San Francisko chce do roku 2035 vyměnit všechny dieselové autobusy za elektrobusy

Jan Horčík - 04 Červenec 2018

Od příštího roku začne dopravní podnik San Franciska s testováním elektrobusů. Nakupovat je chce od roku 2025.elektrobus

Elektrobus Xcelsior CHARGE společnosti New Flyer. Podobné plány jako San Francisko má i celá řada dalších světových metropolí. Zdaleka nejdál je ale v tomto ohledu Čína. Například v tamní metropoli Šen-Čenu už dnes jezdí přes 16 000 elektrobusů.
foto: New Flyer

San Francisco Municipal Transportation Agency neboli SFMTA je společnost zodpovědná za provoz veřejné dopravy v San Francisku. Zaměstnává skoro 5000 lidí a provozuje skoro 1000 autobusů a 250 trolejbusů.

Všechny autobusy jsou ale zatím dieselové. Od roku 2025 už má SMFTA začít pořizovat jen elektrobusy a do roku 2035 by měla být flotila kompletně obměněna.

San Francisko je výrazně kopcovité město, takže na elektrobusy tu budou kladeny zvýšené nároky. Mark Farrell, starosta San Franciska, už 19. dubna v Den Země prohlásil, že do roku 2050 eliminuje uhlíkovou stopu města.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nevíte někdo něco o tomto autobusu, resp. o tom superkapacitoru?
http://www.smartcityvpraxi.cz/moderni_technologie_47.php

To vypadá už docela zajímavě. Jestli má kapacitu 20, 37 kWh, tak to už je docela dost. Jestli v tom bude podobná evoluce jako v bateriích, tak každý rok se to může o malinko navýšit a naopak zmenšit váha. Pro osobáky asi ještě hodně dlouho nepoužitelné, ale pro ty autobusy, které se na zastávkách na 2 minuty připojí na trolej a dobijou je to myslím super řešení. Možná lepší než baterie.

Obrázek uživatele Radovan

Zkouší se to hodně intenzivně, velkým lákadlem je nízká váha "baterií", kdy autobusy běžně mají spotřebu 1 kWh / 1 km jízdy, i více. Nevýhodou je ono rázové nabíjení v řádech minut na zastávkách, to jsou pecky pro rozvodnou síť, pokud by se jednalo o několik desítek vozidel či dokonce stovky na ploše města. Takže se uvažuje o bateriích u těch nabíjecích míst, co by rázy vyrovnávaly, prostě zkoumá se a ladí. Snaha je jasná, aby vozidlo hromadné dopravy vozilo především lidi, ne technologii. Rozměry i vahou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

off

Do čela EPA jde ještě větší kazisvět než tam byl.
https://qz.com/1322157/scott-pruitts-replacement-andrew-wheeler-will-be-even-more-dangerous-for-the-epa/

Scott Pruitt skandálně zneužíval své postavení, státní peníze a podřízené, tak musel podat demisi a nahradí ho lobbysta přes uhlí. Jak jinak, když je u moci voranžová Trumpeta. :)))
https://qz.com/1322131/andrew-wheeler-coal-lobbyist-replaces-scott-pruitt-as-head-of-epa/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Evropský parlament: Dotace uhelným elektrárnám by měly být zrušeny
http://oenergetice.cz/evropska-unie/evropsky-parlament-dotace-uhelnym-elektrarnam-by-mely-byt-zruseny/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Zase kravina z EU. U nás přece každý ví, že se dotují jen ty proklaté soláry a uhlí je zlaté, čisté, voňavé a prakticky zdarma :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

USA zmirnuji celni valku s EU. Trump navrhnul nulove clo, kdyz EU zrusi sva cla na US auta, na ktera plati 10% clo. Tim by se snizila cena aut Tesla o clo. To by byla vyborna zprava. Doufejme, ze se to podari vyjednat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nyní platí clo při dovozu aut z EU do USA 2,5% a opačným směrem při dovozu aut z USA do EU 10%.
Trump chtěl cla zrušit a EU řekla ne, tak do toho začal Trump házet vidle.
Pokud by se Tesla i nadále vyráběla pouze v USA, tak samozřejmě klesne cena Tesly v Evropě o clo 10%.
Nyní to ale spíše vypadá, že EU neustoupí a cla se ve výsledku zvýší.
Výsledkem bude to, že Tesla bude vyrábět auta pro USA v USA a auta pro EU v EU, spekuluje se o továrně v Německu.
Podobně ostatní výrobci aut navýší své výrobní kapacity v USA.

A proč EU nechce ustoupit?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

žeby proto aby tu taky někdo makal aspoň v montovně? Za co si asi budeme kupovat ty Tesly, když už jsme vše kde se dá makat prodali?

Obrázek uživatele Jan Veselý

S EU hlavně nikdo zatím ani nejednal. Podle toho článku v Handelsblattu si velvyslanec USA v Německu pozval na jednání manažery tří německých automobilek.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A je to legislativní návrh do Kongresu, tweet ve 4 ráno nebo kec z nějakého vystoupení? Já jen, že ten pán veřejně lže 4-5x denně.

čítanie s porozumením, pán Veselý - jedno kto to povedal, vyššie spomínajú NEPOMER 2.5% a 10% ...
ten pán podľa vás klame ...
pre amíkov je iba dobre, že RUŠÍ nezmysly ktoré zaviedli predchádzajúci.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Zatím to byly jen řeči velvyslance k manažerům automobilek.

Je to info z jednani americkeho velvyslance v DE se spickami automobiloveho prumyslu. Clanek je na handelsblatt.de.
Jsem na tabletu a odkaz neumim vlozit. Zatim to je jako top news.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Je fakt, že to je celé takové trumpovské. Nejedná se s kým má, fakticky se nic nedomluvilo, ale o to více mediálních vln se dělá a ten strejda stejně zítra může změnit názor až mu někdo vysvětlí (jednoduše, s obrázky), že tím fakticky dává více než dostane a že tím ohrožuje tisíce pracovních míst v USA.

Trump je bohuzel impulzivni hlupak, ale presto je jakasi sance, ze to dobre dopadne. Doufejme, ze TM3 uz bude beze cla 10%.

Obrázek uživatele Josef

Ale Tesla je bez cla, ne? Finální montáž probíhá přece až v Nizozemí. Sem se vozí v demontu.

TM3 take?

Obrázek uživatele Josef

Ta se ještě vozit nezačala. Takže to nelze říct.

Mysleno od 2019. Cetl jsem, ze by to clo mohlo byt pro Teslu likvidacni. Tak se domnivam, ze TM3 bude z Freemontu.

Obrázek uživatele Josef

Přiznám se, že nevím, jak moc musí být auto rozložené, aby se kvalifikovalo jako náhradní díl a neplatilo pro něj clo.

Auto musí být rozložené tak moc jak se to bude EU zrovna hodit a podle toho ty předpisy upraví.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky se mi otvírá kudla v kapse a nabíjí kalašnikov, o odjištěném RPG nemluvě, když čtu tyhle politické sviňárny.
Jako fajn, že si mohou studenti na brigádě v Ostravě-Bartovicích vydělat nějakou kačku, ale oni tam normálně rozebírají nové hotové Hyudaie (včetně všech náplní), co se o kousek dál v Nošovicích u Frýdku-Místku na pásu právě smontovaly. V různé fázi rozkladu je pak rvou do kontejnerů a ty se vozí do postsovětských zemí, ale i do části Asie, kde se znovu smontují. Protože cla, poplatky a další ochranářství na entou. Maras.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sám jsem si to zažil po revoluci s televizory Filips. Dnes už je to promlčené. Prostě se do frízóny doručily TV, ty se demontovaly na 3 díly (zvlášť obražofka v předním dílu krytu, zvlášť zadní díl krytu, zvlášť elektronika), označily (ať se posléze nemusí nastavovat geometrie a barvy), naskládaly do krabic tak aby se v tom vyznalo alespoň prase a šup s tím do PL kde to zase podobní joudové skládali. Ekonomicky se to vyplatilo a kupodivu jsme si s tím dost dobře přivydělávali. O kartónářském průmyslu a dopravě ani popel, ti vydělávali jako draci také.

Obrázek uživatele ozana

Plná zaměstnanost!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vliv na cenu to mít stejně nebude, ta se jako vždy stanovuje podle jiných praviděl, než jsou např. výrobní náklady, marže a clo.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSProdej pneu 100% onlinee-SalonKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter