Rimac přijímá objednávky na elektrický sporťák Concept One

Kde jinde sehnat movité zákazníky než na čtyřdenním festivalu luxusního zboží Top Marques v Monaku. Mladý chorvatský konstruktér Mate Rimac proto přivezl do prosluněného letoviska svůj luxusní elektromobil Rimac Concept One. Jeho automobilka tam začala i oficiálně přijímat první objednávky.

Když na dovolenou do Chorvatska, tak stylově v elektromobilu Rimac Concept One.
foto: topmarquesmonaco.com

Když se Rimac Concept One představil na loňském , způsobil svými papírovými parametry doslova poprask a nevěřícné kroucení hlavami mnoha skeptiků.

Krouticí moment 3 800 Nm, čtyři elektromotory se souhrnným výkonem 800 kW (1 088 koní), raketové zrychlení z nuly na sto za 2,8 vteřiny a dojezd dosahující až 600 km, jsou hodnoty v oblasti dosud nevídané.

Taková síla ovšem potřebuje i pořádné obutí, a proto si pro svůj klenot nakonec vybrala vysoce výkonnou pneumatiku Ultrac Vorti, kterou pro nizozemského výrobce společnost Vredestein navrhovala přední italská designérská firma Giugiaro.

Pro sportovní speciál Rimac One odborníci zvolili ve velikostech R20 245/35 pro přední kola a R20 295/30 pro ty zadní.

popisfoto: Rimac Automobili

Každá sranda samozřejmě něco stojí a v případě elektrického to skutečně nebude zrovna málo. Společnost Rimac Automobili potvrdila svůj dřívější plán vyrobit sérii pouhých 88 kusů a za každý exemplář hodlá automobilka od roku 2013 inkasovat 980 000 amerických dolarů.

Kolik objednávek se Rimac do konce veletrhu Top Marques podařilo uzavřít, bohužel není známo.

tisková zpráva

6 Comments on “Rimac přijímá objednávky na elektrický sporťák Concept One”

  1. Pekný fáro 🙂 … ty firmy
    Pekný fáro 🙂 … ty firmy se pořád tváří že nemají technologie pro vylepšení dojezdu (tedy baterii) a podívejte se tady máte 8 baterií po 92 kwh … s maximálním dojezdem 600 km …. rozumím tomu že to je finančně nedostupné pro většinu lidí, ale potom nechápu proč se nesnaží tyto technologie co nejvíce přiblížit aspoň té střední vrstvě … ja teda osobně nepotřebuju aby celej auťák byl oplácanej karbonem a pod kapotou měl 1088 koní … a už na tomto se dá hodně milionů ušetřit .. a to ani nemluvim o seriové výrobě, protože tam by ta cena šla nejmeně o polovinu dolu … 🙂
    jinak opravdu pěknej článek 🙂

Napsat komentář