Shell má první zásobovací loď poháněnou LNG

redakce - 17 Březen 2015

Společnosti Shell a Harvey Gulf International uvedly do provozu první zásobovací plavidlo poháněné (zkapalněným zemním plynem). Loď bude podporovat logistiku v Mexickém zálivu. Zásobovací loď Harvey Energy s pohonem na zkapalněný zemní plyn

Zásobovací loď Harvey Energy s pohonem na zkapalněný zemní plyn
foto: Shell

Společnost Shell uvedla do provozu speciální plavidlo, jež bude zásobovat zejména hlubokomořské operace v Mexickém zálivu a stane se nejšetrnější zásobovací lodí k životnímu prostředí v oblasti.

Jako první svého druhu bude spalovat jak zkapalněný zemní plyn (LNG – Liquefied Natural Gas), tak motorovou naftu, si Shell pronajal od specialisty v tomto oboru, společnosti Harvey Gulf International Marine.

O dalších dvou pronájmech plavidel stejného typu v tuto chvíli společnosti jednají. Lodě spalující LNG představují novou alternativu pro provozovatele plavidel v Mexickém zálivu. Jde o reakci na aktuální regulace emisí síry a oxidu dusíku Úřadu pro kontrolu emisí v Severní Americe (ECA).

Zásobovací loď "Harvey Energy" je 92 metrů dlouhá a je poháněná třemi motory spalujícími LNG i motorovou naftu. Plavidlo je poháněno z 99 % zkapalněným zemním plynem, jehož zásoby lodi vystačí na zhruba 7 dní plavby.

Palivo bude plavidlo doplňovat v přístavu Port Fourchon, kde má společnost Harvey Gulf nově zřízené zázemí pro čerpání LNG. Přístav Port Fourchon je nejjižnějším přístavem v Lousianě, kde se v dosahu 64 kilometrů nachází více jak 600 vrtných souprav a plošin na ropu i zemní plyn.

Odtud bude Harvey Energy zásobovat veškeré plošiny společnosti Shell potřebným vybavením, mezi nimi například nově otevřenou ropnou plošinu Olympus.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ekonomika provozu nám jasně říká, že nejlepší je, když lodě jezdí skoro na asfalt. To jenom EU začíná montovat svoje Euro normy i do lodní dopravy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Krok samozřejmě vítám, ale je vcelku zvláštní, že pokud má lodní doprava tak výborný poměr mezi výkonem/užitečnou zátěží, třeba Emma Maersk by měla mít na 1t nákladu a uražený km spotřebu asi 15Wh, nejsou postaveny ještě lodě akumulátorové. Ano nabíjení baterií by vyžadovalo nové přípojky pro přístavy, nabíječky lodí a baterie o nezanedbatelné váze, ale také značnou úsporu paliv o což by mělo jít především.

Jestliže vezmem spotřebu a produkci CO2 u lodě jako 1 (jednotku), pak pří účinnosti nabíjení baterií 0,7 by při plně fosilní energetice bylo vyprodukováno 1,43 množství CO2 (SOx (diesel) u elektráren na rozdíl od lodí ostraňováno -> vyšší ekologie), pokud ale vezmem do úvahy že u nás v síti je cca 35% a OZE asi 13%, pak na fosilní zdroje zbývá 52%, vynásobíme-li 1,43*0,52, pak dostáváme 0,7436, edy více než 1/4 úspory emisí z provozu lodě. Smaozřejmě by to vyžadovalo dostatečnou infrastrukturu ve všech hlavních přístavech.

akumulatorove lodi asi zatim rentabilni nejsou, ty akumulatory by stali vice nez cela lod a je otazka jak daleko by to doplulo. LNG mi pro vetsi lode prijde jako idealni palivo, kdyz se nahradi vytapeni v domacnostech zemnim plynem tepelnymi cerpadly bezici na FV, tak bude dostatek zemniho plynu pro pohon lodi a nakladaku do doby nez bude neco lepsiho.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol