Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100VOLT
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100
Vaše nové pneumatiky budou z pampelišekVĚDA
Vaše nové pneumatiky budou z pampelišek
Zemní plyn důležité palivo i pro ČRCNG
Zemní plyn důležité palivo i pro ČR
Elektro auto z roku 1967E-AUTO
Elektro auto z roku 1967

Ryno: Elektrická jednokolka

Jan Grohmann - 10 Duben 2014

Start-up Ryno Motors v roce 2011 představil futuristky vyhlížející elektrickou jednokolku Ryno. O tří roky později je vývoj u konce a jednokolka je nabízena prvním zájemcům.Ryno

Ryno. S tímhle strojem určitě vzbudíte pozornost.
foto: Ryno Motors

Historie jednokolka Ryno se začala psát již před více než sedmi lety. S nápadem vlastně přišla dcera ředitele Ryno Motors.

„Moje dcera nakreslila skicu jednokolové motorky, kterou viděla ve videohře a požádala mě, abych ji postavit," říká Chris Hoffmann, generální ředitel Ryno Motors.

Co ze začátku vypadalo jako koníček, později přerostlo v podnikatelský záměr. Hoffmann o čtyři roky později založil značku Ryno Motors a letos v dubnu začal přijímat první předobjednávky na elektrickou jednokolku Ryno.

Ryno
video: YouTube

Základem jednokolky Ryno je klasické 25“ kolo z motorky. Elektromotor i baterie jsou uložené v náboji kola, což přispívá k ideálnímu rozložení hmotnosti a stabilitě. Hmotnost jednokolky Ryno je 72,5 kilogramů (bez baterie), z toho většina hmotnosti je soustředěna ve středu kola.

Samotná stabilita jednokolky, podobně jako například u vozítka Sageway, je zajišťována gyroskopy a akcelerometry. S vozítkem Segway má však jednokolka Ryno více společného.

Ryno

Parkování není problém
foto: Ryno Motors

Na řidítkách nenajdeme žádnou plynovou rukojet. Pohyb dopředu nebo dozadu je zajišťován nakloněním jezdce o 15 ° - na obě strany.

Zabrzdění je pak možné buď intuitivním prudším nakloněním dozadu, nebo lze také použít klasickou brzdu.

Ač na první pohled Ryno stabilně příliš nevypadá, opak je pravdou. Při ukázkové jízdě pro novináře Hoffmann schválně tlačil řidítka silou dopředu a dolů, ale stroj se ani nehnul.

Samozřejmě, lze jednokolku Ryno převrátit na bok, ale proto jsou zde vaše nohy, aby se tomu tak nestalo.

Škoda jen, že sériová podoba jednokola Ryno nemá lepší výkonové parametry, tak jak slíboval první prototyp. Zapomeňte na jízdy po dálnici.

Maximální rychlost je 16 km/h (10 mil/h) a dojezd je 16 kilometrů (10 mil). Důvodem menších výkonů jsou předpisy ve Spojených státech.

Díky malé rychlosti můžete na Rynu jezdit bez řidičského oprávnění a také po chodnících a cyklostezkách. I když jak připomínají americká média, předpisy se mohu lišit stát od státu. Např. v New Yorku Ryno nemůže jezdit po chodnících, kvůli jeho poměrně velkým rozměrům a velké hmotnosti.

 

Recenze a mé zkušenosti s elektrickou jednokolkou: http://www.netor.cz/2015/02/13/recenze-elektricke-jednokolky-tg-t3-electric-unicycle/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články