Schneider Electric dodá pro Renault v Česku stovku dobíjecích stanic pro nové elektromobily

Schneider Electric plánuje dodat českému Renaultu stovku nabíjecích stanic z řady EVlink pro nové elektromobily, které přední evropský výrobce momentálně uvádí na trh v České republice.

Schneider Electric rozjíždí v Česku novou spolupráci s automobilkou Renault v oblasti elektromobility a systém dobíjecích stanic pro majitele elektrovozů. Cílem je zajistit uživatelsky bezpečné a jednoduché dobíjení v pohodlí domova, na veřejných parkovištích nebo v komerčních budovách a firmách.
foto: Schneider Electric

Řešení Schneider Electric zahrnuje nejen dodávku nabíjecích stanic, ale také spolupráci na komplexních elekroinstalačních službách. „Ty začínají předběžným auditem s cílem vybrat uživatelsky nejvhodnější typ stanice s ohledem na potřeby majitelů elektrovozů. Dalším krokem je zajištění samotné instalace včetně inteligentních prvků, které mohou řídit výkon zařízení v reakci na aktuální odběr energie v budově. To vše bez nutnosti navyšovat kapacitu hlavního jističe nebo omezujícího a nekomfortního nabíjení podle časových hodin,” přibližuje Leoš Kabát ze Schneider Electric.

Nabíjecí stanice Schneider Electric disponují také funkcí řízeného a chráněného přístupu k vlastnímu systému. „Každé zařízení umožňuje uzamknutí nabíjecího kabelu. Tím je znemožněno nabíjení či přerušení nabíjení ze strany neoprávněných uživatelů. Identifikace uživatele může být pomocí klíčku nebo RFID karty. V případě použití RFID karty je stanice schopna identifikovat konkrétního uživatele – správce získává informace o datumu a čase, kdy k nabíjení došlo a také o množství odebrané energie,” popisuje Kabát.

Nabíjecí stanice EVLink

Nabíjecí stanice EVLink
foto: Schneider Electric

Schneider Electric patří mezi první společnosti na světě, které splnily požadavek automobilky Renault na shodu s certifikátem ZE Ready. Z pohledu uživatele tato certifikace zajistí, že jeho elektromobil bude vždy nabit na optimální výkon a dle požadovaného dojezdu.

Vedle toho bude dobíjecí stanice řízena s ohledem na aktuální odběr energie domu, nabíjení bude bezpečné, a to jak z pohledu vnitřní instalace stanice, tak i z hlediska uživatele či samotného elektromobilu.

Přes 70 tisíc nabíjecích stanic EVlink po celém světě

Společnost Schneider Electric pracuje na vývoji nabíjecích stanic pro elektromobily již více než 7 let. Za tuto dobu, ve spolupráci se svými partnery, instalovala v 51 zemích více než 70 tisíc nabíjecích bodů pod označením EVlink a jen za loňský rok 12 tisíc dobíjecích stanic.

Po celou dobu spolupracuje se všemi významnými automobilkami na evropském trhu, mezi které patří také firma Renault. Obě společnosti kooperovaly již dříve, převážně ve Francii, na řadě mezinárodních projektů zaměřených na rozvoj elektromobility v Evropě.

tisková zpráva

28 Comments on “Schneider Electric dodá pro Renault v Česku stovku dobíjecích stanic pro nové elektromobily”

    1. Ono to nebude jen o té koncovce. Jde o spoustu chytrých
      Ono to nebude jen o té koncovce. Jde o spoustu chytrých aplikací, které se s tím spojují. Od upozornění že je stanice obsazená, že je baterie auta plná, nebo kdy bude stanice volná, rezervace dalšího zájemce o nabíjení, zúčtování ve firmě(bytovém domě) mezi několik uživatelů. Snížení proudu mezi jednotlivé stanice, při zapojení několika aut, tak aby nedošlo k vyhození hlavního jističe….Oprávnění a přístup cizích osob k nabíjení, respektive sdílení nabíjecích stanic mezi několik uživatelů…. představit si to lze tak, že svojí stanici dáš k dispozici dalším uživatelům a ty ti budou platit za odebranou elektřinu, nebo zrovna ty budeš platit jim, když budeš nabíjet u nich. Atd.

  1. Myslel jsem , že Zoe nabíjecí stanici nepotřebuje, ba
    Myslel jsem , že Zoe nabíjecí stanici nepotřebuje, ba dokonce že ani nejde k nabíjecí stanici připojit.

    Že se nabíjí přímo střídavým 3F proudem ze zásuvky, že si vozí nabíjecí stanici pod kapotou, tak jak to tedy je?

    1. síce je to tak, že sa jedná o kapotovaný 5-kolík, ale
      síce je to tak, že sa jedná o kapotovaný 5-kolík, ale takto sa to lepšie predá. či 3.14ár, či zákazníkovi.
      pred troma rokmi mi v nissan autosalóne (robili predvádzanie ktoré bolo napriamo z nissan europe) a tam mi tvrdili, že tá krabica na stene je „nabíjačka“, nevedeli mi odpovedať aké istenie (A, 1*230/3*400V) potrebuje a za sklom pred salónom stáli DVE rýchlonabíjacie stanice!
      ps – konglomerát spaľovacích automobiliek s distribútormi elektriny klame, zavádza, len aby zarobili. napríklad nik nepovie, že ak je istenie domácnosti 3*400V – 25A, k nabíjaniu plným výkonom 30A úplne stačí mať trafo 2f400/1f250V! je to tovar, ktorý sa voľne predáva! namiesto výmeny istenia a zvýšenej rezervovanej kapacity fungujete rovnako (teda priznám, že pri nabíjaní je strata cca 10%).

          1. 10% som myslel na samotnom trafe
            trafo je jednorázová

            10% som myslel na samotnom trafe
            trafo je jednorázová investícia, rieši aj iné jestvujúce i očakávané problémy, ako je rozvos Al vodičmi, nerovnomernosť zaťaženia jednotlivých fáz, …
            a napríklad iba poplatok za pripojenie 25A je taxa 70€/1f, 3f €210.00, čo je 1/10 ceny trafa.

              1. 😀
                počítam, že ešte 10 rokov tu budem, to je

                😀
                počítam, že ešte 10 rokov tu budem, to je stovka/rok;
                počítam s distribučnými podrazmi ako „jističový podfuk“;
                počítam, že namiesto inštalácie nových rozvodov minimálne pre zásuvky a špekulovania, ktoré spotrebiče pripojiť na rovnaký istič a rozdelenie fáz, … budem musieť natiahnuť iba dva nové rozvody pre najväčšie spotrebiče
                tým riešením z toho vybruslím a ešte bonus – hlavný istič IBA 25A, za trafom budem mať 30A nielen pre dom, ale aj nabíjanie.

                skrátka kolenovrt!

                1. Za trafem jiný spotřebič než EV nepřipojíte…, takže
                  Za trafem jiný spotřebič než EV nepřipojíte…, takže pro dům sále max. 25A.

                2. 230V za trafom (z dvoch fáz, 400V-230V) je iné ako 230V v
                  230V za trafom (z dvoch fáz, 400V-230V) je iné ako 230V v inej (tretej) fáze?
                  nebude fungovať špirála v elektrickej rúre, v bojleri, fritéze, …?
                  nebude fungovať mikrovlnka, pračka, …?
                  čím je prevod ac/dc v BEV iné?
                  viem, že nie ku každému meniču DC/AC sa dá pripojiť motor (obehové čerpadlo kúrenia).

                3. Pokud se v tom pošťouráte a ubastlíte si náhradu
                  Pokud se v tom pošťouráte a ubastlíte si náhradu protokolů, tak uvedené věci připojíte, ale jinak z ACCELEVu nic nepoteče, dokud neproběhne komunikace s EV přes dva další komunikační vodiče PP a PE, které u domácích spotřebičů nemáte.

                4. chyba v komunikácii – ja som začal, aj pokračujem o trafe
                  chyba v komunikácii – ja som začal, aj pokračujem o trafe 400/230(250)
                  „prenosnú nabíjačku“ som nespomínal, mám povedomosť o komunikácii, …
                  ps – i-miev má nejakú app pre OBDII (BT) na kontrolu batérie a pod?

                5. Diskuse v tomto vláknu byla od začátku o ACCELEVu…
                  Jinak

                  Diskuse v tomto vláknu byla od začátku o ACCELEVu…
                  Jinak za 10 let se vám ACCELEV nezaplatí oproti navýšení jističe (nechá se to spočítat, ale bude to tak 100 let a víc). Ztráty tam jsou veliké…
                  pp – iMiEV má perfektní aplikaci CanIon (graficky sloupcově všech 88 článků, napětí teplota, přístrojová deska, vidím zde kapacitu(degradaci) baterie a mnoho dalšího) – vyžaduje rychlý OBDII (za 4.000,-Kč). Placená app EvBatMon není nic moc.

                6. začal som textom:
                  síce je to tak, že sa jedná o

                  začal som textom:

                  síce je to tak, že sa jedná o kapotovaný 5-kolík, ale takto sa to lepšie predá. či 3.14ár, či zákazníkovi.rvá príspevok je:
                  a ďakujem

                7. tak nahoře jsem s Vámi nezačal… Já začínal odpovědí
                  tak nahoře jsem s Vámi nezačal… Já začínal odpovědí Josefovi a pak jste začal se mnou diskutovat. To o 5-kolíku jsem si přečetl až teď když se na to odkazujete.
                  Nicméně děkuji za diskusi a přeji hezký večer.

                8. neurazil som sa, položil som otázku prečo a z odpovede
                  neurazil som sa, položil som otázku prečo a z odpovede videl kde sa komunikačná chyba stala – nestlačil „odpoveď“, začal novým …

Napsat komentář