Samsung ukázal solid-state baterii pro dojezd elektromobilů až 800 km
Výzkumný institut společnosti Samsung představil prototyp pokročilé lithiové solid-state baterie. Ta může elektromobilům dát dojezd až 800 km na jedno nabití.
foto: Samsung
Výzkumníci z Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) ukázali prototyp solid-state bateriového článku, který by měl elektromobilům pomoci běžně dosáhnout dojezdu až 800 km.
NEPŘEHLÉDNĚTE Japonsko chce zpět na výsluní výroby baterií, průmysl se spojil ve výzkumu solid-state baterií
Jeho životnost je 1000 nabíjecích cyklů (teoreticky tedy až 800 000 km). Výzkumníci zároveň ohlásili, že se jim podařilo vyřešit dlouholetý problém formování dendritů (jehlovitých krystalových výběžků) v kovových anodách.
Výzumníci využili pro konstrukci anody stříbro-karbonové kompozitní vrstvy o tloušťce 5 mikrometrů. Taková technologie zvyšuje bezpečnost baterií a prodlužuje jejich životnost.
Zároveň také menší anoda zmenšuje rozměry celého článku na polovinu. To na oplátku umožňuje zvýšit objemovou hustotu celého bateriového článku až na 900 Wh/l.
"Produkt této studie může být základní technologií pro bezpečnější, vysoce výkonné baterie budoucnosti," řekl vedoucí projektu Dongmin Im.
Ačkoliv jde o průlomový výzkum a vývoj, samotná solid-state baterie ještě zdaleka není připravena na průmyslovou výrobu a komerční nasazení. Právě na tom nyní budou výzkumníci dál pracovat.
.
A co He3DA? O te uz nestekne ani pes. A vsichni zastanci Prochazky a vsech ostatnich podvodniku kolem at si daji par facek. V Cezku se podvodnikum narame dari oblbnout a rozjasat debilni lidi. Kozeny, Babis, Prochazka, Zeman, KSCM, Ano, SPD,...
Já věřím že he3da nakonec baterky vyrábět bude, ale klasické, žádnou převratnou technologii nemá.
Maximalne tuzkove a jeste k tomu zinko-uhlikove jako Bateria Slany.
https://www.he3da.com/single-post/2020/01/28/Dodávky-baterií-HE3DA-začnou-letos-Ale-až-na-výjimky-mimo-ČR
Netahejte sem politiku, ale co se týče politiky jste mimo Vy. Měl by jste vyrazit mezi lidi nebo se odstěhovat na nějaký čas na venkov a pochopil by jste problémy obyčejných lidí. Například Matěj Stropnický ze zelených se na venkov přestěhoval a názory, které má dnes by člověk před pár lety nečekal.
Levice desítky let kolaboruje se systémem, říká Matěj Stropnický
https://www.info.cz/cesko/levice-desitky-let-kolaboruje-se-systemem-rika-matej-stropnicky-44517.html
Ohledně He3DA si také myslím, že se jedná o podvod.
Jo jo. Koupil si zámek za peníze od maminky. Ten toho jistě ví hodně o životě vesnických lidí. :-)
Četl jste ten článek na info.cz, který dávám v odkaze?
Problemy obycejnych lidi zneuzivaji prave ty zminene kreatury ktere jsem vyjmenoval. Hloupost lidi je magnet pro hyeny.
Líp bych to nenapsal.
Kdo je to neobycejny clovek?
Ten nad Tebou si to o sobě myslí. Přitom je to obyčejný ko.kot. Čus, Dlažidč.
Poslední zprávy jsou z ledna
www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)
Šaráda pokračuje, bublina se přifukuje.
A co ten vykuk Žaluda a jeho báječné baterie na které dostal od státu dotace, kdy se objeví ten zázrak na trhu??? Pokd se nic neobjevilo ať dotace vrátí. >:-(((
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
chybaju DVA zakladne udaje:
- zivotnost, teda pocet cyklov pri 100% DoD, kym kapacita klesne na 80% povodnej hodnoty
a
- cena.
Zivotnost nikde nikto neudava a tusim ze tam bude zakopany pes, ked to taja.
Co sa tyka ceny, to sermovanie so slovickami v clanku ohladom vysokych marzi, taktizovania na orientaciu zakaznikov a ze pre tych, co chcu zaplatit najmenej sa dostane neskor (pokial vobec), je zase len mlzenie a uhybanie. Nech Prochazka alebo Prus povie narovinu, v akom rozmedzi sa da ocakavat cena za jednu kWh a v suvislosti s udajom o zivotnosti bude hned jasne, ci to ma aj prakticky vyznam pre siroku verejnost, alebo je to len uzkoprofilovy vyrobok, vhodny len na niekolko vymedzenych aplikacii.
Nissan e-nv200
Na jednej prezentácii vysvetloval týpek z He3da, že najväčší problém klasických liIon batérií je separátor (ktorý majú práve iba oni nehorľavý) a to je hlavný dôvod horľavosti. Nie som odborník, tak neviem posúdiť do akej miery je to pravda ale nejak sa mi to nezdá.
Čo som sa dočítal, tak problém je organický elektrolyt.
Možno by bolo dobré keby sa k tomu vyjadril niekto fundovaný, napr. Marek Slavík ...
FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).
odpoved byla na baterku z clanku, ne na podvodnou he3da. proto delete.
A kdy to začnou prodávat a montovat do aut?
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Kurva velky, je to tezke. .... zbytecne tezke az nebezpecne
A jaký je problém udělat auto s dojezdem 800km ze současných baterek? Prostě jich dám více.
Takové nadpisy mě vždy dostávají.
30 tis km elektricky od roku 2018
No ale to by musela být baterka s kapacitoyu odhadem kolem 120-140 kWh. No a to už by se nemusela vejít do podlahy a taky její hmotnost by byla neúnosná. Ten pokrok je asi v tom, že tato nová baterka zabere stejný prostor, ale bude mít dvojnásobnou kapacitu.
Ale jinak souhlas, ten nadpis je debilní.
Lexus GS 450h Premium
V solid-state baterii mohou růst dendridy? Opravdu?
Свободy Алексею Навальнomy!
Sprosté debily ignoruji.
Taky jsem si říkal, že jednou z hlavních výhod Solid State je že se v ní z principu nedělají dendridy. Hmmm
Taky mě to zaujalo.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Tady píšou, že 900Wh/l, kolik je to na kg? Odhadem 350Wh/kg? https://cleantechnica.com/2020/03/10/samsung-reveals-new-solid-state-lithium-metal-battery-with-900wh-l-density/
hariprasad
tak to jsou 10 let za Teslou, super :))
Tesla umí najet 1 mil. už cca 5 let, takže možná i více než 10 let pozadu za Teslou :)
prostě PR typu korporace, co si s lidmi jen hrají :-)
což potvrzuje, že tato západní korporace už před lety dostala milionový pokuty, že záměrně zdržovaly nástup LCD s LG, tedy další "západní" korporací :-)
Tesla nemá solid state baterii.
Mě spíš trápí že Země je pozadu několik tisíc let...
10let za Teslou je nic...
Ještě bude objeveno spousta přelomových užitečných věcí..