Seat představuje elektromobil a plug-in hybrid

Jan Horčík - 14 Listopad 2011

Španělská automobilka Seat určitě nepatří mezi značky, o kterých by bylo v souvislosti s alternativním pohonem slyšet. Před časem slibovala hybridy, instalovala solární panely na své továrny, ale teprve nyní přichází s konkrétními modely: elektromobilem Altea XL Electric Ecomotive a plug-in hybridem TwinDrive Ecomotive.auto Seat Leon TwinDrive

Seat Leon TwinDrive - plug-in hybrid prozatím bude jezdit ve Španělsku pouze jako prototyp
foto: Seat

Seat už na elektromobilu Altea a plug-in hybridu Leon pracuje delší dobu. Prozatím má k dispozici prototypy, které během následujících měsíců dá k dispozici samosprávám Katalánska a Madridu.

Chce tak získat informace, které by pak automobilka mohla využít při sériové výrobě elektrických aut ve střednědobém výhledu. Plug-in hybrid by měl přijít na trh už v roce 2015, o rok později pak čistý elektromobil.

Nové oznámení je součástí největší produktové ofenzívy v historii Seatu. Ta má začít zcela novým modelem nazvaným Mii. Celkem během následujících čtyř měsíců představí automobilka čtyři nové modely.

Elektromobil Altea XL Electric Ecomotive má v současné verzi prototypu dojezd 135 km, výkon motoru je 85 kW, max. rychlost 135 km/h. Baterie jsou umístěny pod zadními sedačkami a ve spodní části kufru. Na střeše jsou umístěny solární panely pohánějící větráky pro pohyb vzduchu.

Plug-in hybridní Leon TwinDrive nabízí v elektrickém módu dojezd 52 km, max. rychlost je 120 km/h. V kombinovaném módu nabídne spotřebu až 1,7 l/100 km (18,5 kWh/100 km). Max. rychlost je při kombinovaném provozu omezena na 170 km/h.

Kromě toho Seat i nadále rozšiřuje svou řadu Eomotive. Vedoucím modelem je zde Seat Ibiza se spotřebou 3,4 l/100 km. Kromě toho ale bude Seat přidávat modely Altea, Altea XL, Alhambra a samozřejmě nové Mii.

Seat se, jak už jsme naznačili v úvodu, angažuje také v oblasti fotovoltaiky a solárních elektráren. Aktuálně zdvojnásobil výrobní kapacitu ze 4 na 8 MW. Příští rok vyroste výkon solární elektrárny až na 10,6 MW.

A nakonec se automobilka chlubí i tím, že intenzivně využívá vlaky a železniční dopravu pro přepravu svých aut. Z výrobní linky v Martonellu vede od roku 2008 do přístavu v Barceloně tzv. Autometro, tedy železniční spojení po kterém Seat dopravuje 95 % vyrobených aut.

Kromě toho přepracuje po kolejích Seat i některé součástky díky spojení Cargometro. Ušetří tak ročně 57 000 cest velkými náklaďáky.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze ma 8-9kWh bateriu ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Konkrétní informace o bateriích zatím nebyly oznámeny, ale ani v případě plug-in hybridu ani v případě elektromobilu nejspíš nebudou nijak vybočovat ze současných standardů.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"V kombinovaném módu nabídne spotřebu až 1,7 l/100 km (18,5 kWh/100 km)". Že sa nehanbia postaviť plug-in hybrid s tak ohromnou spotrebou :D


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?