Schvalujete několikatisícové poplatky při převodu starších vozů od roku 2009?

Ano
19% (142 hlasy)
Ano, s výhradami
16% (121 hlasy)
Ne!
65% (493 hlasy)
Celkem hlasů: 756
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouze rozumný způsob jak zdanit nejchudší (a pomoci nejbohatším). Většina lidí jezdí ve starém (neekologickém) autě prostě proto, že nemají na nové.
Staré auta se stanou neprodejné, takže nařízení "zakonzervuje" nejstarší auta na silnicích. Příklad: mám auto EURO 0, pokukuju po autě EURO 1. Teoreticky bych mohl prodat EURO 0 a koupit EURO 1 (takže bych trochu omladil vozový park), ale celkem je to zatíženo poplatkem 15 000 (10 za E0, takže ho prodám o to levněji, 5 za E1), takže se na celou akci vybodnu, protože nemám zbytečných 15 K (chdybych měl, možná bych si koupil auto s E2, ale opět bych zaplatil 13 K navíc).
A jak to pomáhá nejbohatším? Zavedl se příspěvek na nákup nového auta. Řešení - příspěvek při likvidaci starého auta a nákupu auta s vyšší normou. Omladí se vozový park (tím že se skutečně zbavíme nejstarších aut, ne jen nákupem nových). Rozdíl mezi EURO 0 a EURO 1 je výrazný, mnohem větší, než rozdíl mezi E4 a E5, takže když si nekdo koupí zcela nové auto, moc ekologii nepomůže - zvláště za situace, kdy starší auto určitě nezlikviduje, ale prodá dál (což zákon umožňoval).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobry den chtela bych se zeptat jesli budu platit eko dan u Daewoo Matiz 0.8i Rok výroby 2003 ??? dekuji za odpoved

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

¨Dobrý den,
budu prodávat Renault Express 1,9 diesel r.1998 platí se na něj eko daň při přihlášení ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mam dotaz kdyz sem majitelem vozu a neprodavam auto tak musim zaplatit dan nebo jak to je?Jsem jako bi 2 majitel a mam ho dlouho ale rok vyroby 90 musim tu dan platit ci ne dik

Obrázek uživatele ozana

jen při převodu, t.j. při prodeji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nasi politici jsou jen banda nenazranych tupcu, kteri porad vymysleji kde nahrabat penize do svych kapes. eko dan je jen zaminka na to, aby si napakovali kapsy dle zakona. nikomu to nepomuze a uz vubec ne zivotnimu prostredi. zaplatil jsem 10000 za prepis a auto spokojene jezdi dal a "nici" zivotni prostredi. cela eko dan je jen nastroj, jak vypacit z lidi penize. chudy obcan tohoto zasraneho statu nema na to aby si koupil nove auto za 2000000kc. at si to nekdy zkusi ti dementi z vlady koupit si auto za svoje penize a ne fasovat limuziny i s ridicem a pridelem paliva z dani poplatniku. je to hnus a uz by se stim melo neco delat, protoze za chvili nejaky magor vymysli, ze kdyz si prdnu, tak budu muset zaplatit eko dan, protoze to smrdi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

měli jsme také ekologicky dobré auta,ale šli po nich, protože potřebovali,aby jsme kupovali šmějdy...Moc lidí už neví, že Wartburg nebyl jen dvoutakt,ale i čtyřdobý s katalizátorem...Oni se vyráběli i s lepšími ekologickými vlastnostmi v různých variantách,jenže problém byl, že se k nám poslední verze nedostali..Němci se nezbavovali těchto miláčků, kteří byli sjeté s linky, tedy téměř nové,ale protože měli velmi výhodné podmínky na nové auta..
Dneska mě velmi mrzí, že jsem si nenechal dvojtaktního, u něho stačilo jezdit na jakýkoliv ekologický benzín a, když se jezdilo na čistý s kvalitním japonským olejem, tak se emisím nerovnají ano nové auta, jako měl on...ještě bylo důležité dát jinou karboraci, která byla vyvinuta na tyto auta...spotřeba byla rapidně nižší a emise špičkové...to je z měřění...
výhoda je, že dvojdobý motor nemá ventily a může tedy jezdit na cokoliv, tedy myslím i na nové ekologické benzíny a mazání motoru se dá také předělat...
nerezatěl, jako nový auta, byl z dobrého materiálu,bylo to vozidlo pro obyčejné lidi...
Jen mi nejde do hlavy, když se řve o ekologii, tak by měli zrušit diesely, ty někdy čoudí až je černo a nedýchatelno,ty nikomu nevadí???a to i u úplně nových aut...tak jak pak mohou být ekologické a mít v pořádku emise???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to banda kryplíků. Děda má 120 a chtěl si na dožití koupit feldu jenže smula cena přapisu by byla stejná jako pulka felicie tak to dojezdí EKO stodvacítkou. to samé muj escort XR3i je to 1.8 ZETEC tento motor udělali dá se říct právě kvuli emisím protože starší CVH motory uměli akorát 1 zetec umí 2 ale někdo zapoměl napsat emisní normu tak je to za plný. tohle není stát tohle je zlej sen

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejhorsi jsou autobusy ty stary karosy, tem to nejvice kouri.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na druhou stranu uvezou nejvíc pasažérů...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud to bude i s katem tak je to snad i jedno, bude to bude za 10000 nebo za 5000. Ja treba kupoval Peugeot 205 rok 93 1.1 a na kat a v technicaku mam 88/485 nevim presne ale platil jsem 10000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

okrádaj chudý lidi,nedopřejou chudým lidem jezdit v autech,ekologii ničí nákladáky.kolikátá pražská defenestrace by už musela být aby sme si nenechali srát na hlavu.cože?nákladáky neplatí emisní dan?jestli teda ne tak to je fakt ale svinárna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chci se zeptat,budu kupovat z Německa Škoda Favorit 28154km se serviskou a s katalyzátorem.Budu platit eko daň 10000Kč nebo míň když to má katalyzátor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podívejte se na článek o eko dani - tam je to uvedeno. Pokud má vozidlo EURO 3 - poplatek se neplatí žádný, za EURO 2 je poplatek 3tis, EURO 1 5tis a pokud vůz nesplňuje ani EURO 1, bude to za 10tis. Info najdete v TP.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LETOS MI ZEMŘEL OTEC,DO DĚDICTVÍ MI ZŮSTAL VAZ-ŽIGULI,(R.V.1982).JE ZA NĚJ ZAPLACENO POVINNÉ RUČENÍ,MÁ TP.DO 8/09,JE VE VELMI DOBRÉM TECH.STAVU.BUDU Z NĚJ PLATIT EKOLOGICKOU DAŃ? DĚKUJI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to všechno zlodějna.
Bursík výmýšlí samé ptákoviny a sám si lítá letadlem co spálí 4x více emisí než trabant na stejné cestě a když jsou ti poslanci tak chytří taky bych jim klidně vzal ty jejich platy a nechal jim 8ooo co tady normalni člověk dokáže vydělat za měsíc a zajímalo by mě jak by se jim žilo. Pracuji jako hasič v podniku a chci jít na kamion a kde mám podle těch idiotů vzít na co nejnovější auto, k tomu si ti voli ještě vymyslí aby i kotle byli eokologické tak na ně dali roční poplatky.
Proč ti idioti nevymyslí něco pořádného jenže to by\ ty lenivé prdele museli něco umět a ne jen žrát a chlastat to se jim to jezdí v limuzínách za minilálně 2 miliony a to jim nevadí spotřeba 25litrů na 100 protože my jak čůráci jim na to dávám poslanci jsou jako cikáni, každý na ně nadává a stejně s nimi nikdo nic neudělá. Stejně budou zase volby a vy bude zase volit ty samé debily. Až nějaký poslanec udělá to co slíbil před volbami tak se rozpande smíchem svět, ale vím, že i když mi je 22let tak se toho nedožiju a ti idioti si ještě vymýšlejí, že do důchodu čím dál tím později to mě mají z roboty hodit přímo do futrálu a zakopat??? Hlavně že oni si tam věčně chrápou jeden něco kecá a všem je to šum a fuk dal by jim do těch křesel minimálně 220v a když by začali chrápat tak by jim projel proud oni by si to rozmysleli.
Serte na volby jak nikdo nebude zvolenej tak se teprve zančnou dít věci, ale vy stejně zase zvolítre nějakého debila aby vám říkal co máte dělat tak si pak nestěžujte že musíte platit.
A kdyžř se vám nelíbí, že protestují autodopravci tak protestujte taky a ne jen planě kecat tady. Je snad demokracie a nikdo vám to nemůže zakázat.
Jenže to by jte museli zvednout prdele.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezlobte se na mně, ale pokud vyděláváte 8 tisíc, pak žádné daně neplatíte...
Z té eko daně se ovšem taky neraduju.
V.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máš jistě pravdu. U nás se říká, že "na každou svini se voda vaří", ale mám pocit, že v tomto státě na ty největší svině dojde až naposled nebo vůbec - prostě čím větší gauner v té vládě sedí tím víc toho může ukrást aniž by byl potrestán.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plně s tebou souhlasím,jsou to čuráci!!!!!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč Tvůrce nezohlednil daleko menší ekologickou zátěž vozidel S LPG nebo elektromobilu ? Myslím, že ať je myšlenka EKO v prvopočátku celkem dobrá, asi se zase "někde" trochu pokazila. Chtěl bych vědět kde. Myslím, že 99% normálních a průměrně vzdělaných lidí ví, že LPG pohon je daleko ekologičtější než benzin nebo nafta a když by takovy normalni a průměrně vzdělaný člověk dostal za ukol, promyslet večer doma ve vaně nějaké podmínky, podle kterých se nadále bude rozlišovat, kde se zaplatí EKOLOGICKÁ daň a kde ne, tak na to příde asi tak do pěti minut. To ukazuje na to, že Tvůrci zabrala příprava tohoto asi tak 4,5 min a dále se již nedostal za a) z časových důvodů nebo za b) není ani průměrně inteligentní nebo vzdělaný. Bod b)asi pravda není, protože jinak by se na své místo nevišvihl, protože musí být dost inteligentní na pletichaření a další podobné postupy. Takže zbývá jediná možnost, kterou jsem zveličil v bodě a) a to, ŽE JE TO OPĚT ODFLÁKNUTÉ. Proboha proč má někdo zaplatit EKOLOGICKOU!!!! daň za automobil nadprůměrně ekologický!!! JE MOŽNÉ ABY ČLOVĚK NEBO LIDÉ, KTEŘÍ TOTO OPOMENULI BYLI NA SVÉM MÍSTĚ I NADÁLE? Co asi vymyslí příště? Nebo ještě jinak - co dělají ve svém zaměstnání, když nedělají to, pro co jsou určeni, a dále za jakou činnost tedy pobírají peníze, které by jim jinak po právu za tuto činnost patřili? Výmysl omýlaný na úřadech, tedy, že nikdo nemůže zabránit majiteli vozidla na LPG jezdit jen nebo i na benzin se mi zdá přímo diverzantský v době energetických válek a s výhledem na budoucnost paliv když opominu prospěšnost jízdy na LPG pro peněženku šťastného majitele. Toto opomenutí nebo hloupost autorů je spíše než v rovině konkrétních čísel ukazujících kolik bude jezdit LPG a elektromobilů před účinností a po účinnosti EKO, nebezpečné v prohlubování MISCHMASCHE zákonů v ČR, kdy se laikovi zdá, že nemají logiku a zdravý rozum a opomíjením desítek těchto DROBNOSTÍ se prohlubuje u lidí pocit nepořádku a nekoncepčnosti a pocitu, že se z naší republiky stává čím dál více to, čemu již dlouho říkáme malý kalný český rybníček!!!! k čemu tedy EKO daň byla vymyšlena ? K podpoře ekologického provozu ekologických vozidel nebo k tahání peněz z lidí bez ohledu na to zda jezdí ekologicky nebo ne?
V této souvislosti mne napadá už jen varianta c) a to, že tvůrce je tak trochu hokynář a nebo v lepším případě poskok nějakého jiného loupežníka, kterému řekli - " hele more, odnes tu igelitku ke mě domů, neptej se co je v ní a dostaneš kilo.....!" )a dále mne napadá ještě varianta d) v duchu hesla Češi Čechům - budu je tepat všechny ať si připadám velký a silný. která z těchto variant je pro nás lepší ? Ani při jedné variantě však člověk nebo lidé ( lidé myslím - několikrát Člověk a SpoluTvůrce, ne jen nějaké nekonkrátní nespecifikovatelné hejno ), který toto vymyslel a podepsal NENÍ člověk vhodný pro místo, které zastává a měl by se stát předmětem bližšího zkoumání. Pokud Tvůrce nebo SpoluTvůrce chce, může mi ne-anonymně odepsat na můj e-mail nebo sem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S Tebou velmi souhlasím,jenže to tvé auto používá ještě právě to další palivo a je vyrobené v určité době,kdy takové limity emisí nebyli...Takže jak je uvedeno,tak musíš platit...A z čeho by pak naši milí političci žili, když mají malo a nemohli dávat kámošům na solární elektrárny???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chci se zeptat kolik zaplatim přepis na 205 1.9 Gti rok vyroby od 1989 nebo by měl myt katalizator.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle normy Euro X, někde tu je o tom článek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli budu platit ekologickou daň při přihlašování VW Caravella r.v 85 1.6D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

10000kc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám dotaz koupil jsem OPEL VECTRA 2.0 motor C20NE třícestný katalizátor a nemám zapsané Euro v T.P.zkoušel jsem Dekra ale řekli mi že je vozidlo bez Eura takže 0.Po dalším pátrání jsem zjistil že tyto motory se montovali do OPELU do roku 1996 a že motory s označením C splnují nejmeně E-1Nevím na koho se obrátit aby mi to vysvětlil popřipadně vydal certifikát abych si mohl nechat zapsat a také abych nemusel zbytečně platit 10000,- Děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zajdi si do oplu tam to za popolatek vystavi,ale nektere automobilky to posilaji do prahy,ale stoji to taky nejakej litrik vetsinou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsem udělal v OPELU i v DEKRA mi nepomohli jak dále?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím spoluobčany na eko daň nemám slov chtělo by to trochu více pročistit parlament od všech těch nenažranejch papalášů a bylo by ČESKU líp

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to další projev zlodějiny. "Naklaďáky" maji nějake sdružení autodopravců či co to, tak se za ně ma kdo stavět a protestovat, proti bičům na ně. Ti vyhrožují zdražením dopravy tím i potravin v obchodech a samo že nejen potravin. Ale aby s klesajici cenou pohonných hmot dopravu zlevnili to ne vymlouvaj se na dopředu určené ceny za bůhví co všechno ale jekmile nafta zdraží hlásají okamžitě, musíme zdražit. A to je jen střípek těch všech hajzlovin, které na nás vláda ušila a šije.
100% souhlas s tím, jaký ma doprdele smysl platit při tom přepisu ekodaň? Výsledkém této blbosti je akorát to že první prodejce prodělá na aktualní ceně vozu a dál si auto žije životem jak před začátkem 2009. Zlikvidují se možná ty auta která maj do 5-7 tis. hodnoty (nikoli kupní ceny), a takové už by ve většině případů němělo projít ani technickou! Myšlenka omladit a zekologičtit vozový park by měla vypadat nějak jinak, a ne jak z dílny desetiletého kluka který přemýšlí jak našetřit na žvýkačny (i když v dnešní době vlastně už běžně na cigára - fuj).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NAKLADAK si vydel len na dialnici a vzivite si nerobil v doprave. Ceny za dopravu sa poslednych 15 rokov znizili skoro na polovicu. Ked pred 15 rokmi sme jazdili taliansko za 45000 sk cca 1000 km dnes tam idem za 900 EUR a to som este rad. Pred 15 rokmi sme jazdili liaskami ktora po generalke stala 500000 sk. dnes sa tam jazdi na VOLVE ktore nove stoji 110000 EUR. Doprava bol byznis dakedy teraz to je len o prezivani. Inak minuly rok ked zdrazela nafta nikto to nebral do uvahz a islo to na triko dopravcom. Lebo ja hovoris mali sme rocne kontrakty podpisane v januari.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukam že tu řešíte nevyřešitelné.
Já mam například problém s tím že jsem zdědil po dědovi Škodu 120 nechci aby byla nadále v provozu na pozemních komunikacích,prostě jí chci ekologicky zlikvidovat a vymazat z registru vozidel problém je ten že město po mě požaduje stejně ten poplatek 10tis. protože to auto na sebe musím údajně nejprve přepsat a až pak vymazat. Prostě tenhle zákon vymyslel někdo kdo vůbec nepřemýšlí hlavou,když si to schrnu já vlastně to auto nemusim přepisovat vždyť podle mě soudní rozhodnutí o nabytí děditství stačí k tomu abych ho mohl smazat z registru na základě potvrzení o likvidaci. Tohle je nesmyslnej zákon a vláda hrabe jen na svůj píseček pro lidi neudělá vůbec nic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mnel jsem podobny problem, chvilku drzkovali ze to nejde zrusit ze to musim napred na sebe prepsat, ale potom to zrusily i tak jak to bylo. Nesmis se dat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slyšel sem ,že když se domluvíte s prodávájícím a on vám napíše darovací smlouvu tak ji stačí předložit u přepisu a daň nemusíte platit...newí někdo jestli je to pravda?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také jsem o tom slyšela.. Nicméně auto musíte stejně nechat přepsat na sebe.. Takže to nic neřeší.. A pochybuji, že by prodávající souhlasil s tím, že bude stále veden, jako majitel. Sic můžete být veden jako provozovatel, ale stjně.. Nikdy nevíte..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle mohl vymyslet jenom kreten,takže ten kdo si právě ted koupí starší auto,tak bude znečištovat vzduch a zaplatí za to a ten kdo má to samí,ale už dýl,tak bude jezdit a vzduchu škodit nebude,takže nezaplatí nic....je to jen obyčejná zlodějina na přepisech vozidel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprosto souhlasím s daní .... alespoň se ty střepy dostanou ze silnic. Jsou nebezpečné a znečistují okolí. Kdo nemá na nové auto ať jezdí vlakem nebo busem. Nechápu na co nadáváte na serveru zaměřující se na ekologickou dopravu budoucnosti!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohle mohl napsat jenom debil!!! Ne všichni v tomto státě kradou. Někteří chodí i do práce. Právě takovýhle "chytráci" jezdí velmi bezohledně a spoléhají na pasivní bezpečnost svého auta, které starší typi aut nemají. Určite i tento autor neřeší situaci, kdy mu je odcizeno auto a on potřebuje dojíždět do práce. Autobus hodinu pěšky a vůbec netuším, kde tam jezdí vlak. Chtěl by si to pán prubnout? Debile!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesouhlasím s tímto názorem. Mám Fiata Tipo, které nemá plnit ani euro 2, ale když jsem byl na technické, tak technik žasl, že emise jsou jako u zcela nového auta a v malém techničáku je napsný jen poměr lambda. Ostatní kolonky jsou proškrtnuté, tj. pod rozlišovací schopností přístroje. A spotřebu mám 5,5 l na 100 km. Tohle nedosahují ani některá nová auta s vyší kategorií plnění EURO x. To je také způsobem jízdy. A mám platit 5000, ačkoli navzdory předchozího autora tak neznečišťuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi asi nejakej zazobanej frajirek ne ze strepy na silnicich kazdy nema bohaty rodice

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty *** jeden vypatlanej si myslíš že lidi asi baví jezdit ve škodovkách nebo jak si to představuješ né každý ma na kontě pul mega na vyhození aby si koupil nové autíčko. Jo ale bez auta je dneska člověk v hajzlu tak musí jezdit starým vrakem ale aspoň ho to doveze z A do B a teď už vláda neví kde nabrat prachy tak začíná terorizovat mravence. To miluju jak nějaký zazobaný teplouš tady začne mluvit "ANO SOUHLASÍM S DANÍ"
Takové lidi bych chtěl potkávat každý den jak jdu do práce abych je hned ve dveřích mohl proplesknout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vtip je právě v tom, že tím svým vrakem můžete jezdit stále BEZ DANĚ. Chápete? Vy jako majitel nic neplatíte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je vidět, že jsi nic nepochopil, protože ten, kdo takový auto má, ho neprodáý, protože by zaplastil 10 táců a bude tak jezdit a smradit vesele dál.A co ty kamiony co přetahujou zbytečně pitominy pro naše supermarkety pře s půl zeměkoule? Ty neotravujou ovzduší? Chce to jen trochu se nad tím zamyslet a hned pochopíš, kdo se na tom nabalí!!!!!!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasim s vami. Kdo na auto ma at snim jezdi a kdo ne at treba chodi pesky. Zato ze nekdo nema porady job(pravdepodobne je nevzdelany)nemuze stat ani vlada. Tak tady nebrecte jak je to nefer, bezte se ucit a treba si na ten Volt do 2011 vydelate.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty si fakt debil

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvedom si, že ačkoli někdo má i školy, ale postihlo ho neštěstí, bez vozidla být nemůže. Na nové nemá, a kdyby jsi měl aspoň nějaký přehled, došlo by ti, že by si rád vozil zadek v novém. Přeji ti, ať se ti stane co mně. A budeš už držet konečně hubu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsi zrejme idiot,kdyz se podivas do parlamentu tak tam jsou nevzdelani asi vsichni,stejne jezdej a hlavne za nase.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, že jsi asi milionár vid ty ubohej chudáku. Co chudáci lidi který opravdu nemaj peníze a jsou rádi za to co maji. Ty lidi co makaji pod skurvenejma podnikatelama nemůžou za to, že je vyhazujou s práce a fabriky se zavíraj.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chytráku,zapoměl jste na dopravní obslužnost,z některých míst se nedostanu ani do práce.Tak,když nemám na nový vůz,tak umřu hlady?To Vám mozek už nepřebral....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdo najezdí 8 tis. km za rok, tak očekává, že mu bude auto sloužit 20 let. Nemyslím, že je ekologické co 7 let kupovat nové auto. Měla by se tam započítat likvidace a výroba nových. A když už se lidi "vyčerpají" kupováním nového auta, tak budou šetřit pálením pneumatik, plastů a kde jakého svinstva. Já osobně mám dodávku a nevyplatí se mi kupovat novou, abych ji musel šetřit před odřením, krádeží, neschopnými autorizovanými servisy, nehledě na to, že si vevnitř dělám kempové úpravy které se zaplatí až po delší době. Všechno je to jen cynický lobbing automobilek. Mohu dokázat že jim o ekologii nejde ani v nejmenším, neb třeba skončili s praxí kdy stačilo vyměnit ložisko nebo gumový silentblok. Dnes se musí měnit celé skupiny, např. ložisko předního kola tvoří celé těleso se dvěma ložisky a guferem, uchycení motoru dnes tvoří pořádný kus železa s neodnímatelným guférem. Podobně i díly náprav.
A když už se vydá podobný zákon, má být spotřebitel alespoń 5 let předem varován, aby mohl koupi upravit na očekávanou legislativu. Arogance vlády se vrátí postojem lidí k ekologii...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zkuste ale pochopit,ze auto je pro nekoho taky radost a vlak nebo autobus neni taky levny ani rychly.Kdyz to berete takhle,zkuste to uplne bez auta,nesvitte doma,protoze elektrina se vyrabi v uhelnych elektrarnach,netopte,nepouzivejte teplou vodu a vratte se do doby kamenne a zijte v jeskyni nebo na strome.
Budte taky trosku tolerantni vuci tem,kteri maji radi jina auta nez Vy a nejdriv si zamette si pred vlastnim prahem.
Budoucnost je v obnovitelnych zdrojich energie a jejim efektivnim vyuzivani. Napr.uhelna elektrarna s ucinnosti 40% asi neni vrchol hospodarnosti. Kdyby se misto toho vyrabela elektrina v kogeneracnich jednotkach,usetrime vic nez 50%energie!!To nemluvim o tepelnych cerpadlech, slunecnich kolektorech,kvalitnim zatepleni a ostatnich OZE. Tohle by se melo resit prvni a nakonec az auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná mám kráp felicii, a předtím jsem měla 120. Ale obě auto jsem si na vlastní náklady nechala předělat na alternativní pohon a využívám LPG. Do budoucna bych ráda využívala i CNG. Bohužel naše vláda, lidi co by rádi s ohledem na svou finanční situaci podporovali ekologii vůbec neohlíží. Ba naopak, bez ohledu na to jestli se snažíte ušetřit planetě v rámci svých možností Vám napálí ještě poplatky vlastně za nic. To se raději nepozastavuji nad tím, když Vám někdo takovéhle auto někdo nabourá. V tu ránu jste bez auta, protože je hodnotou odepsané. Než Vám pojišťovna něco dá, tak to nějakou dobu trvá a ve finále dostanete desetinu z ceny. Takže za vinu někoho jiného jste bez auta. Jak k tomu normální člověk příjde? A pak máte jít, někde schrastit dvěstě táců a koupit si pořádný auto, za které nemusíte zaplatit eko daň. Ve finále, vás nějakej blbec nabourá a zruší vám opět auto a dostanete sotva polovinu ceny a přestože to nemáte splacené, musíte někde opět splašit ten zbytek a koupit další auto? To bych celej život vydělávala jen na auto. To je normální? Spravedlnost na světě asi není. S našimi zákony se nemůžete dožadovat spravedlnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby vam pojisovna dala penize rychle, staci si vypujcit auto z pujcovny, na coz mate narok. Pak se desne rychle snazi. Narok na pujceni auta mate bud po dobu opravy, nebo po dobu vyrizeni totali havarie. Dale pokud vam chteji strhnout z totalky cenu vraku, vyplati se nekdy jim ho nechat. daji ho do drazby. Odhady ceny zbytku vozidla jsou obcas neslmyslne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dlouhodobá oprava vozu. Co když někdo havaruje drahý vůz a nemá volné prostředky na nákladnou opravu vozu z důvodu placení např. hypotéky na dům ? Může vůz dlouhodobě odstavit bez sankcí - např. na 3 roky ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jediná možnost je dočasné vyřazení, v současné době zákon hovoří o 1 roku s možností prodloužení o další půlrok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No lidi ja bych rek ze kdyz chodite na server s Eko tematikou tak budete jen radi za dan ktera zvyhodnuje moderni Eko auta, s nizkimi emisemi. Misto toho se rozcilujete ze vam zpoplatni ty vase krapy ze smrdej a delaj bordel. Myslel jsem ze tenhle server navstevuji predevsim ti co uz planuji jak si ten volt nebo neco takevyho koupi, budou jezdit levne a ciste. A ne lidi kteri smrdi ve skodovce a nadavaji na kazdou snahu vlady o vyrazeni tech smradlavejch strepu z provozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi vůbec nevíte co blábolíte. Koupil jsem Fiat Tipo 1.6 ie A musím zaplatit 10 000. kč stejně jako Škoda 105 Mé auto má řízený katalizátor, emise stejné jako má Fokus který plní E3.Když chtěli zavést tuto daň, měli nejdříve vymezit rozdíly, co je ekologické a co ne.Toto nemá s ekologií nic společného!!! Jenom lobink.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vejmysl to neni špatnej s tou obměnou starých vozů, ale spíš to mělo být, že když si budu kupovat nové auto, tak měl dostat od státu dotaci, klidně tu částku, kterou ted platí majitelé. a když si budu kupovat auto z bazaru s lepší normou EURO X, tak dotace by měla byt rozdíl mezi dannými normama. Ale bohužel jsme v čechách a jen tim že chci dělat a něco umím a vydělám si, musim státu plati že jsem schopný...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ahoj kámo ...promiň, ale jsi blbý jak pumpa na sáňky.....kup si kolo a pij vodu.....jsi ještě hloupoučký....ale časem vyrosteš a pochopíš....ulož si tuto zprávu a mrkni na ni za 10 - 15 let a pak zas něco napiš.....s pánembohem......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenom malou vsuvku....dovolil bych se otázati,budeme-li jezdit na elektřinu,o kolik více uhlí budeme muset vyrubat,převézt vlaky do elektráren,tam spálit,vyrobit tak páru,která roztočí tubíny,aby pak "spotřebovaná" stoupala pánu Bohu do oken z chladících věží,..vyrobenou elektřinu poté vést ztrátovým vedením,abychom jejím zbytkem nabili baterie našeho ekologického elektromobilu.? spočítejte účinnost,prosím, takového hospodářství a dejte ji do poměru s nedokonalým spalovacím motorem...třeba zjistíte,že ta elektřina není zas tak levná a vůbec ne čistá ani bezpečná a šetrná....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obávám se že ani náhodou nevíte, která bije v tepelných ciklech.

Obrázek uživatele Petr Soukup

Toto je velmi obvyklý argument odpůrců elektromobilů. Zatímco u pohonu elektřinou vyčíslují těžbu, převoz uhlí, účinnost turbín, ztráty přenosové soustavy a další faktory velmi podrobně, u benzínu/nafty již tak podrobní nejsou a těžbu, frakci, neomalenou manipulaci rádi tak nějak zanedbávají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechno je o penězích. A bohužel je spousta lidí, kteří auto potřebují ke svému životu, ale na nové nebo zánovní nemají ... A vymyslet poplatek uprostřed životnosti auta, to musela být bedna ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to zas ta největší hovadina,co mohla tahle debilní vláda vytvořit,ale to už jsme si mohli zvyknout.Odnese to zas ta chudší část obyvatel,kteří nemají nato,aby si koupili nové auto,takže teď budou chodit pěšky protože nebudou mít ani na to staré a budou své vraky dojíždět až do konce dokud se v nich někde nezabijou.řekl bych,že i bez tohoto výmyslu,kde zas nahrabat peníze,se vozový park v ČR rychle obnovoval a staré vraky končily na vrakovištích,ale tomu je teď konec.Už teď jsem zahlédl pár odstavených vraků bez SPZ stojících podél silnic.Protože jsou už neprodejné a kdo by navíc platil jěště za jejich likvidaci ŽE? Já bych to udělal naprosto stejně........

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas,kovy dej do sberu,zbytek vyhod do prikopy a aspon neco ti z toho kapne.Zeleni nam si o to rekli sami!!Maji nas nechat jezdit a ne se nam furt srat do zivota.Ne kazdy ma na nove auto jako pan Bursik.Jenom z nas tahajou prachy.Nenechme se dal od nich sikanovat!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte všichni pravdu! Je to dělaný zas na lidi, co nemají na nový vůz a musí si koupit ojetinu.
Poraďte: chci prodet fábii 1,4MPI 50kw varobenou v roce 2001. Kolik bude stát převod? A kde se dá zjisti jaké euro splňuje??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím.. U roku výroby 2001 už by o ekologické dani neměla být řeč - údajně.. Nicméně si myslím, že Váš vůz bude splňovat EURO 3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odhlášení vozidla na nového majitele vás nebude stát nic, on zaplatí podle plnění příslušného emisního předpisu, který najdete na zadní straně velkého TP. No a pak si musíte v tabulce zjistit, jakému EURU odpovídá ... A pak kolik se za tohle EURO platí ekodaň ... To zase narostou fronty na přepážkách ... Protože úředníci budou muset vykazovat tyto poplatky zvlášť (dokonce se má tvořit tabulka s přehledem pro MŽP), později budou muset zkoumat, jestli už v někdy někdo někde tento poplatek zaplatil ... nádhera ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po prvním zaplacení ekologické daně se v registru vozidel pod údajem o statutu vvozidla ("Provozované") zaznamená indikace §37, který bude okamžitě informovat o tom, že daň již byla zaplacena v minulosti.

Obrázek uživatele Petr Soukup

Vzhledem k roku výroby 2001 plní zřejmě normu EURO 3, takže bude převod bez přirážky a zaplatíte pouze standardní poplatek, jak bylo doposud zvykem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim ze fabie benziny mely uz od zacatku dokonce EURO4, ja to 1.4 50kW mel a myslim ze mela EURO4.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodávám auto na slovensko a bylo mi řečeno, že eko daň zaplatím já! Není to blbost. Na slovensku žádnou takovou daň nemaj, tak mi pan úředníček řekl že to zaplatím já jako prdoejce. Poraďte

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle metodiky MD má být placena ekodaň u vozidel, kde je vyžadována evidenční kontrola. Zdůrazněno tam je, že u vozidel vyvážených z ČR není evidenční kontrola nutná, protože vozidlo odchází z registru ČR ! Tato metodika ovšem došla těsně před vánocemi, takže ji zřejmě v době, kdy jste byl na registračním místě, ještě neznali.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kupuji wartburg DE LUX budu platit dań zarućně dvoutakt to se bude jezdit auto budoucnosti

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud bylo vozidlo na vás odhlášeno v r. 2008, platit ekodaň nebudete, protože přeregistrace byla započata již odhláškou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MINISTERSKÝ SKURVYSYNI !!!!!!!!!!!!
Hlavně že jezdíte za naše peníze v poslední verzi BMW !!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přihlášení vozu do 31.1.2009 !!!!!!!
Lidičky-vy co panikaříte u registrací tak jako jsem teď panikařil já před týdnem,nezoufejte,daly nám ještě měsíc navíc.Jsou to všechno hajzlové,tahají z nás jenom prachy-za které ale vůbec nic nemáme (dalo by se uvažovat o tom,že jde svým způsobem o podvod).Peníze člověk ze své kapsy vydává tehdy,kdy si za ně pořizuje hmotnou věc,či službu.A ani se nezmiňuju o tom,že spousta z nás poplatek na ekodaň dává zrovna dobrovolně.Ta zpráva nahoře není kachna.Ahoj

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ekopoplatky platí od 1. 1. 2009 !!! Neplatí jen jen ti, na které bylo vozidlo odhlášeno do tohoto data !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chlapi, jak to teda je??? Jsem mladá máma, na nový auto fakt nemám, v listopadu se mi podělal favorit a dám dohromady možná pár tisíc na nějakou škodovku. Prosím vás, co je to ta první registrace? Někdo říká, že platit se bude jen za křápy dotažený, který se tu prvně přihlásej, někdo že ne, že to je blbost, že i za auta který tady už registrovaný jsou. Může mi tady někdo inteligentní vysvětlit, jestli má šanci koupit si škudku a neplatit těm hajzlům deset tisíc za auto skoro nulové hodnoty??? Pište i na mejl.
Díky Martina

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milá Martino, bohužel je to tak, že auto za pár tisíc už tu bez ekodaně nekoupíš ... Týká se to opravdu i vozidel, která tu roky jezdí, ten nešťastník, který je přihlásí na sebe po 1. 1. 2009 (bez toho, aby bylo vozidlo na něj odhlášeno v předchozím období), opravdu zaplatí až 10 tis. Kč ... Ale ten další, co si to koupí od něj, už zase ne ... To je co ???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám pocit, že auto může zůstat registrovaný na původního majitele, i když vlastníkem budeš ty. Chce se to jen dohodnout. Takže nějaká malá šance, jak se poplatku vyhnout tady je. Jinak jej musíš při registraci zaplatit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tuto daň a nesmyslné polpatky mohl vymyslet jen "hloupý" antiekolog. Stane se přesně to co před lety v Německu. Všude se budou válet autovraky s odřízlým číslem z karoserie, ke kterým se nebude nikdo hlásit.
Je smutné, že mentalita některých poslanců končí tam kde začíná rozum 10letého školáka, který dokáže domyslet i důsledky takovýchto nesmyslných zákonů. Všude ve světě se tyto záležitosti hlásí několik let předem, jen v ČR se vše řeší na poslední chvilku na konci roku. Krásné Vánoce a šťastný Nový rok občané stojící ve frontách na odhlášení vozidel. Záknodárce beroucí 80ti tisícový plat si myslí, že má každý z nás pod polštářem MILION ročně, jako on. Vážený politiku to se PLETEŠ. Spočítej roční průměrný plat, průměrné nájemné, školné, průměrné životní náklady a současnou průměrnou cenu potravin. Kde vezmeme na NOVÁ auta s EURO emisemi. Když řešíte ekologii, PROČ já, který jezdím 18let na EKOLOGICKÝ plyn, platím tuhle daň. Prostě za vysoký plat tvoříte paskvil za paskvilem. Stydím se za Vás a Vy to Evropě rozhodně neosladíte. Vůbec nevíte co je Ekologie a co je opravdový život.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bohužel ....svět je ošatka plná cypů....a voliči se bohužel rekrutují také z této ošatky......proto náprava a spravedlnost bohužel nebude....stále tady platí nadčasové "chytrým patří svět a blbí ať se dřou"....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo,jo... Máš pravdu, ale je škoda, že to slyší jen pár jedinců. A těch co by to před volbama i pochopili je ještě míň...:o(((

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechapu idiota ktery vyplodil ze se poplatek bude platit jen jednou. A to pri prvnim prepisu po 1.1.09. To uplne ztraci smysl. Akorat ti kteri budou prodavat jako prvni budou skoro darovat a pak se to stejne vrati do starych koleji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde o jednu velkou boudu, jak vytáhnout z lidí další peníze.
Tato kampaň je tlačena automobilkami a slepě přijímána státem k podpoře prodeje nových vozů... Ty staré totiž vypouštějí strašně moc CO2, nejsou bezpečná,...!!!!! Jenže je to jeden velký podvod. Logicky. Stará auta jsou na tom v tomto ohledu stejně, někdy i lépe než auta nová. Byla o třetinu lehčí, někerá i se značně vyvinutou a dobrou aerodynamikou (všechna měla podstatně nižší čelní plochu,...), nižší valivé odpory (tehdá měly pneumatiky 155 - 175 mm,....). Dnes je potřeba mít vše bezpečné (vyšší hmotnost pro vyšší bezpečnost, ale vede k vyšší kinetické energii při nárazu s takovým vozem, tudíž je nutné opět o něco zvýšit tuhost karoserie.........), lidé chtějí prostor (nechápu proč musím mít nad hlavou 20 - 30 cm místa?), jsou tlustší, pohodlnější, jde o prestiž....nějak se vytrácí hlavní myšlenka auta. Tvorba CO2 je přímo úměrná spálenému množství paliva, tudíž o CO 2 vůbec nejde a to ani u starých aut bez katalyzátoru (zde jde spíše o ostatní škodlivé látky) - u této položky jde pouze a jedině o spotřebu paliva. A jak je vidět v dole přiloženém článku, realita je trošku jiná než teze automobilek. Je fakt, že poslední typy některých automobilek (Mazda 2, 3 , 6) snížily svou hmotnost oproti předchozímu modelu za použití vysokopevnostních ocelí i o 150 kg, ale to stále neřeší problém úmyslně krátké životnosti... Automobilky lžou, aby opakovaně prodaly a vládní instituce jim v tom zdatně pomáhají. Trochu zjednodušený, ale jinak celkem zajímavý článek!

http://biom.cz/clanky.stm?x=2136062

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano,myslím,že jde o učivo asi 7.třídy ve fyzice....svět se dneska pohybuje,ale především ve fiskální úrovni - t.j. kupuj,kupuj,kupuj----a-kdo by kupoval,kdyby už všichni měli nakoupeno,jak zachovat zaměstanost a tím výdělky,když by se nekupovalo?Je tedy neustále třeba roztáčet kolo kupování a to i těmito nepopulárními praktikami.Je to jen podvod o penězích,nic jiného.A každá vláda vždy půjde na ruku největším zaměstnavatelům - a těma jsou u nás automobilky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100% souhlas. A když se o tomhle začalo mluvit, začala jsem to hledat na netu a dověděla jsem se, že ekodaně jsou i v zahraničí ... jenže se platí už v ceně nového auta, přesně tak, jako platíme ekopoplatky při koupi lednice nebo televizoru ... A nikdo nemusí nic zkoumat, o nic se starat ... Jenže u nás jsou ceny aut tak vysoké, že už by je nikdo nekoupil a výrobci by na nešli na to, snížit svoje zisky ... Takže občane ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to zlodejina. Lide nejspis jezdi starym autem z legrace, aby skodolibe skodili zivotnimu prostredi. Moji rodice jsou duchodci, bydli na venkove a auto potrebuji, protoze urady, lekar, lekarna, obchody jsou proste ve meste a hromadna doprava trochu pokulhava. Rocne najedou asi tak 2 az 3 tisice km. Kolik asi tak absolutniho mnozstvi skodlivin vypusti? Nyni by za soucasne auto dostali treba 10 000Kc, pristi rok by spis zaplatili likvidaci. A az si budou chtit koupit novejsi ojete auto, tak na jeho nakup budou mit o zminenych 10 tisic mene, a tim padem si koupi vice ojety a starsi automobil, nez by mohli. Stat je proste okrade. Lumparna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skoda, ze to neplati pro nakladaky, kolikrat kdyz jedu za nejakou Avii, nebo jinou spalovaci pleckou a brodim se tim dymem, si rikam jak tomuhle vubec mohli dat emisni znamku???
Nastesti pro Elektromobily a Hybridy toto narizeni neplati. :-)
A i kdyz nemaji ve velkem TP v kolonce "emise" nic uvedeno,
tak jsou rovnou povazovany jako splnujici..... "overeno"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opět způsob jak dokázat svou nenasytnost a hloupost ! Vozidlo s řízeným Katem, jenže "někdo" při první registraci v ČR, jaksi opomněl zapsat "normu" do Technického průkazu !!! To má majitel žádat o proplacení příslušného úředníka ? Nebo to zaplatí Bursík ? Vozidlo registrováno v roce 2008 !!!!! Ano, stále to stejné, já kradu, tak ty taky !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi bych se snažila reklamovat to jako chybu a žádat doplnění emisní normy podle TP země původu vozidla !!! I úředníci jsou lidé ... :O).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Bulharsku vláda dává každému 1000 eur když zlikvidují starý vůz. Jeďte se tam podívat, dacii uvidíte tak možná v muzeu, nebo v zahradě na špalcích.... U nás plaťte a plaťte, a pokud budete nedejbože chtít sešrotovat starý vůz platťe(2500.-)... Registrace elektromobilu ---> nemožné, přes síto papírů a úředníku nelze. Není to o ekologii, je to o birokracii, a neschopnosti dělat opravdu věci které mají význam. Dneska každej KRETÉN kouká jak a kde co nejvíc vydělat a to za každou cenu!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale zase ber to tak že kdyby i tady dávali 1000 euro to je asi 25000 tak bych ani nechodil do práce vždycky bych koupil škodovku za 2000 a prodal za 25000 a dělal bych to tak furt..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo by ti ji prodal za 2litry když by si to moh dat sešrotovat sam nebo skrze známého a dostal by 25? Uvažuj! Tak blbí lidi u nás už nežijí, kromě některých!!!! důchodců, kteří umí frflat kolem všeho ale aby si dali bacha na rádoby prodejce a opraváře, kdýž to slyší a vidí v TV dnes a denně. A ty bys doufám nechtěl být tím člověkem který zneužije jejich nevědomosti.
To do tohoto tématu nepatří jen reaguji na naivní článek

Obrázek uživatele Petr Soukup

Také ve třeba ve Francii je možné využít dotace na ekologickou likvidaci ojetiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to pouze další způsob, jak vytáhnout z lidí peníze.. Budou tím potrestáni hlavně chudší lidé, kteří si novější a tedy dražší auto nemohou dovolit. Nejvíce emisí stejně produkují nákladní auta.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon