Šéf Volkswagenu navrhuje zrušit zvýhodnění dieselu a zaměřit se na elektromobily

Jan Horčík - 12 Prosinec 2017

V rozhovoru pro německý list Handelsblatt aktuálně Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, řekl, že je načase zrušit zvýhodnění pro naftu.auto Šéf Volkswagenu Matthias Müller

Matthias Müller nahradil ve vedení koncernu Volkswagen Martina Winterkorna
foto: Volkswagen

V řadě evropských zemí je nafta díky státnímu zvýhodnění levnější než benzin. Dlouho tomu tak bylo ve Francii, která si ale nedávno uvědomila svůj omyl a začala jej řešit.

Podobně je nafta výhodnější i v Německu. Müller pro Nahdelstblatt doslova řekl: "Nabyl jsem přesvědčení, že bychom se měli ptát na smysl a účel zvýhodnění dieselu." Müller převzal vedení koncernu Volkswagen během vleklé krize jménem dieselgate.

Nyní plánuje s koncernem VW změnit svět aut a ropu nahradit elektřinou. Zároveň ale pro Handelsblatt lišácky dodal, že zrušení zvýhodnění pro naftu by mohlo ve výsledku zabránit navrhovanému zákazu prodeje dieselových aut v mnoha zemích/metropolích.

Zpět na HybridPřidat komentář

VW pohřbívá své TDi dítě. Palácová revoluce ve Vlkohradu skoro dokonána.

Šéf VW brojí proti zvýhodňování nafty a Trump je prezidentem, žijeme v pralelním vesmíru :))))

V tomhle roce prej VW prodal 45 % svejch aut v dehtu a Audi dokonce 56 %. Celkově maj v Německu 39 % trhu zatímco Opel má 25 %.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm a spaľovanie vykurovacej nafty v kotli má aké emisie? Je to lepšie alebo horšie ako dieslový motor, nemáte prehľad?

Pokud je kvalitní kotel na topné oleje (ELTO), má mnohem lepší podmínky pro hoření než hoření ve válcích spalováku. Tohle je právě výhoda například motorů s vnějším spalováním (parní rychloběžný motor nové generace, nemyslím parní stroj; popřípadě Stirlingův motor, ale ten bych tady ani nezmiňoval). Jde o to hoření, které je kontinuální a dají se dobře nastavit optimální podmínky na účinnost a emise - třeba zplyňováním. Nechci to rozebírat, jen že spalovák nikdy nemůže dosáhnout nízkých emisí jako jinde.

Přesně tak. Kontinuální spalování diskontinuální ve spalovacím prostoru se od sebe hodně liší. U toho prbního nemáme zvládnuté jak maximálně zuřitkovat teplo a přeměnit jo na práci, u toho druhého nemáme zvládnuté ani dokonalé spalování.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To spaľovanie v kotli prebieha za nízkeho tlaku, tak asi žiadne NOx nevznikajú.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi s prodejem mirne jeteho diesel auticka zacne byt problem.
Poptavam tedy zde a zcela vazne: Kdo nabidne prestavbu z diesla na 100% EV?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už by byla výhodnější i přestavba na plyn :)

Jen ať si ty diesly nechají ti, co si je koupili nové, a né ten dnešní debilní systém, že je hned po pár letech přeprodávají chudším lidem s menšími nájezdy, pro které nejsou provozně výhodné ani náhodou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odporúčam neísť do prestavby. Nikdy to nebude úplne to pravé.

Obrázek uživatele ozana

Zcela vážně NIKDO. Přestavby byly trendem maximálně do roku 2011.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

RÁDI BYCHOM ZÁJEMCE UPOZORNILI, ŽE ZAKÁZKOVÉ PŘESTAVBY VOZIDEL SE RENTUJÍ POUZE OD SÉRIÍ 10 A VÍCE VOZIDEL. JEDNOTLIVÉ PŘESTAVBY JSOU Z DŮVODU VYSOKÝCH HOMOLOGAČNÍCH POPLATKŮ NERENTABILNÍ A JIŽ JE NEREALIZUJEME!
DĚKUJEME A VĚŘÍME, ŽE SI VYBERETE Z NABÍDKY VOZIDEL EVC :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě jste kdysi odepsali že od 100 kusů.

Nekdo tu pred casem psal, ze se vyplati legalizovat prestavbu ve Velke Britanii, protoze tam jsou podminky vyrazne benevolentnejsi a pak ji zpetne dovezt.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Co jsem tak vypozoroval tak veškerý přestavby jsou jen z nouze cnost a k provoznímu komfortu maj hódně daleko. S příchodem prvního zásuvkovýho Priuse hned přestal být zájem o přestavby těch starších na plug verzi a to samý po příchodu prvních Leafů prudce pokles zájem o překopání spalováků na čistý elektro. To je už lepší pokoušet se o rozšíření dojezdu levnýho malobaterkovýho Leafa, který má vše po elektrostránce vyŕešené než se snažit překopat spalovák. Ty přestavbový sety od EV west nejsou levný a to se ještě musí koupit baterka za další ranec.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A čo tak prerobit BEV na spalovák :-))

Obrázek uživatele ozana

Na takového člověka se těší v každé psychiatrické léčebně.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale presne toto sa mi stalo, keď si traja mladí chalani obzerali moje EV. Jeden povedal, že dizajn super ale on by ho prerobil na benzin :-)
Mna to dovtedy ani nenapadlo...

Obrázek uživatele ozana

Pokud by to říkal i poté co se svezl, tak bych mu zavolal 2 hodné pány v bílých pláštích.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už ano :-))
Aj tak je to absurdum a v skutočnosti si to neviem predstavit. To by sa nejaký "kutil" hooodne natrápil...
S elektromobilom človek zažije rôzne situácie. A niekedy to je aj celkom sranda :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nevíte jestli už čez už rozjel řízení na stavbu další JE v Dukovanech?
jsem na německém webu životního prostředí náhodou narazil na toto

umwelt.sachsen.de/umwelt/strahlenschutz/42391.htm

Obrázek uživatele Jan Veselý

To je EIA (hodnocení vlivu na životní prostředí). Stavba jaderné elektrárny je stavbou mezinárodního významu, proto se k ní automaticky vyjadřují okolní země.
Tu EIA teď řeší MPO. Součástí "Akčního plánu rozvoje jaderné energetiky" v ČR je totiž i to, že případnému investorovi do nových jaderných bloků dá stát "na stříbrném podnose" komplet vyběhané papíry, zařízenou a posílenou přípojku, přepravní kapacity na díly JE a já nevím co všechno ještě. V tom dokumnetu je i odhad, že to bude stát až 32 miliard Kč ještě než se rozhodne jestli se vůbec něco bude stavět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baroni jádra tedy finančně jedou a to bez záruky, že se kopne do země. Super tunel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne nerozjel.
A první nový reaktor se nakonec stejně bude u nás stavět v Temelíně.

Nafta je zatizena nizsi spotrebni dani kvuli riziku, ze by lide jezdili na topnou naftu. Ta je osvobozena od dane a je barvena. To vsak nebrani tomu aby to lide nepouzivali. V CR ten problem nehrozi, protoze se tady naftou moc netopi. V DE to je dost caste topne palivo. Na oplatku je zase silnicni dan v DE pro diesely vyssi. Tam plati kazde auto soukrome i firemni. V CR je opet vse jinak.
Ale ano, jsem pro diesely poradne omastit a zakazat vjezd do mest.

Obrázek uživatele Joe

Nejen to, barevná nafta je osvobozena od daně i proto, že se taklhe podporovalo resp. podporuje zemědělství. A o tom jestli jsou dotace do agosektoru v EÚ rozumné - nebo ne, se už neshodnou ani lidi, kteří se této problematice věnují profesionálně.... čož já naštěstí nejsem.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Obrázek uživatele Jan Veselý

Dotace do agrosektoru mají několik příčin. Ta hlavní je strategická, potravinová soběstačnost, aspoň v základních potravinách, je nutnost. Druhá spočívá v tom, že se tím udržuje při životě systém malých a středních rodinných farem. Není zájem, aby tu vše ovládl velký agrobyznys a nedozírné lány monokultur jako v USA. Zelená nafta se nedaní, protože dle oficiální argumentace je příjem ze spotřební daně vlastně poplatek za používání silnic a jde na jejich rozvoj a údržbu. Traktory a kombajny jezdí po poli.
To ovšem nic nemění na tom, že si myslím, že se to z dotacemi dělá blbě a myslím si, že mám lepší nápad - zde.

Nafta pro zemedelce je uplne jina nez topna. Topna je bez urcitych aditiv a v zime s tim nemuzete jezdit. Take neni kvaltne filtrovana, obsahuje vic necistot a je tam vic parafinu. zemedelska je osvobozena od dane.
Dotace pro zemedelce maji smysl. Vykupni cena od zemedelcu je umele nizsi nez na svetovem trhu a proto je mensi riziko, ze se bude vse dovazet a zemedelci v EU krachnou. Takze se to vykupuje za nizke ceny a aby nam neumreli hlady, dostanou dotace. Je to sice nekala soutez oproti vyrobcum z tretich zemi, ale ma to svuj smysl. Ofiko to nikdo neprizna, odporuje to otevrenemu svetovemu trhu.
Bez EU by evropsky zemedelci davno neexistovali!!! Vite kolik milionu lidi v EU pracuje v zemedelstvi? Byl by to konec evropske civilizace dnesniho typu. EU je dulezita ale nekomu se to nelibi a kazdy kritizuje EU jako kdyby to byli zlocinci.

Kdyby nebylo EU tak si tu zase budem podřezávat krky a trávit se plynem jako před rokem 45. Proto taky EU dostala Nobelovku za mír. Kdo na to zapoměl ať jede podívat na východ Ukrajiny nebo ať si vzpomene co se nedávno dělo v Jugošce. Lidi jsou idioty a pálí je dobrý bydlo.

V americe maj zemědělci podporovaný paliva. Tam si stěžoval i Obama v senátu, že už ta podpora ropy trvá přes 100 let a že by s tím měli seknout.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obecný zákaz dieselů je nesmysl. Záleží na tom jakou normu konkrétní vůz splňuje a zda je technicky v pořádku. Diesel má stále docela slušný vývojový potenciál a na obzoru jsou nové typy katalyzátorů. Otázkou jsou náklady na vývoj , kupní a provozní cena vůči jiným srovnatelným technologiím. V neposlední řadě je třeba zamyslet se nad tím, zda vůbec má smysl vývoj zařízení která využívají energie z fosilních zdrojů.

Obrázek uživatele ozana

Diesel nemá žádný vývojový potencionál, leda přívěs za auto s aktivnímu filtry.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Mate docela nostalgicky pohled. Diesel je vseobecne vniman jako problematicky a automobilky uz od nej upousteji. Mozna ze prezije ve velkych silnych SUV. V malych osobnich autech ma osud speceteny. Na diesely padnul stin z emisniho podvodu. Firmy ktere dbaji na dobre renomee uz diesely nezarazuji do vozoveho parku. Je to dirty technology. Potka je stejny osud jako 2-taktni motory.

Obrázek uživatele Joe

Potíž je v tom, že s nástupem normy Euro 9 by vývoj dieselového agregátu, který by ji i reálně splňoval (tedy ne jako u Volkswagenu..:-) vyšel peklně draho. Tím by cena vozidel nižší třídy s dieselem dosáhla nesmyslných úrovní kolem 600K, čím by byla tato autíčka neprodejná. (Časy, kdy se vyráběly malé naftové Peugetoy 205 a 106 jsou už ty tam) Proto kupř. i Volvo zastavilo bez náhrady tomto roce vývoj dieselových agregátů a než přejdou časem na full electric, tak jediná motorizace bude plugin benzin-hybrid. Jeden z důvodů, proč se diesely ještě produkují je, že velý byznys jsou licenční poplatky. (Klasika je common-rail) Původně vyvinul Fiat , pak po tom zatoužilo BMW, ale takovou ostudu aby si to koupili přímo od makaróna vedení v Mnichově zatrhlo. Tak to koupil nejdřív Bosch a až ten technologii licencuje BMW a dalším automobilkám...a to je rejže, která se velice těžko opouští....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Druhy den po vypuknuti dieselgate jsem rikal ze za celym podvodem stoji Bosch. Tim padem vsechny automobilky ktere maji vstrikovani Bosch podvadeji uplne stejne jako VW. Vsichni maji know-how od Bosch. Kdyby treba BMW mel cisty diesel, tak proc by VW musel podvadet kdyz jim vstrikovani a cely cirkus s emisemi navrhuje Bosch.

Otcem podvodného softu jsou koumácu z Audi, který ho vyvinuli už koncem 90. let. Pak to chvíli leželo u ledu a pak si na to vzpoměli ve Vlkohradu, použili to a z Volkswagnu se stal Lžiwágen.
https://www.theguardian.com/business/2016/apr/20/vw-emissions-software-came-from-audi-report

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

a do kdy odhadujete, ze se tak stane?

Ten proces louceni se s dieselem uz zacal. V DE je prodej novych naftaku o 20% nizsi nez loni.

Vojetiny už taky nikdo pomalu nechce.
https://auto.idnes.cz/diesel-emise-zakaz-ojetina-cena-dmu-/automoto.aspx?c=A171117_151425_automoto_fdv

Stuttgartskej soud už taky očernil starší rakovinomety a ostatní města se chtěj přidat protože od automobilkama těžce zlobovaný spolkový vlády a politiků to očekávat nemůžou.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2211514-mesta-bez-dieselu-v-nemecku-resi-zakaz-16-soudu-ve-zbytku-evropy-je-trend-podobny

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zakazovat vjezd dieselu do mesta je dost radikalni nemyslite? Ti lide si koupili statem a normama schvalena vozidla pro osobni prepravu a vy by jste jim ted chtel zakazat vjezd do mest. Lepsi volbou by bylo ukoncit jejich vyrobu a nechat diesely doslouzit. Uvidite jak postupne zacnou mizet a rozhodne to neni tak radikalni reseni jako zakazy. Jsou veci, ktere musite delat s citem a postupne. Tyhle radikalismy akorat skodi.

V Nemecku je uz nekolik let regulace ve mestech kam smi vjizdet jen auta s urcitou emisni normou. Umweltzonen. Nemecka auta maji casto plaketu na celnim skle. Plati to i pro cizince. Vjedte do nejakeho mesta s Umweltzone bez plakety a mate pokutu. Kdyz se chce, muze se prosadit i zakaz. Stuttgart uz ma soudne povolene zakazat vjezd dieselum v pripade smogu. Zatim je to nepravomocne. Chteji se pridat dalsi mesta. Ve Francii a GB je to podobne. Diesel konci. kdo si dnes koupi novy diesel si za pripadny zakaz muze sam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj elektromobily musia mať takúto plaketu pri vstupe?

Bohuzel i EV musi mit zelenou Umweltplakette. Bezna policie se tim moc nezabyva, kontrolujou pracovnici mestskych uradu. Kdyz auto parkuje, nemuze nikdo zkontrolovat zda je to EV nebo ne. Tak kazde auto musi mit plaketu.
Rozmisteni Umweltzonen:
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php
http://www.umweltplakette.org/

Obrázek uživatele Radovan

U hybridu bych to pochopil. Ale musí být ten úředník pořádný blb, aby nepoznal elektroauto bez výfuku.
I když asi spíše poslanec, co ten nesmysl vymyslel. Nebo že by se jim nechtělo ohýbat, tak občan nakoupí a nalepí hezky v úrovni očí?
Ostatně i u nás jsme donedávna lepili emisní i STK známku na SPZ, přestože už pěknou řádku let jste bez emisí neprošli na STK, takže bohatě stačila jedna. Nově se nebude lepit ani jedna. Stát po 27 letech od PC XT zjistil, že stačí mít databázi a dnes každé policejní auto s online kamerou zjistí a upozorní posádku, že před nebo za nimi jede auto s propadlou technickou. Jednoduše dle SPZ porovnáním s databází. Ale že to trvalo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 56 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 18 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

V DE muzou EV mit SPZ a na konci je pismenko E. Ani to nestaci :-(
V Cesku je zase kravina se zelenou kartou. Policajt Cechovi da pokutu kdyz ji nema v aute. Po cizincich ji nesmi pozadovat, protoze neni povinna. V cele Evrope i mimo EU se vzajemne uznavaji SPZ. Platne cizi SPZ zarucuje nahradu skody z povinneho ruceni. Ale Cesi to nesplnuji a stat neveri vlastnim SPZ. Ceska specialita. A pritom zelena karta je vylozene myslena pro zahranicni cestovani. cesi ji musi porad vozit v aute. V zahranici uz ale neni treba ...

Dluzno ovsem rict, ze nemecka zelena znamka (4) znamena 24 let starou benzinovou ojetinu (Euro 1 - od 1993) nebo 11 let starou naftovou (Euro 4 - od 2006). Takze pri stavu (stari) vozoveho parku v nemeckych mestech se to zakazu ani zdaleka neblizi.
Typy ekologickych znamek

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Existuje ale snaha prosadit tzv. blaue Umweltplakette. Skupina 6. Tim padem by vypadlo ze hry 13 milionu naftaku jen v Nemecku. Zatim to ale neni rozhodnute. Pry 2018.

Obrázek uživatele honza.t

Ano Ale někdy to jinak nejde
http://iuhli.cz/v-polskem-krakove-se-nesmi-topit-uhlim-a-drevem/
http://iuhli.cz/polsko-celi-utoku-smogu/
Jeden případ s okolí.
Představte si, že jsou lidě, kteří si dnes kupují kotle, které budou za rok zakázané, pro jejich nekvalitní spalování .
Jsou obchodníci "smejdi", kteří se toho potřebují zbavit a zamlčují informace. Staří lidé skočí na nižší cenu .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezlobte se, ale ty kotle jsou opravdu spatny priklad. Auto stoji radove daleko vic penez a zakaz takoveho kotle uskodi daleko mene ekonomicky na jedince, nez zakaz automobilu. Pokud by takovy zakaz nekdo opravdu prosadil stat by mel ze slusnosti kompenzovat financni nahradu. Samozrejme s ohledem na stav vozidla a ujete km. Ale udelat to a neodskodnit by bylo vice nez nezadouci. Kdo by toto prosadil timto zpusobem by se rovnou mohl rozloucit se svoji funkci i praci pro sva budouci leta. Lide by ho doslova ukamenovali.

Jak by se clovek potom zbavil takoveho auta? Neproda ho a nebo velmi velmi obtizne navic by takovemu autu razem klesla o to vic cena. Ne, neverim, ze by neco takoveho vubec mohlo projit. Hromadne zaloby by padaly ve velkem.

Mně nepřijde až tak divné, když se nějakému majetku změní cena, a to i více, než odpovídá běžnému vývoji. Třeba klesne mnohem víc, než odpovídá běžnému opotřebení. Např. když praskne realitní bublina, ceny nemovitostí letí dolů, a stávají se těžko prodejnými, aniž by výrazně zchátraly, protože málokdo nakupuje a všude kolem je řada zlevněných...
A teď v Evropě praská dieselbublina, nafouknutá podporou evropských automobilek a jejich malých dieselů a hlavně, kvůli pár gramům CO2 zaprodali euroregulátoři obyvatele vlastních měst a nechali je čichat NOX a prachové mikročástice.
Není divu, že některá evropská města se tomu brání a zakazují vjezd (různě starých) dieselů do svých center.
Celoplošně přihlášená a svoji normu plnící auta nikdo nezakáže. Majitelé s nimi mohou jezdit na venkově (kde nejsou takové problémy s koncentracemi škodlivin) nebo je prodat na venkov. Jistěže to drasticky snižuje cenu a prodejnost a majitel z toho může být nešťastný. Ale tak to prostě chodí, pokud člověk investuje do neperspektivní lokality / technologie atd...

Obrázek uživatele honza.t

Nesouhlas
Starý člověk Mnohdy nemá peníze ani na to, aby si koupil auto.

Koupí nový kotel. Zaplatí za montáž, a za rok mu zdělí Musíte koupit znova nový kotel a znova zaplatit Montáž.
Kde má na to vzít, když už značná část ůspor padla na ten první kotel, který je na odpis ?

mýlite sa, je to správne - musíme sa pohybovať v ekonomickejúrovni daného človeka. a pre niekoho je dostupný výrobok v rádoch desaťtisícov, hoci ho následne bude stáť jeho exploatácia násobky kúpnej ceny. jednoduchp preto, že na vyššiu úroveň nikdy mať nebude.
fauvé už náhrady vyplácalo. samozrejme nie tuná, to by mamamerkel položilo úplne.
tuná sa stane to, že vykúpené autá, ktoré NEVYHOVUJÚ privezú sem a so ziskom predajú.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se zákazy které si prosadí město, nebo městská část ale stát nic nenadělá. A zákazy se většinou týkají jen nerezidentů a jejich vozidel. Rezidenti většinou mají a nebo získají výjimku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stat samozrejme muze zasahnout do mestskych nesmyslu pokud by se to tykalo takoveho mnozstvi obyvatel. Zase si nemyslete, ze mesto je zcela samostatne fungujici organ ktery neni podrizen.

na druhou stranu zaloby a soudy by padaly tak jako tak. A verim, ze by soudy mesta prohrala.

Ano, "Stat samozrejme muze zasahnout do mestskych nesmyslu", ale tady jde o případ, kdy města, aspoň na svém malém písečku, vzdorují státnímu, resp. nadnárodnímu EU nesmyslu prioritního boje proti globálnímu oteplování i za cenu horšího ovzduší ve vlastních městech.
Podle mě, ta realizovaná omezení (mírná omezení fakt starých dieselů) ve městech, i to "vyhrožování" významných měst, jako např Stuttgart, že diesely "típnou" daleko razantněji, má ohromný význam. Sice to padá i na hlavu majitelů těch aut, ale já se domnívám, že hlavním adresátem jsou automobilky a euroregulátoři, aby viděli, že evropská města si nenechají kálet na hlavu a aby přehodnotili priority (CO2 = globální oteplování vs. NOX a PMX = lokální škodliviny).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zažalujte Prahu za parkovací zóny kde se musí platit a omezuje to tedy práva řidičů. Přeji vám hodně štěstí u soudu :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tam uz hromadna zaloba existuje. A co vim, je to zatim v pravnim rizeni a bude se podavat k soudu. :)

On vubec neni zadny rozdil mezi "nekvalitnim" kotlem za 1 prumerny mesicni plat a autem za prumernych platu 10-20 (benzinove/naftove) nebo 30-100 (elektro, v zavislosti na potrebe dojezdu)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V ČR náhodou docela dost podnikatelů s dodávkami si jezdí nakupovat skoro nedaněnou topnou naftu do Německa a Rakouska.
Ty daně pro normální motoristickou naftu jsou snížené vůči benzínu jen trochu, bylo to zvýhodnění nákladní dopravy a v minulosti maximální osolení osobních benzíňáků, ale postupně se to během desetiletí vyvinilo spíš na specifickou ochranu evropského automobilového průmyslu, který jediný na světě nakonec vyráběl masově osobní nafťáky.

Zakazovat vjezd do měst podle paliva (pokud nechtějí jen nulovou elektřinu či vodík) je nesmysl, mají raději zavést co nejrychleji už nefalšovatelnou normu EURO 7 třeba i s papírově slabší.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26