Šéf Fiat-Chrysler: CNG může být pro Ameriku spásou

Fiat je doma v Itálii i celé Evropě prakticky jednou z mála automobilek, která dlouhodobě silně stojí za . Má širokou nabídku továrních aut na plyn a nebojí se je nabízet. Nedávno Fiat pohltil krachující americký Chrysler a Sergio Marchionne je teď šéfem obou. Na fóru o automobilovém průmyslu v Šanghaji v Číně aktuálně řekl, že Spojené státy potřebují klást na zemní plyn mnohem vyšší důraz.

Takovýchto dodávek jezdí v USA statisíce. Co kdyby všechny jezdily na CNG?
foto: Chrysler

V celých je dnes celkem 527 čerpacích stanic na zemní plyn. Osobní auta na plyn tam na růžích nemají ustláno ani trochu, tohle alternativní palivo se využívá především pro (školní) autobusy, nákladní auta apod. A to ještě ve velmi omezené míře.

“Rychlá adopce CNG jakožto automobilového paliva by téměř okamžitě zničila závislost na dovozu ropy. Navíc by výrazně snížila emise. To jsou příležitosti, po kterých je třeba skočit v průmyslovém měřítku. Obzvlášť v případě velkých pickupů a SUV bychom možná mohli nainstalovat CNG nádrže během následujících 24 až 36 měsíců.”

Tahle slova zazněla podle magazínu thetruthaboutcars.com přímo z Marchionnových úst. Magazínu se zároveň podařilo vypátrat, že italský byznysmen není právě velkým stoupencem a ethanolu obzvlášť.

auto na plyn RAM 2500 CNG

foto: Chrysler

Není náhoda, že z americké továrny Chrysler už od minulého týdne vyjíždějí velké pickupy Ram 2500 na CNG. Takže těch 24 až 36 měsíců nakonec nebude tak žhavých. Byl to snad způsob jak zmást konkurenci?

Ram 2500 HD CNG pohání 5,7l HEMI osmiválec, CNG nádrže jsou ukryty v části korby (která je menší), nechybí samozřejmě 30l nádrž na benzín. Dojezd na CNG je asi 410 km, celkový dojezd 590 km.

2 Comments on “Šéf Fiat-Chrysler: CNG může být pro Ameriku spásou”

  1. Než snížit spotřebu,
    Než snížit spotřebu, radši předělat na CNG.
    Tak takovéto myšlení my fakt vadí. Místo aby udělali auto, s nižší spotřebou, tak tam dají palivo u kterého jim vysoká spotřeba nevadí.
    To je stejné, jako když GM v roce 1992 předvedl auto se spotřebou 3 litry a nikdy ho nevyrobil, teď v Paříži také předvedli auta se spotřebou pod 3 litry, ale skutek utek.
    Automobilky prostě umí, ale nechtějí. Kdoví proč

Napsat komentář