Rozhovor: EVC Group o elektrických přestavbách

Test elektrické přestavby vozu přilákal nemalou pozornost. Za profesionálními přestavbami spalovacích aut na elektrická stojí moravská společnost . Popovídali jsme si s jejími spoluzakladateli, Tomášem Čudrnákem a .

Škoda Fabia v elektrickém provedení si od EVC nese označení EVC F3. Při klidné jízdě zvládne i více než deklarovaných 80-100 km.
foto: Hybrid.cz

Tomášovi Čudrnákovi je 35 let, vystudoval strojní průmyslovku. Martinovi Jahnovi, který dnes má ve firmě na starosti obchod a prodej, je také 35 let a má za sebou taktéž strojní průmyslovku.

Kdy vznikla společnost EVC Group a kdo stál u jejího založení? Jaká byla původní myšlenka firmy, proč vlastně vznikla?

EVC vznikla v roce 2007, zakládali ji tři lidé, nyní zůstali dva. Původní myšlenkou byl prodej a výroba elektrických vozidel. Od roku 2008 jsme začínali asi jako první s dovozem . Vyzkoušeli jsme prodej a plus v . To jsme opustili a začali s výměnou akumulátorů u starších s vlastní elektronikou BMS. V roce 2009 jsme začali vyvíjet vlastní , především . Dnes máme 8 vlastních zaměstnanců, ostatní jsou externisté.

V současné době máte v nabídce řadu přestaveb. Co když za vámi přijdu já jakožto majitel třeba pět let starého a řeknu, že ho chci předělat na ? Co mi můžete nabídnout, za jakou cenu a za jakou dobu?

Preferujeme přestavby vozů Škoda (Fabia, ), na které máme hromadnou homologaci od Ministerstva dopravy. Ale pokud si zákazník zaplatí vývoj, homologaci a sežene vyjádření výrobce, jsme schopni přestavět cokoliv. Nabízíme výkonově dva typy elektromotorů 15/30 kW a 30/65 kW u slabšího motoru tři typy dojezdů 80-100 km, 140-160 km, 150-200 km u silnějšího motoru pouze jeden dojezd 150-200 km. Slabší motor je vhodný do Fabie a Roomsteru, Silnější do Fabie, Roomsteru, , a . Slabý motor a dojezd 80-100 km je cena přestavby 550 tis. Kč bez DPH. Vozidlo si zákazník může dodat starší, aby ušetřil, nebo nové, nebo si může vozidlo objednat u nás. Termín dodání 1-2 měsíce.

Co všechno je potřeba k tomu, aby auto bylo možné přestavět na elektrický pohon a jaká jsou k tomu vhodná? Dokázali byste přestavět třeba řekněme dodávku jako je ?

Komponenty jsou stejné, takže není problém.

Jak je to následně se servisem, zárukou, homologací, povinným ručením auta, které si u vás někdo nechá přestavět?

provádíme mobilní po celé ČR, na přestavbu včetně akumulátorů nabízíme záruku 2 roky, pokud je výchozí vůz nový, přebíráme záruku. Přestavba je homologovaná zkušebnou a od Ministerstva dopravy máme pověření změnu pohonu a typ paliva přepisovat ve velkém technickém průkazu.

Děláte pouze čistě elektrické přestavby, nebo dokážete udělat z normálního benzinového auta také nebo dokonce ?

Zatím děláme pouze přestavby na el. pohon.

Jaký je v současné době o vaše služby, resp. výrobky/přestavby zájem? Působíte kromě přestaveb ještě v dalších oblastech?

Dodáváme komponenty do elektrických vozidel, např. akumulátorové sady s elektronikou BMS do .

Kde vidíte firmu za pět let a jak se takovéhle přestavby budou na trhu chovat vedle sériových , kterých bude čím dál tím víc? Nebojíte se o to, že váš byznys časem zanikne?

Věříme, že během následujících let si upevníme svou pozici na trhu. Nebojíme se, že by zaniknul úplně, protože velcí výrobci nikdy nebudou nabízet tak širokou škálu , od osobních přes užitkové po .

Je EVC Group výdělečná firma nebo je to pro zakladatele pořád ještě víceméně dotovaný koníček?

S koníčku se postupem času stala normální zdravá firma, o čemž např. vypovídá trend nabírání zaměstnanců a zvyšujícího se obratu.

Kde nakupujete komponenty pro své přestavby a co je na nich nejsložitější a nejdražší?

Jak z tuzemských, tak zahraničních zdrojů. Nejdražší je to, že vlastně navyšujeme cenu původního vozu o komponenty, které nahrazují funkce, jako je elektrické topení, nebo vývěva pro podtlak pro brzdy, el. pohon klimatizace, apod.

Sledujete obor přestaveb na elektřinu také v zahraničí a jak je to tam s ním?

V Evropě existuje pár firem, které dělají přestavby na elektrický pohon a jsou úspěšné, k nejznámějším např. patří z , který mj. dává elektromotory do nákladních vozů a nově postavil druhou výrobnu v USA.

V současné době testují vaše magistráty, dopravní podniky, spolupracujete také s vysokými školami. Rýsuje se něco velkého, co konečně rozjede v naplno?

Pořád se něco rýsuje, ale všichni jsou opatrní, nechají si dělat plno studií zda se to vyplatí. Každý se bojí být tím prvním, protože to něco stojí. Ale jakmile to někdo prorazí chtějí být připraveni.

Onehdy jste na konferenci IIR představili poměrně ambiciózní projekt, podle kterého jste chtěli být firmou, která dodává kompletní služby okolo elektromobility. Včetně např. a elektřiny, pokud se nepletu. Jak to s tímhle záměrem vypadá?

Určitě to nechceme všechno zvládnout sami, stále komunikujeme se spolupracujícími firmami, zákazníkům nabízíme něco navíc, např. s MICOSEM dobíjecí stanice s energii z .

4 Comments on “Rozhovor: EVC Group o elektrických přestavbách”

  1. To co připravují a tají
    To co připravují a tají velké týmy automobilek,dokaží nadšenci z EVC dostat do reality tj na silnici.Bravo!
    Zbývá už pouze:1.Změnit postoj lidí k elektomobilům
    2.Snížit cenu, hlavně akumulátorů
    A doprava bude tichá,bez jedovatých zplodin a s nízkou energetickou náročností.
    Kdo se trochu zajímá,at se podívá na Wave2011.net,kde Superbel jede Evropou nyní Brno,Praha.
    Josef již 5 let elektromobilistou

Napsat komentář