Dálnice v ČR - od D1 po Pražský okruhČESKO
Dálnice v ČR - od D1 po Pražský okruh
Autobusy na CNG: milionové úsporyBYZNYS
Autobusy na CNG: milionové úspory
O auto na vodík je v Japonsku zájemVODÍK
O auto na vodík je v Japonsku zájem
Prius c - nejšetrnější hybrid do městaAUTO
Prius c - nejšetrnější hybrid do města

ShareRoller: Elektrický pohon do kapsy

Jan Grohmann - 25 Únor 2014

Jeff Guida z New Yorku vytvořil kompaktní přídavný elektrický pohon ShareRoller pro jízdní kola. ShareRoller obsahuje elektrický motor a integrovanou baterii. Oproti svým konkurentům ShareRoller vyniká kufříkovým balením a nízkou hmotností.ShareRoller

ShareRoller
foto: Jeff Guida

Elektrická kola jsou rychlá, výkonná a tichá. Ideální městský dopravní prostředek. Na druhou stranu jsou také patřičně drahá a mají jeden zásadní problém – musejí se jednou za čas dobíjet. Problémem není až tak frekvence dobíjení, jako problém dostat fyzicky elektrické kolo k nabíječce.

Se zajímavým způsobem řešení přišel Jeff Guida z New Yorku. Jeho přídavný elektrický pohon ShareRoller lze jednoduše přenášet a nechat dobíjet v kanceláři nebo pokoji. Pokud se uživatel potřebuje vydat na cestu, jednoduše připevní ShareRoller nad přední kolo a může okamžitě využít sílu elektrického motoru.

Oproti vyjímatelným bateriím klasických kol má ShareRoller několik výhod. Především, řada lidí má doma kvalitní jízdní kola a nemá potřebu utrácet další desítky tisíc za elektrické speciály. Někdy navíc lidé potřebuje rychlou a nenamáhavou dopravu, někdy zase si zasportovat.

ShareRoller

ShareRoller
foto: Jeff Guida

ShareRoller se uplatní také v městském sdílení kol. Nic nebraní připevnit ShareRoller na zapůjčené kola a vydat se na cestu městem.

Jistě namítnete, že ShareRoller je jen jedním z řady přídavných motorů. Můžeme například zmínit systém Rubbe.

ShareRoller však proti konkurentům vyniká kompaktním "civilním" balením a především nízkou hmotností, až 3x menší oproti systému Rubbe. Podle použitých baterií váží ShareRoller pouze 2,7 až 3,2 kilogramů.

ShareRoller v sobě skrývá elektrický motor o velmi slušném trvalém výkonu 750 W (1 kůň). Výkon elektromotoru dokáže urychlit kolo až na 30 km/h, aniž cyklista musí přidat nohu k dílu.

ShareRoller

ShareRoller
foto: Jeff Guida

Síla se přenáší přes pryžový řemen napnutý na ocelovém válečku. Cyklista ováda elektromotor přes jednoduchý ovladač plynu uchycený na řidítkách.

K dispozici jsou dvě baterie odlišné cenou a dojezdem. Li-NMC (lithium-nikl mangan kobalt) verze slibuje dojezd 19,3 km a výkonnější Li-NCA (lithium nikl-kobalt oxidu hlinitého) baterie s dojezdem až 32,2 kilometrů.

Sympatické je příslušenství. V ShareRoller najdete USB porty pro dobíjení tabletu nebo chytrého telefonu. Pro bezpečnější jízdu je elektrický kufřík vybaven také dvojicí LED svítilen.

Jeff Guida k rozjezdu sériové výroby hledá peníze přes veřejné financování skrze stránku Kickstarter. Pokud máte zájem, můžete si ShareRoller předobjednat již 28. února.

ShareRoller
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články