Šéf Tesly slibuje velkou expanzi nabíjecích stanic v Evropě

Jan Horčík - 27 Prosinec 2018

Elon Musk na svém twitteru ohlásil, že Tesla na příští rok připravuje velkou expanzi nabíjecích stanic Supercharger v Evropě.auto mapa nabíjecích stanic síť Tesla Supercharger Evropa

Červené body jsou Superchargery v provozu, šedé plánované. V Česku jsou dnes tři nabíjecí stanice Tesla Supercharger a dalším se zatím podle mapy neplánují. Neoficiálně se ale už delší dobu mluví o dalších asi třech.
foto: Tesla

Tesla dnes provozuje 1386 nabíjecích stanic Tesla Supercharger s 11 583 stojany po celém světě. Zatímco domácí Spojené státy už jsou velmi dobře pokryté, v Evropě jsou pokryty zatím pouze hlavní trhy, a to poměrně sporadicky.

Na rok 2019 se proto podle Muska chystá velká expanze sítě nabíjecích stanic Tesla Supercharger v Evropě. V plánu je doplnit síť v Británii, Francii, Španělsku, Portugalsku a Itálii, ale také v Pobaltí a na Balkáně.

S elektromobily Tesla by tak mělo být možné bez problémů cestovat ze severu Norska až do Turecka nebo na jih Řecka. Doma v USA se chce Tesla zaměřit na instalaci Superchargerů ve městech a nabíječek v obytných budovách.

Tesla si tak připravuje půdu pro masivní nástup elektromobilu Tesla Model 3, který už od února 2019 začne dodávat prvním zákazníkům v Evropě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Bloomberg dnes přidal 7000 ks do odhadu počtu vyrobených kusů TM3 na 61 tisíc ks za 4Q, zatímco Troy Teslike odhaduje produkci pouze na 51,5 tisíc.
Za 3Q byla produkce 53239 ks. Potvrzená čísla od Tesly bychom se měli dozvědět již ve středu 2. ledna.
Co se týče plánované produkce v roce 2019, tak Tesla opět zvolnila tempo a z léta posunula dosažení mety 10000/týden až "do konce příštího roku" při investicích v řádu desítek milionů dolarů. Tak to Elonovi moc nevyšly jeho "nulové pochyby" o 10k/týden do konce 2018.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Model S vzplála po defektu pneumatiky. A to hned dvakrát

vtm.zive.cz/clanky/tesla-model-s-vzplala-po-defektu-pneumatiky-a-to-hned-dvakrat/sc-870-a-196493/default.aspx

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

noo tak za to ho germán s frantíkem budou doslova milovat ;)) Jakoby nestačilo jak amerikánci konzervu dopldele nakopali a pak clama ze států hnali. Tak Kdo ho má většího soudruzi :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Donalde, vidím vás, slezte z toho stromu!

Celá EU směřuje kamsi do pr... Na co kouknu je vyrobeno v PRC (People's Republic of China). To co umíme vyrobit a dodat do Číny mělo podobu odpadků z plastu. A když už nevíme jak, tak utáhneme oprátku vlastnímu automobilovému průmyslu. Asi lepší oddíl STS Chvojkovice Brod.

Proč je snadnější postavit Gigatovárnu v Číně?

Na výrobu topinky s česnekem potřebujete doma chleba, česnek a pánev. Na stejnou topinku v prodejně potřebujete ještě k tomu ŽL, hygienické normy, EET s tiskárnou účtenek, váhu, IČO, provozní dobu, odpovědného vedoucího, obchodní podmínky, zdravotní atesty, vypracování dokumentace HACCP, revizi elektřiny, nahlášenou provozovnu, ...... a možná něco dalšího. Není zde něco špatného Františku Koudelko? Nechcete dát ty drobné za sto korun někomu v Bruselu??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to se mýlíte, ono není snadnejší postavit gigatovárnu v číně - ono je to pragmatické:
1) větší trh
2) pokud alespoň částečně nevyrábíte v číně, tak tam nic nedodáte.

Co mi chybí v EU je ekvivalent a dodržování požadavku, jakým si chrání vlastní výrobky a trh USA i Čína, tedy chceš-li dodávat na náš trh ok, ale xy procent bude vyrobenu u nás (nejlépe finální montáž)

Tak pokud se vám líbí jak to funguje v Číně a nevadí vám otřesné pracovní podmínky a likvidace přírody vypouštěnými odpady (můžeme za to i my, protože to víme a přesto nám nevadí tam nakupovat) tak se tam odstěhujte. Mě tahle byrokratická nutnost nevadí. Jiná věc je zda se vše opravdu dodržuje: tomu asi věří málokdo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejde o to, jestli se nám to líbí nebo ne, ale o to, že výrobce který nutrácí peníze za nesmyslné regulace příjde s výrobkem dříve, levněji a na trhu vítězí. I elektromobilita se nakonec v Číně rozvíjí mnohem rychleji.

Doplním drobný detail, který jste zapomněl zmínit, a to že se elektromobilita v Číně rozvíjí tak rychle právě kvůli "nesmyslné" čínské byrokratické regulaci :-)

Zkuste definovat seznam nesmyslných regulací ať je o čem diskutovat. Jsem připraven svoji oblíbenou byrokracii bránit do posledního dechu. Nedělám si legraci.

Na příkladu naší firmy bych ukázal jak to nedodržování "nesmyslů" vede k potenciálnímu průseru (zabití lidé).

Obrázek uživatele Radovan

No při 10,5 milionech se to řeší. Jak je Vás přes miliardu a musíte mít politiku jednoho dítěte, tak se to už neřeší :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Nám šlo o člověka ... lidí je jak sraček. Třeba tu citaci někdo upřesní.

Obrázek uživatele ozana

Nám šlo o člověka, soudruhu poručíku. - Tyhle starosti můžete klidně pustit z hlavy, Kefalín, lidí je na světě jako sraček.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Řekl bych skoro přesně. Každopádně díky.

Mohli by to tu dát stavět EONu :-). (Pokus o vtip.)

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jakože Elonu? :-)

Jak dokáže jedno písmeno naprosto obrátit význam slova :-). Ale EON se teď taky trošku polepšil, konečně se realizoval v ČB. Škoda jen, že další akce proběhne taktéž v ČB a ne třeba v J. Hradci nebo v Táboře. Prý budou stavět u svého sídla v ulici F. A. Gerstnera.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Kuk

off

Největší lodní dopravce skončí s ropou. Kontejnery se začnou vozit přes oceán obnovitelně
http://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/666/nejvetsi-lodni-dopravce-skonci-s-ropou-kontejnery-se-zacnou-vozit-pres-ocean-obnovitelne/

Lepší titulek by asi byl:
Největší lodní dopravce chce skončit s ropou a být do roku 2050 uhlíkově neutrální.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Stačilo by, že opravdu chce (i kdyby dnes nevěděl jak). Mám ale obavy, že jen vidí dnes již nezvratný vývoj k elektromobilitě, jehož důsledkem bude pokles výkonu rafinerií a tím i nižší nabídka levného odpadu na pohon jejich lodí. Tak se alespoň zviditelní tím, co jednou stejně bude muset udělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuk: a s podtitulkem "...ale netuší, jak to udělat a jestli to vůbec půjde splnit"
A kromě toho ani neřekli, co budou dělat s tím ropným odpadem který používají k pohonu lodí dnes

Obrázek uživatele Kuk

Přesně tak.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Před 14ti dny jsem letěl do Severního Irska a byl jsem příjemně potěšen, ale i jsem posmutněl. Z letadla jsem viděl kolik za poslední 2 roky co jsem neletěl vyrostlo v Anglickém i Irském moři větrných elektráren. Angličani mají v moři několik polí po 30ti větrnících, padla mi brada. Radost pohledět, jsou krásně a pravidelně rozmístěné... Oni nemluví, nepíšou, žádné píár, oni staví a staví..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Angličané spotřebovali během 200 let totálně věškeré uhlí, které měli na svém území.
Tak není divu, že to musí pak naráz skokově nahrazovat, a kromě cizího plynu zvolili i doma stavěné přímořské větrníky, když jaderné elektrárny už po multikulturním úpadku sami stavět nezvládnou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vůl volen zůstane...

Obrázek uživatele Kuk

Na kolik % se jim povedla ta poslední expanze nabíječek, na 80 nebo na 100 %? Matně se pamatuju, že to mělo snad být zdvojnásobení kapacity.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle bude ta expanze Muskem slavnostně slibovaná na letošní rok zase Teslácky minimálně o rok později.

Obrázek uživatele Kuk

Ona ta letošní expanze neproběha? Opravdu? Nebo si jí jenom zaspal? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Mělo to být touto dobou tuším 18 000 ks."
Jenže na začátku léta 2018 byla většina stopnuta, a začne se větším tempem zase až na jaře 2019.

Obrázek uživatele Kuk

Samý dohady. Takže o kolik % se letos zvýšil stávajíci stav?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

cca 40 % (8250 -> 11583)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Díky!
I to je ohromnej nárůst.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A pokud vsechny v evrope dodelani i na CCS tak dobry

VW příští rok ztrojnásobí počet svých nabíječek. (Na 3ks)
v témže roce TESLA přidá mrzkých 80% nabíječek navrch. (Na 25.000ks)
Muhehehe :)

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

A Musk to pochopil a predelava je rychle v evrope i na CCS. Takze si u nej budou chlapci nabijet a muze stanovit treba cenu pro Tesly 1/2eur za kw a pro ostatni 1 eur. Mam pocit ze VW ujel vlak.
Diesely nikdo nechce.
Benziny tak trochu.
Hybridy a elektra nemaji.

No to presne vypovida o potenci VW. Oni si to ani neumeli spocitat ze by se jim to mohlo vyplatit dat nejaky mrzky peniz do nabijecek s pomoci dotaci a vydelavat na tom. Zkratka zaspali komplet.

Mělo to být touto dobou tuším 18 000 ks.

Obrázek uživatele M.Krupka

Něco málo info z Drážďan.

https://forococheselectricos.com/2018/12/la-transparent-factory-de-volkswagen-bate-el-record-de-produccion-gracias-al-e-golf.html

https://forococheselectricos.com/2018/11/prueba-de-autonomia-en-autovia-coches-electricos-hyundai-ioniq-hyundai-kona-tesla-model-3-nissan-leaf-y-renault-zoe.html

Obrázek uživatele Kuk

Test spotřeby
IONIQ
Kona
M3
Leaf 2
Zoe

https://m.youtube.com/watch?v=nimp5uPI4eM

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Kampak se němcům ztratil E-Golf, nebo BMW I3??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Abych se přiznal čekal jsem podstatně lepší spotřebu u Kony, dojezd na dálnici při 120km/h je 380 km, což není špatný, ale na Ioniq se spotřebou zdaleka nemá. Ten rozdíl na spotřebě 0.5 kWh/100km od Nissan Leaf není nic velkého.

Bjorn testoval Konu (12,7kWh/100km, dojezd 530km) a Niro (13,1 - 500km) při 90km/h (96 tacho). Takže při 120km/h vidím 16,6kWh/100km jako odpovídající.
Nevíte ale, zda testovali v obou směrech? Trochu mi nesedí "větší" spotřeba u IONIQa...
Já jsem jel IONIQem Stuttgart a zpět se spotřebou 12,6kWh/100km (744km, tempomat 120km/h) a podruhé 12,1kWh/100km (783km, tempomat střídavě 1/4 cesty 120km/h a 100km/h).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemám zkušenost s dobíjením v německu. Můžete mi prosím napsat kde jste dobíjel. Díky. Jinak Ioniq s jeho spotřebou je asi nepřekonatelný.

V minulém roce jsem to jezdil s MiEVem spodem na Mnichov (cca 900km). Na dálnici jsou tam každých 50km rychlonabíječky TANK&RAST většinou z obou stran (od ledna 2018 mají jiného majitele a jsou zpoplatněné).
IONIQem jezdím horem na Norimberk, kde je nabíječka stále zdarma a případně několik dalších v okolí. Tato jedna na půl cesty mi stačí.
Jinak android app "Charfing Starions" má filtr "Free charging" + si dám "Plugs - CCS".
Obecně je zdarma E.ON (dálnice) + obchodní centra (IKEA, ALDi-Sud, Kaufland, který jsem našel i nonstop).
Ideálně si vše ověřuji předem na PC (komentáře k nabíjení) např. zde:
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/

V záloze mám kartu NewMotion, ale zatím jsem ji nemusel použít -stále zdarma :)
Pokud bych nabíjel kartou, tak jsou různé ceny...

Obrázek uživatele Kuk

"Charfing Starions", opravdu?:D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

:) "Charging Stations", opravdu! :D

Obrázek uživatele Kuk

Mitsubishi Starion bylo jedno auto :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super. Díky za informace.

Myslím že to odpovídá realitě, teplota 14 stupňů a stejné podmínky pro všechny.
Leaf teda slabota, zvlášť s tou nabíjecí aférou to je tak po městě a okolí.
Kona trošku slabší, ale už víme, že aerodynamika je nejdůležitější, viz Tesla 3.
Jinak tu bylo dost kritiky na rozložení hmotnosti u Ioniqu. Na videu Bjorna je jasně vidět, jak 1600kg je rovnoměrně rozloženo na obě nápravy v poměru 50/50.

---

ecotaxiolomouc.cz


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon