Shell investuje 1,5 mld. do výrobce baterií Sonnen, kde část vlastní i ČEZ

V polovině roku 2015 překvapivě vstoupil ČEZ do německé společnosti sonnen vyrábějící domácí baterie. Teď ho následuje nizozemský ropný gigant Shell.

Domácí baterie firmy sonnen jsou doma hlavně v Německu, ale nově také v Austrálii a USA.
foto: sonnen

Už i velkým ropným společnostem začíná být jasné, že doba se mění. Shell začal na svých čerpacích stanicích stavět nabíječky, koupil síť nabíjecích stanic NewMotion a angažuje se v projektu Ionity.

Teď přichází další důležitá investice. Celkem €60 mil. vložila nizozemská společnost do německého výrobce domácích bateriových úložišť sonnen. Už v roce 2016 investovala do stejné firmy i česká elektrárenská společnost .

Součástí této investice je také úzká spolupráce mezi sonnen a novou divizí Shell Energies. Ta se bude týkat inovativních energetických řešení, nabíjení elektromobilů a poskytování síťových služeb.

45 Comments on “Shell investuje 1,5 mld. do výrobce baterií Sonnen, kde část vlastní i ČEZ”

    1. Protože ty za nejlevnější cenu, co radujícím se
      Protože ty za nejlevnější cenu, co radujícím se bláznům slibovali, ještě hodně dlouho ani náhodou se ziskem nezvládnou, teď letí cena surovin na baterky rychle nahoru, a klesat pod nynější úroveň začne nejdřív za 5 let, jestli se podaří otevřít množství nových dolů.

      1. Smutne je, ze je to (alespon podle znamych informaci) pres
        Smutne je, ze je to (alespon podle znamych informaci) pres kopirak situace Tesla AP a staticke prekazky v jizdni draze – naprosto stejne se kvuli falesnym poplachum pred nimi nebrzdi a spoleha se na dohlizitele (ridice).
        EDIT: mluvim o technicke strance veci, ne o pravni odpovednosti.

          1. Priznam se, ze nevim, nekde to probehlo (temer urcite to neni
            Priznam se, ze nevim, nekde to probehlo (temer urcite to neni ofiko informace primo od Tesly).
            Ale jaky jiny rozumny duvod muze byt pro to nebrzdit pred obrovskym kusem zeleza (nakladak) nez ze velke kusy zeleza (tabule?) zpusobuji falesne poplachy a dupani na brzdu v nevhodnou chvili?

            EDIT: kdyz jsme programovali autonomni auticka, bezpecne zastaveni pred prekazkou byla jedna z prvnich veci k napsani (i v malych rychlostech, co se pouzivaly).

                1. Trochu to domotal člověk, který mi volal, když jsem byl na
                  Trochu to domotal člověk, který mi volal, když jsem byl na dovolené . Německý řidič ve Švýcarsku. Už se o tom ani moc nepíše, začíná to být standardní nehoda Tesly – jedeš na autopilot, nabouráš a uhoříš.

                  https : //auto.idnes.cz/tesla-pozar-svycarsko-haseni-dj5-/automoto.aspx?c=A180515_130752_automoto_fdv

                2. To se samozřejmě s benziňákem nestává.
                  To se samozřejmě s benziňákem nestává.

                3. Stává, přitom počtu není divu a taky není potřeba 12
                  Stává, přitom počtu není divu a taky není potřeba 12 tun vody na uhašení.

                4. Aha já vědel, že v tom máš totální bordel.
                  Moc

                  Aha já vědel, že v tom máš totální bordel.
                  Moc nepíše? Tady se to objevilo nejmíň 3x. Německý šéf slovenské firmy rozmašíroval auto při rychlosti 150-200 km ve Švýcarsku kde je maximálka 120km!!! A co si čekal, že z toho vyleze s utrženým knoflíčkem a zavolá Brundehildě, že dorazí pozdě na večeři? :)))

                  A kde si vzal tu kravinu, že nehodu způsobil autopilot, když se o tom nikde nepíše? Hejkáš tady bludy jak zpovykaná pavlačová bába a ještě jim sám věříš. Podívej se na statistiku požárů spalováků a jdi si radši koupit pořádnej hasičák :)))

                5. Jj
                  S autopilotem by se mu to nestalo, protoze ten dodrzuje

                  Jj
                  S autopilotem by se mu to nestalo, protoze ten dodrzuje maximalni povolenou rychlost.

                6. Nikdo tu nepsal o tom, ze na nej bezne jezdim, ale kdyz ho
                  Nikdo tu nepsal o tom, ze na nej bezne jezdim, ale kdyz ho nahodou na chvili pustim reaguje na prekazky predemnou dobre, stejne jako adaptivni tempomat coz je to same a ten vyuzivam vice. To se spis stane, ze obcas pribrzdi zbytecne, treba kdyz ma pocit, ze auto predemnou ve vedlejsim pruhu chce prejet do toho meho a on proste jen trochu vleze na delici caru, protoze je to vohnout.

              1. Tak ja neocekavam, ze to nefunguje nikdy. To by bylo jeste
                Tak ja neocekavam, ze to nefunguje nikdy. To by bylo jeste smutnejsi.
                Ale v posledni dobe bylo tolik pripadu (hasici, svodidla, dodavka, sloup…), ze za nejake situace (psalo se o tom, ze jeden z pripadu muze byt kdyz auto prede mnou uhne do vedlejsiho pruhu a najednou se pred senzory zjevi staticka prekazka) to proste nebrzdi.
                Kazdopadne ja bych asi odvahu to zkusit (at uz s vlastnim nebo pujcenym) nemel a na tu brzdu bych dupnul…

                1. Osobně tipuji, že problém bude v různých druzích
                  Osobně tipuji, že problém bude v různých druzích materiálu. Třeba plast není na některých typech radarů vůbec vidět. Lidar má zase problém s průhlednými a lesklými materiály, nebo naopak světlo silně pohlcujícími.

                2. Kdyz v nicem jinem, tak minimalne v tom hasicskem nakladaku
                  Kdyz v nicem jinem, tak minimalne v tom hasicskem nakladaku muselo byt kovu (viditelneho pro radar) dost.

                3. Zřejmě odraz vypadal podobně jako radarový šotek a
                  Zřejmě odraz vypadal podobně jako radarový šotek a elektronika ho vyřadila…

                4. To neni zadna odvaha. Na adaptivni tempomat (coz je to stejne)
                  To neni zadna odvaha. Na adaptivni tempomat (coz je to stejne) jezdim casto, a kdyz si nastavite velky odstup od auta pred vami mate casu reagovat dost. Jeste jsem, ale nemusel. Spis jsem ho vypnul, kdyz reagoval prehnane on viz. muj popis nize.

        1. Ale houby. Je to princip VŠECH radarů a mají to tak
          Ale houby. Je to princip VŠECH radarů a mají to tak všechna auta, která radar používají. Při jízdě autem máte strašné množství odrazů od všeho možného – naprostá většina jich je od mantinelů, lávek přes dálnici apod., ty jsou ale pro adaptivní tempomat k ničemu, takže se uvažují pouze odrazy, které se vůči auta moc rychle nepohybují (tj. sami jsou pohyblivé, tj. auta, kterým se snaží tempomat přizpůsobit rychlost).

          Počítat i se stacionárními odrazy není reálné, protože takovou výpočetní sílu prostě k dispozici nemáte (roste *exponenciálně* s počtem hledaných cílů a nyní se v těch nejlepších systémech sleduje max 128). Ten problém, který má radar řešit, řeší dobře: vidět jiná auta a přizpůsobit jim rychlost. Úkolem systému není zabrátit řidiči-idiotovi jet proti zdi.

          A opět: mají to tak všechna auta s radary, nejen Tesla.

            1. Ono spíš záleží na kvalitě vstupních dat, respektive na
              Ono spíš záleží na kvalitě vstupních dat, respektive na hrubosti rastru. A opět je to kompromis. Pro výpočty v reálném čase je třeba velmi výkonný hardware. Z lidaru vám třeba leze buď dvourozměrný (používají lepší automatické vysavače) nebo třírozměrný (výrazně výpočetně náročnější na zpracování, používají auta) „vytečkovaný“ rastr. V podstatě takový tečkový model okolí. Kdybyste to bez předbarvení ukázal člověku, vůbec nic z toho nevykouká. Tohle musí počítač zpracovat tak, že to neuronová síť porovná s databází známých objektů a přiřadí pravděpodobnost, s jakou si je jistá u daných objektů. Tohle se v podstatě provede u všech vstupů a následně ještě probíhá korelace všech výstupů z jednotlivých systémů a vynesení finálního verdiktu s nějakou pravděpodobností. Asi si dovedete představit, že tohle dělat v reálném čase bylo ještě donedávna (pár let) doménou superpočítačů…

                1. Ano, v tom případě je nutné masivně zapojit ty kamery,
                  Ano, v tom případě je nutné masivně zapojit ty kamery, což asi taky není zrovna sranda. Tam budou zřejmě probíhat výpočty pomocí paralaxe, podobná technologie, jako když vytváříte 3D model z kalibrovaného fotoaparátu a více fotografií, akorát v reálném čase a z videa… To také není zrovna hračka.

    1. Cha cha cha, podvodnickej VW Folcvágen Gruppensex dal
      Cha cha cha, podvodnickej VW Folcvágen Gruppensex dal příkaz, tak se masmédia najednou místo pouštění ropácký hrůzy snažej školit pomatenou lůzu o výhodách EV aby to aspoň někdo kupoval. Najednou je z nich elektroagitka :))))))

      1. Sobota dopoledne v Centru bezpečné jízdy na firmě LIBROS.
        Sobota dopoledne v Centru bezpečné jízdy na firmě LIBROS. Start bude od 8:00 do 10:00 hodin.
        Další ročník eJantarová cesta Tentokrát bude startovat z
        Ostravy, v areálu bude připraveno nabíjení elektromobilů, aby mohli vyjet
        ,,plní“. Potom trasa povede mimo dálnici, přes Olomouc až do Muzea tvarůžků
        v Lošticích. Odpoledne je setkání na Bouzově, kde bude v parku před hradem
        od 13:00 do 18:00 setkání s veřejností. Nabíjení je už natrvalo připraveno
        na hotelu Bouzov a další připravím v parku. Večer je pro registrované
        zajištěn večerní program s občerstvením a pro nejrychlejší i ubytování.
        Ráno ??? bude další setkání s veřejností u aut v parku a kolem poledne ukončení
        akce.

Napsat komentář