Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100
Jednokolka SBU jezdí na elektřinuJEDNOKOLKA
Jednokolka SBU jezdí na elektřinu
Armáda zkouší auta na vodíkARMÁDA
Armáda zkouší auta na vodík
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek

Ropný tanker, který pohání energie větru a slunce

Jan Horčík - 03 Listopad 2011

Zní to jako dokonalý protimluv: ropný tanker převážející dva miliony barelů ropy, který je poháněn čistou energií slunce a větru. Ale přesně s tímhle nápadem přišel Richard Saufer, námořní architekt, který se dlouhodobě zabývá návrhem a vývojem šetrných plavidel.lodě Deliverance solární loď ropný tanker

Supermoderní solární tanker jezdí na zemní plyn, slunce a vítr
foto: Sauter Carbon Offset Design

Jeho nejnovější dílo staví na hlavu vše, co je dnes v nákladní námořní dopravě běžné. Solární hybridní supertanker je postaven s pomocí těch nejmodernějších technologií a dokáže své emise snížit až o 75 %.

Futuristický ropný tanker pojmenovaný Deliverance má výtlak 330 000 tun a dokáže převážet až dva miliony barelů ropy. Pohání jej však vítr, slunce a zkapalněný zemní plyn. Loď je navržena pro nově otevřené obrovské plavební komory v Panamském průplavu.

Využití nejmodernějších technologií pro konstrukci tankeru začíná už u trupu lodi. Ten využívá technologie společnosti Mitsubishi zvané “bublinový trup”, jejímž výsledkem je nižší tření. To znamená i nižší spotřebu energie.

Kombinace pokročilého trupu a hybridního pohonného systému snižuje emise až o 35 %. Hybridní motor pochází od společnosti Wartsila a pohání jej zkapalněný zemní plyn (LNG). Zároveň ale využije i elektrickou energii ze solárních panelů, kterými je celý tanker pokrytý.

Solární elektrárna a také unikátní plachty dokáží snížit emise tankeru o dalších až 35 %. Přitom má výroba lodi stát podle odhadů konstruktéra stát zhruba pouze o 15 % více proti běžnému modelu.

Podle Sautera jde o jasnou win-win situaci. Ropné společnosti díky novému typu tankeru údajně ušetří až 60 milionů dolarů ročně na palivu. Nákup lodi se tak zaplatí do čtyř let, běžná životnost je přitom 25 let. Za tu dobu však loď proti běžným tankerům ušetří výrazné množství emisí, ta tedy znečištění vody i .

Vaše hodnocení: Není Průměrně: 5 (11 hlasů)
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ropný tanker pro oprava tel čísla 723731197

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ropným tankerem pro řešení globálního problému pitná voda
koho mé řešení zaujalo atˇse ozve tel:723721197

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články

Newsletter
Anketa