Společnost Google si k Vánocům nadělila ten nejlepší možný dárek: robotické auto. Na jeho vývoji pracuje už řadu let. Prototyp momentálně brázdí testovací okruhy, ale v novém roce už vyjede také na silnice severní Kalifornie.
foto: Google
Google představil své robotické auto letos v květnu. Tehdy šlo ale prakticky pouze o maketu, která ani neměla reálné světlomety. Teď už mají inženýři Google k dispozici reálný prototyp, který čile zkoušejí a těší se až s ním budou moct vyrazit do reálného provozu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Frankfurt 2013: představí Google svá robotická auta?
Ani tentokrát se ale firma nepodělila o konkrétní technické specifikace. Už dříve Google řekl, že max. rychlost těchto malých elektromobilů je kolem 40 km/h. Auta jsou navržena čistě účelově, nikoliv jako luxusní dopravní prostředek.
Google testuje roboticky řízená vozidla již řadu let. Předtím, než postavil vlastní auto, montoval robotické řízení na vozy cizích značek, např. hybridy Lexus RX450h nebo Toyota Prius. Google, stejně jako jiné firmy, vidí v robotických autech zásadní proměnu paradigmatu osobní dopravy.
Freemont ma taky 7 mist a
Freemont ma taky 7 mist a novy je za pulku milionu…
Řekl bych že se toho
Řekl bych že se toho chytí brzo i US Army a zkusí tyto technologie implementovat do nějakých samohybných děl nebo podobných samohybů, myslím že software na rozpoznávání lidí o objektů je relativně slušný takže by to bylo možné použít i pro hlídkování.Za současné situace by se myslím takové stroje mohly hodit.
Americká armáda se toho
Americká armáda se toho už dávno chytla a vlastně to tam tak trochu i celé začalo. Nevím sice, kdy a kdo začal vyvíjet robotická auta jako první, ale podstatný impuls dostal tento vývoj, když byla v roce 2004 vyhlášena DARPA Grand Challenge, tedy závody robotických automobilů. V tomto roce nedokončil závod ani jeden robotický vůz, ale v následujích letech byla uspěšnost stále větší a větší. V roce 2007 se celý závod přesunul do simulovaného městského prostředí a vznikla tak DARPA Urban Challenge a v roce 2012 byla vyhlášena DARPA Robotics Challenge, která se zaměřuje už na humanoidní roboty.
Na pozadí těchto věřejných událostí samozřejmě probíhá tajný vojenský výzkum, ze kterého se pro veřejnost občas uvolní malé střípky. Co dnes už má americká armády dává tušit např. tento článek uvěřejněný na Hybridu:
hybrid.cz/video-americka-armada-jeji-flotila-robotickych-nakladnich-aut
Nevite nekdo jak maji pravne
Nevite nekdo jak maji pravne upravenou situaci, kdyz dojde v nehode, kdo za to muze? Google, nebo pasazer?
Hádáme, že v tomto
Hádáme, že v tomto případě bude zodpovědna společnost Google jakožto provozovatel testovacího vozu.
proč to má zrcátka?? Asi
proč to má zrcátka?? Asi ze stejného důvodu jako volant nebo pedály…?
v inom clanku:
upravene
v inom clanku:
upravene zakony nutia robotickym autam pedale volant a neviem co este. tieto komponenty tam pocas testovania doplnili koli tomu. google planuje v ostrej prevadzke bez volantu a pedalov.
Velmi se mi líbí
Velmi se mi líbí filozofie: “ Auta jsou navržena čistě účelově, nikoliv jako luxusní dopravní prostředek.“ Což je věc, kterou drtivá většina automobilek ve světě dávno opustila. Bohužel pro nás, spotřebitele.
Tvar karoserie, velikost a vnitřní prostor (byť zde jde o dvoumístné auto, ne čtyřmístné) velmi připomíná stávající elektrická trojčata Mitsubishi iMiev / Peugeot Ion / Citroen C Zero, které přesně tuhle filozofii reálně představují. Ano, chválím tu svůj aktuálně vlastněný vůz, ale lze najít i spalovací vozy této filozofie. Třeba minulou a předminulou generaci Peugeotu Partner / Citroen Berlingo (ne tu novou, ta narostla zvenčí třeba na délku o 30 cm a uvnitř se naopak zmenšila) a také generaci Škody Felicia, ideálně kombi. Tam se tchán divil, když si koupil nástupkyni Škodu Fabia kombi, o kolik je uvnitř méně místa. Příklady zvrácené filozofie, bohužel pro nás spotřebitele.
Ještě jste zapomněl na
Ještě jste zapomněl na Fiat Multipla, možná že to je to nejošklivější auto historie, ale bohužel je natolik praktické a unikátní, že za něj nemůžeme najít ekvivalentní náhradu potom co jej přestali vyrábět.
Zřejmě budete Dušane moje
Zřejmě budete Dušane moje krevní skupina :-). Protože jsem o ní uvažoval a jen předchozí nejedna příšerná zkušenost bratra s Fiatem Brava (měnil se, naštěstí v záruce, i motor) mne odradila. Ale řekněme si to prakticky – když jede čtyřčlenná rodina třeba do ZOO a chce vzít babičku s dědečkem, tak auta se dělají pětimístná. Takže dědeček hezky vezme ještě další svoje auto nebo pojedou jinak, jeden z nich nebo vůbec. Do Multiply vleze 6 lidí je vymalováno. Podobně kolega stále překvapuje s vysmívanou sedmimístnou Dacií. Mají 3 děti, takže vezmou babičku s dědou v pohodě vždy a když jedou někam s kamarády dětí, taky se obvykle vejdou do 1 levného auta. A to se počítá. Ono ne nadarmo má i Tesla Model S možnost 2 míst pro děti v zadním kufru, navíc jí stále zůstává přední na zavazadla. Prostě se myslí prakticky a prostor dává lidem a nákladu, ne pohonným jednotkám a blbostem. Samozřejmě existují i další 7mi místné spalovací vozy, ale to se bavíme o kategorii kolem milionu a neznám vícečetné rodiny, které by na ni výdělkově dosáhly.