Šéf Tesly slibuje velkou expanzi nabíjecích stanic v Evropě

Elon Musk na svém twitteru ohlásil, že Tesla na příští rok připravuje velkou expanzi nabíjecích stanic Supercharger v Evropě.

Červené body jsou Superchargery v provozu, šedé plánované. V Česku jsou dnes tři nabíjecí stanice Tesla Supercharger a dalším se zatím podle mapy neplánují. Neoficiálně se ale už delší dobu mluví o dalších asi třech.
foto: Tesla

Tesla dnes provozuje 1386 nabíjecích stanic Tesla Supercharger s 11 583 stojany po celém světě. Zatímco domácí Spojené státy už jsou velmi dobře pokryté, v Evropě jsou pokryty zatím pouze hlavní trhy, a to poměrně sporadicky.

Na rok 2019 se proto podle Muska chystá velká expanze sítě nabíjecích stanic Tesla Supercharger v Evropě. V plánu je doplnit síť v Británii, Francii, Španělsku, Portugalsku a Itálii, ale také v Pobaltí a na Balkáně.

S elektromobily Tesla by tak mělo být možné bez problémů cestovat ze severu Norska až do Turecka nebo na jih Řecka. Doma v USA se chce Tesla zaměřit na instalaci Superchargerů ve městech a nabíječek v obytných budovách.

Tesla si tak připravuje půdu pro masivní nástup elektromobilu Tesla Model 3, který už od února 2019 začne dodávat prvním zákazníkům v Evropě.

47 Comments on “Šéf Tesly slibuje velkou expanzi nabíjecích stanic v Evropě”

  1. OT: Bloomberg dnes přidal 7000 ks do odhadu počtu
    OT: Bloomberg dnes přidal 7000 ks do odhadu počtu vyrobených kusů TM3 na 61 tisíc ks za 4Q, zatímco Troy Teslike odhaduje produkci pouze na 51,5 tisíc.
    Za 3Q byla produkce 53239 ks. Potvrzená čísla od Tesly bychom se měli dozvědět již ve středu 2. ledna.
    Co se týče plánované produkce v roce 2019, tak Tesla opět zvolnila tempo a z léta posunula dosažení mety 10000/týden až „do konce příštího roku“ při investicích v řádu desítek milionů dolarů. Tak to Elonovi moc nevyšly jeho „nulové pochyby“ o 10k/týden do konce 2018.

    1. Donalde, vidím vás, slezte z toho stromu!
      Celá EU směřuje

      Donalde, vidím vás, slezte z toho stromu!

      Celá EU směřuje kamsi do pr… Na co kouknu je vyrobeno v PRC (People’s Republic of China). To co umíme vyrobit a dodat do Číny mělo podobu odpadků z plastu. A když už nevíme jak, tak utáhneme oprátku vlastnímu automobilovému průmyslu. Asi lepší oddíl STS Chvojkovice Brod.

      Proč je snadnější postavit Gigatovárnu v Číně?

      Na výrobu topinky s česnekem potřebujete doma chleba, česnek a pánev. Na stejnou topinku v prodejně potřebujete ještě k tomu ŽL, hygienické normy, EET s tiskárnou účtenek, váhu, IČO, provozní dobu, odpovědného vedoucího, obchodní podmínky, zdravotní atesty, vypracování dokumentace HACCP, revizi elektřiny, nahlášenou provozovnu, …… a možná něco dalšího. Není zde něco špatného Františku Koudelko? Nechcete dát ty drobné za sto korun někomu v Bruselu??

      1. Tak pokud se vám líbí jak to funguje v Číně a nevadí
        Tak pokud se vám líbí jak to funguje v Číně a nevadí vám otřesné pracovní podmínky a likvidace přírody vypouštěnými odpady (můžeme za to i my, protože to víme a přesto nám nevadí tam nakupovat) tak se tam odstěhujte. Mě tahle byrokratická nutnost nevadí. Jiná věc je zda se vše opravdu dodržuje: tomu asi věří málokdo.

        1. Nejde o to, jestli se nám to líbí nebo ne, ale o to, že
          Nejde o to, jestli se nám to líbí nebo ne, ale o to, že výrobce který nutrácí peníze za nesmyslné regulace příjde s výrobkem dříve, levněji a na trhu vítězí. I elektromobilita se nakonec v Číně rozvíjí mnohem rychleji.

          1. Zkuste definovat seznam nesmyslných regulací ať je o čem
            Zkuste definovat seznam nesmyslných regulací ať je o čem diskutovat. Jsem připraven svoji oblíbenou byrokracii bránit do posledního dechu. Nedělám si legraci.

            Na příkladu naší firmy bych ukázal jak to nedodržování „nesmyslů“ vede k potenciálnímu průseru (zabití lidé).

                1. Nám šlo o člověka, soudruhu poručíku. – Tyhle starosti
                  Nám šlo o člověka, soudruhu poručíku. – Tyhle starosti můžete klidně pustit z hlavy, Kefalín, lidí je na světě jako sraček.

                2. Řekl bych skoro přesně. Každopádně díky.
                  Řekl bych skoro přesně. Každopádně díky.

      2. Ale to se mýlíte, ono není snadnejší postavit
        Ale to se mýlíte, ono není snadnejší postavit gigatovárnu v číně – ono je to pragmatické:
        1) větší trh
        2) pokud alespoň částečně nevyrábíte v číně, tak tam nic nedodáte.

        Co mi chybí v EU je ekvivalent a dodržování požadavku, jakým si chrání vlastní výrobky a trh USA i Čína, tedy chceš-li dodávat na náš trh ok, ale xy procent bude vyrobenu u nás (nejlépe finální montáž)

      1. Jak dokáže jedno písmeno naprosto obrátit význam slova
        Jak dokáže jedno písmeno naprosto obrátit význam slova :-). Ale EON se teď taky trošku polepšil, konečně se realizoval v ČB. Škoda jen, že další akce proběhne taktéž v ČB a ne třeba v J. Hradci nebo v Táboře. Prý budou stavět u svého sídla v ulici F. A. Gerstnera.

  2. off
    Největší lodní dopravce skončí s ropou. Kontejnery

    off

    Největší lodní dopravce skončí s ropou. Kontejnery se začnou vozit přes oceán obnovitelně
    http://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/666/nejvetsi-lodni-dopravce-skonci-s-ropou-kontejnery-se-zacnou-vozit-pres-ocean-obnovitelne/

    Lepší titulek by asi byl:
    Největší lodní dopravce chce skončit s ropou a být do roku 2050 uhlíkově neutrální.

    1. Před 14ti dny jsem letěl do Severního Irska a byl jsem
      Před 14ti dny jsem letěl do Severního Irska a byl jsem příjemně potěšen, ale i jsem posmutněl. Z letadla jsem viděl kolik za poslední 2 roky co jsem neletěl vyrostlo v Anglickém i Irském moři větrných elektráren. Angličani mají v moři několik polí po 30ti větrnících, padla mi brada. Radost pohledět, jsou krásně a pravidelně rozmístěné… Oni nemluví, nepíšou, žádné píár, oni staví a staví..

      1. Angličané spotřebovali během 200 let totálně věškeré
        Angličané spotřebovali během 200 let totálně věškeré uhlí, které měli na svém území.
        Tak není divu, že to musí pak naráz skokově nahrazovat, a kromě cizího plynu zvolili i doma stavěné přímořské větrníky, když jaderné elektrárny už po multikulturním úpadku sami stavět nezvládnou.

    2. Stačilo by, že opravdu chce (i kdyby dnes nevěděl jak).
      Stačilo by, že opravdu chce (i kdyby dnes nevěděl jak). Mám ale obavy, že jen vidí dnes již nezvratný vývoj k elektromobilitě, jehož důsledkem bude pokles výkonu rafinerií a tím i nižší nabídka levného odpadu na pohon jejich lodí. Tak se alespoň zviditelní tím, co jednou stejně bude muset udělat.

                1. A pokud vsechny v evrope dodelani i na CCS tak dobry
                  A pokud vsechny v evrope dodelani i na CCS tak dobry

                2. VW příští rok ztrojnásobí počet svých nabíječek. (Na
                  VW příští rok ztrojnásobí počet svých nabíječek. (Na 3ks)
                  v témže roce TESLA přidá mrzkých 80% nabíječek navrch. (Na 25.000ks)
                  Muhehehe 🙂

                3. No to presne vypovida o potenci VW. Oni si to ani neumeli
                  No to presne vypovida o potenci VW. Oni si to ani neumeli spocitat ze by se jim to mohlo vyplatit dat nejaky mrzky peniz do nabijecek s pomoci dotaci a vydelavat na tom. Zkratka zaspali komplet.

                4. A Musk to pochopil a predelava je rychle v evrope i na CCS.
                  A Musk to pochopil a predelava je rychle v evrope i na CCS. Takze si u nej budou chlapci nabijet a muze stanovit treba cenu pro Tesly 1/2eur za kw a pro ostatni 1 eur. Mam pocit ze VW ujel vlak.
                  Diesely nikdo nechce.
                  Benziny tak trochu.
                  Hybridy a elektra nemaji.

        1. Abych se přiznal čekal jsem podstatně lepší spotřebu u
          Abych se přiznal čekal jsem podstatně lepší spotřebu u Kony, dojezd na dálnici při 120km/h je 380 km, což není špatný, ale na Ioniq se spotřebou zdaleka nemá. Ten rozdíl na spotřebě 0.5 kWh/100km od Nissan Leaf není nic velkého.

          1. Bjorn testoval Konu (12,7kWh/100km, dojezd 530km) a Niro (13,1
            Bjorn testoval Konu (12,7kWh/100km, dojezd 530km) a Niro (13,1 – 500km) při 90km/h (96 tacho). Takže při 120km/h vidím 16,6kWh/100km jako odpovídající.
            Nevíte ale, zda testovali v obou směrech? Trochu mi nesedí „větší“ spotřeba u IONIQa…
            Já jsem jel IONIQem Stuttgart a zpět se spotřebou 12,6kWh/100km (744km, tempomat 120km/h) a podruhé 12,1kWh/100km (783km, tempomat střídavě 1/4 cesty 120km/h a 100km/h).

            1. Myslím že to odpovídá realitě, teplota 14 stupňů a
              Myslím že to odpovídá realitě, teplota 14 stupňů a stejné podmínky pro všechny.
              Leaf teda slabota, zvlášť s tou nabíjecí aférou to je tak po městě a okolí.
              Kona trošku slabší, ale už víme, že aerodynamika je nejdůležitější, viz Tesla 3.
              Jinak tu bylo dost kritiky na rozložení hmotnosti u Ioniqu. Na videu Bjorna je jasně vidět, jak 1600kg je rovnoměrně rozloženo na obě nápravy v poměru 50/50.

              1. V minulém roce jsem to jezdil s MiEVem spodem na Mnichov (cca
                V minulém roce jsem to jezdil s MiEVem spodem na Mnichov (cca 900km). Na dálnici jsou tam každých 50km rychlonabíječky TANK&RAST většinou z obou stran (od ledna 2018 mají jiného majitele a jsou zpoplatněné).
                IONIQem jezdím horem na Norimberk, kde je nabíječka stále zdarma a případně několik dalších v okolí. Tato jedna na půl cesty mi stačí.
                Jinak android app „Charfing Starions“ má filtr „Free charging“ + si dám „Plugs – CCS“.
                Obecně je zdarma E.ON (dálnice) + obchodní centra (IKEA, ALDi-Sud, Kaufland, který jsem našel i nonstop).
                Ideálně si vše ověřuji předem na PC (komentáře k nabíjení) např. zde:
                https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/

                V záloze mám kartu NewMotion, ale zatím jsem ji nemusel použít -stále zdarma 🙂
                Pokud bych nabíjel kartou, tak jsou různé ceny…

                1. „Charfing Starions“, opravdu?:D
                  „Charfing Starions“, opravdu?:D

                2. 🙂 „Charging Stations“, opravdu! 😀
                  🙂 „Charging Stations“, opravdu! 😀

                3. Mitsubishi Starion bylo jedno auto 😀
                  Mitsubishi Starion bylo jedno auto 😀

Napsat komentář