Sdílení aut se rozjíždí už i v Praze

redakce - 02 Březen 2014

Zatímco na západ od našich hranic už úspěšně fungují desítky carsharingový služeb, v České republice se koncept sdílení aut teprve rodí. Mezi prvními vlaštovkami je to služba Car4Way.auto sdílení aut carsharing Praha Poděbrady mapa

Služba sdílení aut (carsharingu) Car4Way momentálně běží ve zkušebním provozu v Praze a Poděbradech
foto: Car4Way

TISKOVÁ ZPRÁVA

Potřebujete se rychle a bezpečně dostat z bodu A do bodu B, ale nemáte vlastní automobil? Nechystáte-li se ho v dohledné době pořizovat a odrazují-li vás vysoké poplatky od klasických půjčoven, máme pro vás dobrou zprávu. Jak by se vám líbilo platit pouze tolik, kolik opravdu projedete?

Díky car sharingu, který provozuje společnost CAR4WAY a.s. Se vyhnete skrytým poplatkům a nebudete si muset půjčovat vůz na celý den. Budete ho mít jen tak dlouho, jak budete potřebovat.

Co je to car sharing a v čem tkví jeho výhody?

Car sharing neboli sdílení auta je oblíbená služba, která ve světě úspěšně funguje řadu let. Češi ji poměrně dlouho přehlíželi, ale díky CAR4WAY ji svítá na lepší časy. Alespoň to tak, s ohledem na vysoký zájem, vypadá. Sdílení aut je totiž ohleduplné nejen k peněženkám zákazníků, ale také k životnímu prostředí.

Napomáhá k úspoře parkovacího prostoru, které ve velkých městech není mnoho a nabízí možnost redukce parkovacích míst. Pro lidi, kteří potřebují automobil jen na pár hodin denně, jsou sdílená auta jako stvořená. Ale vše pěkně popořádku.

Jak car sharing funguje v praxi?

CAR4WAY momentálně disponuje ryze českou flotilou, která čítá škodovácké modely Citigo, Rapid a Octavia. Vozidlo si tak můžete vybrat na základě toho, jestli potřebujete malé a hbité autíčko pro kličkování v podzemní garáži v nákupním centru, nebo rodinný vůz s velkým kufrem.

Všechny vozidla disponují nejmodernějšími a úspornými motory a v rámci maximální bezpečnosti se jedná o nová auta a pravidelně servisovaná. Ale jak tedy car sharing funguje a čím se odlišuje od půjčoven?

Je to jednoduché. Poté, co se zaregistrujete do systému, obdržíte klientskou kartu, která vám poslouží k odemykání vozidel. V případě potřeby si na mapě vyhlédnete dostupné vozidlo, vyzvednete si ho na místě a můžete jet.

Jakmile ho nebudete potřebovat, auto vrátíte na vyhrazené parkoviště. Kde bude dostupné pro dalšího uživatele, který si ho zaregistruje, V opačném případě si můžete registraci prodloužit na další hodiny.

Car sharing je momentálně v testovacím provozu a vy můžete být jedním z prvních uživatelů, kteří službu vyzkouší. Bydlíte-li v Praze 1,2 nebo 3, bylo vám 21 let, nevlastníte automobil a nemáte záznam v trestním rejstříku, pak splňujete všechny předpoklady.

Další zajímavé informace o službě a kontaktní údaje najdete na www.car4way.cz. A až se vás někdo zeptá:“Máš auto?“, můžete mu s klidem odpovědět, že sice žádné nevlastníte, ale můžete ho mít k dispozici třeba hned.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tuto službu beru jako nouzovku. Auto mi stojí téměř přímo před domem. Registrace je teď zadarmo takže proč ne. Mít k dispozici téměř nepřetržitě 24 hodin auto přímo před domem bez zbytečné administrativy k okamžitému použití tak to jsem ochoten i připlatit vyšší cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč až od 21 let? Nechápu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tato podmínka (věk 21 let) se vztahuje pouze ke klíčovému uživateli této služby=pokud splňuje i ostatní uvedené podmínky. Běžný uživatel služby musí splňovat plnoletost a mít platný ŘP.

Proč není článek o tomto carsharingu?
Nezaplatili si reklamní článek?

http://autonapul.org/index.php/home

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na Prahu dobrý, ale jestli to rozjedou třeba i v Brně tak za tuhle cenu moc lidí jezdit nebude :-D

Brňáci to mají mnohem lepší s Autonapůl a od letoška ještě s komerčním carsharingem http://www.ajo.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná to má smysl v Praze a velkých městech, ale pro vesnice je to absurdita. A i ve velkých městech to zasáhne pouze velmi malou část trhu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle zkušeností z USA znamená každé auto používané pro carsharing přibližně 30 aut, které se nemusí ve městě provozovat a nezabírají místa při parkování.
Navíc mají pro provozovatele aut mnohem vyšší váhu provozní náklady vozu než pořizovací cena (protože ty auta ideálně jezdí pořád). Takže mají tendenci upřednostňovat vozy s nízkými provozními náklady (nízká spotřeba, plyn, PHEV, EV), tím jim ještě více otevírají cestu na trh a jsou možností jak výhledově výrazně snížit znečištění z dopravy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak říkám, nic proti tomu nemám, ale osobně to využívat nebudu. Budu jen rád, když se to podaří rozjet.

Do teď jsem odkládal řidičský průkaz, protože pro mne bylo zbytečné pořizovat auto a živit ho, ale tohle mi dává smysl :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No až si přečteš ceny, tak tě to přejde :D

Představ si situaci, že bys použil auto cca 200x za rok, najel bys cca 2000 km. To je skutečně velmi malé využití auta. A u tohoto carsharingu bys za toto u Citigo zaplatil
18000 za hodiny
2000 za roční registraci
10000 za kilometry

Celkem jsi na 30000 za rok, to jest 15kč za kilometr. Za tuhle cenu už můžeš klidně používat taxi a nemusíš řešit kde to auto zrovna stojí.

Radši nebudu počítat kolik by to vyšlo při nájezdu 10000 km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V praze jsem taxikem jenom za 15/km nejel. Že bych málo smlouval?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No v Praze je to za 20 kč na kilometr. Ale třeba vitoria service nabízí pod 15 kč na kilometr. Takže to evidentně není nemožné dostat se i s řidičem pod 15kc/km

To ale není typické použití carsharingu. Člověk, který jezdí 200x za rok 10km to mnohem pravděpodobněji bude jezdit na kole :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozrejme to neni pro lidi, co jezdi kazdy druhy den. ja treba auto mam a jezdim max 1 x tydne.
Jinak pujceni auta v pujcovne v zahranici se da sehnat od 5kila. Takze to chce este vytunit :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se tak dívám, tak předpokládáte, že 2000km se ujede za 18 000 Kč neboli (dle tarifu) za 200 hodin. To je průměrná rychlost vozu 10 km/h. Tahle rychlost znamená jen to, že autem už vůbec nemá smysl jezdit.
Každopádně uznávám, že ta služba je dost drahá, ale odpovídá nákladům provozu běžného vozu. Výhledově bych ovšem doporučil provozovatelům, ať (jako Car2Go) úplně vypustí cenu za km a ceny za čas udělají po minutách a struktrují je podle intezity dopravy (špičky dražší, přes den levnější, v noci a o víkendech nejlevnější).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten výpočet je hodně reálný.

Oni tam nemají tarifikaci po minutách, Vy nezapočítáváte nastoupení a vystoupení přesun na parkoviště kde to dané auto stojí atd...

Minutová tarifikace je určitě vhodnější :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V té službě se platí pouze za čas strávený jízdou autem? Musíte také brát v úvahu další vedlejší časové náklady - dojdete nakoupit (auto stojí, ale vy platíte), jdete do kina apod. Nepředpokládám, že by někdo plánoval půjčování vozidel na minuty. Neznám nikoho kdo by na to měl čas a chuť.

Abych byl upřímný, svůj komentář jsem napsal v "euforii" z této služby, ale když jsem si prošel jejich web, zchladnul jsem :D

Pokud chcete něco podobného, ale levněji, podívejte se na http://www.autonapul.org/

A kdybyste chtěl použít auto příležitostně, hodně levně a nevadí Vám složitější domlouvání, zkuste http://sharujeme.cz
V Praze máte k dispozici 8 aut s cenou od 5 Kč/km vč. paliva, bez poplatků za čas.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol