Rozhovor s Elonem Muskem na TEDtalk Vancouver

Elon Musk vystoupil v rozhovoru na TEDtalk ve Vancouveru. Představil tam svou vizi tunelové dopravy budoucnosti a zmínil i pár dalších zajímavostí.

Elon Musk prezentoval své vize v rozhovoru na TEDtalk ve Vancouveru
foto: TEDtalk

Elon Musk ve čtyřicetiminutovém rozhovoru řekl, že své tunelovací společnosti The Boring Company věnuje asi 2-3 % svého času. Je to pro něj zatím skutečně jen hobby.

Potvrdil, že Tesla Model 3 je na dobré cestě začít výrobu letos v červenci. A že koncem letošního roku se uskuteční plně autonomní cesta elektromobilu Tesla z Los Angeles do New Yorku.

Zajímavý postřeh, který zmínil, se týkal právě autonomního řízení. Musk tvrdí, že jakmile se plně robotická auta plně rozvinou, stanou se levnější než autobusová nebo hromadná doprava obecně. A to bude znamenat výrazný nárůst automobilové dopravy celkově.

I proto prý přemýšlí spíš než o létajících autech o obřích sítích 3D tunelů pod městy. Zároveň si je jistý tím, že budoucnost robotických aut je ve sdílení. Auto vás odveze tam kam potřebujete a pak už jej můžete „pronajmout dál“. A můžete toto pronajímání omezit, třeba jen na členy své rodiny.

Během rozhovoru Musk také představil první teaser obrázek elektrického trucku Tesla Semi. Musk už si ho projížděl na parkovišti. Dále řekl, že už letos nejspíš ohlásí lokace pro gigatovárny 3 a 4. „Musíme se zaměřit na globální trh,“ řekl na dotaz kde by tyto továrny mohly být. Ohledně toho by mohla mnohé napovědět jeho nedávná schůzka s čínským vicepremiérem…

YouTube

28 Comments on “Rozhovor s Elonem Muskem na TEDtalk Vancouver”

  1. No Elona Muska z pohledu realizace techniky-projektů
    No Elona Muska z pohledu realizace techniky-projektů skutečně miluji.
    Nicméně některé jeho vize, jsou součástí prezentace jeho osoby a jeho investorů, protože má vytvořenou reputaci, že co sdělí a na čemkoliv začne pracovat (obrazně řečeno) tak v tom je úspěšný! Nic víc v tom není.
    Dle mého soudu sdílení aut v budoucnu bude (ale formou taxi) či firemního využití…ale lidi chtějí vlastnit své auta své věci movité a tím se prezentovat. To je prostě lidská vlastnost, na tom nic nezmění ani Elon 🙂

    Taky pozoruji u Muska, že jeho rétorika, tzn. intonace a nevýrazný hlas (někdy se až zasekává) ho musí extrémně limitovat na to jak je tvrdý byznisman a zaměstnavatel :)) prostě skrytá hrozba 🙂 ….ale realita je úplně jiná 😀

    1. Ty si asi viděl Elona poprvý v životě, on totiž mluví
      Ty si asi viděl Elona poprvý v životě, on totiž mluví nesouvisle se zasekáváním vždycky a v některejch rozhovorech se tak emočně rozruší až slzí. Ale evidentně mu ten imidž citlivýho nerda vůbec v ničem nepřekáží 😀

      1. Kuk:
        Jo, Země je placatá, v silničním provozu již jezdí

        Kuk:
        Jo, Země je placatá, v silničním provozu již jezdí kvanta robotických vozidel, podzemní silniční doprava je otázkou blízkých let, elektrické drony denně dopraví tisíce zásilek a jejich větší obdoba bude od příštího roku sloužit jako doprava ve větších městech.
        Stačí ještě dodat, že Kuk je blb a je to komplet.

          1. To je ovšem odkaz na fantastickou povídku.
            Realita je

            To je ovšem odkaz na fantastickou povídku.
            Realita je taková, že žádné elektrické drony nenosí zásilky a nosit je nebudou.
            Kdo umí počítat a má alespoň základní představu o technice, ten ví, že elektrické pohony stačí leda na model pro několikaminutový let.

                1. Karle ty si snáď prvý anonym ktorého dokážem
                  Karle ty si snáď prvý anonym ktorého dokážem identifikovať na základe pár slov…si proste nezameniteľný kretén 😀

                2. Michal Š.:
                  Sice nejsem Karel, ale že seš hlupák ti

                  Michal Š.:
                  Sice nejsem Karel, ale že seš hlupák ti povím.
                  Podle tvých keců pod jinými články jsem poznal, že nemáš základníznalosti o zabezpečení dopravy a přesto se snažíš ohánět odbornými pojmy.
                  Hraješ si tedy na něco, co nejsi.

                3. Karel:
                  „ohánět odbornými pojmy“? že ty kecáš a vôbec si

                  Karel:
                  „ohánět odbornými pojmy“? že ty kecáš a vôbec si moje príspevky nečítal, priznaj sa 😀 Ale o „zabezpečení dopravy“ sa mi vďaka tebe bude za chvíľu aj snívať, heš ty potvora! 🙂

                4. Michal Š.:
                  Ano, kecals tu kraviny, že není potřeba

                  Michal Š.:
                  Ano, kecals tu kraviny, že není potřeba infrastruktura pro řízení silniční dopravy…

                5. Karel:
                  kájo kájo ty ale kecáš, veď ja tu tvoju potrebu

                  Karel:
                  kájo kájo ty ale kecáš, veď ja tu tvoju potrebu infraštruktúry nikde nevyvraciam/nepotvrdzujem. Mňa totiž tá tvoja potreba ale vôbec nezaujíma a keď vidím že akýkoľvek argument ti niekto napíše ako keby hrach na stenu hádzal tak absolútne nemám záujem s tebou riešiť nič podstatné, len sa na tebe baviť 😉 „Papouškuješ“ to isté dokolečka bez akejkoľvek sebareflexie.

                6. No vést s tebou objektivní dialog asi nepůjde.
                  Ale zkusím

                  No vést s tebou objektivní dialog asi nepůjde.
                  Ale zkusím to následovně, vezmi si tu tvoji větu, cituji: „Kdo umí počítat a má alespoň základní představu o technice, ten ví, že elektrické pohony stačí leda na model pro několikaminutový let.“ a zkus se někoho zeptat kdo se v elektrifikaci dopravy orientuje, co si o tom myslí!!
                  A tím bych komunikaci uzavřel.

                7. JosVerstapen:
                  Já sám se v elektrifikaci dopravy orientuju

                  JosVerstapen:
                  Já sám se v elektrifikaci dopravy orientuju zcela jistě víc, než ty.
                  Elektrický pohon pro létající stroje je vhodný leda pro modely, nejvýše pak malé bezpilotní prostředky určené pro krátký let.
                  Doporučuju, aby sis zjistil, co znamená termín „energetická hustota“. tam je totiž ta hranice, daná fyzikálními zákony.

Napsat komentář