Rozhovor: Antidiesel.eu - Petr Ptáček o boji proti dieselovým motorům

Jan Horčík - 01 Březen 2011

Občanské sdružení Antidiesel.eu vzniklo v roce 2007. Jeho cílem je rozpoutat diskusi a osvětu o škodlivosti dieselových motorů. V rozhovoru s Petrem Ptáčkem, zakladatelem sdružení, se dozvíte co ho k tomu vedlo a jakým způsobem chce svou věc prosazovat.   
Antidiesel.eu

Petr PtáčekMůžete nám krátce představit iniciativu Antidiesel.eu? Jak a kdy vznikla, kdo za ní stojí, co se snažíte prosadit?

Petr Ptáček: Naše iniciativa vznikla v roce 2007, jednoduchým impulsem. Šel jsem s kolegy po pařížské ulici v centru , všimli jsme si zajímavé, do té doby nijak nepozorované věci. Když kolem nás projelo s benzinovým motorem, samozřejmě tohle venku dobře vnímáte (slyšíte), necítili jsme žádný zápach, prostě nic. Naproti tomu když kolem nás projelo auto s naftovým motorem, tenkrát si pamatuji, že to byla , cítili jsme dusivý, agresivní, prostě nepříjemný zápach. Ačkoliv za autem nebyl žádý kouř, zápach ano. Tato skutečnost nás přivedla k hlubšímu zájmu o tuto „problematiku“. Proto jsme po čerpání informací od lékařů a vědeckých týmů (touto problematikou se v Čechách zabývá Doc. Radim Šrám z Akademie věd) založili web www.antidiesel.eu, kde objektivně informujeme širokou veřejnost o dopadu splodin z naftových motorů na lidské zdraví. Dle mého soudu by tuto povinnost mělo mít , protože výdaje spojené s následnou léčbou nemocí vznikajících vdechováním karcinogenních mikročástic z naftových motorů jsou obrovské. Navíc je s podivem, že tabákový průmysl má povinnost informovat spotřebitele o škodlivosti kouření cigaret, ale automobilky vyrábějící dieselová auta nikoliv.

Jakými způsoby se snažíte o prosazování své myšlenky?

P.P.: Založením webu www.antidiesel.eu, aktualizací a shromažďováním informačních materiálů, podáním petice kterou již přijali v Bruselu a tento rok ji budou veřejně projednávat. Snažíme se, aby lidé byli více vnímaví a citliví ke svému okolí. Občas máme pocit, že jde většině jen o „čísla“ a nikoliv o pocity.

Vaše webové stránky jsou provedené v angličtině i češtině. Máte nějaký "mezinárodní rozměr"?

P.P.: Webové stránky pro nás kompletně zajišťuje jedna z největších mediálních agentur v ČR Mediarex. Nárůst dieselových automobilů vidíme jako závažný problém celé , proto jsou stránky hlavně v angličtině abychom oslovili co možná nejvíce lidí. Navíc našimi partnery jsou americká automobilka a .

Jak se vám podařilo získat jako partnery automobilky Tesla a Fisker a jakou má toto partnerství podobu?
 
P.P.: Současná podoba webu je asi půl roku stará, předtím byl web graficky zcela odlišný, také tam nebyla petice a možnost "stát se fanouškem na sociálních sítích". Jako partnery webu jsme oslovili Teslu i Fisker emailem, projekt se jim líbil a souhlasili s tím, že od nich nedostáváme žádné finance. Jsou partnery jen proto, abychom lidem ukázali možnost nové technologie. Z manažery těchto firem jsme stále v kontaktu, dostali jsme loni pozvání od Tesla Motors do , ale bohužel s časových důvodů nebylo zatím možné cestu uskutečnit.

Kolik lidí dosud podepsalo vaši petici a jaký má úspěch?

P.P.: Na anglické verzi přibližně 8 000 lidí. Na české verzi asi 70 lidí.

Kritici vaší iniciativě často vytýkají odtrženost od reality. , a další a se dieselových motorů jen tak nevzdají. Stejně tak zákaz dieselových motorů, které spolehlivě fungují v autech už desítky let a jejichž průmysl výroby zaměstnává statisíce lidí po celém světě, nezní - ať už v jakémkoliv politickém klimatu - příliš realisticky. Jaký je váš pohled?

P.P.: Nemáme nic proti naftovým motorům v , tam jsou výkon a navíc přísné emisní limity v rovnováze. Právě do kamionů a do traktorů naftové motory patří. Nikoliv do osobních vozidel. Kamion veze 30 tun, osobní auto běžně max. 200 kg živé váhy. Vidíte ten rozdíl? Spolehlivost naftového motoru u osobního vozu je diskutabilní, většina jejich uživatelů již musela někdy měnit vstřiky, které nejsou levnou záležitostí. Další běžná věc v je, že firma odjezdí čtyři roky s naftovým autem, prodá jej do bazaru. Novému majiteli pak přestane fungovat filtr pevných částic a on jej nechá někde v garáži vyříznout, upravit řídící jednotku a jezdí vesele dál. Rázem je z normy norma Euro 1. Nový filtr pevných částic stojí až 50 000 Kč. Přitom emisní kontrola tohle vůbec neřeší. Naproti tomu katalyzátor do benzinového auta se dá pořídit za 5000 Kč.

Jak se díváte na námitku, že moderní dieselové motory , a dalších výrobců dosahují spotřeby, která je u benzinových motorů podobného výkonu nedosažitelná?

P.P.: Zjednodušeně řečeno, točivý moment je to, co vás při rozjezdu „vtáhne“ do sedačky. Podíváme-li se na dvě identická vozidla stejného obsahu, počtu válců a použití turba, VŽDY bude mít vyšší výkon benzinový motor. Proto také logicky i o 1-2 litry vyšší spotřebu paliva. Točivý moment je ale vyšší u dieselového motoru, proto je vhodný do traktoru nebo kamionu.

Jsou podle vás řešením splňující přísné emisní normy?

P.P.: Nikoliv, právě z důvodu jejich „čistoty“ jen díky nákladným pomocným systémům.

Jak se díváte na stále se zpřísnující emisní normy obecně, jako např. Euro 5 a 6?

P.P.: Kdy budeme dýchat opravdu čistý vzduch? Až bude norma Euro 20? Nebo až pojede po ulici , které dobijete ze zásuvky, tiché, bez oleje v motoru. Dnešní agresivní marketing automobilek a jejich „čisté diesely“ jsou naprostým nesmyslem. V budoucnu za to ponesou odpovědnost, podobně jako tomu bylo u tabákových společností.

Chápu to správně tak, že vidíte budoucnost především v autech na elektřinu, tedy především a čistých ? Kudy podle vás k tomuto cíli povede cesta?

P.P.: Rozhodně ano. Elektrická auta tady byla už před 100 lety, elektrické motory jsou jednoduché, nenáročné na údržbu. Problém byly baterie. Budoucnost jsou elektrická auta, možná ještě vodíková. Tesla příští rok vyjede s , což je čtyřmístná limuzína s velkým kufrem a na jedno 45minutové nabití ujede až 500 km. Za pět minut vyměníte náhradní baterii (něco jako kanystr když vám dojde benzín) a jedete dál. Závislost světa na ropě je obrovská, dokonce tak velká, že elektrická auta už tady mohla dávno být.

Díky za rozhovor.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pan Ptáček je lhář a podvodník !! Závislý na drogách a alkoholu! A lustruje lidi a odposlouchávání lidi atd..mel by řešit problém závislosti a zamyslet co je legální a co není :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

malý DETAIL :-D

POKUSIL SE ZDE NĚKDO KOUKNOUT NA STRÁNKY WWW.antidiesel.eu ?
ty stránky NEEXISTUJÍ :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pan ptáček, je blázen :-D vůbec nechápe základní problematiku toho, proč jsou v evropě tak rozšířen naftové agregáty, jaká k tomu byla cesta, proč se to tak snadno a rychle ujalo, a proč to stále trvá :-D
Stačí se zamyslet nad tím, jak a proč (dle jeho slov) sdružení ANTIDIESEL vzniklo :-D prý šel po ulici a všiml si jak z naftového motoru jde zápach a z benzínového ne :-D.
A na základě této zkušenosti by nejraději naftové agregáty zakázal :-D, cesta je prý v elektromobilech, no jen nevím, jak by stát přežil ? vzhledem ke spotřební dani ze které stát žije :-D to nám jako dají do elektromobilu hodiny :-D a budeme platit KW ? :-D
Kdyby ten pán, měl rozum a chápal v čem problém s emisemi je, staral by se a zasazoval o to, aby stát, dohlížel na trh a náhradními díly které se vztahují k problému (katalyzátor - filtr pevných částic ) kdy výroba stojí několik set korun, ale ke koncovému zákazníkovi se dostanou v hodnotě několika desítek tisíc :-D Pan ministr Ťok-ťok to chce vyřešit tím, že když na to běžný člověk nemá, tak mu pomůže pokutou 50 000 (idiot)
Pokud někdo jako já slyšel pana Ptáčka v rádiu jako já tak si jistě všiml jeho komentáře na téma likvidace elektromobilu, kdy to prezentoval tak, že elektromobil, je něco jako papírová eko-TAŠKA z LIDLU :-D a zrecyklujete ho na dvě doby :-D
Ten člověk vůbec nechápe, co to znamená :-D, je to typ člověka, co si na svůj dům pověsí sluneční panel a pak mu bude plesat srdce, jak té přírodě pomohl :-D jen chudák neví, že výroba, údržba a následná likvidace takového článku, spotřebuje víc energie než sama vyrobí za celou svou EXISTENCI v provozu :-D Poznámka toho pána, jak články v elektromobilu vydrží 10-15 let, mě pobavila tak, že jsem málem sjel autem do kopřiv :-D jen zapomněl dodat, že je to vše závislé na počtu nabití, na tom, v jakém prostředí jezdíte, protože čím studenější a vlhčí prostředí, tím se životnost snižuje :-D tak že reálně, při troše štěstí 4-5 let :-D Najezdím ročně 50 tisíc Km :-D mám 3 l mercedesa v naftě, podle jeho filozofie, bych buď nejezdil vůbec, protože nabíjet se elektromobil na počkání nedá :-D, nebo bych jezdil benzínem, tak že bych měl spotřebu cca o 30% vyšší :-D, jak říkám, Pan ptáček je opravdu PŘEMYSL. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auto.iDNES.czStředa 11. ledna 2017.
KONEC DIESELU v osobnich autech se blizi: vypousteji vic emisi nez nakladni auta

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NOx reacts with ammonia, moisture, and other compounds to form nitric acid vapor and related particles. Small particles can penetrate deeply into sensitive lung tissue and damage it, causing premature death in extreme cases. Inhalation of such particles may cause or worsen respiratory diseases, such as emphysema or bronchitis, or may also aggravate existing heart disease.[15] NOx reacts with volatile organic compounds in the presence of sunlight to form ozone. Ozone can cause adverse effects such as damage to lung tissue and reduction in lung function mostly in susceptible populations (children, elderly, asthmatics). Ozone can be transported by wind currents and cause health impacts far from the original sources. The American Lung Association estimates that nearly 50 percent of United States inhabitants live in counties that are not in ozone compliance.[16] NOx also readily reacts with common organic chemicals, and even ozone, to form a wide variety of toxic products: nitroarenes,nitrosamines and also the nitrate radicalsome of which may cause biologicalmutations. Recently another pathway, via NOx, to ozone has been found that predominantly occurs in coastal areas via formation of nitryl chloride when NOx comes into contact with salt mist.[17] NOx emissions also cause global cooling through the formation of •OH radicals that destroy methane molecules, countering the effect of greenhouse gases. The effect can be significant. For instance, according to the OECD "the large NOx emissions from ship traffic lead to significant increases in hydroxyl (OH), which is the major oxidant in the lower atmosphere. Since reaction with OH is a major way of removing methane from the atmosphere, ship emissions decrease methane concentrations. (Reductions in methane lifetimes due to shipping-based NOxemissions vary between 1.5% and 5% in different calculations)." "In summary, most studies so far indicate that ship emissions actually lead to a net global cooling. This net global cooling effect is not being experienced in other transport sectors. However, it should be stressed that the uncertainties with this conclusion are large, in particular for indirect effects, and global temperature is only a first measure of the extent of climate change in any event."[18]

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Very nice site!

Kdo by to byl řekl, jak tahle kauza dostane úplně jiný rozměr po VW Diselgate a dalších alarmujících zjištěních (odstaňování filtru prachových částic ap.). Nejde jen o nějaký subjektivní vjem někoho, kdo je lehce vysazený na nafťáky, ale toto subjektivní vnímání je podpořeno objektivními měřeními a dalšími okolnostmi.
Otec celý produktivní věk konstruoval velké naftové motory (cca 500KW+) a vždycky říkal, že naftové motory do osobních automobilů nepatří. Kupoval si vždycky benzínové motory. Důvodem jsou fyzikálně-chemické procesy při spalování, které jsou dost odlišné u benzínové a naftové směsi. Ostatně i to je důvodem, proč jsou konstrukce benzínového a naftového motoru dost odlišné.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

..pěkná hovadina...jedině diesel ..jsou to nejlepší motory,nejuspornější,nejekologičtější.Ano,,ale pouze od audi ,stará dobrá tdi rotační čerpadlo.Nic jiného...Kdyby tohle zachovali dodnes,uzákonili po ujetí 300tis km kontrolu či vyměnu či repas vstřiku,vyraběli by o 70procent méně střepu ruzných značekkteré nejsou absolutně k ničemu,,vyrobou a likvidací by se nezasírala planeta,,auta by v pohodě prolezla euro 4,vydržela milion kilometru a v klidu a čistotě se muže přejít na elektro..Takovouhle hysterii muže vyvolat POUZE tupé stádo a to je devadesát procent světové populace,která ani neví princip a poslání dieslového motoru,který odstartoval pokrok a prosperitu..TUPCI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak chlapce ty sam jsi soucasti tupeho stada pojasenych skodovkaru,kteri sice najedou svym krumplem 1,9tdi 350000km,ale to co z vas lita je bez vnitrni cirkulace nesnesitelne! Hlavne ze jezdite za 4 litry bliju z vas!Ale ten chlap antidiesel je taky vul.Jo a mam dve dieselova auta,ale vyspela ne 1,9tdi z druhe svetove valky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

..ano tupé stádo.co bleješ s vnitřní cirkulací..Vlastníma zvratkama se ty nové křapy dusí,po odjetí jepičích párdesítektisíc se motor moderního zhovadilého dizlu rozesere a skončí kde?V prdeli..Pak následna nadvýroba,recyklace jsou mnohonásobně drastičtější než samotné už tak čisté euro 3.Největší zlo jsou moderní naftová auta po roce 2008 s filtrem,křehkou ošizenou mechanikou,tlaky 2000baru a víc a to je pak teprv svinstvo,když ty ekologicky vyhlížejí mrdky chrlí mikročastice co ti vlezou do krevního řečiště,(saze jsou odbouratelné)jelikož pitomci co si koupí ekokáru se smotaným tacho ani neví jak vlastně motor funguje.Vytlučou filtr,ošiděj na diag. a hurá,,jezdí se dál.Přece nebude dávat za opravu pade.To je zlo,,a to největší..ta to bych posílal do gulagu..Ano omezit nadvýrobu aut,vyhnat lenivé kreteny aby chodili pěšky nebo jezdili busem,či kolmo,aut bude třetina,,vzduch čistý a bude nám všem dobře.Se podívejte na pražaky,,jedno auto,jeden lenivej zpovykanec.Radši tři hodiny v zácpě než pul hodiny metrem..A to je tak všude...Z toho se mi chce blejt................ A benzín??jedovatý benzín??s oxidem uhelnatým??dnes už taky se sazema?s velkou spotřebou??drahým servisem??drahým benzínem??malou učinností?? CO2 uměrný spotřebě??Benzín tak do příměstských prdítek nebo skutru..tot vše....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy jste fakt mimo realitu blbci.. Naftu v osobacich ne a v kamionech jo? Idioti kdyb jste vedeli co majitele autodoprav tankuji do novych tahacu euro 6 tak by jste se tomuhe bludo smali stejne jako ja. Jste fakt idioti a o realite co prechroupavaji tahace v hektolitech nevite zdaleka nic. Svara jezdi kamcakem. A jak euro6 si cvachta transformatorovy olej co? Utopije jak prase zakazat nafu nic tim nevyresite tak se proberte

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobry den mam skodu octava 99 rok 81kv pri natoceni motor se tras a vosel mi z vifuku cerni kour po te auto nejde natocit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

protoze je to srac to si uvedom a jezdi metrem truhliku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pán šel Pařížskou a ucítil Audi A6 TDI. Měl by někdy vyrazit mimo Prahu a čuchnout si k Ávii. Nebo by měl někdy v topné sezóně vyrazit na jakoukoli vesnici. To, jestli nové diesely mají 0,01 nebo 0,02 něčeho, opravdu není problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl by spíš v zimních měsících vyrazit někam mimo Prahu,projíždím se svým tddi focusem euro 3 vesničkou Ondřejov a to je panečku masakr,co tam se valí z komínů a válí při zemi za neuvěřitelný smrad a dým,valící se z komínů,to vydá ne za provoz v Praze ale za provoz minimálně v Pekingu.Ten autor článku je totální dement.To co viděl v Praze byl nějaký šrot jedoucí v nouzovém režimu a nebo si to spíš celé vymyslel...jo a mám i elektromobil,starý 24 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když by každé osobní auto přešlo z dieselu na benzín-cng-lpg-elektro, tak by to taky citelně pomohlo. Není dobré uvažovat stylem - lidí pálí pet lahve, tak proč bych nemohl jezdit vočipovanou 1,9TDi? I moderní diesely smrdí a ten smrad se s jejich opotřebením zvětšuje. Zlatý hybridy nebo CNG.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejnovější dieselová auta v reálném provozu nesplňují emisní limity

ICCT získalo data od britské společnosti Emissions Analytics, které provedlo měření 15 automobilů šesti různých značek, chlubících se splněním normy Euro 6 a zjistilo, že skupina v průměru vykazovala sedmkrát vyšší emise oxidů dusíku, přičemž nejhorší vůz ze skupiny převyšoval normu dokonce 25krát!

Obrázek uživatele ozana

tahle zpráva?
REAL-WORLD EXHAUST EMISSIONS
FROM MODERN DIESEL CARS
A META-ANALYSIS OF PEMS EMISSIONS DATA FROM EU (EURO 6)
AND US (TIER 2 BIN 5/ULEV II) DIESEL PASSENGER CARS.
http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_PEMS-study_diesel-cars_20141010.pdf

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Vaše 'čisté' diesely a jejich NOx: http://press.iarc.fr/pr213_E.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Časy sa menia:
podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/1371636/Moderny-benzinovy-motor--cmudi--viac-ako-naftovy--Dostane-problematicky-filter

Vaše 'čisté' diesely: http://press.iarc.fr/pr213_E.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to sem si početl. proti ekologii nic nemám.firemní auto mám euro5 a moje soukromé euro4 s filtrem pevných částic a aditivy.nekouří a nesmrdí jako diesel.ale je cítit jinak-takovej divnej smrad jeko když nachčijete na ohníček.mám velké pohodlné auto a žere to 6l na sto.to samé v benzínu žere kolem deseti.tak na benzín mě nepřemluvíte.hlavně když jezdím pravidelně na slovensko. až vymyslíte elektromobil co na jedno nabití ujede tisíc km a bude stát aspon stejně jako normální auta tak si ho koupim.ale můj sen je atomový auto.když to dokáže honit léta velkou ponorku tak proč by to nemohlo v malém honit auto že jo. ale stejně než se něco stane a změní tak budu už shnilej pod zemí.mějte se a dízlům zdar.:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl bych,že s elektromobilem je to tak,že s jeho ekologickýma bateriema,které jsou z lithia(olova,kadmia,niklu,kyselin a hydroxidů...),které se uchovává v petroleji,který se vyrábí z ropy,kterou vozí tankery,které jezdí na olej,tytéž čoudí víc než všechna auta na světě dohromady...ty elektromobily se nabíjejí z elektráren,které jsou z větší části na uhlí,nebo přehrazují vodní toky a melou rybičky na kašičku,nebo z nich zbývá spousty takových tyček,co nedělají nikomu dobře ani v černobylu ani ve fukušimě,nebo taky ze solárních elektráren,které nakonec zaplatíme všichni i když je nevlastníme...takže nějaká naftová felda je vlastně ekologický auto a šílené maďarské ikarusy,plazící se rychlostí vzteklého hlemýždě,přetížené tatrovky a avie s vykotlanýma motorama jsou už z 99% minulostí...

Obrázek uživatele EKOLO

Neinformovanost vládne světem. Dnešní baterie jsou netoxické a elektromobily se mohou nabíjet ze Slunce hned, čmoudi na to potřebují miliony let. ( a potom za sto let všechno zničí s účinností sotva 20%)
Auto, které ujede tisíc km představím možná již letos.

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsi jen velký agresivní a nadutý tlučhuba,auto nabíjené sluncem z elektřiny,kterou všichni dotujeme?Kam ho mám v noci napojit,když s ním přes den jezdím?Když jsou v zimě zasněžené a je většinou jen tma?Lithiové baterie?Víš jak a kde se těží?Čím se nabíjejí a jak se ta elektrika vyrábí?Měl jsem s Tebou tu čest jednat.Auta nejsou to,co spotřebovává veškerou ropu a auta také nejsou to,co znečišťuje ovzduší,mnohem víc znečišťují největší námořní lodě,tuším asi 6 největších lodí víc než všechna auta na zemi a ty lodě,to nejsou tankery.To ty ale nechceš vidět a meleš tou svou agresivní hubou a děláš si jen nepřátele a odpůrce.

V létě 2012 zařadila světová zdravotnická organizace (WHO) výfukové plyny všech naftových aut (včetně "nejmodernějších") mezi vysoce karcinogenní látky.

Každý z vás kdo provozujete osobní automobil na naftu přispíváte k možnému onemocnení rakovinou, leukémií atp...

Odkaz je zde:
http://www.who.int/bulletin/volumes/90/7/12-010712/en/

a například odpad z výroby hliníku tam WHO nezařadila?na kilo hliníku jsou totiž 2 kila velmi toxických látek(přímo červených srágor,viz maďarsko) a hliník se nevyužívá v elektromobilech?taky nemá elektromobil kvůli váze potřebu obout mnohem silnější gumy jako např.na dodávky?co kila mědi,lithium,zlato,olovo a jiné sajrajty,které se těží někde v africe,v nelidských podmínkách a třeba dětmi?spousty kyselin nebo louhů a plastů v bateriích?všechna energie se vyrábí ze slunce,nebo z krásných větrníků,či vodních přehrad?kam si dáme tyče z jádra?pod postel,nebo do silnic,jako dřív škváru z koksu?každý kdo provozuje jakýkoliv automobil,přispívá....elektromobil přispívá nejvíc,protože třeba těch baterek zlikviduje dost...v nafťáku tak 3 za životnost,v elektromobilu 30?kde ho mám před panelákem nabíjet?čekat každý den hodinu u rychlonabíjecí stanice?to je teda zhovadilost...

Diskuse o hliníku je zcela o nicem. Hliník ani železo se netěží ani nezpracovává ekologicky. Ale obojí se dá min z 95% recyklovat. Téměř všechny baterie se dají recyklovat a dokonce funguje zpětný odběr i odkup. Moderní baterie jsou netoxické a z 95% recyklovatelné. Lithium se dá těžit i u nás, ale žádné těžba kovů obyvatele nenadchne a nikdy nebude moc ekologická.
Tady se jen kritizuje všechno, ale nikdo neřekne pořádné řešení. Obnovitelné zdroje elektorombily a biopaliva druhé generace jsou budoucnost.
Stejně tak to bude hliník karbon kompozit a lithium které budou k tomu potřeba.

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidim, ze hon na carodejnice neustava. Exhalace jsou problem, ale cekam kdy nekomu dojde, ze "CISTE" elektromobily jsou krute karcinogenni a elektrarny na 1km vyprodukuji taky 400-500g CO2/kg.
Holt elektricka loby je elektricka loby.
BTW: Slavny Peugeot HYBRID Diesel je NORMALNI PODVOD. S ostatnimi hybridy to neni o nic lepsi.

Nemáte pravdu Toyota Prius je automobil velikosti Škoda Octavia a rozvor má téměř jako VW Passat.
Výkon má 136 PS a přitom reálně jezdí (není brzda provozu) za 5l benzínu /100Km

Výkonově a velikostně podobné auto s naftovým motorem má vyšší spotřebu o 1litr nafty/100Km !

Nehledě na skutečnost, že i světová zdravotnická organizace letost zařadila splodiny z naftových motorů mezi karcinogenny!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel většina lidí co si koupila hybridní auto si ho již podruhé nepořídí. Proč?

Obrázek uživatele EKOLO

protože to není elektromobil .

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

toyota prius je na platformě hondy civic,ta se taky dělá jako hybrid a ta má teda do ochtáfky a doooost daleko a ochtáfka má zase dost daleko do passata,protože ochtáfka je na platformě golfu,prius je velký proto,že má převisy vepředu i vzadu a ne rozvor a to je dost nevyhovující pro jízdní vlastnosti...
z benzínových motorů tam samozřejmě žádný splodiny od WHO nejsou a ani z elektráren...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo....tak si najdi top gear,kde na okruhu za priusem,který žral snad 15l jezdil druhej maník ve 3l BMW na čtvrt plynu za 6 litrů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Topgear je zábavný pořad, nic na co by se měl brát zřetel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to sice zábavný pořad,ale pravdivě ukázal na to,jak je to s priusem a jeho pseudoekologičností

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

panebože,ten prius je děsně šeredné auto.To bych se asi styděla z něho vystupovat.A to jsem v něm jela dvakrát.Na japonce teda ubohé...hodně ubohé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Clovece ktera naftarska spolecnost vas plati?
Pokud se o toto zajimate zjistil by jste ze i pri vetsinovem slozeni uhelnych elektraren pri vyrobe elektricke energie se elektromobily pohybuji okolo 80-100 CO2
Zato kdyz pripocitate k primemu 130g autu tezbu,rafinerii i dopravu jste na vami uvedenyh 300-400g CO2 u tech nejuspornejsich benzinovych aut.
Uz z principu je kazdemu kdo ma jen zakladni vzdelani v technickem smeru jasne ze elektromobil je jednodussi,spolehlivejsi a ekologictejsi reseni.
Nejsem ekofanatik,sam jezdim ve sportovnim benzinovem aute,ale narozdil od vas neprekrucuju fakta a az se objevy pro me pouzitelne elektricke auto,rad si ho koupim i kdybych si mel zvuk V8 poustet jen doma z reproduktoru,nebo si necham benzinove auto jako vzpominku a vyjedu snim jen 2x do roka na sraz "veteranu"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj,ono se i to uhlí natěží,doveze a nahází bez emisí až do elektrárenského kotle,tak se počítají emise jen z té elektrárny...

Obrázek uživatele EKOLO

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily
Elektromobily lze pořídit na adrese občanského sdružení Elektromobily.

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

vy aby jste si tu neudělal reklamu s tím,že někomu budete chtít prodat 20let staré miniauto za cenu nového elektromobilu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

běž pitvat, nejlépe svůj vlastní mozek
20let staré auto ti určitě nikdo za cenu nového elektromobilu t.j. 700 tisíc a výše nenabízel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

o tvým mozku se nedá říct,že by se vůbec našel,natož dal pitvat...tak tomu verglovi zavolej,sedlec prčice ekolo,kolik za to chce,třeba za hnusnou starou pandu bez baterek,ty si musíš přikoupit,nebo za motor 10kW a regler bez baterek na přestavbu a pak se chyť za rypák chytrolíne,těch 200 000 dáš jen za li baterky,balancér a nabíječku abys vůbec někam dojel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže za 350tisíc? za to nový el.mobil fakt nekoupíš!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak může pan Ptáček napsat takovou hloupost, že benzinový motor oproti naftovému má o 2 litry větší spotřebu, protože má větší výkon? Říká vám něco pojem "účinnost"? Stačí se podívat do učebnice fyziky 6.třídy základní školy. A pokud umíte alespon číst, tak pochopíte ,co jste tady napsal za nesmysl!!!

Píšete o účinnosti, ale v článku se píše o výkonu.
Výkon benzinového motoru (stejný obsah, počet válců, případně použití turba) je vžy větší.
Stačí si prostudovat tabulky výrobců !!!
Např. 2l TSI , nebo 2l TDI atp...

Nikdo se v článku nezmiňuje o účinnosti nafty jako paliva!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pan ptaček je podle mého soudu uplný imbecil a hledá problémy tam kde nejsou, auta na naftu ne, ale autobus ano - vetší hovadinu jsem neslišel, o neefektivitě jizdy skoro prázdného autobusu nebo prazdného kamionu a zamořování velkooběmového motoru nějak zaměrně mlčí. Ale co mě zaráží, že těmto lidem vůbec nevadí například letecká doprava, kdy se obrovska spousta energie v podobě kerosinu spotřebuje na získání výšky a udržení vysoké rychlosti k poměru na jednoho cestujícího.
O ničení toho po vodě toho nejcennějšího co planeta má - tedy ochrany v podobě ozonu ani nemluvě. Proč však kritizuje motory, které jsou podstatně účinnější a neprodukuji jedy jako méně učinné benzinové motory - to fakt mi nějak silně uniká.
Proč nekritizuje pitomou vladní pol. a pitomé zákony kde nová auta musi splnit přísné emise, ale vedle nich jsou do provozu uznany v dnešní době dodnes provozovane stará auta bez katal. a dokonce i stare dvoutakty puvodem z NDR!!!!!????

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...nehledě na kvalitu nafty a paliv všeobecně,včetně lpg,cng...která je NAPROSTO nesrovnatelná s kvalitou v itálii či německu,dojezd o polovinu větší,hlučnost nižší,výkon překvapující

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

každý auto, který spaluje smrdí - LPG,CNG,Diesel, Benzín, ethanol je to jedno. Žádný auto není ekologický, ať se to někomu líbí nebo ne. Je jedno co má pod kapotou. Každý auto, je pro přírodu zátěž.....

tak až to na tvojí ženu přijde,jeďte do porodnice na trakaři,nebo na koni a do práce choď pěšky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podľa môjho názoru je úplne jedno,že tie dojazdy sú v bežných autách stále dosť mizerné,ale pokrok jednoducho nezastavíš.V tomto segmente sa v krátkej dobe začínajú točiť obrovské peniaze a povedzme si úprimne aj podstatný fakt,že zo stenšujúcimi sa zásobamy ropy a pokračujúcim rabovaním planéty na miestach,kde ešte nejaká je,narastá aj strach z jej budúceho nedostatku,aj ked nahlas sa o tom nehovorí.Alebo sa tento fakt zámerne prehliada.Je úplne irelevantné dohadovať sa o tom,či nedostatok ropy začneme pociťovať zajtra o 5,alebo 20 rokov,je to v každom prípade žalostne málo času nato,aby sme dokázali prebudovať celosvetovú infraštruktúru,energetický priemysel a rozvodné siete na elektromobilitu,či iné alternatívne druhy pohonu.Stačí si len vyhľadať energetický ekvivalent ropy,ktorú deň,čo deň automobily na svete spália a to číslo je viac,než alarmujúce,najmä keď si uvedomíme,že min.70% tejto energie odchádza deň,čo deň úplne nevyužitej teplom a výfukmi a zamoruje atmosféru.Takže z tohto hľadiska elektromobilita aj keď netvrdím,ze je všeliek na všetky problémy,je jediná možná cesta do budúcnosti.Kecy o tom ze elektromobily sú v mnohých prípadoch menej ekologické,lebo čerpajú energiu z uholných elektrární,je čistá propaganda a klamstvo,ktoré má zavádzať verejnosť a podporovať ropný priemysel.Elektromobil vždy vyjde ekologickejšie,ako hociktorý benzínový či naftový voz,pretože jeho účinnosť premeny energie na pohyb je omnoho vyššia a tepelné straty menšie,to je prostý a nespochybniteľný fakt.Aj zavádzajúce porovnávania emisií elektromobilov s bežnými vozmi majú podľa mňa jasný cieľ,šíriť dezinformácie v prospech ropnej loby.Ak chceme porovnávať,porovnávajme teda jablká s jablkami a hrušky z hruškami.Ak rátame,koľko emisií vyprodukoval nejaký elektromobil ak čerpá energiu aj z nedaľekej uhoľnej elektrárne,tak potom nech zohľadňujú aj fakt,aké obrovské množstvá emisií sa uvoľnia a koľko dodatočnej energie spotrebuje pri ťažbe,preprave,spracovaní ropy v rafinériách a ešte aj rozvoze hotových palív k čerpacím staniciam.Ak chcú robiť takéto porovnania,tak potom nech tieto emisie tiež prirátajú k celkovým emisiám bežného vozu a až potom by sme videli pravdu a mohli porovnať porovnateľné,ako by z toho elektromobily vyšli.Takže ak to chceme myslieť na tejto našej malej ešte stále modrej planéte s ekologicky a energeticky ako tak udržatelnou budúcnosťou vážne a zároveň si chceme udržať nejaký moderný komfort a štandard života,podľa mna by sme sa mali vybrať na cestu elektromobilizmu a vôbec celkovej elektrifikácie dopravy čo najrýchlejšie,lebo už včera bolo neskoro..

rozhodně neuniká 70% energie jen tím,že se jezdí autama se spalovacím motorem,z ropy se dělá dost málo paliv a hodně ostatních věcí,jako asfalt po kterým jezdíme a chodíme a chemie všeho druhu,oleje(i do elektromobilů) a taky pytlíky a plasty a lepidla,polystyren na vaše fasády a plastová okna a kdoví co ještě...taky nech prirátajů z čeho byl vyrobený elektromobil a kde se získávají kovy na jeho konstrukci,měď,olovo,zlato na elektroniku,hliník,spousta plastů na baterie,kyseliny a hydroxidy a jiné srágory a kolik těch baterií se v tom elektromobilu vystřídá a náklady na jejich alespoň 50% recyklaci a dál a dál...kdo a kde je těží(děti někde v africe,nebo v číně...),kolik toho kde vyteče a pozabíjí jako v chemičce v indii...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za tenhle skvělý článek, zveřejnil jsem ho také u nás ve skupině.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak to tak čtu,tak chtě nechtě se musím zapojit.
Pořád tu melete o ekologii a škodlivosti nafty na životní prostředí a lidský organismus.To je vše pěkné a elektromobil bych také bral,ale toho se nikdo nedočká,protože to bych musel bydlet všude jinde než tady v ČR.A proč???Protože ti naši nimrodi ve vládě nikdy neschválí úlevu na dani pro ekologii,tudíš cenové zvýhodnění ekologického vozu,jako třeba elektromobil.
Co z toho vyplívá?Že aby sme ušetřili,tak budeme vesele jezdit v dieselu,i když já používám e-HDI,které je trošku šetrnější.
Tož shrnutí faktu!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč by měla být nižší daň na elektromobily?proto,že jsou plné kyselin,těžkých kovů a nebo drahých prvků,které se těží někde v asii či africe za nelidských podmínek,dětmi a naprosto nešetrně k životnímu prostředí a nakonec se nabíjí elektřinou,která je vyrobená z jádra nebo z uhlí a nebo nedej bože ze solárních elektráren,které budeme všichni včetně kojenců a důchodců dlouho dotovat?a co teprv s likvidacví elektromobilu,naloženého všemi jedy,které lze na planetě najít?vydrží baterie 20 let tak jako v pohodě vydrží naftový motor 20 let a 500 000 km?v elektromobilu baterie za 20 let vymění majitel nejméně 4x a to kdoví jestli a ujede tak 100 000 nejvíc...bude jezdit autobusem na naftu tak jako tak,nebo se nechá zabít na kole?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem běžný pracující člověk a mám Passata Variant 1.9TDI 96kW za 140.000,-Kč se spotřebou 6l. Může mi někdo z vás chytrých hlav vysvětlit, kde mám nakrást na auto na baterky ikdybych ho chtěl? PS1: nejsem členem vlády PS2: hnusný Prius nechci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Splodiny ze VŠECH naftovych motoru (ten vas neni vyjimkou), jsou rakovinotvorne a karcinogenni. Pri vdechnuti tohoto "svinstva" mate celkem velkou sanci na leukemii, nebo rakovinu.
V tento moment probiha zajimava (pro elektricka auta) diskuze na americkych strankach o hybridnich vozech vs.dieselech. Zde nazor za vsechny: Technically, the gasoline engines exhaust CO2 that raises global warming, that's why manufacturers tend to reduce CO2 emission, if the CO2 rate is low, it can be then absorbed by plants and trees, the nature balance would be done. The Diesel engines exhaust NOX, NO2 noxious for Ozone, benzopyrenes (cancer causing), benzoanthracenes (cancer causing), formaldehyde (cancer causing) and finally Nano-particles imposible to jail in filters extremely cancer noxious, Nox + NO2 + humidity = Nitric acid smoke ! the list is extremely long and transforming all this in green diesel is impossible ... green diesel is a big lie from manufacturers to sell their diesel cars more expensively. The Prius is the best alternative so far. Responsible people are never convinced by Diesel advertisements.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

itálie a řecko jsou plné naftových elektráren,největší znečištění splodinami z motorů na světě způsobuje 6 největších námořních lodí,sloy 6 a uplně všechno tohle dohromady je uplné nic proti tomu,co znečišťuje příroda sama pomocí sopek,skleníkového plynu metanu například pomocí krav,hnilobných přírodních procesů a podobně,všechna auta na světě jsou dohromady jen slabý odvárek a jejich problém je v tom,že způsobují pouze lokální znečištění

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hezký.a co kdybys to přeložil pro nás blbější co sme měly 8 let ve škole ruštinu. dík

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No oni ty baterie jsou taky strašně ekologický..,až budou všechny na konci životnosti jsem zvědavej kam se budou dávat..a že jich bude! Elektřina,až na ni budou všichni jezdit se taky bude muset někde vzít a nejsem přesvědčen,že všechny elektrárny budou zrovna eco, co se týče spolehlivosti jsou diesel motory zatím tím nejspolehlivějším a v kombinaci s nízkou spotřebou pořád před benzínovými motory, ať chcete nebo ne.. A pro příklad spotřeba 7 litrů nafty-vůči 10 litrům benzínu na 100 km je za 10000km rozdíl 300 litrů/samozřejmě spálených/ když si to vynásobíte počtem aut na benzín určitě to bude také velice ekologické. A že naftové auta smrdí /pocitově??/ zkuste se zavřít do garaže s benzínem:) a uvidíte. Proto myslím,že diesely zas tak špatné nejsou a pro spoustu lidí na této planetě jsou to spolehlivé vozy s nízkou spotřebou a tím i v podstatě eco..
Ps: Prius je sice asi ECO, ale hnusnej jak prdel.sorry!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobily jsou pověra.Pokud zpočítáme ekologickou zátěž z výroby a následné likvidace baterií, dojdeme k výsledkům až děsivým. Také ekologičnost provozu je velice sporná. Uvážímeli ztráty (účinost) při výrobě el. proudu, jeho přepravě v přenosové síti, v dobíjecích přistrojích a samotných bateriích dojdeme tak k nízké účinosti, že je spodivem, že soudný člověk může něco takového vůbec propagovat. Panu Ptáčkovi se však nedivím, když si přečtu kdo je jeho sponzor. Nejde mu o ekologii ale byznys.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnešní LiFePo4 akumulárory jsou výrobně poměrně jednoduché, Lithia je tam cca 3%, vše jsou v podstatě neškodné soli. Hliník a měď lze snadno recyklovat. Prachové olovo ve startovacích akumulátorech je větší problém. Ptáčkům zdar.
Dejte se k nám : elektromobily-os.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na kilogram hliníku připadají dva kilogramy jedovatého odpadu,se kterým si nikdo neví rady,viz protržená hráz před lety tuším v maďarsku?

Baterie jsou recyklovatelné z 90%. A pokud by to bylo s tou účinností tak, jak píšete, tak by nikdo neřešil nějaké elektrárny a rozvodnou síť, ale každý dům a fabrika by měl ve sklepě naftový agregát, zajišťující všechno od svícení, topení až po ohřev vody. Že se v budoucnu bude jezdit na elektřinu je asi tak hotová věc, jako že v PC už budou jenom SSD nebo že žárovky nahradí LED. Otázka není jestli, otázka je kdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...to když někdo má ve sklepě motorový agregát,ať už na plyn,naftu,nebo cokoliv,co se dá spalovat,například ethanol,metan,či jiný skládkový plyn,tak tomu se říká kogenerační jednotka a vyrábí to teplo jak z chlazení,tak z výfukových plynů a elektřinu a je to poměrně známá věc...kdybych nebydlel v paneláku,už bych to měl,stačí starší motor např.z 1203,běžící na zvýšený volnoběh...

Panu Ptáčkovi zasílám odkaz, určitě ho potěší-hlavně vydržte až na konec..ten je nejlepší:-D-SAZE DRAZE
http://www.youtube.com/watch?v=PCj537YmSbk&feature=player_embedded#!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prevadzka auta na baterie nie je lacnejsia, to je mytus kôli domienke ze elektricka energia je lacna a elektromotor jednoduchy. Lacnejsia je prevadzka len mensieho auta ako je napriklad golfove auticko na male vzdialenosti a podobne.
Technologia mini izotopovych baterii s tekutym "obalom" a kapacitou na 20r. existuje. Ma udajne nizky vykon - vesmirne sondy. Vsetko raz pride, nie za naseho zivota, teraz je to len v plienkach.

Obrázek uživatele EKOLO

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily
Jezdím na elektriku 30 let. Proč bych to dělal,kdyby to bylo drahé?
Pokud se chcete něco dozvědět, dejte se k nám.

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

že bych si koupil třeba ford connect elektro za 1 000 000 kč?slovy milion!mají ho v praze na černokostelecký,dvoumístný,ujede až 80 km! šíleně praktické rodinné auto...třeba na chajdu s rodinou,kde mám dva fotovoltaické panely na svícení led diodama a malou telku?nebo ty vaše stránky,kde nabízíte auta,která už dávno nemáte?na co bych se k vám dával? na to abych si za 60 000 koupil skůtr a jezdil s ním jen v létě? to se vyplatí...předělaný civic na prius na baterky,který na ně ujede 2km rychlostí 20 km/h? to ne,to nemyslíte vážně,na atomovou,uhelnou,či solární energii,kterou zrovna teď VŠICHNI draze zaplatíme?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkný článek, líbí se mi, už jen proto, že mi smrdí benzín a nafta v autech, co jedou nebo stojí předemnou na křižovatce. Já bych zrušil oboje. Jezdím bez oleje, svíček, filtrů a podobných hovadin, co tyhle motory potrebují, včetně servisů, emisích atd. Zlatý můj elektromobil a jestli něco budete namítat o tom, že stejně kouří někde jinde, tak máte smůlu, nabíjim z vodní elektrárny. :D Je důležité, kde totiž nabíjíte. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak když nabíjíš z vodní elektrárny,tak likviduješ pstruhy a úhoře...pstruzi chcípaj na hluk a na sekanou v turbíně a úhoři se nemůžou vytřít kvůli překážce na toku a jestli máš obtok,tak ryby nemaj tak vysoký iq aby ho použily,v neposlední řadě napiš,co si myslíš,co se děje se starýma baterkama a kyselinou nebo louhem,kadmiem z nich a taky kolikrát už jsi je vyměnil a co stojí,taky se zmiň o tom,z čeho se vyráběj speciální gumy a kolik tý gumy a ropy se na tu gumu použije a co se s tou gumou pak dělá a kolik ta sranda stojí atd atd...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je můj člověk... =D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já si říkal, jak jsem začal jezdit ekologicky od doby co jsem začal lejt do auta naftu. Jezdil sem na trafoolej, vyjetej olej nebo přepálenej friťák. Takže se můžu vykašlat na naftu a začít tam lejt co sem lil?Mám Peugeota 309 1,9D.
V létě když je hezky tak jezdím s tím podle vás ekologičtějším benziňákem, myslím na svoji prázdnou peněženku tak jezdím na Pionýrovi kterej jezdí za 3L/100km:) Samozřejmě řádně namazanej M2T olejem, takže je za mnou krásná mlha:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Az dostanete vy, nebo nekdo z vasich blizkych kteri se pohybuji v okoli vaseho "zeleneho" dieseloveho Peugeota rakovinu, nebo leukemii, tak sem napiste jeste jednou...

Myslim, ze pak uz to pochopite i Vy.

A slysel jsem v reklame HDI = Hodne Dobra Investice

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... nestrašte lidi, vy jste nějakej citlivej.., až budete mít rakovinu tlustýho střeva stoho jak ste pořád citlivej, tak taky napište!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Len na okraj: trafoolej obsahuje karcinogénnu zložku PCB (polychlórované bifenyly), kvôli vysokej tepelnej vodivosti, dobrým dielektrickým vlastnostiam a chemickej stálosti. Na Slovensku môžeme ďakovať Chemko Strážske, že máme kontaminovanú Zemplínsku Šíravu a Laborec... PCB sú bez chuti a zápachu, a sú veľmi stabilné. Bezpečne ich zlikvidovať nie je jednoduché, pri spaľovaní produkujú dioxíny, ktoré sú karcinogénne a mutagénne. Viac o PCB na wiki
Takže o jazdení na trafoolej: ak naozaj jazdíte na trafoolej, okamžite s tým prestaňte. Ak si len robíte srandu, navádzate tým iných, menej informovaných, alebo bezohľadnejších na niečo, čo potom môžeme ľutovať všetci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Strášíte PCB, ale s využitím vašeho odkazu jsem se dozvěděl, že se rozkládají př 380 stupních.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

presne tak, to je ako jazdit na mazaci olej, fritak moze byt ale zial len pri starych motoroch so starymi cerpadlami, pri novych to nepripada do uvahy

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
měl bych na Vás možná netradiční dotaz. Chtěl bych se zeptat, zda nemáte zkušenosti s nehodou, kterou způsobil filtr pevných částic a to spuštěním svého čištění (snížení výkonu vozu) během předjíždění a tím následně způsobil nehodu s vozidlem z protisměru. Máte zkušenost, jak aktivaci filtru dokázat, popřípadě jak s tímto problémem jednat? Tato extrémně nebezpečná věc se mi přihodila a jsem velice znepokojen tím, že dnes je to běžná legální praxe. Stojí tato ekologie za riskování životů všech, kteří s takovýmto vozem jezdí?

Děkuji za odpověď
Ladislav Janovec

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zdravim.tak to slyším poprvé.normálně se vypaluje filtr tak že to řidič ani nepozná.přez dva tisíce otáček a rychlost přez 60km. něktarý auta na to maj kontrolku tak se pozná kdy to vypaluje.je ůplná kravina aby to auto zpomalilo nebo zastavilo.i když mi to na display napsalo že je FAP filtr ucpaný tak to pořád jelo normálně.vydržel 185tisíc km.když mi daly nový tak sem poznal změnu že to líp jede.ovšem pokud někdo ignoruje hlášení chyby třeba tisíc km tal se může auto přepnout do servis mode a maximální rychlost je pak 60km/h. to dělá to moje auto.jinak sem i hledal a nenašel že by se tohle někomu stalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

napiste o ake auto sa konkretne jedna, lebo ja nepoznam ani jedno auto ktore pri vypalovani sadzi znizi vykon (skor naopak na dosiahnutie vyssej teploty sa vstrekuje viac nafty ku koncu cyklu) pri vyssom zatazeni a jazde po dialnici je teplota vyfukovych plynov taka vysoka ze dodatocny vstrek netreba, pripady kedy doslo k necakanemu ubytku vykony poznam skor pre nefunkcny predohrev paliva pred filtrom (v zime) a zaseknuta klapka v sani kvoli NOx regulacii

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, děkuji za reakce, jsem zvědav, zda to je "závada" či chyba výrobce. Jedná se o automobil Renault Laguna r.v. 2007.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

moje rada je:
kupte si od stejného výrobce stejné auto, ale na benzín a budete v klidu a spokojený!
Jestli najedete hodně kilomerů ročně, nechte si vozidlo upravit na CNG (zákaz vjezu do podzemních garáží u CNG bude zrušen!)
VW Passat vyrábí benzinového s CNG a kilometr = 0,60Kč !!!!
Tak proč pořád řešíte tu smradlavou naftu!
Nemluvě o drkotání, jako někde v traktoru Zetor!!!

nafta se neodpařuje tak jako benzín a při její výrobě není potřeba tolik energie a potažmo srágor z destilace v ovzduší jako u benzínu,který se začne odpařovat z nádrže i v zimě,jakmile se s autem pohne,jen se nadýchejte benzínu a pak nafty,když to přežijete,asi jste taky dlouho nejel v pohodlném naftovém autě,naposled asi na vojně ve vejtřasce,kopec nekopec,pořád na 5,točivý moment ve širším rozsahu otáček,nižší spotřeba,vyšší účinnost,levnější provoz,vstřiky jsem nikdy neměnil,jen 1x vymontoval,nechal seřídit a vrátil,rotační čerpadlo vlastníma silama přetěsnil s koupenou sadou asi za 200 kč,zato u benzínu se mění opálené svíčky,šluslé uhlíkové kabely,snímače otáček a podfouknuté ventily,např.pseudoauto fabie HTP po 70000km kaput,taky je třeba kupovat naftu u normální pumpy,ne topný olej někde ve statku,nebo u globusu,to samé s etanolem ředěným benzínem special,který vám prodají jako super...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, o tomhle "jevu" vím od mých známých kteří jezdí v dieselových autech.
Většinou se jim tohle stává když najedou na dálnici a při akceleraci ve vyšší rychlosti filtr pevných částc "vyplivne" nashromážděné "saze".
Pokud ale kvůli tomuto "ekologickému systému" došlo k dopravní nehodě, informoval bych výrobce.
Tohle je přesně to co popisuji: diesel NIKDY nebude (nemůže být z principu) ekologický, takhle zeleně ho označí jen výrobce, aby ho lépe prodal.
A jak je vidět, celkem se jim to daří... (bohužel)

Petr Ptáček

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale Ptáčku. nevyplivne nýbrž vypálí při velmi vysoké teplotě.když pojedeš za ním tak to ani neuvidíš že se to stalo.saze bezezbytku vyhoří. auta s fap filtrem nekouří.taky jedno mám.a někde sem tu četl že je to drahé.není.originální výměnou kus za kus sem platil dva tisíce.původní filtr vydržel 185tisíc km. v pohodě.benzín leju jen do motorky a do zapalovače.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ačkoliv souhlasím s postoji Petra Ptáčka, obávám se, že s ohledem na jeho demagogické a prvoplánově nenávistné vystupování ho nemohu podpořit..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den.
Na úvod bych rád řekl, že mám rád benzínové motory. Ale celý rozhovor pana Ptáčka, stejně jako jeho stránky mi neřekly nic jiného, než že mu smrdí diesel a proto ho nemá rád.
Nezlobte se, ale neuvádíte žádná data, čemuž ale taky rozumím. Normy EURO totiž nejsou stejné pro diesel a benzín. Například max.hodnotu pro splodiny CO jsou u benzínu 1,00 g/km, zatím co u dieselu 0,50 g/km. Samozřejmě např. u NOx je to naopak. Pro provoz je v dnešní drahé době lepší diesel nejen díky ceně nafty, ale taky úspornějšímu (účinnějšímu) motoru. Rád bych jezdil například podle mě velmi povedenými motory TSI z dílen VW. Ale z několika důvodů je pro mně výhodnější auto s menší finanční zátěží na provoz. Což diesel je.
Závěrem si dovolím nijak špatně míněnou myšlenku pro pana Ptáčka: Pokud byste se zasazoval o omlazení vozového parku v ČR- např. Škoda 105, 120 mi smrdí mnohem víc než Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D (a to není zrovna dvakrát voňavé); přísnější STK emisní kontroly; snížení emisní zátěže z podniků produkující splodiny; snížení daně na benzín; zasazoval se o výzkum ke snížení emisí z námořní či letecké dopravy; hlavně si zjistil nějaká přesná data (nejlépe ne z jednoho měsíce) a vytvořil seriózní text (bez urážky), tak byste udělal lépe, ba co víc, podpořil bych Vás v tom. Takto mi nezbývá než suše konstatovat, že úroveň podání Vašich myšlenek stejně jako jejich zdůvodnění jsou velice podprůměrné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... naprosto souhlasím, mám pocit že pánovi smrdí auta a má problém:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale Tomasi, nafťák opravdu smrdí. Kudy se pohybuješ, že jsi to ještě nepocítil? Pan Ptáček má tedy pravdu. On a mnozí jiní, nemají nafťáky rádi, protože poškozují naše zdraví více než benzínový motory. Vímo čem píšu, protože při výkonu mýho zaměstnání používám nákladního Mercedesa dva roky starýho. Člověče on smrdí víc, než sterej nafťák. Je to nepříjemnej štiplavej smrad ze zařízení na čištění výfukových plynů tzv.močka (AdBlue). Kouří taky jako lokomotiva, jen to není tolik vidět. Je to ale vidět na nástavbě za vejfukem. Jasně, vozovej park se musí omladit, ale rovněž tak nesmíme zapomenout na naše zdraví a udělat vše pro to aby bylo poškozováno co nejmíň. Součástí vyčištění našich ulic a plic musí být taky vytěsnění nafťáků z ulic.

tak si proboha kupte zila na benzín,ať máte čistý svědomí,my máme ve firmě asi 10 kousků iveco trakker a nemá očouzený ani bočnice,s močkou jsou dvě,ostatní jsou euro 3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jste mě špatně pochopil. Mnohem radši bych brázdil silnice s benzínovým motorem, ale nemohu si to finančně dovolit. Rozdíl mezi cenou nového auta s naftovým a benzínovým motorem v současné situaci nemohu brát v potaz. Takže zbývá jedině levnější na provoz nafta.
Navíc pan Ptáček prohlašuje vzletná hesla, ale nijak je nepodkládá a reakce typu- najděte si to sami, pokud nejste hloupí- jsou absolutně mimo. Samozřejmě, že si je jsem schopen dohledat. V případě, že někdo za něco bojuje a není schopen předložit podklady a zdůvodnění, tak nepůsobí příliš důvěryhodně.
Al Gore bojuje za globální oteplování se spoustou podkladů a je to vše podvod. Pan Ptáček bojuje v podstatě za správnou věc, ale s holýma rukama. Prostě se s touto formou protestu se nemohu ztotožnit. Pane Ptáčku, přidejte na Vaše stránky seriozní články (klidně i jen odkazy na anglické články), které ukazují na zásadní škodlivost dieselů, veďte iniciativu ke snížení daně na benzín (pro zvýšení poptávky po benzínových motorech) a já se Vám tam rád podepíšu, budu aktivním členem a s největší radostí si pak benzín do auta koupím. Do té doby, bohužel, budu jezdit s dieselovým motorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V příštím týdnu (možná už zítra) vložíme na stránky antidiesel.eu rozsáhlou studii z roku 2010 která jasně dokazuje škodlivost dieselových emisí na lidské zdraví.

(máte pravdu, že tento materiál chyběl).

Většina dlouhodobě sledovaných (20let) zemřela na kardiovaskulární onemocnění dříve než se u nich stačil projevit nádor, nebo leukémie.

Studie je opravdu velmi rozsáhlá a je nutné ji důkladně přečíst, samozřejmě sleduje dopravu obecně, tzn. i auta na benzin.Zde je vidět rozdíl vlivu škodlivých látek.
Viz. odkaz na článek na našem webu v sekci "media" "diesely škodí víc".

Celá je v angličtině a dodal nám ji Doc.Šrám z akademie věd ČR ( ústav experimentální medicíny ).
Tímto mu za jeho vstřícný přístup a umožnění zveřejnit studii na našich stránkách velmi děkuji.

Petr Ptáček

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobré stránky ten antidiesel...škoda,že na titulní straně je elektromobil za několik milionů,naprosto nedosažitelný a ještě navrch všechno v angličtině...trapné

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den,

Omlouvam se za pismo bez diakritiky, pisi ze sveho mobilniho zarizeni.
Dekuji Vam za nazor.Informace ktere jednoznacne prokazuji skodlivost pevnych prachovych castic ktere produkuje dieselovy motor samozrejme doplnime.
Tyto studie byly jiz provedeny.Vysledky zverejnime v nejblizsim moznem terminu v sekci "pro odborniky".
Samozrejme mate pravdu i s prisnejsi kontrolou STK, jenze tady je mensi problem.
Ten je v tom ze emisemi STK projde v CR i 40let stara Avie.
Proto je bezne potkavame na ceskych silnicich.
Tohle je tezke menit, stejne tak jako "mysleni" nekterych automobilistu, zejmena pokud je ovlivnovano dlouhodobe marketingem automobilek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když narazíte na zastánce diezlu radši si rozmyslete jestli budete reagovat. cca před třemi roky vyšel zajímavý článek.

Máte pocit, že vám hrabe? Dost možná za to může vaše vlastní TDI...
Vědci: diesely lezou na mozek!

Výzkumy už dříve prokázaly, že mikročástice z výfukových zplodin naftových motorů mohou projít nosem a usadit se v mozku. Tým nizozemských vědců se nyní snažil zjistit, zda tyto miniaturní saze mohou napáchat nějakou škodu. Výsledky bádání jsou poměrně znepokojivé: vdechování naftových částic spouští stresovou reakci a mění způsob, jakým mozek zpracovává informace!

Během výzkumu se deset dobrovolníků nechalo na hodinu uzavřít do místnosti naplněné výfukovými plyny v koncentraci, která odpovídala rušnému městskému provozu. Vědci monitorovali mozkovou aktivitu dobrovolníků na elektroencefalografu.

Už po třiceti minutách se dostavily změny v aktivitě šedé kůry mozkové, které odpovídaly stresové reakci. „O důsledcích dlouhodobého vdechování znečistěného vzduchu ve městech, kde bývá koncentrace dieselových sazí velmi vysoká, můžeme pouze spekulovat,“ podotkl vedoucí výzkumu Paul Borm z nizozemské Zuyd University. „Lze se domnívat, že dlouhodobé vystavení nanočásticím z dopravy může ovlivnit činnost mozku a způsob vyhodnocování informací,“ dodal Borm.

Jiný výzkum přitom nedávno prokázal souvislost naftových sazí s výskytem kardiovaskulárních chorob. Neboli, ve jménu nízké spotřeby napřed všichni zblbneme a potom umřeme na infarkt.

No, aspoň konečně víme, proč řidiči služebních tédéíček tak často jezdí jako po frontální lobotomii...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co jsou to za bludy..majitelé TDI sedí v autě...hrabe akorát těm,co za nimi běhají...se směju.Všem těm,co se pohybují po městě a tam kde jezdí stovky autobusů a Avií a pod.
Chce to trošku myslet,než něco napíšu.
Je divné,že p.Ptáčkovi a jemu podobným nevadí mechanický prach z pneumatik,který vdechují a je v něm obrovská koncetrace jedovatých a nebezpečných látek.Je prokázno,že za "života" pneumatika stratí až 1kg hmotnosti.Budete taky žalovat výrobce pneumatik a jezdit na dřevěných?
Jste velký demagog...smrdí Vám diesel a sám produkujete smrady ve městě.Jezděte po Praze metrem a tramvají ,potom si můžete hrát na ekologa.
Vadí mi smrad ze všech aut a proto Vás nemůžu a ani nechci podpořit,i když jezdím benzínovým japoncem...mimo město.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K tomu není co dodat!

Děkuji za Váš příspěvek. Zejména pak za závěrečná slova.
Budu se zájmem sledovat jak "faktické" připomínky k Vašemu článku budou mít "čisté diesely"
(kromě standartních urážek)

Petr Ptáček

nebo taky obyvatele Ostravy a Karvine...

Zajímavá je rovněž tato studie:
http://www.zdrava-rodina.cz/med/med1002/med100221.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je přesně ono. Tyhle odkazy by si měl přečíst každý, než si půjde koupit "čistý diesel" jak tvrdí marketing :-)

Moc Vám děkuji že jste je sem přidal.
Ačkoliv pro většinu příchozích asi platí:
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody

Petr Ptáček

Další zajímavé čtení http://www.lidovky.cz/zplodiny-z-dieselu-vyzivuji-nadory-dbl-/ln_veda.asp?c=A090909_152502_ln_veda_lvv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myšlenka je správná, diesel v osobním autě ve městě je prostě bezohlednost, stejně jako neuklízet psí výkaly, močit na ulici, nahlas řvát a každý si může doplnit spoustu věcí , které mu vadí...
provedení je HROZNÉ, stránky jsou celé ve Flash, to znamená, že autorům jde spíše o to se vyřádit, jak to vše krásně bliká a hejbá se a vůbec je netrápí, že by ty stránky mohl číst také někdo kde ten den má ještě něco jiného na práci.
Partneři – směšné, pokud kdokoli pošle mail do TeslaMotors ve smyslu že se mu líbí elektrická auta a nelíbí dieselová, tak mu samozřejmě mailem zdvořile odpoví, že je to výborné a že ho v tom podporují ...
když se v článku pořád opakuje něco o spiknutí výrobců dieselových aut, tak tohle mi připadá spíš jako sofistikovanější verze toho spiknutí – za pár korun si zaplatím špatného oponenta, jehož názory pak mohu snadno vyvrátit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bill Gates v rozhovoru o filantropii pro CNN prohlasil:"kde je chudoba, tam je spina"
Predpokladam ze tim myslel hlavne chudobu dusevni.
Tak to také v Praze vypada, tuny dieseloveho prachu na ulicich a ceka se az zaprsi aby se to všechno splachlo.

Diky za prispevek :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musím souhlasit s tím, že smrad z (nejen) dieslu je ve městech všudy přítomný, nemohu ovšem souhlasit jakým způsobem prezentujete své názory. V podstatě nedáváte lidem možnost volby, ale říkáte, že dělají věci špatně a tím je rozhodně o své pravdě nepřesvědčíte. Sám se snažím ve svém okolí propagovat elektromobilys větším či menším úspěchem. Lidi se nesnažím přesvědčovat tvrzením, že jezdit autem se spalovákem je vlastně zločin, když můžou jezdit na elektřinu. Prostě jim dám možnost si to zkusit,, aby sami o tom začali přemýšlet. Obávám se, že Váš "hon na čarodějnice" (diesly) je veden šlechetnými úmysly, ale s tímto radikalismem u běžných lidí neuspějete. A pro ty co jsou znechuceni stavem ovzduší ve městech a nedobrovolně musí čichat smrad z dieslu v kolonách: Každý by měl začít u sebe. Pokud je to pro Vás tak nesnesitelné, odstěhujte se na venkov, pořiďte si (elektro) kolo, abyste mohli jezdit na nákupy do vedlejší vesnice a užili si čersvého vzduchu. Kolik z těch lidí by bylo ochotno to udělat? Málo. Lpí na svém komfortu (velko) města a nechtějí z něj slevit. Problémem dieslů podle mě není to, že jsou, ale jak moc se s nimi jezdí.

uprimne Vam drzim vo Vasom snazeni palce, takych ako vy potrebujeme, nielen pri propagacii elektromobilov

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak vám máme věřit, že vaše výhrady k dieselu jsou racionální, když tak nesmyslně argumentujete, proč má zážehový motor vyšší spotřebu?

Slyšel jste někdy o energetické hustotě? Asi ne. Tak tedy vězte, že energetická hustota benzínu je 8,6kWh/l zatímco u nafty je to 9,2kWh/l (pro zajímavost energetická hustota v bateriích současných elektromobilů je zhruba 200x nižší). To znamená, že z benzínu dostanete cca o 6% méně energie než ze stejného množství nafty. Navíc benzín hoří při vyšších teplotách, takže v zážehovém motoru, v porovnání se vznětovým, dochází k větším tepelným ztrátám. Nižší spotřeba dieselových motorů vyplývá právě z těchto faktorů a ne z výkonu ve vztahu ke zdvihovému objemu jak uvádíte vy.
Mimochodem v závodech vytrvalostních vozů vznětové morotry kralují už několik sezón (v ostatních špičkových odvětvých motoristického sportu jsou z finančních důvodů zakázány).

Abychom předešli nedorozumění, nepolemizuji s vámi o tom, že diesely jsou karcinogení kouřící potvory, ale vyvracím vaši argumentaci ohledně jejich spotřeby.
Já sám se těším až si budu moci pořídit cenově přijatelný elektromobil, ale obávám se, že ta doba je ještě daleko...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta doba kdy si budete moci pořídit cenově dostupný elektromobil nemusí být tak daleko.Právě proto vzniklo naše sdružení a také informační web.
Chápu lobby ropných společností, vytěžit poslední litr ropy a teprve pak spustit elektromibily.Tichou dohodu OPEC a automobilek.
My tu dobu ale zkrátíme! A vy?
Jen čekáte ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

až nebude ropa,nebudou ani předražené elektromobily,nebudou totiž vůbec,nenajíte se a budete chodit nahý,kromě toho osobní auta mají na svědomí jen mizivé procento spotřeby ropy a mizivé procento znečištění atmosféry,to o lobby a dohodě,to je na chocholouška...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tieto demagogicke odpovede a ukroky stranou mi neskutocne dvihaju tlak. Gratulujem nezmyselnej odpovedi a zaslepenosti pri vytvarani tejto pofidernej iniciativy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ako aj pana Merlina aj mna zaujima ako chcete skratit dobu nasupu elkektromobilov, mohli by ste to napisat heslovite v par bodoch ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobily nejsou nedostupné.
Už za komunistů se přestavovaly trabanty na elektro.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak? Zákazem vznětových motorů? Vy mě chcete rozesmát.
Pokud se energetická hustota akumulátorů nedostane alespoň tak na 10% oproti fosilním palivům, nemá elektromobil šanci a posunu ve vývoji rozhodně nedosáhnete zákazem naftových motorů.
Za tím vůbec nemusí stát žádná naftařská loby. To je prostě tvrdá realita našich současných technologických možností.
Váš zápal pro věc je sice obdivuhodný, ale střílíte špatným směrem a jak se vám snažím dokázat ve svém předchozím příspěvku, tak i nahnilou municí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Ptáček,
pokud věříte na konspiraci ropných firem s automobilkami, tak se shazujete tak, že když přijdete v budoucnu s čímkoliv rozumným, tak Vám skoro nikdo nebude věřit.

Mě před barákem parkuje Toyota Prius a hybridní Lexus RX, takže denně já i manželka si hrajeme na "early adopters". A věřte mi, že ač jsme s oběma auty (jako celkem) velmi spokojeni, tak vidím v elektrice po 3 letech užívání tolik problémů, že se nedivím, že automobilky se vydaly cestou vylepšování stávajících motorů na ropu, než objevováním Ameriky v oblasti elektrických pohonů.
Teď kupujeme nového VW Sharana a Prius půjde z domu, protože se naše rodina rozrostla o další dítě, takže auto s nejmenším kufrem jde z domu. Ze dvou silnějších motorů jsem vybíral mezi 2.0TSI 147kW a 2.0TDI 125kW. S benzínovým motorem jsem vozil tuhle "dvoutunku" za 13 l/100km, s dieselem za 7 l/100km. Rozdíl v ceně paliva na 100 km si zajisté dokážete spočítat a ani cca. 70 kKč výhodnost benzínu v nákupní ceně mi ekonomicky neospravedlní nákup žravého benzínu. A především nesnáším tankování po každých pár set km, takže diesel to vyhrál.
Motor splňuje EURO 5, používá močovinu pro snížení oxidů dusíku, tak spaní mám klidné, protože věřím, že patřím mezi horních 10% aut, která nejméně zatěžují živ. prostředí.
Jistě, další majitel se může vykašlat na údržbu a z motoru se stane kouřící smraďák, ale to je spíše problém kontroly ze strany STK a policie, takže snahu by zaměřil tímto směrem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Strašně se mýlíte pane Pavle.Vaše "auto" smrdí i když do něj lejete močku a rachotí mnohem víc než felicie(po výměně rozvoďáku:-) ) vašeho souseda.Takže lidi kolem sebe obtěžujete víc,než člověk z 20let starým benzíňákem s funkčním řízeným katalyzátorem a EGR ventilem pro každý válec zvlášť.Těmahle lidma ale bohužel pohrdáte protože si myslíte,že jste s novým"autem" něco víc.Řekl bych,že už tím jak často měníte vozidla jste pro planetu mnohem větší přítěž než si myslíte.
Možná jste v top 10%,ale lidí kteří skočili na klamavou reklamu a přesně takové ovečky evropské automobilky potřebují.Je vidět že magický nápis EURO na lidi funguje.Kdyby to šlo srovnat s "normami" civilizovaného světa odpovídá norma euro5 u benzíňáku opravdu tomu co bylo v civilizovaném světě běžné před rokem 1989 s jedním rozdílem nezohledňuji CO2/1km to je vyloženě moderní evropské zaklínadlo.
Blahopřeji Vám ke koupi německého vozu a zároveň se omlouvám pokud jsem Vám nějak zbořil mýtus o "ekologickém dieselu"(spojení těchto dvou slov je světový unikát).
Myslím,že přesně na tohle pan Ptáček upozorňuje.
Zdenál

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) "Strašně se mýlíte pane Pavle.Vaše "auto" smrdí i když do něj lejete močku a rachotí mnohem víc než felicie(po výměně rozvoďáku:-) ) vašeho souseda.Takže lidi kolem sebe obtěžujete víc,než člověk z 20let starým benzíňákem s funkčním řízeným katalyzátorem a EGR ventilem pro každý válec zvlášť." - Kolik dieselových aut s močkou jste dosud potkal? Ke kolika jste čuchal, že tohle tvrdíte? Já naopak čuchám sousedovo Formana a Feldu každý den a žádná vůně to teda není.
2) "Těmahle lidma ale bohužel pohrdáte protože si myslíte,že jste s novým"autem" něco víc." - Jste demagog. Podsouváte mi něco, co jsem neřekl, ani si to nemyslím. Prosím o korektní diskuzi.
3) "Řekl bych,že už tím jak často měníte vozidla jste pro planetu mnohem větší přítěž než si myslíte." - Vy si nekupujete věci z Číny, ovoce z Afriky, hadry z Asie, atd.? Vy jste také větší přítěž pro planetu než si myslíte.
4) "Možná jste v top 10%,ale lidí kteří skočili na klamavou reklamu a přesně takové ovečky evropské automobilky potřebují.Je vidět že magický nápis EURO na lidi funguje." - Netvrdím, že jsem v top 10%. Nelžete prosím a nesnažte se mě podsunout někam, co netvrdím. Jinak automobilkám je jedno, zda si koupíte diesel nebo benzín. Hlavně že si koupíte auto. Diesel je pro evropské zákazníky žádanější, protože z hlediska daní je levnější než benzín a automobilky nabízejí to, co chtějí zákazníci. Nehledejte v tom konspiraci, je to čistě jen poptávka vs. nabídka. A k té normě EURO: Když bysme tady neměli žádné normy na exhalace, tak se tu udusíme. I ta Kalifornie, která je jedna z nejpřísnějších, co se týče emisí, tak je čistší proto, že má normy. Akorát se nejmenují EURO. Samozřejmě i norma EURO má chyby (jaké největší vidím v tom, že rozlišuje různé limity pro benzín a naftu), ale pořád lepší EURO než nic.
5) "Kdyby to šlo srovnat s "normami" civilizovaného světa odpovídá norma euro5 u benzíňáku opravdu tomu co bylo v civilizovaném světě běžné před rokem 1989 s jedním rozdílem nezohledňuji CO2/1km to je vyloženě moderní evropské zaklínadlo." - Ano, také bych si přál srovnání limtů mezi dieselem a benzínem. Také mě štve mánie okolo neškodného plynu CO2. Když se podíváte do ceníků aut, tak všude vidíte, kolik CO2 na km vyprodukuje které auto. Je to naprosto irelevantní, protože CO2 je prakticky identické se spotřebou. Ale kolik auto vyprodukuje CO, NOx, atd., to už se tam nedočtete.
6) "Blahopřeji Vám ke koupi německého vozu a zároveň se omlouvám pokud jsem Vám nějak zbořil mýtus o "ekologickém dieselu"(spojení těchto dvou slov je světový unikát)." Děkuji za blahopřání. Omlouvat se mi nemusíte, protože vím, že ekologický diesel neexistuje. To vím. Nicméně zbořím váš mýtus o "ekologickém benzínu", protože takový prostě neexistuje. Neznám motor či auto, které by prospívalo přírodě svým provozem. Znám pouze jediné auto, které je ekologické - to, které si nekoupíte a tímpádem se nevyrobí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Píšete že si hrajete na early adopters. To si opravdu JEN hrajete!
Lžete, protože píšete v úvodu jak jste s manželkou maximálně spokojeni s Priusem a Lexusem, zároveň o pár slov níže tvrdíte že, cituji:
"vidím v elektrice po 3 letech užívání tolik problémů, že se nedivím, že ... "

Takže jste maximálně spokojeni, ale vlastně asi nejste?!
Nezatěžujte mne propagandou dieselových VW!
Jste ve skutečnosti prodejce dieselů a bojíte se aby náš projekt nesnížil prodejnost vašich "čistých dieselů"?
Už mi VUBEC nic nepište!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Clovece, sa citas, ci len pises???
Taku sprostu odpoved mimo temy a znosku obvineni nenapise ani decko zakladnej skoly.

Vidim, ze cela iniciativa je paskvil hlupaka, ktory chodi cuchat vyfuky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jste hlupák, protože nechápete psaný text a obviňujete mě zbytečně ze lhaní.
1) S Priusem i s Lexusem jsme jako s auty (jako celek) spokojeni. Prius má 111kkm, Lexus 70kkm, Prius nikdy nebyl v opravě a Lexus pouze jednou (teklo do reflektoru, takže to nesouviselo s motorem či el. pohonem). Takže opravdu s auty jsme spokojeni.
2) S elektrikou opravdu vidím hodně problémů a některé jistě znáte sám (prý máte Priuse), takže ač jsem fanda elektrických aut a dalších hraček, jsem po 3-letém užívání hybridů více skeptický než při koupi. Takže tady opravdu spokojen nejsem a dalšího hybrida si kupovat zatím nebudu. Je to příliš mladá technologie, sice spolehlivá (Priusů jsou miliony), ale některé vlastnosti jsou nepříjemné.
3) Nejsem prodejce aut, živím se v IT a auta jsou jen hobby. Váš projekt zajisté nesníží prodejnost jakýkolich aut, protože každý si dneska může koupit co chce a váš web, který je sice efektní, tak informační hodnotu má skoro nulovou, téměř nic jsem se tam pořádného nedozvěděl.
4) Pokud nejste schopen diskutovat, tak nelezte s kůží na trh nebo si u redakce zaplaťte zákaz komentářů pod článkem. Protože bát se diskutovat o svých názorech a přesvědčeních může jen fanatik.
BTW, zapomněl jsem zmínit moje problémy s Priusem, takže tady jsou:
1) Elektrikou si nezatopím. Od listopadu do března mi běží motor prakticky furt, aby se v interiéru topilo. Takže aktuálně mám na displeji průměr 6.7l, což má hodně daleko k papírovému průměru 4.2l.
2) Malý kufr. Sice baterky jsou jen 20cm za zadními sedadly, tak než aby udělali Japončíci odskok podlahy, tak ji srovnali na výšku baterie a do kufru sotva narvu bag s holema. Když kufr nepotřebujete (vozíte jen brašnu s notebookem a nákup), tak je to OK, ale to už u mě neplatí, takže musí z domu.
3) Směšně malá kapacita baterií. El. klima také sežere své, takže i v létě, když motor netopí a v koloně popojíždím na el. pohon, tak stejně po 5 minutách se spíná motor, aby dobil baterie, protože el. klimatizace vycucla baterku.
Tohle je jen Prius. U Lexusu RX tohle naštěstí neplatí a manželka (krom teda menšího kufru - Q7, XC90, X5 mají větší kufry, ale to naštěstí vyřeší Sharan) se Lexuse zbavit nechce, protože tam ten elektrický pohon je především kvůli výkonu a menší spotřeba je jen třešničkou na dortu.
Sám bych se Priuse nezbavil, protože jsem s ním opravdu spokojen (ještě jednou - JAKO S AUTO JAKO CELKEM), ale když už se ho zbavuji kvůli kufru, tak se dívám záměrně jinam než k hybridním pohonům. Tam je ještě pole neorané.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Pavle nechci nijak "rejpat",už jednou jsem na Váš komentář reagoval.U priuse si stěžujete na topení.Vám není divné,že v dieselové octavii si zatopíte až po několika kilometrech jízdy a pokud topíte intenzívně,tak si dokonce motor v koloně vychladíte?Vím,že tyhle novější diesely topí asi 1% líp než staré "rotačky",které měly díky absenci jakéhokoliv řízení emisí malinko větší účinost a tudíž odpadního tepla bylo ještě mnohem míň.
Malinké srovnání benzín 2,2L než otevřu a zavřu bránu letí mi z topení vlažný vzduch při -10,provozní teplotu motoru a katalyzátoru dosáhnu asi po 1,5km a když jsem měl doma půjčenou octavii 77kw nedosáhl jsem provozní teploty ani po 12km! jízdy do zaměstnání to samé starší octavie 81kw.
Je i tohle výhoda dieselového "auta"?Úplně stranou je zvukový a pachový projev dieselových vozů.Vykouřil jsem celou zahradu a vzbudil sousedy,kteří na takový kovový rachot v 5hodin ráno nejsou zvyklí.
To už vůbec nemluvím o ekologické katastrofě,kterou sebou parkování těchto vozů přináší...kapky na zámkové dlažbě mám ještě teď.
Prostě už firemními vozy nejezdím...2x a dost.
Vy to řešíte jak?Nastartujete a necháte to půl hodiny nastartované,aby jste pak přišel a zjistil,že je teplota vody ani ne 70C.Sousedi vzbuzení a celá ulice zaplněna štiplavým rokovinovým smradem Vašeho EURO5?
Vzhledem k tomu jak jste se vyjádřil k těm 10% jsou Vám teď ty moje argumenty asi fuk,ale věřte přibývá lidí kterým to Vaše obtěžování klidné spaní nedává.
Taky dělám do IT a věřtě,že kvůli dieselovým "voňavkám" se mě a mojí rodině chce na evropské silnice čímdál míň.
Zdenál

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže postupně:
1) Když Vy vidíte problém s vytápěním u dieselu, tak já si nemohu stěžovat na topení u Priuse? BTW, Vy tvrdíte, že diesely mají problém s topením, já Vám tvrdím opak. Můj otec měl Octavii s 81kW TDI (klasika rotační). Teď si koupil novou a já ho ukecal, aby si místo 1.6TDI koupil za stejnou cenu 1.4TSI. Na jeho pravidelné trase, kterou jezdívá stejně x let, tak nová Octávka se zahřeje na provozní teplotu o 1/3 až 1/2 dále než se starou Octávkou. Takže toliko k zahřívání benzín vs. diesel. Také to může být naopak.
2) Pokud tvrdíte, že benzínové auto zahřejete na provozní teplotu po 1.5km jízdy bez zahřívání na místě, tak lžete. 1.5km ujedete za tak krátký čas, že se Vám ručička teploměru v -10C prakticky ani nepohne. Manželka má 3.5l V6 benzín v autě a zahřeje ho mnohem dále. A to ten motor žere mnohem víc než váš, takže je i mnohem více odpadního tepla.
3) Pokud vykuřejete sousedy, tak jste pěkné prase. Já auto zahřívám zásadně jízdou, protože je mi líto pálit šťávu na ohřívání auta na místě. Auto se může zahřát jízdou a mnohem rychleji.
4) Nepodsouvejte mi prosím, co dělám. Nenechávám auto půl hodiny nastartované. Startuji až před jízdou.
5) Sousedy znám, oni mě taky a rozhodně je neobtěžuji. Neznáte mě, tak mi prosím nepodsouvejte, že někoho obtěžuji.
6) Pokud nemáte rád diesel, bojujte s legislativci, kteří tak diesel zvýhodňují na úkor benzínu. Ne s uživateli. Až bude daňové zatížení nafty stejné jako u benzínu, rád si místo dieselu, co žere 7l pořídím benzína s 13l spotřebou. Nebo si benzína klidně pořídím již dnes a Vy mi budete proplácet rozdíl ve spotřebě, ano?

pan Zdenal a Peter F. ocenujem ze aspon chapete ze diesel ma relativne nizsu spotrebu paliva a nevysvetlujete ju tak ze benzin ma relativne vyssiu spotrebu preto ze ma vacsi vykon ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel lidé v tomto ještě ani ne postkomunistickém státě to asi nikdy nepochopí.
Kdyby bydleli jako já u silnice,tak by viděli jaká je potíž s diesely.
Před domem už nezametám.Nemá smysl čichat ty splodiny z dieselů z toho smardu se mě dělá zle.
Okna by jste museli umývat kažý den,protože jak stoupá množství dieselů na silnicích,tak jsou okna černější od úplně jemňounkého prachu.To před pár lety nebývalo!
Rovněž hluk je větší.Dunění dieselového auta hlavně v noci je slyšet i několik set metrů.Nejhorší jsou PD.Vždycky mám chuť po těch blbečcích něco hodit.Otravují slušné lidi smradem a hlukem.Vždycky říkám dětem,že ten svět je pro ně horší a horší.Samy to cítí.
Už i dítě nedokáže pochopit proč má asi 200kg člověk na parkovišti nastartované TDI,které drnčí celým domem a smrdí celou ulicí a telefonuje.Přitom sám musí vědět,že mu to smrdí,protože zgarby stejného typu potkává na silnici.
Normálním otcům rodin to vadí a strašně.
Každý za rakoviňákem musí jezdit se zaplou vnitřní cirkulací a co nejrychleji je předjet,nebo je nechat ujet.Bohužel poslední dobou je těch smraďochů na naftu čímdál víc.Vůbec už nemám radost s ježdění a rodina taky ne.Navíc když porovnám spotřebu svého benzíňáku se spotřebou kohokoliv se stejným obsahem diesel,tak mám stejnou průměrnou spotřebu.A je to tak u víc aut.Firemní octavie u nás taky nejezdí pod 7L,většinou 7,3l a to mají najeto míň než můj rodiný benzíňák,který jezdí za 7,5l a má o 30kw víc.Znám jednoho co má stejný krám jak my ve firmě a tvrdí,že jezdí za 5,5l,ale jak jsem pak zjistil byla to jeho nejnižší spotřeba.Navíc je to pěkný kecálek jak všichni ostatní dieslem nadutí bezohlední řidiči.
Proto Vás prosím vemte montážní pěnu a všem těm dieselům vystříkejte výfuky.Když můžou být bezohlední oni můžeme být taky.Já chci jen čistý vzduch pro sebe a svoje děti a auta kterájezdí potichu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bohužel váš komentář je naprosto zavádějící,bydlím na konci ulice,kde je křižovatka ještě dalších čtyř ulic a přímo pod okny mám 5 pruhů plus tramvajový pás,kde stojí auta denno denně v dlouhých kolonách,za dob ČSSR a ještě i nedávno minulých se nedalo naprosto větrat,protože po ulici jezdily vejtřasky tatry,liazky,smradlavé,plazivé a hlučící ikarusy,byl kravál a smrad,dnes je doprava mnohem hustší a letošní léto nás nutí větrat tak,že jsou otevřená všechna okna,je kupodivu klid,protože auta jsou tichá a moderní,žádné trabanty,wartburgy,žádný smrad...zato nám postavili malešickou spalovnu,ďáblická skládka je asi tak 10x větší a letadla do sebe ve vzduchu div nenarážejí a vám tu vadí osobáky?naftové osobáky?jste uplně mimo,osobní naftová auta nejsou největší spotřebitelé ropy a nepodílí se ani nějako významnou měrou na znečištění ovzduší...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohleto už není rozmluva ale závist a zášť.Souboj chudších a bohatších majitelů nafťáků a benziňáků..
Včera u nás u baráku seděl v nastartovaném voze Honda Prelude benzín,tuning výfuku ,nějaký blbec,mladý hubený kluk,motor mu kouřil tak,že zahulil celý blok a po 20minutách rachotu a smradu odjel neznámo kam..bylo 23,30.
Dokonce jsem si ho natoči.,na video,protože jsem měl chuť po něm vystřelit.A to nepřeháním.
Kdyby se vystrnadili z města auta ,a hlavně AUTOBUSY ,tak bude lépe..ale podávat žalobu na VW je fakt směšné.To jsem upadl a asi hodinu jsem se smíchy za bříško popadal.
Pan Ptáček by se měl jít nechat vyšetřit na hlavičku a taky si sáhnout do svědomí,jestli kromě toho hnusného Priuse dělá ještě něco pro ekologii.A silně o tom pochybuji.
Jak jsem tady četl,jezdil ve Volvu XC90,splodiny zhruba 450g/km.Sranda,žejo.
Kdyby se to združení fantasmagorů zasadilo pro zákaz výstavby kde jakého supermarketu a pod.,ve městech ČR a výsadbu parků a zeleně.Potom nám příroda pomůže.
Ale to by je stálo asi jejich majetky a statky...lepší je tady dělat z lidí blbce a ..nechám toho,protože bych se akorát víte co.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozumím Vašim pocitů, také bydlím u silnice, kde jsou každé ráno kolony. Nicméně, nikdno mě nenutí tu bydlet, když to nebudu chtít déle snášet přestěhuji se jinam. Vzhledem k cenám nemovitostí to asi bude někde mimo velkou aglomeraci...cena za čisté ovzduší.

K firemním octáviím: měl jsem možnost dlouhodobě služebně užívat jak octavii I 1.9 TDI 66 kW tak octavii II 1.9 PD TDI 77 kW s oběma nebyl problém při slušném ježdění nebyl problém jezdit kolem 5 l/100km i po městě, nic méně v e městě jsem preferoval MHD vždy když to bylo možné. Pokud u Vás ve firmě všichni jezdí za 7l/100km je třeba si uvědomit, že " z cizího (firemního) krev neteče", tak se podle toho většina uživatelů firemních aut chová.

Pokud navádíte lidi k vyplňování výfuků motážní pěnou, je třeba počítat s tím, že jak bylo uvedeno na naftová auta jsou díly drahé a nevím jaké ovzduší je v českých věznicích...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Perfektní komentář. Úplně se trefil do mých pocitů, je to přesně tak "už nemám radost z ježdění..." Před každou jízdou v duchu přemýšlím, kolikrát se mi dieselsmrad dostane do kabiny.Mám trauma jít s dětmi do garáže bytového domu ve strachu, že zrovna bude odjíždět nebo přijíždět dieselsmrad, v tom uzavřeném prostoru je to skutečný nářez, až bych řekl, že by to mělo být skutečně zakázané.Fakt hrůza. Nezajímá mě, proč to smrdí, nebo kouří nebo dělá hluk, chci jen aby mě to neobtěžovalo. Chci aby to zmizelo. Tu petici už jsem podepsal. Lidi za to ale můžou jen částečně, uvěřili marketingovým lžím a někteří si dokonce myslí, že mají něco extra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A najlepší sú tí kvázi-tuneri, ktorí si "vyladia" riadiacu jednotku z 66 kW minimálne na 150. Vtedy je to extra hluk a extra smrad. A o spotrebe nehovorím. Potom už je omnoho ekologickejší aj Ford Mustang V6 s oveľa vyšším výkonom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidičky copak jste se úplně zbláznili? Je rok 2011!!! Přemýšleli jste, co by se stalo, kdyby diesely v osobních autech nebyly? Prostě by neexistovaly? Všechno je v hlavě, je to o myšlení a cítění. Proč Praha loni nakoupila stovky dieselových autobusů za miliardu? Do jednoho budou po dvouletém provozu jedním z hlavních znečišťovatelů ovzduší v Praze po dobu nejméně deseti let. Je to krása procházet se s kočárkem ve kterém spí malé miminko karcinogenním městem. Pro mě osobně je každý provozovatel dieselového auta bezohledný ke svému okolí, každý moc dobře ví, v jakém stavu vozidlo má.Dále jsem nikdy nepochopil logiku, myslím technickou opodstatněnost, ultradrahých limuzín a SUV v cenách milionů korun s naftovými motory. Jen Audi Q7 má asi šestnáct drahých komponent, zajišťujících ekologickou přijatelnost zplodin. Dvěstě tisíc kilometrů za tři roky, šup do bazaru a nový trvalý kouřosmrad je na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Praha = Biohazard
Praha je krasna, ale hodne spinava.Puvodcem tech tun prachu jsou diesely!
Stalo se něco jako davova hysterie a vsichni jezdi v dieselech.
Kazdy kdo ma diesel si mysli ze ma něco extra, no to opravdu ma!
At se nekdy diesel mozky ktere jsou pricinou 80% pripadu leukemie nekdy zamysli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Časy sa menia:
podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/1371636/Moderny-benzinovy-motor--cmudi--viac-ako-naftovy--Dostane-problematicky-filter

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, kde čerpáte informace, ale je pravda, že v Británii dělali výzkum leukémie u dětí a došli k zajímavému statistickému údaji.Ve více než dvou třetinách případů nemocných, tito bydleli v místě, kde do vzdálenosti 1km od bydliště byla zvýšená koncentrace dieselových vozidel(velká křižovatka, autobusové nádraží, překladiště atp.) Něco na tom určitě je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravím Vaše "něco na tom je" na "to prostě tak je"!
Která automobilka vyrábějící diesel by se k tomu přiznala?
Žádná!
Až budeme mít dokončené studie, kde prokážeme jedovatost dieselových splodin, tak hodláme podat žalobu na největšího producenta dieselů v Evropě, což je VW Group.
Nedělají NIC pro informovanost veřejnosti. Samozřejmě to postavíme do stejné roviny jako tomu bylo u tabákových společností.
U aut je to ještě mnohem závažnější fakt!
Ale naše plány jsou na další rozhovor...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co vyrobcovia paliv ? ti z toho maju vyjst nevinne ? to je co za polovicaty boj pan Ptacek!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Väčšina z nich sa trestá sama, viď. severná Afrika. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určite by bolo zaujímavé pri kúpe auta naraziť v prospekte na upozornenie, že diesel môže zabíjať. A ak ide o dieselové autá, VW Group a ich "superultrainovatívne" motory TDi sú v našich končinách asi najrozšírenejšie diesely. Ak porovnáme napríklad takú Octáviu s pravekým motorom 1,9 TDi s Reanultom Mégane 1,5 DCi už hneď zistíme veľké odlišnosti. Napríklad už to, že TDi je výrazne hlučnejšie a na pohľad je aj viditeľné tmavší výfukový plyn. Čím to je? Žeby vo VW vyrábali nekvalitné filtre pevných častíc? Alebo že by toto futuristické zariadenie vôbec nepoznali?

Samozrejme, hrozbou pre respiračný systém človeka sú jeden i druhý. Rovnako, ako aj autá na benzín, plyn a tiež hybridy. Dôležité je ale rozoznať do akej miery. Dnes je utopistické prejsť na systém neprodukujúci emisie. Je ale spôsob, ako ich rapídne znížiť, aspoň v mestách. Je ním MHD (nečakane :-D). Poviem jednoduchý príklad: Obyčajný "nehybridný" autobus so spotrebou 25 l/100km vezie 40 ľudí. Ak by každý z nich používal hoci aj Toyotu Prius plug-in so spotrebou 3 l/100km, v konečnom dôsledku by sa vyplýtvalo až 120 litrov paliva. Ak by mali dosiahnuť nižšej spotreby v osobákoch, museli by ísť 8 plno naloženými Priusmi plug-in v eco-mode.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rád bych viděl v praze autobus s 25lnafty na 100km :-)) spotřeba pražského kloubáku se blíží 100l/100km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těch 3 litry u Priuse bych někdy rád zažil (jako majitel jednoho z těchto vozů). :-)
Aktuálně třeba teď v zimě, kdy furt topím (elektřinou si nezatopím) a jezdím kratší vzdálenosti po městě, tak mám dlouhodobou spotřebu 6.7. Sice je to stále méně než kolegovo megane 1.6 benzín, který v podobném režimu si bere 10.5l, ale k těm papírovým spotřebám (4.2l) má i ten Prius hodně daleko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Napísal som plug-in, ten by v produkčnej verzii už 3l dosiahnuť mohol :). Inak čo sa týka Renaultu Mégane 1,6, rodičia vlastnia Mégane Scénic a za viacej než za 8 v zime nejazdia. Ale zasa ávisí aj od štýlu jazdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím jakého Priuse máte vy, ale můj má psanou spotřebu ve velkém tech. 3,8l/100Km
Jsem s ním maximálně spokojen, i když jezdím po Praze se spotřebou kolem 5l/100Km, nijak neblokuji provoz, spíše naopak!
Pro mě přijatelnější řešení než drkotavý a smradlavý diesel.
Nedávno jsem jel taxikem , přijel unifikovaný řidič v Passatu TDI (jak jinak), na palubovce mu svítil dlouhodobý průměr 8l/100Km!!!
Tragédie přiznat si, že jste naletěli trikům výrobce.
A za 5l/100 NIKDY ten taxikář nejel :) + ten hluk a smrad a jsme doma.
Kdo nemá diesel, ten není in, že?
Má tady vůbec někdo vlastní názor?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hlavně,jestli ten váš názor je opravdu váš názor a jestli nezastupuje váš názor vaše uši a vaši zaujatost v případě,že váš prius má najeto 100 000 a ten passat třeba 700 000!až bude mít váš prius najeto tolik,co ten passat,budete sebou vláčet utahaným motorem zbytečné baterky v nepohodlném malém autě,zatímco passat bude pořád normální pohodlné a spolehlivé auto i s milionem ujetých km...jo a mám naftový pickup,felicii 300 000 km,pouze měněná ložiska v kolech,olej v motoru,spojka a pneu...jsem zvědavý na užitnou hodnotu vašeho priusu po 14 letech a na cenu baterií po 14 letech :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže postupně každou větu:
1) Mám Priuse z 2006 a v TP mám spotřebu 5.0/4.2/4.3 metodikou ES 1999/100.
2) Když jste spokojen, tak fajn, přeji Vám to.
3) Dnešní nové diesely už dávno nedrkotají jako dříve. Když jsem šel zkoušet Sharana, tak jsem vlezl do 1.9TDI 103kW a sám jsem by překvapen, že motor byl velmi kultivovaný a ač jsem dosud preferoval benzín, tak jsem se překlopil k dieselovému motoru. A dokud s tím budu jezdit já, tak to snad svoje EURO5 dodržovat bude, močovinu budu dolejvat a o všechno se starat. Aby když potkám Vás, tak abyste z našeho setkání nepadnul smradem do kolen. :-)
4) Nesrovnávejte prosím taxikáře s normálními řidiči. Půjčte mu do ruky vašeho Priuse a taxikář na něm vykouzlí spotřebu 8 litrů taky.
5) Ano, přiznávám, že jsem naletěl. Naletěl jsem Toyotě, že budu jezdit za 4.3l dle papírů (a reklamy) a ze začátku jsem za tepla jezdil za 5.2l, teď už za 5.8l a v zimě (díky topení) za 7l.
6) Proč by měl taxikář jezdit za 5l? Když si uvědomíte jak jezdí (jako prasata a na doraz) a kde jezdí (ve městě), tak který hlupák Vám tvrdí, že by taxikáři měli jezdit za 5l?
7) Diesel není IN, ani OUT. Pro většinu lidí není auto cíl, ale jen prostředek, jak se dostat k cíli a k tomu jim slouží omezený rozpočet. Pokud najezdím málo, vyplatí se mi benzín, pokud najezdím hodně a/nebo mám velké auto, vyplatí se mi připlatit za diesela. Nekupují si diesela kvůli póze, ale protože si myslí, že se jim vyplatí.
7) Ten kdo nemá názor shodný s vaším, tak nemá vlastní názor? :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pane vůbec nesdílím vaše nadšení pro vznětové motory. Jezdím v práci s nákladním mercedesem. Je dva roky starý a splňuje normu Euro 4. Problém je, že má výfuk vyvedený nad kabinu u spolujezdce a já tak při stání a otevřeným okně mám plnou kabinu štiplavého plynu z AdBlue. I přes toto zařízení bych vám přál vidět od sazí zčernalou nástavbu auta za výfukem, přičemž je to jen malé promile toho co se dostalo do ovzduší.
Myslím si tedy, že je více než nutné aby se lidé v této oblasti více orientovali, protože neznalost plíce nevyčistí, ba právě naopak. Pan Ptáček vlastně ukazuje na lidskou bezohlednost, malost čecháčství v podobě vět o jakési závisti, jak tady někteří dikutující předvedli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pan Ptacek nekeca

udaje zo spritmonitor.de Toyota Prius

1206 zaznamov, palivo benzin
minimalna priemerna 3,52
priemer 5,24
maximalna 9,07

takze velmi podobne hodnoty ako diesel, k tej spotrebe, jedina relevantna je spotreba za zivotnost auta, takze najlepsie uviest napr, najazdene XXXXX km, celkovo tankovane XXXX l a z toho priemena spotreba XXX l/100km, udaj z taxikarovho palubneho pocitaca 8l/100km mohol byt po prejdeni 2 , 5, 8km ? bez udaja z akych parametrov je tato spotreba pocitana je to irelevantny udaj, pravda je ze prius sa vie dostat na spotrebu diesla

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prius sa na spotrebu diesela dostane, ale dostane sa diesel na úrovne emisií oxidov dusíka, či pevných častíc Priusu?

uz ano, je pravda ze je to nakladnejsia cesta, cas ukaze ci aj zivotaschopna

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Než čas ukáže, tak nebude ropa :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tuhle větu "Nebude ropa" jsem slyšel od roku 1970 každých 10 let. Každých 10 let se do lidí hustili grafy, kde za 15-20 let odteď neměla být žádná ropa. Je rok 2011 a slyším stále totéž.
Takže situace "budu se chovat, jako kdyby nebyla ropa" budu řešit až opravdu ropa nebude. Jelikož nikdo vlastně neví, kdy nebude ropa.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol