Samsung ukázal solid-state baterii pro dojezd elektromobilů až 800 km

Výzkumný institut společnosti Samsung představil prototyp pokročilé lithiové solid-state baterie. Ta může elektromobilům dát dojezd až 800 km na jedno nabití.

Zleva: Yuichi Aihara, hlavní inženýr SRJ, Yong-Gun Lee, hlavní výzkumník a Dongmin Im, vedoucí projektu.
foto: Samsung

Výzkumníci z Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) ukázali prototyp solid-state bateriového článku, který by měl elektromobilům pomoci běžně dosáhnout dojezdu až 800 km.

Jeho životnost je 1000 nabíjecích cyklů (teoreticky tedy až 800 000 km). Výzkumníci zároveň ohlásili, že se jim podařilo vyřešit dlouholetý problém formování dendritů (jehlovitých krystalových výběžků) v kovových anodách.

Výzumníci využili pro konstrukci anody stříbro-karbonové kompozitní vrstvy o tloušťce 5 mikrometrů. Taková technologie zvyšuje bezpečnost baterií a prodlužuje jejich životnost.

Zároveň také menší anoda zmenšuje rozměry celého článku na polovinu. To na oplátku umožňuje zvýšit objemovou hustotu celého bateriového článku až na 900 Wh/l.

„Produkt této studie může být základní technologií pro bezpečnější, vysoce výkonné baterie budoucnosti,“ řekl vedoucí projektu Dongmin Im.

Ačkoliv jde o průlomový výzkum a vývoj, samotná solid-state baterie ještě zdaleka není připravena na průmyslovou výrobu a komerční nasazení. Právě na tom nyní budou výzkumníci dál pracovat.

tisková zpráva

28 Comments on “Samsung ukázal solid-state baterii pro dojezd elektromobilů až 800 km”

  1. A co He3DA? O te uz nestekne ani pes. A vsichni zastanci
    A co He3DA? O te uz nestekne ani pes. A vsichni zastanci Prochazky a vsech ostatnich podvodniku kolem at si daji par facek. V Cezku se podvodnikum narame dari oblbnout a rozjasat debilni lidi. Kozeny, Babis, Prochazka, Zeman, KSCM, Ano, SPD,…

      1. chybaju DVA zakladne udaje:
        – zivotnost, teda pocet cyklov pri

        chybaju DVA zakladne udaje:
        – zivotnost, teda pocet cyklov pri 100% DoD, kym kapacita klesne na 80% povodnej hodnoty
        a
        – cena.

        Zivotnost nikde nikto neudava a tusim ze tam bude zakopany pes, ked to taja.

        Co sa tyka ceny, to sermovanie so slovickami v clanku ohladom vysokych marzi, taktizovania na orientaciu zakaznikov a ze pre tych, co chcu zaplatit najmenej sa dostane neskor (pokial vobec), je zase len mlzenie a uhybanie. Nech Prochazka alebo Prus povie narovinu, v akom rozmedzi sa da ocakavat cena za jednu kWh a v suvislosti s udajom o zivotnosti bude hned jasne, ci to ma aj prakticky vyznam pre siroku verejnost, alebo je to len uzkoprofilovy vyrobok, vhodny len na niekolko vymedzenych aplikacii.

        1. Na jednej prezentácii vysvetloval týpek z He3da, že
          Na jednej prezentácii vysvetloval týpek z He3da, že najväčší problém klasických liIon batérií je separátor (ktorý majú práve iba oni nehorľavý) a to je hlavný dôvod horľavosti. Nie som odborník, tak neviem posúdiť do akej miery je to pravda ale nejak sa mi to nezdá.
          Čo som sa dočítal, tak problém je organický elektrolyt.
          Možno by bolo dobré keby sa k tomu vyjadril niekto fundovaný, napr. Marek Slavík …

    1. Netahejte sem politiku, ale co se týče politiky jste mimo
      Netahejte sem politiku, ale co se týče politiky jste mimo Vy. Měl by jste vyrazit mezi lidi nebo se odstěhovat na nějaký čas na venkov a pochopil by jste problémy obyčejných lidí. Například Matěj Stropnický ze zelených se na venkov přestěhoval a názory, které má dnes by člověk před pár lety nečekal.

      Levice desítky let kolaboruje se systémem, říká Matěj Stropnický
      https://www.info.cz/cesko/levice-desitky-let-kolaboruje-se-systemem-rika-matej-stropnicky-44517.html

      Ohledně He3DA si také myslím, že se jedná o podvod.

    1. No ale to by musela být baterka s kapacitoyu odhadem kolem
      No ale to by musela být baterka s kapacitoyu odhadem kolem 120-140 kWh. No a to už by se nemusela vejít do podlahy a taky její hmotnost by byla neúnosná. Ten pokrok je asi v tom, že tato nová baterka zabere stejný prostor, ale bude mít dvojnásobnou kapacitu.

      Ale jinak souhlas, ten nadpis je debilní.

  2. tak to jsou 10 let za Teslou, super :))
    Tesla umí najet 1

    tak to jsou 10 let za Teslou, super :))
    Tesla umí najet 1 mil. už cca 5 let, takže možná i více než 10 let pozadu za Teslou 🙂

    prostě PR typu korporace, co si s lidmi jen hrají 🙂

    což potvrzuje, že tato západní korporace už před lety dostala milionový pokuty, že záměrně zdržovaly nástup LCD s LG, tedy další „západní“ korporací 🙂

Napsat komentář