se původně měla vyrábět luxusní limuzína Volkswagen Phaeton. Neúspěšné auto ale přinutilo Volkswagen udělat z továrny v roce 2016 centrum elektromobility.
Nyní se již v továrně vyrábí nový Volkswagen e-Golf vybavený 35,8 kWh baterií (+11,6 kWh proti původn í verzi). Auto nabízí výkon 100 kW při max. toč. momentu 290 Nm.
V Česku je cena nového e-Golfu nastavena na 959 900 Kč. Podle prvních testů auto s přehledem zvládá ujet 220-230 km na jedno nabití, tedy podobně jako Hyundai Ioniq Electric (28kWh baterie). Připravovaný Opel Ampera-e ale zvládne hodně přes 380 km.
Pokud byste do Drážďan měli cestu, určitě se dne 13.05.2017 zajděte podívat právě do Gläsernen Manufaktur. Volkswagen tam pořádá od 10 do 19 hodin e-Day a otevřené prohlídky celé továrny.
Ve skleněné továrně, otevřené v roce 2002, se původně
Ve skleněné továrně, otevřené v roce 2002, se původně měla vyrábět luxusní limuzína Volkswagen Phaeton.
Ona se tam vyráběla než byla výroba ukončena
auto.cz/sklenena-tovarna-vw-v-drazdanech-oslavi-rekord-63525
Raritou u této továrny také je, že díly se do ní vozí
Raritou u této továrny také je, že díly se do ní vozí (nebo aspoň donedávna vozily) nákladními tramvajemi, páč kamiony v okolních ulicích by nejspíš nebyly vítané.
Takže maj o jednu překládku
Takže maj o jednu překládku navíc.
https://urban-transit.tumblr.com/post/87209551911/the-cargotram-is-a-freight-tram-in-dresden-it
Nic nového pod sluncem. Pro nákladní dopravu jsou tramvaje
Nic nového pod sluncem. Pro nákladní dopravu jsou tramvaje v různých městech používány sto let.
Pro zajímavost čelní vozy pětičlánkové CargoGo Tram jsou z rekonstruovaných našich ČKD tramvají.