Samsung ukázal solid-state baterii pro dojezd elektromobilů až 800 km

Jan Horčík - 11 Březen 2020

Výzkumný institut společnosti Samsung představil prototyp pokročilé lithiové solid-state baterie. Ta může elektromobilům dát dojezd až 800 km na jedno nabití.auto elektromobily solid-state baterie Samsung Advanced Institute of Technology

Zleva: Yuichi Aihara, hlavní inženýr SRJ, Yong-Gun Lee, hlavní výzkumník a Dongmin Im, vedoucí projektu.
foto: Samsung

Výzkumníci z Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) ukázali prototyp solid-state bateriového článku, který by měl elektromobilům pomoci běžně dosáhnout dojezdu až 800 km.

Jeho životnost je 1000 nabíjecích cyklů (teoreticky tedy až 800 000 km). Výzkumníci zároveň ohlásili, že se jim podařilo vyřešit dlouholetý problém formování dendritů (jehlovitých krystalových výběžků) v kovových anodách.

Výzumníci využili pro konstrukci anody stříbro-karbonové kompozitní vrstvy o tloušťce 5 mikrometrů. Taková technologie zvyšuje bezpečnost baterií a prodlužuje jejich životnost.

Zároveň také menší anoda zmenšuje rozměry celého článku na polovinu. To na oplátku umožňuje zvýšit objemovou hustotu celého bateriového článku až na 900 Wh/l.

"Produkt této studie může být základní technologií pro bezpečnější, vysoce výkonné baterie budoucnosti," řekl vedoucí projektu Dongmin Im.

Ačkoliv jde o průlomový výzkum a vývoj, samotná solid-state baterie ještě zdaleka není připravena na průmyslovou výrobu a komerční nasazení. Právě na tom nyní budou výzkumníci dál pracovat.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

A co He3DA? O te uz nestekne ani pes. A vsichni zastanci Prochazky a vsech ostatnich podvodniku kolem at si daji par facek. V Cezku se podvodnikum narame dari oblbnout a rozjasat debilni lidi. Kozeny, Babis, Prochazka, Zeman, KSCM, Ano, SPD,...

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Já věřím že he3da nakonec baterky vyrábět bude, ale klasické, žádnou převratnou technologii nemá.

Maximalne tuzkove a jeste k tomu zinko-uhlikove jako Bateria Slany.

Obrázek uživatele Tomáš

https://www.he3da.com/single-post/2020/01/28/Dodávky-baterií-HE3DA-začnou-letos-Ale-až-na-výjimky-mimo-ČR

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Netahejte sem politiku, ale co se týče politiky jste mimo Vy. Měl by jste vyrazit mezi lidi nebo se odstěhovat na nějaký čas na venkov a pochopil by jste problémy obyčejných lidí. Například Matěj Stropnický ze zelených se na venkov přestěhoval a názory, které má dnes by člověk před pár lety nečekal.

Levice desítky let kolaboruje se systémem, říká Matěj Stropnický
https://www.info.cz/cesko/levice-desitky-let-kolaboruje-se-systemem-rika-matej-stropnicky-44517.html

Ohledně He3DA si také myslím, že se jedná o podvod.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Jo jo. Koupil si zámek za peníze od maminky. Ten toho jistě ví hodně o životě vesnických lidí. :-)

Četl jste ten článek na info.cz, který dávám v odkaze?

Problemy obycejnych lidi zneuzivaji prave ty zminene kreatury ktere jsem vyjmenoval. Hloupost lidi je magnet pro hyeny.

Obrázek uživatele Tomáš

Líp bych to nenapsal.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Tomáš

Kdo je to neobycejny clovek?

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Ten nad Tebou si to o sobě myslí. Přitom je to obyčejný ko.kot. Čus, Dlažidč.

Obrázek uživatele PaRi
Obrázek uživatele Kuk

Šaráda pokračuje, bublina se přifukuje.

A co ten vykuk Žaluda a jeho báječné baterie na které dostal od státu dotace, kdy se objeví ten zázrak na trhu??? Pokd se nic neobjevilo ať dotace vrátí. >:-(((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Magy

chybaju DVA zakladne udaje:
- zivotnost, teda pocet cyklov pri 100% DoD, kym kapacita klesne na 80% povodnej hodnoty
a
- cena.

Zivotnost nikde nikto neudava a tusim ze tam bude zakopany pes, ked to taja.

Co sa tyka ceny, to sermovanie so slovickami v clanku ohladom vysokych marzi, taktizovania na orientaciu zakaznikov a ze pre tych, co chcu zaplatit najmenej sa dostane neskor (pokial vobec), je zase len mlzenie a uhybanie. Nech Prochazka alebo Prus povie narovinu, v akom rozmedzi sa da ocakavat cena za jednu kWh a v suvislosti s udajom o zivotnosti bude hned jasne, ci to ma aj prakticky vyznam pre siroku verejnost, alebo je to len uzkoprofilovy vyrobok, vhodny len na niekolko vymedzenych aplikacii.

---

Nissan e-nv200

Na jednej prezentácii vysvetloval týpek z He3da, že najväčší problém klasických liIon batérií je separátor (ktorý majú práve iba oni nehorľavý) a to je hlavný dôvod horľavosti. Nie som odborník, tak neviem posúdiť do akej miery je to pravda ale nejak sa mi to nezdá.
Čo som sa dočítal, tak problém je organický elektrolyt.
Možno by bolo dobré keby sa k tomu vyjadril niekto fundovaný, napr. Marek Slavík ...

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

odpoved byla na baterku z clanku, ne na podvodnou he3da. proto delete.

Obrázek uživatele Kuk

A kdy to začnou prodávat a montovat do aut?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kurva velky, je to tezke. .... zbytecne tezke az nebezpecne

A jaký je problém udělat auto s dojezdem 800km ze současných baterek? Prostě jich dám více.
Takové nadpisy mě vždy dostávají.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Marek_

No ale to by musela být baterka s kapacitoyu odhadem kolem 120-140 kWh. No a to už by se nemusela vejít do podlahy a taky její hmotnost by byla neúnosná. Ten pokrok je asi v tom, že tato nová baterka zabere stejný prostor, ale bude mít dvojnásobnou kapacitu.

Ale jinak souhlas, ten nadpis je debilní.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

V solid-state baterii mohou růst dendridy? Opravdu?

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Taky jsem si říkal, že jednou z hlavních výhod Solid State je že se v ní z principu nedělají dendridy. Hmmm

Obrázek uživatele Kuk

Taky mě to zaujalo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tady píšou, že 900Wh/l, kolik je to na kg? Odhadem 350Wh/kg? https://cleantechnica.com/2020/03/10/samsung-reveals-new-solid-state-lithium-metal-battery-with-900wh-l-density/

---

hariprasad

tak to jsou 10 let za Teslou, super :))
Tesla umí najet 1 mil. už cca 5 let, takže možná i více než 10 let pozadu za Teslou :)

prostě PR typu korporace, co si s lidmi jen hrají :-)

což potvrzuje, že tato západní korporace už před lety dostala milionový pokuty, že záměrně zdržovaly nástup LCD s LG, tedy další "západní" korporací :-)

Tesla nemá solid state baterii.

Mě spíš trápí že Země je pozadu několik tisíc let...
10let za Teslou je nic...
Ještě bude objeveno spousta přelomových užitečných věcí..


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil