Seat Leon na CNG dostal nový motor 1.5 TGI Evo s ještě vyšším výkonem a hospodárností

redakce - 07 Leden 2019

Seat nabízí od začátku letošního roku zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn. Seat Leon TGI Evo má pod kapotou nový motor TGI 1,5 litru. Dojezd prodlužují tři palivové nádrže na CNG.Důmyslné uložení tří nádrží na stlačený zemní plyn prodloužilo dojezd s CNG na 500 km bez kompromisů v oblastech praktičnosti a provozních vlastností.

Důmyslné uložení tří nádrží na stlačený zemní plyn prodloužilo dojezd s CNG na 500 km bez kompromisů v oblastech praktičnosti a provozních vlastností.
foto: Seat

Nový Seat Leon TGI Evo, vyráběný v závodě v Martorellu, navazuje na úspěchy modelů Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG.

Obě verze modelu Leon TGI Evo pohání vyspělý čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem inovativní poháněcí jednotky je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu.

Varianta na CNG disponuje systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.

Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.

Seat Leon TGI Evo dosahuje nejvyššího výkonu 130 k při 5000 min-1 – o 20 k více než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 litru – a maximálního točivého momentu 
200 N.m mezi 1400 a 4000 min-1. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Stejně jako ostatní modely na CNG z produktové řady Seat používá i Leon TGI Evo benzin pouze jako alternativní palivo po vyprázdnění palivových nádrží na CNG. Seat Leon TGI Evo má však nyní tři palivové nádrže na zemní plyn s větší celkovou kapacitou CNG.

Dvě ze tří nádrží na CNG mají přitom inovativní lehkou konstrukci z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Se zásobou 17,7 kg stlačeného zemního plynu má Leon TGI Evo dojezd 500 km v režimu na CNG. Automatický přechod na spalování benzinu prodlouží dojezd o 150 km.

Leon TGI Evo nabízí čistější emise, a ještě výhodnější poměr cena/výkon. V porovnání s ostatními palivy umožňuje CNG výrazně hospodárnější provoz. V 1 kg CNG je obsaženo stejné množství energie jako ve 2 litrech LPG, 1,3 litru nafty nebo 1,5 litru benzinu.

Seat se zaměřuje na stlačený zemní plyn, protože se jedná o osvědčenou technologii, která uspokojí požadavky širokých vrstev zákazníků. Seat je evropská značka s nejrozsáhlejší produktovou řadou vozidel na CNG, prodávaných v mnoha zemích, včetně Španělska, Německa, Itálie a České republiky.

Seat tím významně přispívá ke snižování emisí CO2 a NOx. Výhodou pro zákazníky je kromě ekologických přínosů také citelná úspora nákladů na palivo. Doba doplňování paliva i náklady na pořízení vozidla jsou přitom podobné jako u automobilů na naftu nebo benzin.

Seat Leon TGI Evo se bude dodávat nejen ve výbavových liniích Reference a Style, ale také se stupni výbavy FR a Xcellence. Na českém trhu lze nový model Seat Leon TGI Evo objednávat od začátku ledna 2019, a to v obou karosářských verzích.

Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km. Cena rodinného kombi Leon ST TGI Evo Reference byla stanovena na 501 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km.

SEAT Leon TGI Evo

Motor: 1.5 TGI Evo
Počet válců/ventilů: 4/16
Zdvihový objem: 1498 cm3
Vrtání/zdvih: 74,5 mm/85,6 mm
Kompresní poměr: 12,5:1
Max. výkon: 130 koní
Max. točivý moment: 200 N.m
Nejvyšší rychlost: 205 km/h, 199 km/h (DSG)

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Přijde mi zbytečné investovat do skomírající technologie. V ČR zažily auta na CNG vrchol v roce 2015, kdy měly 1,19 % prodejů, od té doby to každým rokem klesá až na loňských 0,74 % a od září už je každý měsíc překonaly i čisté BEV. Stanic CNG je u nás jen 181 a toto číslo poroste o maximálně malé jednotky ročně nebo spíš skoro vůbec.

Dnes stojí nejprodávanější cng vůz (octavia) 588 tis. Před 4mi roky 398tis. Nedivím se, že se to neprodává a oni možná ani moc nechtějí.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Globálně se masověji začali předělávat na CNG autobusy teprve teď, do budoucna mají šanci i dálkové náklaďáky a lodě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

4: Roman Horký
nádrže na CNG se mění po 20 letech!! u LPG je to jinak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

3 nádrže? A musí se všechny 3 po 10 letech vyměnit jako je to u LPG? Tak to je výhoda....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taková auta mají jezdit 30-50.000 km ročně a po 10 letech sešrotovat, jiný styl používání u nich nemá cenu.
Jenže díky nesmyslně obřím flotilovým slevám se v EU prosadilo nakupování nových automobilů přednostně podniky jen na pár let, a pak 5-8x delší dožívání u soukromníků, kteří by si při prvotním nákupu volili dost odlišně sestavované modely.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

až po 20ti letech!

.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaujimave, preco nikde nevidim taketo reklamy na auto na lpg. Lpg je pri tom podla mna vyhodnejsie - cenou paliva, cenou vozidla (prestavba na lpg len +800 eur), a hlavne mnozstvom cerpacich stanic. So starou fabiou som jazdil za 6L lpg /100km, pri cene 0.5eur/Liter.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože téměř žádná automobilka nedělá auta s LPG. Řesil jsem nákup auta v r 2018 a LPG jsem u nás sehnal pouze Dacia, fiat Tipo a Mitsubishi Lancer. Toť vše. CNG teda dělá jen VW, ale to je zase docela široká nabídka. Z hlediska ceny provozu to je zhruba na stejno, CNG je možná i o něco levnější a myslím si, že u VW je plynový pohon mnohem propracovanější - např. auto jede a startuje na CNG a to i při teplotách pod nulou. Ne jak u LPG, že do zahřátí motoru jede na benzín.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Wallace,

pořídil jste nakonec něco na LPG? Nebo jste zvolil CNG?
Koukal jsem docela po Mitsubishi Lancer, ale vůbec nevím, jak na tom to auto je po přestavbě. (Neviděl jsem na to moc valné recenze)

Díky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, nakonec jsem pořídil Golf na CNG, neboť mám pocit, že systém od VW je velice dobře zvládnutý. Navíc bazarový Golf, který jsem koupil byl v mnohem vyšší vybave, než byl nový Lancer za stejnou cenu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAmper 2019BUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol