Rozhovor: Radka Matthey o elektromobilech Peugeot

Užitkové elektromobily už se dostávají i do České republiky. Dostupný je zde Mercedes-Benz Vito E-Cell, před pár dny Ford představil . Na oblast nejen užitkových elektromobilů jsme se proto zeptali také , PR manažerky značky Peugeot.

Už letos by v ČR mělo jezdit několik desítek elektromobilů Peugeot iOn
foto: Hybrid.cz

Radka Matthey, PR manažerka PeugeotJaké typy užitkových elektromobilů dnes Peugeot ve Francii nabízí a za jaké ceny? Jsou tato auta celonárodně dostupná, případně je možné některá z nich koupit také v zahraničí?

Jediným užitkovým elmobilem Peugeot je Peugeot Partner Venturi (vůz přestavovaný na el. pohon firmou Venturi). Dosud se nabízel ve Francii, Německu, Belgii a Rakousku.O tom, kde se dá koupit a za jakou cenu, už nyní nemá moc význam psát, vzhledem k tomu, že počet prodaných vozů je velmi nízký a v podstatě se už jen doprodávají poslední zásoby. Výroba tohoto modelu už je zastavená. Nový elektrický užitkový Partner se bude vyrábět ve španělském Vigu, předpokládá se začátek výroby v r. 2013. Dále se prodává Peugeot i0n jako Cargo verze. Tento “Cargo kit” mění vůz na dvojmístný. Ve světě se zatím prodal jen minimální počet vozů s touto úpravou, nicméně Peugeot se v současné době stal vítězem velkého tendru ve Francii (firma UGAP), který by se měl týkat nákupu asi 3000 vozů do roku 2014. V ČR odebral první verzi ČEZ (bude k vidění na AMPERu) a předpokládají odebrat několik vozů. Mimochodem, tuto Cargo verzi Citroën ani Mitsubishi v ČR nenabízejí.

Kolik už Peugeot prodal celkem užitkových elektromobilů a kdo patří mezi nejčastější zájemce?

Celkem Peugeot prodal asi 120 ks modelu Partner Venturi, z toho 90 ve . Nejčastější klienti jsou společnosti zajišťující zásobování a společnosti používající vozy v uzavřeném areálu – průmyslové podniky, letiště apod.

Jakým způsobem podporuje francouzská vláda nákup elektromobilů a jak se obecně staví k elektromobilitě? Jakými konkrétními kroky se ji snaží podporovat?

Obecně je přístup francouzské vlády k elektromobilitě velice pozitivní. Na nákup elektromobilu přispívá 5000 eur. V některých regionech ve Francii je příspěvek ještě vyšší, např. v Alsasku se pro soukr. osoby a společnosti do 10 zaměstnanců zdvojnásobuje příspěvek na 10 000 eur. V Paříži je zase pro el.vozy zdarma parkování. Firmy užívající elektromobily mají různé daňové výhody.

Jaké osobní elektromobily dnes Peugeot nabízí ve Francii (ihned ke koupi, tj. je možné je dnes objednat a očekávat dodání během týdnů) a za jaké ceny? Jaké osobní se teprve chystá uvádět na trh?

Z osobních se zatím vyrábí pouze Peugeot i0n. Jeho cena ve Francii je 24 700 eur bez daně (ve Francii dává stát 5000 eur příspěvek, proto je cena nižší), s daní je to 29 500 eur. Doba dodání vozu je velmi krátká, určitě nejde do měsíců. Dalším elektrickým vozem na trhu bude elektrický Peugeot Partner v osobní verzi. Předpokládá se uvedení v r. 2013. i0n je např. ve Francii možný koupit v jakékoli koncesi. Celkem má ve Francii 300 koncesionářů vůz i0n jako demonstrační vůz.

Mitsubishi chystá také užitkovou verzi iMiEV Cargo. Bude Peugeot přebírat i tuto podobně jako v případě iMiEV?

O připravované užitkové verzi iMiEV Cargo nemáme zatím žádné informace.

Jaký je dosavadní úspěch elektromobilů Peugeot v ČR? Kolik se jich podařilo prodat/pronajmout a jaké jsou další plány v tomto ohledu?

Za loňský rok jsme prodali 18 vozů Peugeot i0n, což je z trojice příbuzných vozů i0n/ C-Zero/iMiEV jednoznačně nejvíce. Peugeot i0n se v loňském roce stal druhým nejprodávanějším elektrickým vozem na českém trhu. V letošním roce se na základě smlouvy s prodá téměř 50 elektromobilů.

Napsat komentář