Společnost Scania dnes uvádí na trh svou řadu elektrických nákladních vozidel. Plug-in hybridní a plně elektrická nákladní vozidla budou zpočátku zaměřena na nasazení ve městech, včetně distribuce zboží maloobchodním prodejcům.
foto: Scania
Během nadcházejících let bude společnost Scania pokračovat v rozvoji své řady elektrických vozidel pro různé účely použití, včetně dálkové dopravy a stavebnictví. „S velkou hrdostí oznamujeme začátek dlouhodobého závazku společnosti Scania k elektrifikaci,“ říká Henrik Henriksson, prezident a generální ředitel společnosti Scania.
„V nadcházejících letech budeme každý rok uvádět na trh elektrická vozidla pro celou produktovou řadu a za tímto účelem v současné době reorganizujeme naši výrobu. Obzvláště důležité je, že během pár let rovněž představíme dálková elektrická nákladní vozidla přizpůsobená pro rychlé nabíjení během povinných 45minutových přestávek řidičů.“
foto: Scania
Elektrifikace vozového parku těžkých komerčních nákladních vozidel je zásadní z hlediska dosažení cíle stanoveného v Pařížské dohodě, kterým je omezení globálního oteplování na úroveň nepřekračující 1,5 °C.
Elektrická vozidla budou proto pro pokrokové zákazníky čím dál atraktivnější volbou. V počátečních fázích bude společnost Scania vyvíjet a nasazovat hybridní a plně elektrická nákladní vozidla ve spolupráci s těmito progresivně smýšlejícími zákazníky.
Plně elektrické nákladní vozidlo Scania – nabízené s kabinami řady L a P – je vybaveno sadou akumulátorů s kapacitou 165–300 kWh pro elektromotor o výkonu 230 kW. Zákazníci si mohou vybrat buď pět, nebo devět akumulátorů, přičemž druhá uvedená varianta bude poskytovat dojezd až 250 km na jedno nabití.
Plug-in hybridní nákladní vozidlo Scania, které je rovněž dostupné s kabinami řady L a P, nabízí možnost dálkové dopravy v režimu spalovacího motoru a následně v případě potřeby lze využít dojezd až 60 km v elektrickém režimu. Díky této kombinaci s obnovitelnými palivy mohou provozovatelé výrazně snížit svůj dopad na životní prostředí.
V roce 2917 byla Scania (VW) pokutována 880 milion € za
V roce 2917 byla Scania (VW) pokutována 880 milion € za účast v obřím kartelu výrobců tahačů za manipulaci s cenama a ovlivňování nástupu elekogičtejších technologií. Bez toho a bez Dizlgejtu by dnes nejspíš stále vyráběla spousty spalovacích tahačů.
Antitrust: Commission fines Scania €880 million for participating in trucks cartel
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_17_3502
Asi to bolo v roku 2017 🙂
Ale ano, spalovací dinosauri majú
Asi to bolo v roku 2017 🙂
Ale ano, spalovací dinosauri majú stále rovnaký postup: Do elektra max. 1% a poriadne spropagovať akí sú zelení a 99% sračkometov si pekne potichúčky chrliť ďalej, pokial to ide.
Díky za opravu, doufám že v roce 2917 neprovedou zase něco
Díky za opravu, doufám že v roce 2917 neprovedou zase něco jinýho. 😀
To tu už dávno nebudú s takýmto prístupom.
To tu už dávno nebudú s takýmto prístupom.
“bude poskytovat dojezd až 250 km na jedno nabití“
Dle
“bude poskytovat dojezd až 250 km na jedno nabití“
Dle jakého cyklu, normy?
Oblíbený dinosauří trik – Slibem neurazíš. A mezitím
Oblíbený dinosauří trik – Slibem neurazíš. A mezitím dále potichu chrlíme spalováky a děláme na ně akce a slevy, aby se jich prodalo co nejvíce a zabraly místo případným nákupům elektrik.