Hybrid Mercedes-Benz E-Cell Plus na trhu příští rok

Jan Horčík - 20 Leden 2012

V dubnu značka Mercedes-Benz na autosalonu v New Yorku odhalí výrobní verzi vybavenou rozšiřovačem dojezdu neboli range-extenderem. Nepůjde ale o sériový hybrid, jak bývá u REV zvykem, nýbrž o klasický .Mercedes-Benz E-Cell Plus

Chce Mercedes konkurovat touto novinkou chystanému Prius plug-in hybridu?
foto: Mercedes-Benz

Mercedes poprvé odhalil Plus verzi třídy B E-Cell na autosalonu ve Frankfurtu minulý rok. Auto je vybavené li-ion baterií společnosti ACCUmotive, což je společný podnik firem Daimler a Evonik.

Elektromotor má špikový výkon 100 kW, kontinuální pak 70 kW. Čistě na elektřinu má mít B E-Cell Plus údajně dojezd 100 km. Malý 50kW benzinový turbotříválec o objemu 1,0l pak bude sloužit jako generátor elektřiny, čímž celkový dojezd auta stoupne na 600 km.

Daimler se ale překvapivě rozhodl, že malý agregát bude při jízdě ve výšších rychlostech moct pohánět také přímo přední nápravu. Je naladěn tak, že optimální výkon podává při 3500 ot./min.

Mercedes-Benz E-Cell Plus Mercedes-Benz E-Cell Plus Mercedes-Benz E-Cell Plus

Kombinované emise auta mají dosahovat 32 g/km, což znamená spotřebu někde kolem 2-3 l/100 km. Třída B E-Cell Plus podle Daimleru ukazuje směr vývoje budoucích kompaktních aut.

Kromě této varianty ale bude nové Béčko k dispozici také ve verzi na plyn (CNG), jako čistý elektromobil E-Cell a pravděpodobně také vodíková verze F-Cell.

Na novince značky Mercedes je velmi zajímavé unikátní řešení, které kombinuje sériový a paralelní hybrid. Využití malého specializovaného motoru k pohonu nápravy ve vysokých rychlostech je velmi zajímavý a svým způsobem unikátní nápad.

Navíc bude auto fungovat také jako plug-in hybrid. To znamená, že baterii bude možné dobít přímo ze zásuvky, případně z dobíjecí stanice, a to i té rychlodobíjecí. V takovém případě bude dobití trvat asi hodinu. Auto bude vybaveno také 3,3kW palubní dobíječkou.

Z 0 na 100 km/h zvládne B E-Cell Plus zrychlit během 11 vteřin. Max. rychlost je omezena 150 km/h v kterémkoliv módu jízdy, tedy čistě elektrickém nebo za využití spalovacího motoru.

Obecně ale bude platit, že při rychlostech pod 60 km/h bude auto brát energii z baterií a pohánět jej bude elektromotor. Energii oběma dodá agregát fungující toho času jako elektrický generátor.

Pokud rychlost jízdy přesáhne 60 km/h, poběží spalovací motor v součinnosti s elektrickým v paralelním módu. Oba budou pohánět přední nápravu a jakýkoliv výkon navíc vyrobený spalovacím motorem se bude ukládat do baterie.

To zajistí maximálně efektivní využití energie v celém systému. Celkový výkon pohonného systému bude 100 kW (136 koní).

Auto by se mělo v malých sériích začít vyrábět už od roku 2013 se zahájením prodeje pravděpodobně v roce 2014.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mercedes ma ako kazdy vyrobca elektromobilov problem v hlavnej trakcii a to konkretne elektromotor. Elektromobil bude vyzadovat nove spickove e-motorory co znamena ze je nutne podporit ich vyvoj a komercnu vyrobu pretoze to je jedina cesta. Nie je mozne akceptovat cenu spickoveho elektromotora BRUSA - 12tis € alebo EVO ELECTRIC 14tis €.......to iste plati o invertoroch to vsetko musi ist rapidne dole aby to bolo akceptovatelne 3.800€ za spickovy 140kW invertor je stale vela takze to je vsetko na inovaciach a vyvoji tj. ludia pre ludi......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Optimální = nejlepší, nejoptimálnější = nejnejlepší ???

Obrázek uživatele Jan Horčík

jistě,opraveno,díky!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"jako čistý elektromobil F-Cell a pravděpodobně také vodíková verze F-Cell." Oprava - čistý elektromobil nesie názov E-Cell, nie F-Cell.

Obrázek uživatele Jan Horčík

díky, napraveno

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nefunguje hodne podobne nahodou i Chevrolet Volt? Ten taky pri vyssich rychlostech pripojuje k pohonu napravy i spalovaci motor... je to i na oficialnim videu. Aspon tak jsem to pochopil. Pak by to az tak unikatni reseni nebylo...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol