Hyperloop by mohl vyrůst mezi Ruskem a Čínou

Ruská vláda plánuje stavbu 70 km dlouhého dopravního systému Hyperloop mezi ruským přístavem Zarubino a čínskou provincií Jilin na Dálném východě. Většinu stavby má zaplatit čínská strana.

V nevadské poušti už rostou skutečné Hyperloop tubusy pro plnohodnotnou testovací dráhu firmy Hyperloop One. Uvidíme podobný obrázek během několika let v Rusku?
foto: Hyperloop One

Dopravní systém Hyperloop plánuje postavit hned několik firem za podpory několika zemí. Jde zejména o americké firmy Hyperloop One a Hyperloop Transportation Technologies. První ze jmenovaných připravuje stavbu plnohodnotné testovací dráhy na trase Los Angeles – Las Vegas a druhá na trase Bratislava – Vídeň.

Nyní se trochu nečekaně k úsilí připojila i Moskva. Rusko doufá, že projekt dopravního systému Hyperloop nejen spojí ruský Přímořský kraj a severní provincii Číny, ale že se díky tomu také připojí do nově budované Hedvábné stezky.

Nová Hedvábná stezka má především napojit Čínu na surovinové a energetické zdroje Střední Asie a propojit po železnici Čínu s Evropou. Čína v letošním roce oznámila záměr investovat více než 1 miliardu dolarů do budování robustního železničního spojení mezi Evropou, Střední Asii a Čínou.

“Právě jsem vedl rozhovor s firmou systému Hyperloop. Navrhli jsme investorům zvážit vybudování projektu v rámci mezinárodního dopravního koridoru Přímořsko-2 na Dálném východě, pro spojení Číny napříč hranicí s přístavem Zarbino,” uvedl nedávno ruský ministr dopravy Maksim Sokolov, na Mezinárodním ekonomickém fóru SPIEF (International Economic Forum) v Petrohradě.

První test Hyperloopu v Nevadě. „Cesta dlouhá tisíce mil začíná prvním krokem“ – Confucius

Sokolov neupřesnil firmu, s kterou Rusko vyjednává. Nicméně v květnu letošního roku ruské státní železnice vedly rozhovory s firmou Hyperloop One o možné spolupráci.

“Jsme velká globální společnost a samozřejmě se zajímáme o inovativní pokročilé technologie. Naši specialisté pracují společně s Hyperloop One na této technologii. Ruské železnice mají zájem uplatnit technologii Hyperloop One především v nákladní dopravě. Nicméně je brzy předjímat jakékoliv závěr,“ uvedly ruské železnice v tiskovém prohlášení v květnu letošního roku.

Zřejmě první dráha Hyperloop spojí města Los Angeles a San Francisco. Podle Elona Muska, duchovního guru technologie Hyperloop, vybudování trasy přijde na 6 až 7,5 miliardy dolarů.

Jízdenka pak má stát pouze 20 dolarů. Jako perličku uveďme, že náklady na stavbu první dráhy Hyperloop odpovídají ceně tří strategických bombardérů B-2 Spirit amerického letectva (i s vývojovými náklady).

Cestování mezi Los Angeles a San Franciskem pomocí Hypeloopu zabere pouze 30 minut. Nyní cesta letadlem mezi oběma městy trvá hodinu a půl, jízda autem pět a půl hodiny, sedm hodin autobusem a dvanáct hodin vlakem.

Podle Sokolova vybudování dopravního systému Hyperloop vyjde dokonce levněji, než vybudování vysokorychlostní železnice. Ačkoliv již Čína investuje několik miliard dolarů do stavby 770 km dlouhé vysokorychlostní železnice mezi Moskvou a Kazaní, je otázkou, zda Čína má chuť investovat do dalších projektů vysokorychlostní dopravy v Rusku.

“Ruska a čínské mezivládní setkání se uskuteční do konce měsíce. Navrhnu, aby můj protějšek zvážil tento projekt, zejména v otázkách investic,” řekl Sokolov novinářům. “Zvláště proto, že máme fond na podporu projektů nové Hedvábné stezky a já věřím, že tento projekt (Hyperloop – pozn. red.) může být ze 100 % financován z tohoto fondu.”

49 Comments on “Hyperloop by mohl vyrůst mezi Ruskem a Čínou”

  1. Panu Kukovi a dalším, co
    Panu Kukovi a dalším, co zaneřádili tuhle odbornou diskusi svými zpolitizovanými duševními výkaly:

    O víkendu jsem navštívil další, již jubilejní setkání elektromobilistů v Prčicích. Upřímně vám řeknu, že mne znovu a znovu na podobných akcích fascinuje ta atmosféra, když se sejde pohromadě tolik fajn lidí. Vážím si jich velmi a pokaždé se těším z takových setkání. Tady se sešli jedinci, kteří se dokázali odpoutat od mainstreamového státního myšlení a nadchnout se pro něco smysluplného, byť ještě se teprve rodícího. Pro něco, co by mnozí mocní tohoto světa rádi zase zadupali do země, tak jako nechali před lety zmizet na šrotištích GM EV1, VW CityStromer, Toyoty RAV4 electric a další nadějné projekty, ukazující, že to (už) jde.

    Byli tam lidé, kteří se nebáli zainvestovat svoje penize do technologie, o které věří, že jí patří budoucnost, která ale zatím u nás rozhodně nemá na růžích ustláno, ba právě naopak – má mnoho velice vlivných nepřátel.

    Nebo tam byli velmi šikovní lidé, kteří dokázali proniknout do tajů techniky, přiložit ruku k dílu a vlastní pílí vytvořit něco, co funguje jinak a lépe, než je obecným standardem (zdravím fajn kluky nevím už odkud, co přijeli s fantastickým Piaggio… ;-))

    Nebo třeba lidé jako pan Vegr, který už mnohokrát objel na baterky Evropu a svým příkladem už od 80. let „infikoval virem elektromobility“ mnohé (včetně mne :-))

    Pan Dvořák, který ví snad všechno o dodnes unikátním a obdivuhodném voze VW Golf CityStromer, ale hlavně absolvoval neuvěřitelné martyrium na našich úřadech, aby tato auta mohla jezdit i v ČR.

    Pan Werner z Německa a pánové Kubiš a Deyl, kteří mne, tak jako řadu dalších, na loňském setkání seznámili s fenoménem zvaným Tesla, trpělivě mi věnovali mnoho svého času, aby mne zbavili všech pochybností a odpověděli na všechny mé otázky….. až jsem díky nim letos mohl na oplátku zase já, již se svou Teslou, totéž nabídnout dalším zájemcům …

    Pan Rajchl, důchodce, který už před nějakým časem podnikl zcela sám famózní pouť s Leafem z Ostravy až do Santiaga de Compostela…

    To jsem zmínil jen tak namátkou pár jmen, abych ilustroval, že co člověk, to naprosto unikátní, silný a inspirativní životní příběh nebo úctyhodné dílo. Vážím si velice takových neobyčejných lidí a denně děkuji osudu, že mi je umožnil poznat. Toto je v mých očích opravdové bohatství, které nelze koupit, protože ho přináší sám Život. A je jen na nás, jestli ho dokážeme včas zaregistrovat a uchopit, nebo ho pokaždé mineme bez povšimnutí…..

    Díky takovým lidem je mimo jiné snazší ustát i srážky s blbci, kteří se vyskytují naprosto všude, otravujíce vzduch a dávajíce na odiv svou lidskou malinkatost. Jak se říká – prázdný sud nejvíc duni ….. )). Vy pánové, kteří jste takoví znalci politických souvislostí a faktů v Rusku a na Ukrajině: prozradíte nám, čím jste Vy osobně přispěli k pokroku na poli čisté dopravy?? Nebo je vaší hlavní kvalitou jen přiblblě tlachání?? 😉

    Na letosnim srazu mne však čekalo jedno zcela nečekané překvapení. Přišel ke mně mladý kluk a lámanou češtinou se ptal, zdali jsem Pavel z Tábora. Že on je Oleg a psali jsme si v létě 2013, když jsem na ruskojazyčných fórech hledal informace pro plánování etap své podzimní cesty s VW Golf CityStromer z Moskvy přes Povolží, Kavkaz a jižní Ukrajinu na Slovensko. Ozvalo se mi a upřímně mne tehdy povzbuzovalo k takové cestě mnoho elektromobilistů z různých (dnes bohužel často znepřátelených) oblastí s tím, že nedávno toutéž trasou bez problémů projel Rafael de Mestre na Tesle Roadster v ramci své cesty kolem světa. Z mé cesty elektromobilem však tehdy na poslední chvíli sešlo ve prospěch letadla (kvůli změnám programu v Moskvě a byrokratickým potížím s vízem) a my jsme si slíbili, že cestu podniknu později, v klidu a větší pohodě. Za pár týdnů poté ovšem začaly události „Majdanu“ a brzy na to i regulérní válečné operace přímo na mé plánované trase.

    No řeknu vám, zíral jsem jsem na něj, jak kdyby sem spadl z Marsu. On mrknul na Teslu a poznamenal, že na téhle kobylce už by to byla úplně jiná jízda… Byl jsem rád, že jsem mu mohl po pravdě odpovědět (jak ostatně vy zde již pár dnů víte), že všechno pořád platí a hlavně – že se s tou novou kobylkou na onu cestu opět chystám, pouze s vynecháním zastávky v Doněcku.

    Pak jsem se Olega ptal, jak se on, u všech všudy, ocitnul v Čechách na srazu v Prčicích. Řekl, že do v ČR odjel z Ukrajiny s ženou a dvěma dětmi už asi před rokem, živí se jako automechanik a stal se mezitím i členem našeho sdružení. Neptal jsem se ho po důvodech stěhování. Nebylo to pro mne důležité. Pak mi ukázal svůj Citroen Berlingo electric z 90. let, velmi čistě upravený na pohon ze zbořeného Leafa. Inu, kdo umí….. Poznamenal jsem něco v tom smyslu, že to zjevně není práce začátečníka.

    Na to mi začal vyprávět příběh svého předchozího elektromobilu, terénní Lady Nivy, kterou však musel prodat na Ukrajině, aby měl peníze na stěhování. Té, kterou jsem viděl před 3 lety na YouTube a těšil se, až ji budu moci „provětrat“ na tamních lesních cestách. Jak se ale ukázalo, ta Niva sehrála klíčovou roli v drsném „dobrodružství“, jaké by mne ani ve snu nenapadlo.

    Ta terénní Niva, vybavená čistým, ale hlavně zcela tichým pohonem, se totiž stala doslova darem z nebes. Ukázala se jako stvořená pro utajené cestování napříč přes frontovou linii. Což, mimo jiné, doslova zachránilo život jeho mámě, která měla tu smůlu, že se ocitla bydlet na druhé straně fronty. A aby těžkostí nebylo málo, zrovna v té době vážně onemocněla a potřebovala lékařskou péči. Za to, že dosud žije, vděčí mimo jiné i tiché Nivě, která jí umožnila dostat „za čáru“ léky a potřebnou péči a nakonec ji přepravit do bezpečí. Záznamy z těhle misí však na YouTube, z pochopitelných důvodů, chybí…..

    No přiznám se, že teď vlastně ani nevím, na jaké straně (myšleno teritoriálně i politicky) kdo z nich byl. Já se ho neptal a on to nezmínil. Proč taky, že? Až se vrátím z dovolené, třeba to probereme v poněkud příhodnější atmosféře, u láhve něčeho dobrého… a nebo taky ne. Teď jsme se tu setkali coby příznivci elektromobility a ostatní, zejména politiku, jsme do toho netahali. A pro mne bylo nejpodstatnější, že mám před sebou úctyhodného člověka, který něco kloudného dokázal. Postavil nejméně dvě perfektní elektrická auta, ale hlavně se nade vší pochybnost stal z mladého kluka – dospělým chlapem! Nenechal se totiž zblbnout a naverbovat do (zřejmě nějakým vlivným oligarchou vyvolané) nesmyslné a bratrovraždé války za zájmy někoho úplně cizího. Pochopil, že skutečným hrdinstvím a chlapskou ctostí je chránit za všech okolností svou ženu, své děti a své blízké a nebát se ani obtíží spojených třeba s emigrací do cizího prostředí. Byl to prostě další úžasný (a také poněkud drsný) příběh skvělého člověka.

    A věřte, že je mi úplně jedno, jestli přišel od těch, které nějaký zdejší křikloun nazývá těmi „hodnými“ nebo „zlými“. Takové dělení totiž existuje pouze v hlavinkách chlapečků, kteří se bez ohledu na věk nikdy nestali skutečně dospělými a zůstalo jim ono černobílé dětinské vidění světa. A pokud se vůbec oženili, pak jsou jen dalšími z dlouhé řady chudáků, co doma (a zejména před tchýní) mohou jen držet hubu a krok a šoupat bačkorama. Což si potom nutně musí vynahrazovat rádoby siláckými řečmi všude tam, kde si myslí, že nemohou dostat přes hubu. V tom se ovšem, hošánkové, můžete velice zmýlit…. Svět je malej a kulatej! ;-)))

    Ono rozdělení na ty hodné a zlé totiž nikdy nemá oporu v realitě a je průvodním jevem každé války. Je to jen mýtus, uměle vytvořený a živený vládci (a dnes navíc i médii). Ve skutečnosti vždy na obou stranách všech konfliktů žijí jenom plus mínus normální lidé, kteří se „provinili“ nanejvýš tím, že chtěli žít normálně jako všichni, možná o něco lépe (taky jako všichni) a pokud možno po svém, v souladu se svými nazory, lidsky zcela pochopitelnými…..

    Když ovšem chce někdo s někým válčit, musí vždy napřed nabulíkovat co největšímu počtu jednodušších lidí, že oni jsou ti „hodní“ a tam na druhé straně jsou ti „zlí“. Tak to chodí na světě už od úsvitu věků. A lidé se stále dělí na ty, kteří si nechají sr.t do hlavy ty jednoduchoučké předem před žvýkané cizí obrázky reality a přijímat je za „vlastní“, a ty, kteří mají mozek od toho, aby přemýšleli samostatně.

      1. Kuku,ty šmejde
        Kuku,ty šmejde vypatlanej… to je přece jasné, že Vám nepomůže vůbec nic, abyste se probral z té Vaší rusofobie. Užijte si ji ve zdraví, nezapomeňte si přeprat nahnědlé spodky a bojte se dál, když asi musíte. Jenom (a to není nic proti Vám) pevně věřím, že na nahnědlé myšlenky byste jistě našel na netu vhodnější diskusní fóra ;-). Tady podle mého diskutují hlavně lidé, kteří vytvořili nebo se snaží tvořit něco pro budoucnost… spíše než křísit bolesti z minulosti :-(.
        Ale kdo jsem já, abych Vás poučoval. Slunce svítí na všechny stejně… na rusofily i na rusofoby 😉

        1. Pane Elektrón pokud se
          Pane Elektrón pokud se neumíte ovládat a místo toho jenom sprostě urážíte, nadáváte a nálepkujete jako hulvát, tak radši nechoďte mezi normální lidi nedělá vám to dobře a vašemu okolí už vůbec ne.

          A jestli máte černý svědomí nebo bolesti z minulosti, tak s tím se musíte vyrovnat sám protože nový generace vám to zaručeně neodpustěj.

  2. …..“Nyní se trochu
    …..“Nyní se trochu nečekaně k úsilí připojila i Moskva“…..
    Opravdu nečekaně?? No…, asi jak pro koho.

    Rusko totiž je, spolu s dalšími téměř 40(!!) zeměmi (například Německo, Irán, Turecko, Francie, Indie, Kazachstán atd.) od samého začátku členem širokého nadnárodního sdružení zvaného „Pás a Stezka“ (nebo též AIIB), které má za cíl realizovat pomocí dnešních technologií tisíce let živou myšlenku všeobecně užitečného a mírového propojení Západu a Východu, Evropy a Asie. V současné době se konkrétně zvažují cesty dvě, z nichž ta severní vede z velké části logicky právě přes Rusko, coby klíčového a spolehlivého obchodního partnera Číny. K čemuž mu významnou měrou paradoxně dopomohla protiruská hysterie, vyvolaná před 2 lety tlakem z USA.

    Pro nás (nebo přesněji, pro naše politické vůdce) je na místě spíš otázka – pročpak se k této velice široké mezinárodní iniciativě nepřipojila i Česká republika??? A jestli náhodou jsme tady v Knedlíkově zase jednou nezaspali vývoj kolem nás a nestojíme již „zcela mimo šachovnici“ a neujíždí nám (či spíše, nemíjí-li nás zpovzdálí) ten euroasijský rychlovlak…??

    Možná, že dnes světu připomínáme malinkaté zamindrákované trotlíky, posedlé pravdoláskařským bludem o své výjimečnosti a předurčenosti učit takové národy, jako Rusy a Číňany, jak mají „správně“ žít…. :-)))))

    Technicky vzato, teď probíhá výběr tras a nejvhodnějších dopravních řešení. Kromě klasické železnice a zmíněného Hyperloopu je ve hře ještě několik dalších technologií. V Rusku totiž je, zejména kvůli složitým klimatickým a geologickým podmínkám na Sibiři, problém se stabilitou železniční tratě.

    Proto se nahlas uvažuje i o technologii SkyWay, která podle všeho v principu řeší řadu výše naznačených problémů. SkyWay je de facto kolejová dopravní cesta, ovšem vyzdvižená několik (asi 5-15) metrů nad úrovní země na pylonech. Neobyčejná pevnost, lehkost, materiálová nenáročnost a klimatická odolnost nosné konstrukce je zajištěna jejím vyztužením skleněnými (či uhlíkovými?) vlákny. Paralelně s vývojovými pracemi dnes běží (i v ČR – viz YouTube) rovněž crowdfundingová kampaň na stavbu polygonu pro vývojové zkoušky a úřední certifikaci v Bělorusku. Velký zájem o tuto technologii projevuje i například Austrálie.

    Samozřejmě, že v projektu jde nejen o dopravní spojení, ale i o energetické, informační, finanční a další propojení. Znalce problematiky asi neudiví, že v rámci nové Hedvábné stezky se již nepočítá s platbami v dolarech, ale v juanech…..

    1. Teď Čína po celém
      Teď Čína po celém světě všechno skupuje a realizuje projekt hedvábné stezky. Všude ve všech směrech.
      V podstatě je ta hedvábná stezka pro Rusko takovým jeho trojským koněm.
      Bude pokračováním k zatažení Ruska do globálneho projektu podle jejich pradidel právě iniciativa Hyperloop?

      1. Integrovat Rusko do
        Integrovat Rusko do světových struktur by snad mohlo být prospěšné pro všechny, ne? Naopak, myšlenka izolace Ruska se mi jeví jako úchylný důsledek amerického militantního myšlení. Rusko samo nechce a ani nemá zapotřebí někoho ohrožovat. To jedině zelené mozky potřebují mít svého nepřítele, aby se neukázala jejich postradatelnost…..

        Jinak můžete kouknout za pár dnů na TV Barrandov, pořad o nové Hedvábné stezce zde:
        http://www.barrandov.tv/65341-nova-hedvabna-stezka-1

        1. Rusko chtěli všichni
          Rusko chtěli všichni integrovat hned po rozpadu SSSR, ale díky svý paranoji a zakořeněnýmu imperializmu se Rusko skvěle separuje samo. Ten jejich neustálý pocit ohorožení čímsi maj tak zasetý ve svých palicých vod dělníků až po inteligenci, že se toho nikdy nezbavěj. Ty maj ještě dlooooohou a bolestivou cestu než budou schopný se vůbec někam i byť jen částečně integrovat. Oni a Čína sledují jen svoje zájmy a snaží se je dosáhnout na všech úrovních a všemi cestami. Oni hledají závislé vazaly ne partnery. A když se někdo vzepře tak mu zaberou Krym a zavřou kohouty. Integrujte si Rusko sám k sobě domu, ale nás s tím neotravujte Vladimíre.

          Tu větu „Rusko samo nechce a ani nemá zapotřebí někoho ohrožovat.“ vás naučili v Artěku ne? Tomu věří jen blázni.

          1. V minulosti to bylo tak, jak
            V minulosti to bylo tak, jak píšete. Naštěstí – mnoho věcí se změnilo a mění dál. Včetně toho Ruska. Co se naopak nemění, jsou názory v jedné zaprděné kotlině. Což není žádné překvapení.

            Důsledkem je, že bez ohledu na oficiální rétoriku, všichni kolem s Ruskem i Čínou navazují čile blízké vztahy. V Itálii a jinde jsou bouře proti pokračování sankcí, kterým se sami Rusové jen smějí, na rozdíl od evropských obchodníků. A strach – ten mají jen Yankees. Z vlastní slabosti. To vše ale vy nejspíš nevíte, páč vám to pohrobci Rudého práva neřekli.

            Když přestanete čučet na naše „vyvážené zprávy“, jistě si zmíněných faktů všimněte taky. A pokud jste pamětníky starých časů, pak umíte jazyk – zeptejte se přímo někoho odtamtud… Něco málo o Rusku snad vim. Jsem desítky let v osobním kontaktu se stovkami lidí od Užhorodu po Vladivostok, cestuji tam a dívám se na svět vlastníma(!) očima. Ne jen přes obrazovku… ))

            Když odhodíte předsudky, třeba ještě stihnete naskočit do nějakého projektu rozvoje, který tam na východě běží, a zajistíte si dobrou budoucnost. Jinak budete jako obvykle většina v Knedlíkově jen stát opodál a čučet, jak vám zase jednou ujwl vlak. Třeba vám k tomu v televizi dají naší „odborníci na Rusko“ nějaké rádoby racionální vysvětlení… ))

            P.S. rozhodně tu nechci naznačit, že v Rusku jde všechno hladce… naštěstí ale dnešní Rusko už řeší prioritně svoje(!) záležitosti, což kdysi určitě nebylo pravidlem.

              1. … no jasně, dyk to přece
                … no jasně, dyk to přece řikali v televizi, že jo….. :-)))))

                …a taky psali, že elektromobil je úplně na h…o. No a vidíte , já se zrovna chystám jet elektromobilem do Ruska. To jsem asi zešílel, že jo? 😉

                Prosím, nebaštěte tolik, co vám chtějí naše „nezávislá“ média, či dobře placené NGO, nakukat do hlavy. Vypněte bednu, zahoďte noviny a podívejted se na svět svýma(!) očima, použijte vlastní(!) rozum. Tam, za tou mluvící bednou, totiž stojí někdo, kdo je velice dobře placen za to, aby vám ukazoval JEHO verzi reality a tlačil vám do hlavy JEHO názory. Věřte mi, poznal jsem to prostředí dosti zblízka, abych věděl o čem mluvím… ale chápu vás.

                Sám jsem kdysi také koukal na bednu a četl noviny….. a byl naivní, jak Barunka )). Naštěst mne život zavčas naučil, že nejlepší je používat vlastní oči a rozum.

                1. Prostředí zblízka a na
                  Prostředí zblízka a na vlastní oči? Prostředí neziskovek nadací a opozičních skupin? Kdo drží hubu a krok s vládnoucím režimem tomu asi nic moc neschází.

                2. Jasně, cokoliv je libo.
                  Jasně, cokoliv je libo. Znám v Rusku docela dost lidí, co by preferovali jinou orientaci své země, než je ta stávající. Ale pokud myslíte různé ty „nerovnoprávné“ růžovoučké či duhové LGBT menšiny, tak tam teda přehled nemám….. ;-). A dokonce Vám musím v tomto směru dát za pravdu: Rusové opravdu a zcela otevřeně pohrdají lidmi, kteří nevědí, „kam s ním“, jak už pravil klasik, myslím že Jan Neruda.

                  To Lkotek: ano, představte si, že i tam všude normálně žijou lidi. Ba dokonce, aniž by Vás požádali o laskavé svolení. A i když Vy tomu možná nebudete věřit, docela dost z nich tam jezdí elektromobily. Ne proto, že by byli tak bohatí, ale často spíš proto, že jsou dost chudí, neb žijí v zemi zpustošené korupcí, ale přitom jsou šikovní. A já si vážím každého, kdo něco pořádného dokázal. Například předělat třebas Žigula na elektromobil…..

                  A je mi Vas líto, že se jich už zase musite bát jen proto, že si to přeje Velký bratr ve Washingtonu….. ;-))))))

                3. Vy to máte solidně v
                  Vy to máte solidně v hlavě pomotané. Jestli se někdo bojí Ruska, tak jedině proto, že si to přejí sami Rusové a dělají proto všechno, co můžou. Nakonec v jedné nedávné anketě jako nejoceňovanější faktor Rusové zmínili, že se jich svět zase bojí. A proto řinčí zbraněmi, rozpoutávají války v okolních státech, nedodržují mezinárodní smlouvy a vyhrožují. Takže asi tak 😉

                  Btw. Bednu nemám a Ukrajinu jsem loni procestoval a znám postoje Ukrajinců. Ti na rozdíl od takových žvástalů, jako jste vy, se potýkají s Ruskou realitou dennodenně a nemůžou „Moskaly“ většinou ani vystát.

                4. Všichni ruští lidé
                  Všichni ruští lidé nakonec stejně volí Putina, takže jsou a budou nadále v kelu.

              2. Ale jestli máte zájem,
                Ale jestli máte zájem, pojeďte klidně se mnou. Start začátkem srpna 2016. Cíl Moskva a okolí, cestou zpět přes Soči nebo Krym. Už dlouho mi píšou taky kluci z Doněcka a Charkova, ať se zastavíme nabít baterky… no to ještě nevím, říkám jim furt, ať se už tolik neperou jak ti kokoti v Jugošce, tam taky zjistili, že to vede jen to bídy… a hlavně, směje se pak někdo úplně jiný, hooodně daleko ;-), někdo, kdo hodně rád válčí….. hlavně když nehrozí, že dostane na budku. A úplně nejraději – rukama jiných !!! :-)))))

                1. Za klukama na Krym a do
                  Za klukama na Krym a do Doněcka. Tak už je to jasný všem, co nemají v hlavě rudý bláto

                2. A kdopak jsou ti Kluci z
                  A kdopak jsou ti Kluci z Doněcku a Charkova? Podobní zaslepení rusofilové jako ty, co nedokáží vidět realitu dnešního zakomplexovaného Putinistánu bez růžových brýlí? 😉

            1. Přes všechno co víte vám
              Přes všechno co víte vám to vůbec nestačí k posouzení reálné situace. Všichni ti vaši báječní a fajn lidi z Ruska nebudou mít naprosto žádnej problém s tím nás znovu obsadit stejně jako v 68. Přijde jim to naprosto přirozené a nikdo ani náznakem nezvedne hlas proti a budou se strašně divit proč nám to tak vadí když nás zase „zachranili“. A všichni tihle lidi budou znovu volit báťušku Putina kterej je táhne ke dnu jednoduše protože jim imponuje i když jim šlape po hlavách a nemaj co jíst.

          2. Víceméně každá velmoc
            Víceméně každá velmoc bude hledat způsoby jak prosadit svoje zájmy, že některé to umí maskovat lépe, některé hůře je věci jiná.

            USA a Rusko se štengrují někde od časů cara Nikolaja, dá se to tak nějak vysledovat, někdy jsou tam různé zajímavé, asi z části vymyšlené, historky. Třeba ta o odřezávání zaseklé vlajky na Aljašce, nebo o tom že se těm nějak čachrovalo s tím zlatem za ni. To nesmáznete kouzelným proutkem.

            Při každé blbosti vymýšlet sankce vůči Rusku nějaké jeho integraci nepomůže, to jej spíš přinutí si vytvořit alternativní struktury, to již tedy jaksi dělá a bude to jen a jen živit ony averze vůči západu, které jaksi nevykoření pár let Yeltsinovy vlády (nehledě na to že 90. roky v RF nebyly zrovna ideální), na to bude třeba jedné až dvou generací, které nepamatují sovětský svaz a možná které nebudou dělat stejné blbosti které politici na obou stranách.

            Alternativou je aby obyvatelstvo žádalo zavedení západních vynálezů a velkých změn, jenže to má jeden problém, buď západ nemá prostředky, nebo nemá co nabídnout jako protipól současné vládnoucí skupiny. Bez obyvatel to nepůjde, to nevyřeší sankce, ty mají přesně opačný efekt, mohou fungovat na malé země a ani na ty tak zcela ne, ale ne na někoho kdo je zadobře s Čínou a Indií a dalšími, byť lehce podivnými, zeměmi, a sám má plochu větší než povrch mnoha planetek a měsíců ve Sluneční soustavě a jeho obyvatelstvo je zvyklé na problémy a jistý nedostatek.

            Záleží na tom co si pod integrací představujete, není možné si myslet že mocnost, která má složitou a úplně jinou historickou zkušenost a kulturní pozadí, si nechá jen ve jménu integrace, ke které ji v podstatě nic nemusí nutit, nadiktovat jak vnější tak vnitřní politiku. Integrace do politických struktur je nemožná, ale ekonomicky by se integrovat dalo, jenže k tomu musí být vůle a ne sankce.

            A co se týče všemožných strachů z anexí, nebo anexí proběhnuvších, pokud má na svém území stát výrazné menšiny, které mají v sousedství stát daného národa, pak nejhorší co se dá udělat je tyto menšiny omezovat, nedávat jim stejná práva atd. Pokud má pobaltí dnes strach z vlastních Rusů, pak jestli je tam pustilo někdy po roce 1995 a dalo jim plná občanská práva, je to trochu jejich blbost a neměli to dovolit, pokud ne, pak by mohlo třeba konat tak aby neměli tito snahu se připojit k Rusku. Jinými slovy přesvědčit tyto lidi aby se více cítili Lotyši, Litevci či Estonci, než Rusy, eventuálně je mohli po rozpadu SSSR vypovědět do Ruska. Ale takových selhání známe ze světa desítky a je to naprosto běžné, bohužel.

            Strach a napětí je neskutečně prospěšné pro obě strany, byť to velmi nerady přiznávají, ideální hromosvod pro problémy atd.

        2. Rusko přece má v
          Rusko přece má v globální politice své zájmy. Evropa. Národy Evropy mají také své zájmy, které se neshodují se zájmy globálního zákulisí (jehož centrum řízení ted presovají do Číny). A jaké jsou to zájmy?
          800 tisíc katolíků se obrátilo na papeže: „Drahý otče, ochraň nás před homosexuály. Už to není únosné, narušuje to institut rodiny!”
          A papež (hlásna trouba globálního zákulisí) vystoupil a oznámil jim, že se mají před homosexuály kát! Chápete tu situaci?
          Národnostní státy mají zájmy, které z nich objektivně dělají spojence Ruska. V Maďarsku to již pochopili. Maďarsko bylo vždy protiruskou zemí a v tomto ohledu se nezměnilo, jenže si tam uvědomili jednoduchou věc. Uchovat si svoji kulturní identitu dokážou pouze jako spojenci Ruska. Pochopí-li to i národní elity ostatních států, existuje šance zmocnit se řízení a všechno to vyřešit.
          Zeman se spojil s Čínou. Kde je záruka, že Čínský monopol bude jiný než ten Americký? Popírající kulturní identitu všech státu, které se dostaly pod sféru jejich vlivu kde jediný správný názor je ten Americký potažmo Čínský? V podstatě je ta hedvábná stezka (nejen) pro Rusko takovým jeho trojským koněm.

          1. Pokud vím tak si Rusko
            Pokud vím tak si Rusko nezačalo, nechtěl náhodou někdo sebrat Rusku Krym, kde má Črnomořskou flotilu? Myslíte si že je reálné ji přestěhovat? Berte to prosím jako řečnické otázky, nebo pomatenou představu jedince a vraťme se k EV a moderním technologiím.

              1. Já samozřejmě vím čí
                Já samozřejmě vím čí území je Krym od kdy a podobně, to že tam má Rusko strategickou základnu kterou nemá prakticky jak nahradit ví také téměř každý. Vy si myslíte že z ničeho nic se v Rusku rozhodli bezdůvodně Krym obsadit? Nemyslím si že bych podléhal propagandě a také si nemyslím že jsem schopný zjistit kde je pravda, zbývá mě jen vlasní názor, každopádně nikomu nic nevyvracím, vše jsou to pouhé domněnky.

                1. Jo takže vy všechno víte,
                  Jo takže vy všechno víte, ale přesto tady plácáte tydle účelový kecy? No teď jste teda udělal dojem.
                  A o tom co si myslíme my vy víte úplný houno a zbytek už jen plácáte obecnosti bez argumentů. Za takovýdle zoufalý trolení vám Vladimír žádný prémie nepošle.

                2. Já rozhodněte netvrdím
                  Já rozhodněte netvrdím že všechno vím, ale jen to jak na mě ta situace působí, trochu nechápu že Vás to rozčiluje, možná máte spolehlivé informace které jasně prokazují jak to celé začalo a proč, já takové informace nemám, tak mě zbývají pouze informace z médií které jsou většinou velmy zkreslené, a to co mě řeknou kamarádi kteří jezdí pracovně do Ruska, případně známí z Ukrajiny. Také začátkem konfliktu jezdilo hodně Ukrajinců k nám do Čech nakupovat vybavení, což je v součastnosti můj obor. Jistě Vás nepřekvapí, že přímo zainteresovaní, kteří se této Války účastní mají stejně málo informací co mi nezůčastněný. Abych to zkrátil, tak můj názor je silně ovlivněn lidmi kteří na Ukrajině bojovaly, nebo žiji v přilehlé oblasti.

                3. Nevíte ani základní fakta
                  Nevíte ani základní fakta a chcete řešit svět.

                4. Proč bych měl řešit
                  Proč bych měl řešit svět? A Vy znáte základní fakta? Napište tedy Váš názor, můžete si být jistý že si ho rád poslechnu a budu ho respektovat, jestli se dozvím nové informace budu jen rád. Nechápu proč se v poslední době lidé v diskuzích pořád jen bezdůvodně napadají.

                5. Typický komoušský
                  Typický komoušský myšlení, když už nemáte žádný protiargumenty tak argumenty ostatních označíte za bezdůvodné napadání :)))
                  Diskuze je o argumentaci a ne o fňukání.
                  Jestli je to na vás moc hrr tak doporučuju číst Mateřídoušku nebo Mimibazar tam se uklidníte 😀

            1. Co to melete za hovadiny???
              Co to melete za hovadiny??? Krym je státní území Ukrajiny a daroval jí ho sám Chruščov jako slabou náplast za šílené ukrajinské hladomory, které způsobil Stalin a pomřelo miliony ukrajinců!!!!
              Umístění ruské flotily je oficiálně právně vázáno smlouvami mezi Ukrajinou a Ruskem.
              Uchvácení Krymu Ruskem je tím pádem aktem agrese a narušení územní svrchovanost Ukrajiny dle mezinárodního práva a je úplně jedno esli tam má Rusko pronajatou kadibudku nebo vojenskou základnu!
              Než vůbec něco veřejně kváknete tak si laskavé nastudujte fakta a reálie! Vaše bludy jsou typickým výsledkem účelové propagandy. Evidentně víte uplný kulový.

      1. K čemu jim to je, když na
        K čemu jim to je, když na každej barel ropy musej brutálně doplácet a nic na tom nevydělaj? Je jim to úplně k hounu. Stát postavenej jen na vývozu surovin jde v současný krizi rapidně do hajzlu. No ale na Sibiři už se stejně mluví čínsky tak už maj po starostech 😀

    1. Já bych naopak řekl, že
      Já bych naopak řekl, že podnikání Muskovi jde velice dobře a to, že Tesla je ve ztrátě není důkazem toho, že mu podnikání nejde. Sám prohlásil asi před 2 lety, že Tesla nebude mít čistý zisk dřív než v r. 2020 a tohle prohlášení mi s ohledem na investiční aktivity a podnikatelský plán Tesly dává zcela smysl.

    1. Podobně jako u mnoha
      Podobně jako u mnoha jiných projektů souvisejících s Ruskem spíše očekáváme, že jde jen o plácání do vody. Ovšem fakt, že se v této souvislosti zmiňuje Čína je jistou „potravou pro mozek“ v tom smyslu, že právě Čína dnes na rozvoj infrastruktury vydává obrovské částky a Hyperloop v Číně, případně z Číny do dalších destinací, by tak nemusel být úplně mimózní myšlenka.

    2. Díval jste se na Mapu jaká
      Díval jste se na Mapu jaká je tam situace?
      Provincie Jilin má nejblíže k moři v místě trojmezím ČLR KLDR RF, pokud by chtěli zboží exportovat z Čínských přístavů, tak musí najet několik stovek km, jedinou alternativou je právě využít přístavů v Přímořském kaji. Jelikož hyperloop může nést i kontejnery, je myslím možné že tímto chtějí vyřešit napojení některého z přístavů s Čínou, patrně stavba SUW2000 přechodové stanice (1435<->1520mm) a speciální vozy stály více než překladiště na hyperloop, navíc rychlost dopravy může být násobná. Myslím že je jen otázkou času kdy hyperloop bude sto sdružovat více kapslí do jednoho vlaku, to by bylo zejména v nákladní dopravě velmi výhodné. Pokud by se dalo naložit a odeslat cca 20 kapslí naráz a dodržet zábrzdné a rozjezdové doby jako u jedné, pak je kapacita oproti železnici vysoká.

      Jestli se nepletu tak u jednoho ze systémů se částečně počítá i s využitím magnetické síly, to by mohlo umožnit vytvoření výhybek, které by spočívaly jen v rozšíření trubice a nějaké flexidráze.
      youtube.com/watch?v=2JlLxODKmH0 (vycházím z tohoto)

Napsat komentář