Rozvoj elektromobility na východě Čech

redakce - 20 Listopad 2013

Pokud si budete chtít na východě Čech dobít elektromobil, máte možnost u jedné z pěti dobíjecích stanic. Dvě jsou v Hradci Králové, dvě jsou také ve Vrchlabí a jedna v Trutnově. Dalšími městy v pořadí, kde by měly být vybudovány veřejné dobíjecí stanice, jsou Jaroměř a Pardubice.auto dobíjecí stanice Hradec Králové u Hučáku Východní Čechy Česká republika ČEZ

Nová dobíjecí stanice v síti ČEZ v Hradci Králové u Hučáku
foto: ČEZ

V Hradci Králové byla zprovozněna již druhá dobíjecí stanice pro elektromobily. Nachází se v blízkosti Informačního centra Obnovitelné zdroje a malé vodní elektrárny Hučák u Jiráskových sadů, zhruba dva kilometry vzdušnou čarou od první dobíjecí stanice nainstalované loni v srpnu na Riegrově náměstí u budovy společnosti ČEZ.

„Lokality pro dobíjecí stanice jsou vybírány tak, aby byly dostupné a dokázaly zajistit mobilitu jak pro cesty po městě, tak i mezi nimi. Naším cílem je postupně vybudovat takovou síť stanic, která umožní používání elektromobilů pro většinu běžných potřeb jejich uživatelů. Dobíjecí stanice tak logicky vznikají nejdříve ve městech, kde se elektromobilita osvědčuje už nyní, ale postupně budeme síť rozšiřovat i na lokality mimo města s tím, jak se zvyšuje akční rádius nových typů elektromobilů,“ upřesňuje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ.

Elektromobilita se díky Skupině ČEZ rozvíjí také ve východních Čechách. Veřejné dobíjecí stanice již fungují v Hradci Králové, Vrchlabí a Trutnově. Elektromobil jezdí ve Vrchlabí i v Krkonošském národním parku, Skupina ČEZ zapůjčila elektromobil Peugeot iOn také Fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice, která ho bude půl roku testovat.

Kromě jiných využijí dobíjecí stanice také zaměstnanci společnosti ČEZ Distribuční služby. V Hradci Králové a Pardubicích při svých každodenních pracovních povinnostech jezdí dvěma elektromobily Peugeot iON v cargo verzi. Na elektromobilech oceňují především nízké provozní náklady, tichý a ekologický provoz.

„Chceme provozování elektromobilů nejen testovat, ale také ukázat, že se jedná o jeden z trendů osobní dopravy i na českých silnicích. Elektromobily se vyznačují nižšími provozními náklady, jsou šetrné k životnímu prostředí, neprodukují emise a nehlučí. Jako doplňkový druh dopravy tak ulehčují život lidí,“ vysvětluje výhody Tomáš Chmelík.

Projekt Elektromobilita ČEZ

Vozidla s elektrickým pohonem nabízejí v dnešní době srovnatelný komfort s běžnými automobily se spalovacími motory. Rozdílem je ale mimo jiné to, že náklady na jejich provoz jsou velmi nízké.

Dobíjet elektromobil lze jak z běžné zásuvky doma, tak na veřejných dobíjecích stanicích. Společnost ČEZ také zprovoznila nový webový portál www.elektromobilita.cz, na kterém je aktuální mapa s podrobnými informacemi o jejích stanicích a také návod, jak se stát zákazníkem Elektromobility společnosti ČEZ . Za symbolický paušální poplatek 150 korun měsíčně lze dobíjet elektromobil na kterékoliv dobíjecí stanici Skupiny ČEZ.

Skupina ČEZ spustila pilotní projekt Elektromobilita již v roce 2010 jako součást strategické iniciativy FUTUR/E/MOTION. Cílem pilotního projektu je navrhnout a otestovat komplexní řešení elektromobility jako služby, která kombinuje veřejnou dobíjecí síť s dodávkami elektřiny v rámci speciálního tarifu a postupně nabídne infrastrukturní řešení pro domácnosti i firmy, případně v kombinaci s dalšími doplňkovými službami a produkty.

Z pohledu energetiky je současně důležité, jakým způsobem bude dobíjení elektromobilů integrováno do distribuční sítě, což úzce souvisí s agendou tzv. chytrých sítí, kterým se Skupina ČEZ také intenzivně věnuje.

Do současnosti ČEZ nainstaloval v České republice více než 30 veřejných dobíjecích stanic, a to převážně u infrastrukturních partnerů, tj. u obchodních center, supermarketů či městských částí.

Stanice jsou v provozu v Praze, Plzni, Ostravě, Trutnově, Hradci Králové a ve Vrchlabí. Další rozšiřování sítě dobíjecích stanic je v realizaci a nově otevřené stanice budou představovány v průběhu dalších týdnů a měsíců.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes ráno jsem chtěl nabíjet u jediné CHAdeMO stanici. Na místě stál zaparkovaný čez Peugeot iOn a nenabíjel. Na můj dotaz, ať si ho přeparkují, mi bylo řečeno, že je tam již od večera a že momentálně není nikdo, kdo by byl schopný auto přeparkovat. A to nebylo poprvé.

Obrázek uživatele honza.t

Toto bych určitě řešil přes ČEZ platíte za službu kterou nemůžete využívat protože je nedostupná .
Na Nové Karolíně ( Ostrava ) jsou často také vyhrazená parkovací místa pro nabíjení blokována klasickými automobily . Na vyhrazené místo pro tělesně postižené si nikdo nedovolí auto postavit (protože je to přestupek) ale vyhrazené místo pro e-auta řidiči ignorují .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S ČEZem to řeším pokaždé. Stejný problém mám i v Arkády Pankrác nebo na letišti Praha. Většinou nedostanu žádnou odpověď nebo jen že s tím nemohou nic dělat.
Tak se mi zdá, že ČEZ silně přestal podporovat elektromobilitu, jak už tady mnozí psali. Letos ČEZ sliboval již cca 200 nabíjecích stanic a momentálně jich má pouze 33 a jen jednu rychlo.

Obrázek uživatele honza.t

Ukončit smlouvu a jezdit jinam .

Ono moc možností není. S PRE mám ještě větší problémy, které řeším již více než půl roku. To by vydalo na samostatný článek. Pak už zbývá jen eon a rwe. Ale těch je dohromady 5,5.

Obrázek uživatele honza.t

V Ostravě nabíjím na Nové Karolíně a u PRE v shopping parku. Kde je velmi ochotná a velmi vstřícná obsluha. Obojí zatím zdarma .
Kolik komu platíte za službu u ČEZ je paušál a co ostatní jak je to u nich.Jaké jsou vaše zkušenosti .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak je "zdarma" odebraná elektrická energie zavedena v účetnictví firem a osob vlastnících nabíjecí stanice a kdo platí státu DPH z konečné spotřeby? A mají vlastníci stanic příslušná oprávnění k distribuci elektrické energie třetím osobám? Doufám, že tuto diskuzi čtou také příslušné útvary státu.

Obrázek uživatele Jolinar

Co jsem zatim slysel, tak opravneni na (re)distribuci nepotrebujete protoze nejde o (re)distribuci, ale poskytovani sluzby nabijeni elektromobilu. Jak je to skutecne podle zakona nevim... Podobne "zdarma" elektrina se muze vest jako ostatni zdarma polozky, napr. jako marketing/reklama nebo jako dalsi provozni naklady.

PS: papirove uterky na bezplatnych zachodech benzinky nebo restaurace jsou vedeny jak? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vůbec nevíš o čem je řeč anonyme

Platím jen ČEZu. U ostatních je nabíjení zatím zdarma. Osobně čekám na domácí nabíjecí stanici, kterou má ČEZ od podzima nabízet a má být součástí paušálu. Otázka je, kdy se dočkáme, jestli vůbec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zkusil jste požádat Policii ČR o odtah? Asi se jim nebude chtít, ale tlačil bych na to ze všech stran, klidně i přes veřejná média - tisk a televize.

Policii žádat nemá smysl, protože většina nabíjecích stanic je v soukromých garážích. U té rychlonabíjecí není žádná dopravní značka, takže policie by neměla co řešit. Jinak tyto problémy ventiluju na všech možných srazech elektromobilů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MÁ SMYSL POLICII ŽÁDAT, je to legální, ve vší slušnosti a uctivosti, problém se zaprotokoluje a už to může frčet dál. I kdyby s negativním výsledkem, je to pro Policii zátěž, dostane se to do povědomí veřejnosti, s výsledkem což je úřední záznam se dá dále pracovat - publikovat v médiích nebo soukromě informovat na internetu = sečteno a podtrženo BOJOVAT VŠEMI ZBRANĚMI KAŽDÝ SÁM AVŠAK SPOLEČNÝ ZA JEDEN PROVAZ PROTI NEPŘÍTELI, VČETNĚ VYUŽITÍ JEHO ZBRANÍ PROTI JEMU SAMOTNÉMU JEMU : uondat k smrti !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

majoritní akcionář ČEZu je stát. Stát má příjmy z prodeje pohonných hmot - zejména spotřební daně a DPH. Jsou to pro stát tak obrovské peníze, že nemá nejmenší zájem na rozvoji elektromobility. Ovšem to by chtěl zase ČEZ, ale nemůže protože ho v tom nepodporuje majortiní akcionář - stát. Prostě začarovaný kruh. Takže to stát vymyslel "chytře". Zavedete odděleníčko pro rozvoj elektromobility, to nás udělá hezký, a každý rok uděláte stojánek a zásuvečku. Takhle každý udidí, že stát a čez se snaží, ale lidi to "nechtějí". A tak budeme jezdit dál TDI a TSI a stát si dál bude moct mastit kapsu na prodeji ropných produktů...
M.j. pro běné užívání nikdo veřejnou dobíjecí stanici nepotřebuje - nabijete si přes noc doma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě proto : Při každé návštěvě autosalónu přeloženo do češtiny : prodejny s automobily - žádat/ptát se zda-li je i ve verzi na elektrický pohon. Na každé benzince při placení ptát se : "Kde si můžu dobít elektromobil" POUŽÍVEJTE umělou účelovou řízenou AROGANCI (náš zákazník náš pán)včetně podlých psychologických technik k deptání nepřítele. Ignorujte nenávistné pohledy a zachovejte princip nadřazenosti. Trestejte a odměňujte DÝŠKY do poslední koruny - funguje

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v Olomouci otevřili další nesmyslné obchodní centrum s obrovskými parkovacími plochami. Jen jsem se emailem zeptal, zda tam bude i dobíjecí stanice na elektromobily. Téměř obratem mi odpověděli, že není a ani nebude.
Skoro to vypadá jakoby to někdo zhora brzdil....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Běžný občan bydlící v paneláku potřebuje dobíjecí stanici i na běžné užívání. Nejlépe na každém rohu.

Není tu jen ČEZ, snažit se může i RWE, Pražská energetika nebo jakákoli jiná firma nezávislá na státu jako vlastníkovi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

četl jsem kdysi nějakou statistiku, že v panelákách a bytovkách v ČR bydlí cca 20% obyvatel. Tzn neberte to osobně, ale pokud se v této chvíli tato část obyvatel nezvolí za cílovou skupinu, tak to obchodně nebude tak zásadní. Dále stát popř. politik má u nás možnost ovlivnit všechno tzn. i Eon, RWE atd. Je to jen o penězích - na rozvoji elektromobility můžete s takovými investicimi vydělat tolik, my Vám dáme toto a vy to pozastavíte....
Uvědomme si, že se jedná o stovky miliard kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V bytech v ČR bydlí daleko víc lidí než 20% a ve městech bydlí 70% obyvatelstva. Tak nevím, jakou cílovou skupinu si chcete zvolit. Menšina by tak byla zvýhodněna na úkor většiny. A to přece nejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No však se čeká až se položí sociálka VZP a ve městech začne bujet rakovina. Teprve potom se z menšiny stane většina ...

To číslo 20% se mi nezdá, ale to rozhodně neznamená že to tak nemůže být. V každém případě vidím zádrhel v tom, že my bychom potřebovali (pokud mluvíme o životním prostředí) v prvé řadě elektromobily natlačit do velkých aglomerací, kde je velká koncentrace provozu(což samo o sobě by zas až tak nevadilo = na dálnicích je to to samé), ale zde je u toho velká koncentrace občanů v těsné blízkosti. Čili většina z těch 20% bydlí právě ve městech a tedy zde je opravdu nutné instalovat infrastrukturu na každém rohu, pokud mají být aglomerace penetrovány elektrickou osobní dopravou. Jinak je klidně možné, že budeme mít čistý "elektrický venkov", ale ve městech to může být snad ještě horší než teď.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na druhou stranu, ti co mají možnost nabíjet doma v garáži přes noc, nemají motivaci kupovat si nějakou kartu ČEZu, aby ve výjimečných případech využili jejich stojany. Takže ti také nejsou cílovou skupinou :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sám elektromobil mám a pokud bych měl možnost za cca 30min. dobít, tak s ním jezdím dál a mnohem víc a kartu od ČEZu bych okamžitě koupil. Já myslím, že všichni v podstatě spolu souhlasíme - zádrhel je v tom, že čez, rwe eon atd. prostě jen mluví o tom, jak síť stanic chtějí a budují, ale skutek utek - jsou to zatím jen řeči....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě proto je potřeba přitvrdit boj každého ČECHA!! Cca do 2010 byl rozvoj elektromobility podporován jak EU (Německo) tak ČR. EU díky Německu, kterému se po arabských revolucích v severní Africe 2011 defakto položil jeho projekt DESERTEC (levná čistá elektřina z Afriky), změnilo kurz (také díky intervenci svých ("nepružných" a spousty dalších "ne") automobilek, které nemají zájem o změnu na elektro (díky jejích velké provázanosti mmj. na strojírenský a přidružený auto průmysl))) a přesunulo podporu elektromobilů na NEURČITO - další přibližný termín je 2024 (předtím tu bylo 2016/2020 posunuje se). Tzn. jakmile není oficiální podpora EU tak ČR na to kašle TUPLEM! Protože sama ČR je v těžké závislosti ekomomiky na automobilním průmyslu, jako na DROZE. Výsledkem je převažující státní podpora domácí automobilní (všici víme o koho se jedná) a tím pádem státemm nařízena menší či lépe řečeno řízená/na oko/aby se neřeklo/aby se vlk nažral a koza zůstala celé/ "autoneohrožující" podpora elektromobilů ze strany státního energetického podniku (všici víme který) :)

Obrázek uživatele Jolinar

Tomáš Chmelík z CEZu to vystihl dost dobre... CEZ proste povazuje elektromobilitu pouze za "doplňkový druh dopravy"... Je smutne, ze CEZ by na tom mohl vydelat nejvic ale "nic" pro to nedela, cekaji az to udela nekdo za ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S těmi dobíjecími stanicemi je to tragedie i v Německu. minulý víkend byl v televizi nějaký pořad o technice a byla tam reportáž, kdy si nějaký němec půjčil Leafa. Jezdil po městě, pak zkoušel dojezd na dálnici 130km rychlostí, když mu zbývalo nějakých 20km, tak sjel z dálnice a nechal si navigací vyhledat nejbližší nabíjecí stanici. Měl ji hned za rohem (800m) a byla to rychlodobíjecí stanice (Chademo), ale nefungovala - vždy nahlásila chybu. Pak našel hned za rohem stojan s 3f zásuvkou (IEC Type 2 Mennekes), ta zase hlásila, že se nezavřely dvířka uzavírající kabel se zástrčkou (mechanická závada). Až na druhé straně toho stejného stojanu zafungovala obyčejná 1fázová zásuvka (dvířka se zavřela), ale tam by musel přenocovat, aby měl šťávu na návrat k dealerovi Nissanu. Takže to skončilo odtahem.

Prostě tragedie...
ceskatelevize.cz/porady/10396240499-svet-zazraku/

To mi připomíná trampoty pana Kubiše při dovozu Tesly S po vlastní ose: http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

Stejnou zkušenost jsme udělali v Praze na srazu skútristů, kdy obsluha parkoviště ani nevěděla, že tam nějaký nabíjecí stojan má, natož, aby od něj měla kartu, jak provozovatel tvrdil na internetu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nojo, Německo totiž mmjn na nátlak vlastních domácích ropou omámených líných automobilek zrušilo dřívější podporu Elektromobilů ... Navíc jim totiž Desertec padnul, atomovky dosluhují a byly zrušeny, uhelný předělali na plynový a plyn jim rus zdražil ... Nebudou mít tím pádem levnou elektřinu, ale naopak, draze nakupovat možná budou tzn. elektřiny nedostatek : kdopak v tom má prsty investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2013/11/26/svoboda-cez-cena-elektriny-v-nemecku-poroste/ No tím pádem se dříve s předstihem vybudovaný nabíjecí stojany sabotujou. Je to politika a hnusnej bysnys. Lidi si budou muset pomoct sami.

Obrázek uživatele honza.t

Asi jste měl na mysli. http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396240499-svet-zazraku/6726-reportaz/18055-elekromobil-hudba-budoucnosti/
Na CT běží více zajímavých pořadů, které ale nejde sledovat s video archivu protože to nedovoluje zákon . Pořady jsou zahraniční, získávané hlavně z Deutsche Welle, zdarma, za daných podmínek. Proto nelze opakovat a sledovat přes internet! Jde o mezinárodní právní normy!
Tipy na shlédnutí.
pátek 6. 12. 2013 14:55 na CT2 pořad o Elektromobilitě
http://www.ceskatelevize.cz/tv-program/hledani/?filtr%5BSIDP%5D=1098111603

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to reportáž k tomu správnému pořadu, ale jeho obsah byl dosti odlišný, hlavně ten konec.

Když to televize může získat zdarma, tak proč to nedají na internet (už to Deutche Well)?! Zákon nic takového nezakazuje, stačí se dohodnout ve smlouvě.

Obrázek uživatele honza.t

Taky jsem koukal .Hledal jsem archiv videí a nic. Tak jsem pročítal diskuzi a tam už to taky někdo dotazoval. Byla tam tato odpověd.(Pořady jsou zahraniční, získávané hlavně z Deutsche Welle, zdarma, za daných podmínek. Proto nelze opakovat a sledovat přes internet! Jde o mezinárodní právní normy!)

Rád bych si přečetl reakci ČEZu,ale asi se nedočkám.

---

ipekra

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady asi ne, ale když jim napíšete, určitě nějakou odpověď dostanete - osobně vyzkoušeno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V ČEZu ve vedení a všichni manažeři jezdí všichni v min v 3litrovém TDI a nikoho ani nenapadne na schůzku a na jednání jezdit v elektro... PROČ? Protože by se z Prahy do Ostravy za 4 hod na schůzku nedostaly. Nevím kdo jim tam v ČEZu vymýšlí strategii o elektromobilitě ale zřejmě je to neschopný člověk.

Nás kteří koupí elektromobil i bez nabíjecích stanic je málo a pokud si to ČEZ neuvědomí do té doby na elektromobilitě nevydělá. Místo aby vybudoval síť dobíjecích stanic, tak poskytne za poplatek pár zásuvek a ještě bude tvrdit, že podporuje elektromobilitu. Opak je pravdou. Tím, že dají k dispozici zásuvku a tvrdí o ní, že je to nabíjecí stanice pouze utvrzují pochybovače v mylném názoru, že se elektromobily k ničemu nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, To je sice všechno moc hezké ale bohužel se nejedná o dobíjecí stanici ale pouze zásuvky vybaveny EVSE nebo jen klasické zásuvky. Určeny pro nabíjení elektromobilu palubní nabíječkou.
Kdyby chtěl někdo vidět jak vypadá skutečná rychlodobíjecí stanice
Tak se může přijet nabít do Brna k BVV brána č.9 veřejně přístupná na parkovišti
Stanici provozuji já, nabíjení je zcela zdarma bez karet registrací atd.
Standard:Chademo 50kW, nebo zásuvka 230/400V 32A 5p taktéž zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

30 DOBÍJECÍCH STOJANŮ za 4 roky je UBOZE MÁLO !! na gigant typu ČEZ. Chademo rychlodobíjecí STANICE je jen jedna A TO v Praze, zbytek jsou OBYČEJNÝ DOBÍCÍ STOJANY S NEJSLABŠÍ 3-FÁZOVOU ZÁSUVKOU JAKOU MÁ KAŽDÝ občan DOMA V DOMĚ: 400V/16A vyjímečně 32A. Takže dost slabá státní podpora státní firmy jako je ČEZ. Evidentně není vůle budovat elektrobudoucnost hádejte kvůli komu? No správně, KVŮLI ROPOU OMÁMENÝ VW ŠKODOVCE, aby mohla si vklidu dotočit svoje přihřátý TSIčka jedovatý TDIčka a nám vykládat že to s elektromobilama hned snad nemyslíme vážně vždyť bychom je tím připravili o těžký manažerský prachy a pohodovej život celý tý armády koumáků a otroků na dílně. Kdyby se ČEZ necpali do pitomý prohnilý Albánie, tý prdele Evropy, kde jim to krachlo, mohli za ty VYHOZENÝ ZATRACENÝ prachy elektrifikovat rychlodobíječkama celou ČR !!

Obrázek uživatele honza.t

Tak zrovna u vodní elektrárny Bych čekal víc než
Vodní elektrárna Hučák
Mennekes(16A/400V)a Běžná domácí(16A/230V)
http://www.futuremotion.cz/emobility/cs/dobijeci-stanice.html

Kolik je z tohoto počtu rychlodobíjecích stanic ? Řekl bych ,že 1 a to u ČEZu v Praze.Ty všechny ostatní jsou celkem k ničemu,protože zmíněný Peugeot Ion se tam bude nabíjet 8 hodin a řidič bude tu dobu sedět v autě ? Nebo jak si to ČEZ za 150 Kč měsíčně , představuje? To je příspěvek elektromobilitě?

---

ipekra

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26