S pomocí Lítačky si nově můžete nabít elektromobil

redakce - 03 Červenec 2018

Uživatelům karty Lítačka se nově otevírá možnost si prostřednictvím této karty aktivovat dobíjecí stanice pro elektromobily v síti Pražské energetiky.Karta Lítačka nahradila neúspěšný projekt OpenCard.

Karta Lítačka nahradila neúspěšný projekt OpenCard.
foto: PRE

Hlavní město tímto učinilo další konkrétní krok směřující k podpoře elektromobility v Praze. Metropole se tak připravuje na očekávaný růst zájmu o vozidla na elektrický pohon.

„Jsem velmi ráda, že karta Lítačka má další novou funkcionalitu, kterou můžou Pražané používající elektrická auta využít. Podporu elektromobility vnímám jako logický krok, kterým se v zájmu čistější dopravy musíme ubírat. Rozšiřování elektromobility přinese Praze snížení uhlíkové stopy a zlepšení životního prostředí, které bude mít pozitivní vliv na zdraví Pražanů,“ uvedla primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.

K používání nabíjecích stanic PRE (tzv. PREpointů) potřebujete aktivní kartu Lítačka a dále podepsat smlouvu o využívání služeb nabíjení v síti stanic Pražské energetiky. V současné době se v hlavním městě nachází přes 70 dobíjecích stanic této sítě.

„Nedávno jsme otevřeli novou rychlonabíjecí stanici v Praze na Smíchově a minulý týden zcela nový druh nabíjení pomocí tzv. wallboxů – tedy nástěnných nabíjecích stanic na distribučních trafostanicích. Těch jsou v Praze stovky a nacházejí se především v obytných celcích, jako jsou sídliště. Na objekt takové stanice dokážeme umístit hned dva wallboxy, a významně tak posílit nabíjecí infrastrukturu pro elektromobilitu v těchto obytných celcích. Počítáme, že během několika málo let přibude především na pražských sídlištích na 90 nových dobíjecích míst tohoto typu, která budou samozřejmě dostupná
 i formou Lítačky,“ přiblížil tiskový mluvčí PRE Petr Holubec.

Počet elektromobilů v ČR roste. Odhady hovoří o tom, že v roce 2020 by měl roční prodej těchto aut stoupnout na sedm tisíc. V současné době je v Česku zaregistrováno přes tisíc elektromobilů a drtivá většina z nich je právě v Praze.

Síť nabíjecích stanic v hlavním městě momentálně čítá zhruba stovku veřejných míst, z čehož v roce 2017 bylo 11 rychlonabíjecích. Naproti tomu srovnatelně velká města, jako je Amsterodam nebo Vídeň, mají mnohem hustší infrastrukturu nabíjecích stanic.

„Stávající síť nabíjecích stanic nebyla v Praze dostatečná pro očekávaný rozvoj elektromobility. V tomto směru má Praha oproti jiným evropským metropolím co dohánět. Jsem proto ráda, že jsme se v rámci konceptu Smart Prague rozhodli toto zpoždění Prahy s jinými evropskými městy dohnat. Velkou příležitost spatřuji v dobré přípravě dobíjecí infrastruktury,“ dodala pražská primátorka Adriana Krnáčová.

Elektromobilita je jednou z klíčových priorit koncepce Smart Prague 2030, která stanovuje za cíl podporovat čistou, sdílenou, inteligentní a samořídící mobilitu budoucnosti. Hlavní město Praha proto chystá posílit stávající síť nabíjecích stanic.

Do konce roku 2019 bude v pražských ulicích vybudováno 50 rychlonabíjecích a 9 středně rychlých nabíjecích bodů. Touto výstavbou dojde ke zpětinásobení stávajícího počtu rychlonabíjecích stanic na území Prahy. Koordinaci projektu dostala na starost společnost Operátor ICT, která v metropoli zastřešuje zavádění Smart Cities technologií.

V průběhu července bude Pražanům k dispozici na stránkách Smart Prague a jejích sociálních sítích mapa Prahy rozdělená na jednotlivé, stejně velké oblasti, kde budou moct občané Prahy hlasovat, kde by rádi měli nabíjecí stanice.

„Rychlonabíjecí stanice umístíme do ulic s vysokou koncentrací provozu a obyvatel. Tyto stanice, kde vozidla nabijete v řádu desítek minut, jsou vhodné do lokalit s vysokou četností návštěv, jako jsou například nemocnice, úřady, hlavní tahy atd. Středně rychlé nabíjecí stanice budou stát na parkovištích P+R, kde uživatelé svá auta zaparkují na delší dobu a dále se většinou pohybují městskou hromadnou dopravou. Těšíme se na zpětnou vazbu Pražanů, kteří budou moct o umístění nabíjecích stanic hlasovat na internetu,“ přiblížil plány ředitel úseku Smart Prague Operátora ICT Vladimír Zadina.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

Pochopil jsem to správně. Nejdříve na jeden úřad pro lítačku a pak na druhý úřad PRE podepsat smlouvu a opět registrovat kartu jménem Lítačka? A to je jako Smart Prague? S Lítačkou lítat po úřadech. A zase je ten život snadnější. Nestačilo by na stránkách PRE zaregistrovat číslo karty??

Obrázek uživatele Radovan

Určitě ano a elektronickým podpisem potvrdit smluvní podmínky. Jako v každém druhém garážovém ešopu. Tak co, půjde to v PRE nebo zase jako za krále Klacka?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Krndačka

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nechci žádnou lítáčku!!!

Zdražení elektřiny !
Elektřinu, zdražovat se chystá PRE i další dodavatelé, ČEZ už zdražil
„Ceny elektřiny stoupají napříč celou Evropou. Situace u nás nejvíce kopíruje pohyb na německém trhu, kde ceny prudce rostou. Nákupní ceny elektřiny u nás meziročně vzrostly o zhruba třetinu a ani my už cenu našim zákazníkům nemůžeme nadále držet na stejné úrovni,” uvedla mluvčí ČEZ. „V druhé polovině roku tak plánujeme přistoupit ke zvýšení cen elektřiny, mělo by se jednat o jednotky procent,” dodala.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

V CEZku ubylo mnozstvi elektriny diky tem zazracnym transformatorum s fazovou regulaci na hranicich s DE. Ted ma CEZ vsechny v hrsti, levna elektrina se k nam uz nedostane. Pod zaminkou pretezovani site se vybudovaly trafa, ktera nam vse zdrazi a staly nekolik miliard Kc. Lid skoci na kazdou blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo v Česku byly přebytky německé elektřiny proudící přez nás zadarmo do Rakouska (a bez dohody a poplatků zneužívající naši síť), ale za normální českou cenu, v rámci virtuální Německo-Rakouské zóny z toho mělo levnější elektřinu jen Rakousko, a Německo mělo výhodu, že si tím v rakouských horských vodních elektrárnách mohlo stabilizovat síť, ale na úkor zdarma rozhazované české.

S tou zbytecnosti traf na hranicich to bude presne jak pisete, taky mne tahle moznost napadla v dobe zprav o jejich budovani. Jinak k clanku, v Praze je 100 nabijecich mist a vydovanim dalsich 59 v roce 2019 se jejich pocet zpetinasobi? Dost drahe PR pro Prahu, nevim tedy kdo je autorem informace, zda ICT nebo primo radnice. Za tech 44mKc rocnich mzdovych nakladu ICT Praha je to za hubicku. Viz vyrocni zprava zde: https://operatorict.cz/wp-content/uploads/2017/09/vyrocni_zprava_oict_2016_30_06.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V článku je neúplná informace, v Praze sice postaví 50+9 (50kW+22kW) nab. stanic do konce r. 2019, ale vyhlásí výběrové řízení na pronájem dalších stanic, počet nebyl upřesněn, ale budou to stovky víceméně 22kW nabíječek.

100 RYCHLOnabijecich mist v Praze rozhodne neni...
Navic pocitam se mluvi o PRE a tam bych rekl, ze tech 10 bude odpovidat.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PRE by mela hlavne umoznit jednorazove platby za nabiti (bez smluv a kontraktu), jak jim to narizuje novy zakon.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?