Široká nabídka nabíjecích stanic na e-Salonu od společnosti Elexim

redakce - 04 Prosinec 2018

Na nedávném e-Salonu představila společnost Elexim celé portfolio nabíjecích stanic určené jak pro domácí uživatele, tak pro komerční sféru. auto elektromobil Škoda Vision X a nabíjecí stanice Elexim

Nabíjecí stanice Raption 50
foto: Škoda

Jednalo se zejména o stanice WallBox eHome a eNext určené pro domácí aplikace. Komplexní komerční řešení pak nabízí řada eVolve Smart (jak pro montáž na zeď, tak stojanové provedení), která dokáže nabíjet až 2 automobily zároveň.

Navíc se postará o zúčtování dodané energie. Řada eVolve je tedy určena do veřejně přístupných míst, případně pro nabíjení firemních flotil. Mezi její přednosti patří i řešení Master-Slave, což znamená připojení několika stanic na jednu řídící jednotku.

Nabíječky eVolve Smart a WallBox eNext (zleva)

Nabíječky eVolve Smart a WallBox eNext (zleva)
foto: Elexim

Nejvýkonnější řadou je pak rychlonabíječka Raption 50, která výkonem 50kW dokáže doplnit energii již během desítek minut. Na jaře roku 2019 pak tuto řadu obohatí nabíječka Raption 150, s výkonem až 150kW, která přinese další zkrácení času nabíjení až na 15 minut.

Společnost Elexim, a.s. se přes svou téměř dvacetiletou historii zabývá emobilitou poslední dva roky. Za tuto krátkou dobu se jí povedlo navázat úzkou spolupráci s významnými hráči na českém a slovenském trhu, mimo jiné se jedná o Škoda Auto, Ško-Energo, Středoslovenskou Energetiku, nebo například společnost Alza.cz.

Stánek společnosti Elexim na e-Salonu

Stánek společnosti Elexim na e-Salonu
foto: Elexim

Do konce roku 2018 Elexim v ČR a SR nainstaluje a zprovozní více než 180 nabíjecích stanic. V současné době se připravuje dodávka a instalace nabíjecích stanic řady eVolve do všech výrobních závodů Škoda Auto a.s. v ČR. Více na www.elexim.net.

placená inzerce
Zpět na HybridPřidat komentář

...Raption 50, která výkonem 50kW dokáže doplnit energii již během desítek minut.
Během desítek minut doplní energii i dodávaná nabíječka na 230V od výrobce vozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Významnými hráči na českém trhu jako je škoda auto? Co já vím, tak škodovka co se týče elektromobility hodně zaostává ne? Tudíž mi tato spolupráce přijde naprosto zbytečná, nemyslíte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také mi tohle slovní spojení nějak nejde dohromady. sice mají nějaký elektromobil představit v roce 2020,ale buďme realisti, na trhu už je obrovská konkurence a škodovka dle mého v odvětví eketromobility jen těžko dožene svou ztrátu.

Prosba redakci. Je evidentni ze mnoho lidi nezna princip AC nabijeni. Bylo by vhodne udelat naucny clanek o AC nabijeni a druhy clanek o DC nabijeni. Urcite ne to spojit do jednoho clanku. Bez nejakych hlouposti zda se nabije za 10 minut na tolik a tolik. Ciste pro pochopeni nabijeni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Princip AC nabíjení v módu 2 podle normy IEC 62196:

Nabíječka (wallbox - EVSE) je k elektromobilu (EV) připojena kabelem s konektorem Mennekes. Kabel má silové fázové vodiče L1, L2, L3, zemnicí vodič PE a dva komunikační vodiče PP a CP.

Při AC nabíjení se používá palubní nabíječka EV, která je bohužel zatím většinou jen jednofázová a tím omezuje maximální nabíjecí výkon na 7,3 kW při proudu 32 A. Pokud je palubní nabíječka třífázová, může být výkon 22 kW (při proudu 3*32 A) nebo 11 kW (při proudu 3*16 A).

Palubní nabíječka řídí nabíjecí proud, snižuje jeho velikost po dosažení 80% nabití a ukončuje nabíjení. Dále vyhodnocuje různé provozní stavy (např. přerušení nabíjení, plně nabito, chyba nabíjení).

Wallbox EVSE pak zajišťuje bezpečnost připojení a pokud je vše OK, spíná síťové napětí ke kabelu. Jednotlivé funkce jsou řízeny dvěma komunikačními vodiči PP a CP. Popis komunikace je v dalším příspěvku.

Schází ti tam N nulový vodič.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dík za upozornění, chybička se vloudila při editaci, nulák tam samozřejmě musí být...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Popis funkce při AC nabíjení v módu 2 podle normy IEC 62196, která ke komunikaci mezi nabíječkou (EVSE) a elektromobilem (EV) používá protokol dle normy SAE J1772 (zahrnuté do IEC 61851).

Komunikace probíhá (popsáno zjednodušeně) pomocí dvou signálů :
PP (Proximity Pilot) a CP (Control Pilot).

PP umožní EV detekovat připojení kabelu EVSE. V nabíjecím konektoru kabelu je mezi vodiči PP a PE odpor, kterým se volí maximální nabíjecí proud následovně:
- 6A bez odporu
- 13A 1500 ohm
- 20A 680 ohm
- 32A 220 ohm
Odporová síť v EV s tímto odporem tvoří dělič napětí, jímž se analogově řídí střída multivibrátoru 1kHz +-12V v EVSE.

Signál multivibrátoru se přivádí na druhý komunikační vodič CP (Control Pilot) a řídí nabíjecí proud EV pomocí PWM. Střída 16% odpovídá 10A, 25% - 16A, 50% - 32A a 90% odpovídá DC rychlonabíjení CCS.
Navíc se vodičem CP rovněž pomocí proměnné odporové sítě mezi CP a PE (opět analogové kódování) přenáší informace o stavu EV do EVSE.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za tip, vynasnažíme se!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná se zeptám hloupě, ale tak není hloupý ten, kdo nezná a zeptá se, že? :-)

Kdybych chtěl domů EV a do garáže nějakou nabíječku, předpokládám, že by to mohl být nějaký ten wallbox, když teda pominu pomalé nabíjení z klasické zásuvky 220 V. Koukal jsem jen tak na ceny a zarazilo mě, že za to chtějí takové prachy, např.:
smartev.cz/produkt/eo_charging_basic-home/

Když kouknu na parametry, tak to není o moc lepší než klasika 220 V, ne? Tak proč takové peníze? A ty, co jsou na 3 fáze a umějí 11 nebo 22 kW, tak stojí ještě více. Proč? Předpokládám, že když mám doma v garáži 3 fáze, tak udělat nabíječku je jenom o tom, správně propojit pár drátů, k tomu krabička s konektorem, umístit to na zeď a k tomu kabel a hotovo. Nebo mám naivní představu a je v tom nějaká věda, když to stojí tolik?

Zkontaktujte Pavla Krajcira z firmy Sampro v Policce. Dela jak nabijeci kabely s ruznymi koncovkami (petikolik - Type2 bez problemu), tak udela i wallbox za velice rozumny penize - at uz s "pevnym" vykonem, nebo promenlivym (nastavujete velikost proudu) atd. Modularni reseni, poskladate si co potrebujete. Skvely pristup, trpelive vysvetli, nasloucha, nesnazi se zneuzit neznalost zacinajiciho elektromobilisty. Osobni zkusenost.

Mohu potvrdit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabijecka komunikuje s autem, musi potvrdit uzemneni a dalsi veci, takze mikro-kontroler pro komunikaci, velke spinaci relatko a plno dalsich soucastek, ktere neco stoji. Samozrejme spinani a kabelaz do 16A je levnejsi nez pro 32A vyzbroj. Osobne preferuji doma pomale nabijeni do 10A, mene to zatezuje soucastky, baterii i elektriku v dome.

Tady je celkem levny wallbox, jde to i levneji, pokud si poridite soucastky sam
ev-power.eu/Electric-Cars/

Je to přesně tak jak odpověděl E-Ryc,
Zrovna jsem si to dělal u sebe doma v přístřešku. 3x pětikolík 32A, 3xzásuvka 230V/16A, 2x jistič3/25A, 3x1/16A. Proudový chránič, rozvaděč 24 pozic. Celý dúm monitoruji pomocí "energomonitor.cz" tak jsem ho rozšířil o další proudové měření ale jde použít i elektroměr v provedení na DIN lištu, nebo nemusí být žádné měření.
Bez měření jsem se i s kabely věšel do 7000kč.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a když nechci žádné monitorování, jenom obyčejný 5-kolík vytáhnout na zeď? Bez kabelu, protože ten už třeba mám. Prostě jenom na zdi aby byla zásuvka, který by využila ty 3 fáze a dokázala třeba těch 11 kW, pokud teda to auto podporuje. Předpokládám, že v principu je to stejné jako 220 V, žádná věda.

Zasuvka 200Kc
prace - ??? 0-hodne

mimochodem, zkusil jsem od oka (nejspis to s trochou hledani pujde o trochu levneji) spocitat komponenty potrebne na ten wallbox, je to nejakych 6k5 jen v dilech. Bez prace a zisku

konektor 1800
kabel 500
krabice 500
stykac 1000
5V zdroj 500
elektronika 1600
drobnosti 500
soucet 6400

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super, díky.

Předpokládám teda, že co se týče jenom čistě nabíjení, tak ta obyč zásuvka 5-kolík (3 fáze - 11 nebo 22 kW) udělá stejnou službu jako ten wallbox, je to tak?

Samotna zasuvka ne, zasuvka a kabel castecne. Ty kabely vetsinou maji omezeni.
Treba u Tesly UMC kabel (na trifazove zasuvce) povoluje max 3x16A, ale vnitrni nabijecka umi 3x25A nebo 3x32A (starsi verze). Podobne stary Leaf na dodanem kabelu (jednofazovy) umi max nejakych 13A. Na wallboxu (ktery to umi) da 16A nebo 32A, podle verze vestavene nabijecky.

Jinak, pokud nemas kabel, ktery muzes nechat na miste, tak je to uklizeni za nejaky cas celkem opruz (provozuju u nasich a pokazde mam nutkani si tam ten wallbox taky udelat).

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ono kdyz kouknes, kolik stoji origo kabel k autu (kdybys ho chtel mit pripraveny v garazi a ne ho porad vytahovat a uklizet), tak ty wallboxy az tak drahe nejsou.
Samozrejme tam uvnitr nic genialniho neni (nejdrazsi bude ten konektor smerem k autu), stoji to tolik, kolik jsou lide ochotni zaplatit.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Konektory typ 1 a typ 2 stoji na aliexpress nejakych 70 USD vcetne postovneho. Mozna pribude Dph 21%. Zalezi na prazske celnici.

Coz (70usd = 1600Kc) je minimalni rozdil proti 1800, co vypadlo z nejakeho ceskeho shopu (skutr... neco, znovu to hledat nebudu :)). Kdyz to chytnou celnici, tak prodelam.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jeste je dulezite zvolit silnejsi na 32A, ne ten 16A. Pak jsou sroubovaci a crimpovaci konektory pro pripojeni kabelu. Kdo nema spravny kleste tak radeji sroubovaci pripojeni a pak nasadit na kabel dutinky. Jinak to muze pri 32A udelat ohnostroj. U proudoveho chranice je v Nemecku predepsane ze musi vypnout jiz pri rozdilu 6 mA cisteho DC proudu. Nevim jak to je u CSN, ale takove chranice jsou mnohem drazsi nez bezne domaci. I kvuli tomu jsou kvalitni Wallboxy drahe. Kdo si veri, asi to nebude potrebovat. Aktualne porovnaval ADAC ruzne Wallboxy a nekolik jich oznacil za nebezpecne. Kazdy at si urci svou odolnost a miru zabezpeceni.

Dajte link na srobovaci typ1, typ2 konektor.
Grimpovacie sa daju aj zacinovat - je to pracne, ale da sa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

autonabijeni.cz/typ-2--mennekes/

Treba zde. https://www.derladekabelshop.de/dostar-typ-2-w-stecker-32a-fahrzeugseite-eigenbau.html

V popise v linke co ste poslali som nenasiel nic o tom, ze by sa kable na typ2 konektore dali napojit na silove a riadiace piny skrutkovanim.
"Steckerverarbeitung: Geschraubt"
zrejme znamena, ze obal konektora sa spaja skrutkami.
Ak mate, alebo ste niekde videli taky konektor, v ktorom sa kable na piny skrutkuju, poslite linku na foto. Hladal som na internete dost dlho, no skrutkove pripojenie kablov na piny som nenasiel.

Tady pisou o sroubovanych kontaktech. Typ 2 Kupplung "weiblich" mit Schraubkontakte (400V~ / 32A / 22kW / dreiphasig).
https://www.ladesystemtechnik.de/ev-plug-technologies/typ-2-kupplung-48?c=20

Dobre vediet, ze aj take existuju, no su dost drahe...
Ja kupujem konektory tu:
https://www.jpson.com/products/type2-plug-socket-ev-charging_c1246

Tady trosku levnejsi. https://www.aliexpress.com/item/32A-sae-j1772-ev-socket-plug-EVSE-Cable-Female-Plug-For-EV-SAE-J1772-32A-240VAC/32811865279.html?spm=2114.search0104.3.21.1b789f13zzPSrc&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10068_319_317_10696_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10059_10884_10887_100031_321_322_10103,searchweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=60fc2d6c-e6a6-4a69-a3bf-ba0d0d87659e-3&algo_pvid=60fc2d6c-e6a6-4a69-a3bf-ba0d0d87659e

U aliho nekupujem, je nespolahlivy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snad ty dobijecky i vyrabi, ne jen preprodava. At je nabidnou nejakym bohatym spolecnostem, treba bankam. Kdyby mela Ceska Sporitelna u vsech pobocek zeleny parkovaci flek a wallbox zapojeny idealne do operatora EVMapa.cz, tak by hned byla cela CR elektromobilem lepe dostupna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

má recht soudruzi !! doposavaď habsburská spořitelna leda vybírá pětikorunu za parkovný dyž si dou lidi vybrat bankocetle :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Větrné parky na severu Německa ovlivňují klima u nás, tvrdí František Hrdlička z Hospodářské komory (Video)

youtube.com/watch?v=75SAM2MQgG4&t=21m20s

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ale ten vysavač je vážně zralej došrotu :)))) co to tam tahá český rozhlas z danových popletníku za důchodce z minulého století?? :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

těžko říct, možná jo, asi to bude mít nějaký vliv na klima, no uvidí se co naděláš, furt lepčí jak zemák z ruska :)))

lidovky.cz/svet/na-sibiri-taje-permafrost-hrouti-se-silnice-propadaji-domy-muze-i-zrychlit-otepleni-zeme.A170802_135337_ln_zahranici_fas

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ten má dost :D
Porovnávať prúd vzduchu z vysavača a mysliet si, že to rovnako funguje aj vo veternej elktrárni, tak to je sila.
Doteraz som si myslel, že ked niečomu znížim rýchlosť, tak mu aj odoberiem energiu a podla tohoto "odborníka" to je úplne naopak. To sú mi veci :)))

Obrázek uživatele ozana

plácá úplné nesmysly, třetina výkonu větrných parků je oteplení vzduchu !!!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlonabíječka nedokáže nabít elektromobil za 15 minut pokud na to onen elektromobil není stavěný. Každý elektromobil má ochranu proti zničení akumulátorů. Tak prosím Vás necpěte lidem do kebule kraviny.
Možná že by se už zásuvky mohly přestat nazývat nabíječkami.
Na kolik přijde ta 50kW verze s Chademem?

Často se používá 0->80 %, viděl jsem i 20->80 %. Tady to není řečeno, tak to klidně může být 40->50 % a to určitě za 15 minut dá :-D

"...s výkonem až 150kW, která přinese další zkrácení času nabíjení až na 15 minut."

Já si to můžu vyložit i jako že takový výkon neůměrně zahřeje baterku a nabíjení se radši zastaví, klidně už po těch 15. minutách. A čas nabíjení byl zkrácen ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Nebo že to takový výkon dokáže dodávat pouze max 15 minut a pak se vypne.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil