Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel
Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě
Japonsko má víc dobíječek než benzinekSVĚT
Japonsko má víc dobíječek než benzinek
Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99gTEST
Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99g

Řidiči elektromobilu Nissan Leaf najedou průměrně více než řidiči spalováků

redakce - 15 Leden 2015

Nissan uvedl, že evropští majitelé 100% elektromobilu Nissan LEAF ročně urazí o 40 % delší vzdálenost (16 588 km), než je evropský průměr vozidel se spalovacími motory (11 539 km¹). Na čele jsou španělští řidiči vozidel Nissan LEAF, kteří každý týden průměrně ujedou více než 367 km. Druzí jsou řidiči ze Švédska (339 km), třetí místo patří Velké Británii (324 km).auto elektromobil Nissan Leaf

V Evropě se dosud prodalo více než 31 000 vozů Nissan LEAF. Počet prodaných vozů na celém světě činí 150 000. Telemetrické údaje ze systému CarWings ukazují, že řidiči vozidel LEAF překračují průměrný počet kilometrů ujetých v Evropě.
foto: Nissan

Podle nejnovějších údajů ujedou řidiči tradičních benzínových nebo dieselových vozidel průměrně 222 km za týden. Pomocí telemetrických údajů ze systému CarWings vozidel LEAF, který zaznamenává skutečné údaje o řízení, může Nissan potvrdit, že evropští řidiči Nissanu LEAF zvládají urazit 319 km týdně, a to zcela bez emisí.

Země / Celkový počet zaznamenaných kilometrů týdně / Celkový počet zaznamenaných kilometrů ročně

Španělsko - 367 - 19 084
Švédsko - 339 - 17 628
Velká Británie - 324 - 16 848
Norsko - 317 - 16 484
Itálie - 305 - 15 860
Francie - 303 - 15 756
Německo - 279 - 14 508

Další průzkum automobilového výrobcezjistil, že 89 procent řidičů vozidel LEAF dobíjí doma během noci, čímž dosahuje cenu pouhé dvě pence (přibližně 0,73 Kč) za míli (cca 1,6 km) či méně.†

Tato zjištění o chování řidičů vozidel LEAF přicházejí pouhé čtyři roky poté, co se LEAF v roce 2010 stal jedním z prvních sériově vyráběných ryzích elektromobilů. V současnosti se jedná o nejprodávanější elektromobil v historii.

Po celém světě se dosud prodalo více než 150 000 vozidel LEAF, z toho 31 000 našlo své majitele v Evropě. Průzkum navazuje na úspěch Nissanu LEAF, ryzího elektromobilu, který již v celém světě celkově dosáhl působivé miliardy ujetých kilometrů.*

Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, uvedl: „Od počátku tvrdíme, že Nissan LEAF je mnohem více, než jen vozidlo do města nebo druhý vůz do domácnosti. Nyní máme k dispozici údaje, které to dokazují. Naši zákazníci nám často říkají, že Nissan LEAF kupují jako druhé vozidlo, ale nakonec jej využívají mnohem více než to první. Informace, které získáváme ze systému CarWings, to potvrzují. Jako důvody zákazníci uvádějí, že Nissan LEAF má velmi nízkou spotřebu a náklady na údržbu. Díky jeho plynulé a téměř bezhlučné jízdě je těžké se vrátit k dieselovému nebo benzínovému vozidlu."

*Hodnoty vycházejí z údajů globálního datového centra společnosti Nissan (GDC) k 30. 9. 2014 (UTC). Průměrné údaje jsou shromažďovány pouze z vozidel Nissan LEAF registrovaných do systému CarWings (jedná se přibližně o 54 % z celkového počtu prodaných vozidel). Byly použity údaje z období 1. 4. - 30. 9. 2014.

[1] Průměrné údaje jsou vypočítány ze statistik průměrů za rok 2013 pro konkrétní trhy s využitím údajů z Velké Británie, Francie, Španělska, Itálie, Švédska a Norska. Údaje za jednotlivé země byly zaokrouhleny, ale byl zjištěn „evropský průměr". Statistika pro Německo nebyla pro zjištění evropského průměru použita, protože relevantní údaje nejsou k dispozici a uváděné průměrné počty kilometrů jsou pouze odhady.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem Peguet106 elektro starého typu,jak baterií/nife/ tak stejnosměrného motoru.Je to ideální vůz jak pro jěždění do města tak i na delší jízdy.Potíž byla ale,že to bylo auto starého provedení.Nissan Elf považuji za ideální vůz,jen ta pořizovací cena je v mém případě jako důchodce nepřijatelná,snad na splátky ale ty asi budou také velké.Musím si jen o tom jen snít.Tonda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fakty: ja cca 512 km tyzdenne (7 dni) na benzine.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to blahopřeju, to necháte na benzínce min. takových 50.000 ročně. A kolik ročně platíte za servis?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rocne servis do 100-200 Eur.
rocne benzin cca 1620 Eur.
za auto pred 3 r. 4500 Eur (plna vybava, max komfort, cca 7r. stare).
po roku vymena celeho brzdneho vratane 4 kotucov 500 Eur, nebolo treba ale chcel som.
pred rokom aj nieco vymena komplet rozvodov 250 Eur, nebolo treba ale chcel som.

inak 100%.

netusil som pred tym ze budem s japoncofrancuzom spokojnejsi nez s nemcom, nemcocechom a nemcoslovakom.

az sa pokazi za viac ako 1000-2000 Eur po case, mozno si kupim dalsie/ine.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nějak předpokládám, že se jedná o firemní auto. Mám pravdu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nie, preco ? ne, proc ? net, pacemu ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak hrubo pocitam a prehanam spravne, cakum prask + dalsie 3 roky (=6)
suma sumarum 16 110 Eur.

Boze, tolko bab som mohol mat keby som jazdil verejnou :)
Ale nie, schvalne som to raz pocital.. a vypocital som ze by ma cestovanie verejnou = primeska + mhd, stalo rovnako a viac a cesta by mi trvala napriek tomu ze stojim niekedy aj v 45 min. kolonach z dialnice do HM (uz od pripajaca dzedziny na dialnicu do mesta) dlhsie a musel by som prestupovat 4x cakat na zastavkach min. 20 minut celkom a ubehnut denne pesi 3-4 km... Santa mariiiia :-D

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel u spalovacích aut to tak je. Benzínové Berlingo po 7 letech provozu a 105 tis. km, kupováno jako nové za 400 tis. Kč, na provozu už stálo dalšího půl milionu. Takže mám doma milionové auto :-(.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

patri sa povedat ze 3/4 tej ciastky sli do statnej kasy, pokial mate tak vysoku dan ako u nas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč nezapočítali do nájezdu 6 studených měsíců roku?

www.qauto.cz

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako že se s elektromobilem nedá 6 měsíců v roce najet ubohých 300km za týden?! Vy jste teda vtipálci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla toho kam, ak okolo domu, tak urcite. Rovnako tak mozem tvrdit ze EV skodi zdraviu a sposobuje obezitu, lebo namiesot pesi, zacali do nedalekeho obchodu jazdit s EV... ved je to zadarmo :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lebo je to nepriamy PR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trošku férovější by bylo porovnat hodnoty s auty v pořizovací hodnotě okolo 700 000, ideálně ještě mladší 5 let. Samozřejmě, že člověk, který vysolí takovouto částku není průměrný a pokud se do průměru započítávají všechna registrovaná vozidla (tedy i "stodvacítky" důchodců na vesnicích, které mají nájezd sotva 1000 km/rok), tak to číslo není vůbec ničím překvapivé. To je jak napsat článek, řidiči nově koupených vozů najedou průměrně více než řidiči starších vozů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to len štatistika, tie nemaju s realitou nic... a 9 z 10 zubnych lekarov odporuca pastu XY.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale porad mi tu unika zivotnost baterie a cena nove. Taky bych chtel mit svoje EV, ale pokud po peti letech musim koupit baterii v hodnote poloviny vozu, tak se mi to bohuzel nevyplaci :-(

www.qauto.cz
tohle už snad v dnešní době nemyslíte vážně. Např. jen nissan na baterie Leaf dává 8 let záruku na životnost (cca 2tis cyklů = cca 250tis km) - u ostatních výrobců to bude podobné. Auto samozřejmě i po skončení životnosti jezdí dál...

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Né že bych se chtěl baterií v EV nějak zastávat ale, je občas dobré uvést některé jevy na pravou míru.

1) Ano čím hlubší vybíjecí cyklus, tím článek rychleji degraduje, v BEV to má několik ale:
- pochybuji, že nějaký výrobce použil články, kdy při 100% DoD nezaručil alespoň 1000cyklů při poklesu na 70% (ano otázka je i vliv teploty, který Nissan kriticky podcenil)
- žádný výrobce BEV nedovoluje využívat 100% DoD. Min 5% je vždy ochrana proti "zcihlovatění", mód normal obvykle ukáže dojezd 0km při 80% DoD, mód range pak při 85-90% DoD a vždycky je ještě možno cca 5% kapacity vyčerpat jako "zero mile protection"

2) prodloužení cyklické životnosti nižším DoD:
- počet cyklů s klesajícím DoD roste zhruba exponenciálně, ale dojezd (mileage) rádoby lineárně (je v tom jistá logika, protože na polovinu energie ujedete jen polovinu kilometrů)

takže dnes platí zhruba toto:
100 DoD - 1000 cyklů - 100tis km
80 DoD - 1500 cyklů - 120tis km
70 DoD - 2000 cyklů - 140tis km
50 DoD - 5000 cyklů - 250tis km
10 DoD - 100000 cyklů - 1mil km

a teď je konečně jednou i použitelná ta poučka EU, že běžný řidič ujede jen do 50km denně a většina se vejde do 100km.

Tuto cestu zvolila Tesla, která počítá s tím, že "slušný" člověk neujede denně více jak 100km, tedy se pohybuje hluboko pod 50% DoD a v tomto režimu není prakticky možné jejich články cyklicky odrovnat. Přitom to řidiče nijak zásadně neomezí, protože on má vždy znovu ráno nabito na 300km.

Druhá cesta je cesta hrubé síly, a to vyrobit články natolik robustní, že budou mít 2000cyklů při 100% DoD. Problém takovýchto článku je pak kromě ceny hlavně nízká specifická hustota uložené energie, kdy se jich do vozu více jak na 200km NEDC nevleze.
______

jinými slovy každé navýšení vezené energie vždy navýší i cyklickou=kilometrovou životnost baterií jako celku pro 95% řidičů.

3) ten pokles na 80-70% kapacity je problém čistě "optický" působící na zákazníka. Totiž ruku v ruce s poklesem kapacity roste vnitřní odpor článku, který právě působí to "vyměknutí" a to je ten zásadní problém pro výrobce.

Dnes není problém prohlásit klidně 50% kapacity jako běžně opotřebení - ničemu to neodporuje. Ale už není naštěstí možné hlásit, že vám může poklesnout maximální výkon (zrychlení) vozu, respektive se vám při předjíždění vůz rovnou zastaví kvůli odpojené baterii.
_____

Právě proto se 70-80% baterie berou pro většinu aplikací jako odepsané. Teprve po přesunutí do specializovaných aplikacích, kde nedochází k velkému proudovému namáhání, mohou sloužit dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dále by chtělo doplnit o další body, a to vliv velikosti nabíjecího a vybíjecího proudu na životnost článků baterie, vliv teploty, vliv nadmořského tlaku apod.

Ale tyto údaje žádný výrobce EV raději zveřejňovat nebude.

Ten nadmořský tlak nebude tak horký, jinak všechny uvedené neduhy jsou samozřejmě správné, ale i tyto do značné míry kompenzuje provoz při nižších DoD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu, u vozidel na zemi je vliv atm. tlaku na životnost článků minimální.
V leteckém průmyslu vliv již bude poznatelný, a asi také i proto jsou vydány zákazy na dopravu baterií leteckou dopravou.

To omezení vzniklo hlavně kvůli převozu "vysoce" reaktivních LCO článků a omezení spočívá v převážené energie na myslím 100Wh v jedné baterii nebo článku = úlitba, aby bylo možné letecky převážet spotřební elektroniku. Ta kauza s hořící baterii v Boingu tomu pak také moc nepřidala.

Ty články(obzvláště ty mizerně vyrobené) jsou stejně reaktivní i na zemi, takže jinými slovy vliv atmosferického tlaku v tomto omezení není, ostatně pokud vím tak i nákladní prostor je také přetlakový.

Co se týče praktického vlivu tlaku např. v 10km, tak články s pevným obalem, typicky 18650, by to nemělo nijak ovlivnit, pokud jim nepovolí pojistný ventil. Obal by měl být tuhý dost. Možná potíž může být spíše s pytlíkovými články, pokud z nich nebyl dokonale vyhnán vzduch.

Prakticky největší problém bude teplota hluboko pod bodem mrazu.

tak zrovna já na svém EV LyFePo4 používám, auto má nyní po cca 100tis km a 3 letech baterie ve stále dobrém stavu. Kapacitau jsem tedy neměřil /ani nevím jak bych to udělal jinak než pokusem s úplným nabitím a vybitím/ každopádně při kontrole napětí na jednotlivých článcích je rozdíl stále cca 0,04V mezi nejslabším a nejsilnějším článkem. Takže já jsem spokojený jak želva... Nahoře jsem Vám uvedl odkaz na www.qauto.cz

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Protože pro tento účel jsou naprosto nevhodné!!! Bohužel na internetu se vyrojilo spousta polopravd o jejich úžasných vlastnostech (mám pocit, že většina z nich pochází z Brna). LFP materiál kladné elektrody vykazuje mnohem menší elchem. potenciál oproti uhlíkové záporné elektrodě než v podstatě všechny ostatní chemie lithium-kov. Tudíž kvůli tomu jevu tyto články budou vždycky mít maximálně poloviční, ale spíše třetinovou specifickou hustotu uložené energie než soudobé chemie LCO, NCA, MNC či LMO vůči uhlíku. Což je zrovna pro EV a spotřební elektroniku dost podstatná závada a až na výjimku v podobě Chevy Spark EV je nikdo v sériově vyráběných EV jednou pro vždy nepoužíval, nepoužívá a používat nebude!!! Mimochodem Chevy Bolt už bude také postaven na NMC nebo NCA a většina UMV(urban mobility vehicle) také od LFP ustupuje ve prospěch NCA/NMC.

Naopak tou největší výhodou LFP měla být výrobní cena, protože neobsahují drahé kovy jako jsou Mn, Ni a Co a i lithia tam je jako šafránu. Bohužel právě toto se dosud nepodařilo zajistit, takže ikdyž ostatní vlastnosti LFP nejsou špatné, tak prostě za stejnou, nebo často i nižší cenu (ve větším objemu odběru) člověk dostane jednak lepší parametry, ale hlavně také mnohem lepší výstupní kontrolu!!!

V podstatě pouze u původních A123 článků(dokud je nezačaly masově kopírovat, že na první pohled a změření nelze poznat jestli jsou pravé) měl člověk jistotu, že jedna várka bude stejná jako druhá (což je u článků Panasonic, LG, Samsung naprostá samozřejmost). Typicky u článků konsorcia Winston batt. je to stále sázka do loterie a člověk si musí opravdu dobře rozmyslet jestli si na tom založí byznys.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak poznáte nejsilnější a nejslabší článek? Podle jakého měření?

Rozdíl v napětí na jednotlivých článcích něříká nic o jejich kapacitě. A ten rozdíl 0,04V v napětí mezi články moc nesvědčí o jejich výborném stavu. Raději si změřte úbytek napětí na článcích při jejich zatížení proudem, protože při poklesu kapacity jednoho z vašich TS článků na 80% oproti ostatním článkům klesne dojezd vašeho EV tak na 25% původního dojezdu.

tak jen zjednodušeně trocha info: každý článek má balancer, ten je napojen na řídící jednotku, ta přes bloototh přenáší mnoho info, včetně napětí na každém článku, buď ve zjednodušené formě do telefonu nebo komplexně do PC. Podobně si např. kontroluji teplotu v bateriových boxech, primární celkové napětí, aktuální proudový odběr nebo dodávku atd.atd. Rozdíl v napětí na článcích včetně jejich aktuálních hodnot mohu na mobilu sledovat stále - vidím "online" tzn. při nabíjení, při pouhém stání nebo při max. proudovém odběru při jízdě - tzn. např. při 100% nabití, tak při úplném vybití článků. A vzhledem k tomu, že se mi dojezd zatím nezkracuje ani v zimě při mrazech, tak předpokládám, že to zatím funguje dobře. Také naprosto souhlasím s kolegou a jeho poznámkou níže. Opravdu se aspoň podívejte na ten web - to podstatné tam uvádím. Jinak dle mého názoru ztráta kapacity u Leafů může být způsobená promrzáním aku v zimě.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Pak to ale takto musíte napsat rovnou! Údaje z OCV článků sám o sobě neříká téměř nic a tak ta poznámka byla zcela na místě.

Pokud není jeden článek totálně mimo, tak i při normálním zatěžování baterie mezi 20-100% SoC bude napětí článků pořád skoro stejné. Ten rozdíl v napětí při zátěži se začne projevovat právě až úplně dole, kdy nejslabšímu článku dojde kapacita. Samozřejmě když pak zátěž odpojíte, tak si články do několika minut opět srovnají OCV a není tak z toho poznat zase nic.

čtěte to prosím pozorněji. Píšu " i při úplném vybití".

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Však já si to přečetl, kdybyste to takhle napsal hned tak jsme si mohli pár příspěvků odpustit :)

Obrázek uživatele Radovan

Tyhle teoretické kecy o výpočtech a měřeních je nutné v diskuzích okázale ignorovat.
Proč? Protože my v tom milý pane jezdíme. Dnes a denně. Takže vy si teoreticky počítejte a tlachejte u PC a my ta elektroauta budeme v klidu prakticky používat. Pak Vám po letech řekneme, jak to vypadá v praxi.
První majitelé je už mají 4-5 let a se svými špatnými zkušenostmi se určitě rádi pochlubí, aby varovali ostatní. Elektromobilisté totiž fungují stejně jako řidiči spalováků, jako jistá komunita. A dělíme se o to dobré i o to zlé.
Šedivá je teorie a zelený strom života.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Právě takovéto poznámky/informace mají naprosto stejnou vypovídající hodnotu jako ty z opačného břehu, tedy vůbec žádnou!

Je to naprosto analogický případ jako u další oblíbené hospodské hádky o životnosti HTP nebo TSI. Jedni pomalu nevyjeli z autosalonu a druzí na tom najeli 300tis km a ani nemuseli měnit olej. Skutečnou míru poruchovosti podle mého úsudku u spalovacích motorů nezná ani výrobce, protože prostě se k němu ty informace nedostanou, obzvlášť u straších vozů po záruce (pochybuji, že mají servisy povinnost hlásit kolik měly tento týden vys.. HTPéček)

V tomhle duchu jediný jakžtak vypovídající údaj by byl, že by výrobce prohlásil "máme 0,01% reklamací na baterii ze všech prodaných vozů"

Obrázek uživatele Radovan

Máte pravdu, nejlepší informace by byly právě od výrobce a servisů, něco podobného, co dělá německý automoto klub každoročně v hodnocení poruchovosti různých značek a typů aut.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Obrázek uživatele Radovan

To je denně různé. A teď to prosím berte z mé 9 měsíční zkušenosti s Peugeotem Ion a ujetých 13 tis. km. Pak by to bylo denně v průměru asi 47 km.
Fakticky jezdíme v pracovní dny obvykle kolem 30 km, přes víkend více. Většinou kolem té stovky, obvykle v sobotu i v neděli dáváme auto nabíjet. Ty kilometry navíc jsou pak delší cesty a přesuny, jako dovoz auta z Prahy do Ostravy po vlastní ose, dovolená Ostrava - Brno - Vranov - Vídeň - Bratislava - Žilina - Ostrava (rychlodobíječky od Brna a dále mimo ČR) nebo sraz elektromobilů ve Vysokých Tatrách (rovněž jen díky rychlonabíječkám slovenské sítě Greenway).
Jinak přes léto oproti papírovému dojezdu 150 km děláme kolen 120-130 km a dobíjíme do plna jednou za 2-3 dny. Teď v zimě dobíjíme denně nebo jednou za 2 dny, oproti papírovému dojezdu 150 km děláme kolen 80-1O0 km s topením naplno.
K tomu Nissanu zkuste pana Kubiše, ten ho má asi nejdéle v ČR, od 14.9.2011, a v 6/2013 už měl najeto 26.500 km http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.php.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

jezdím s tím denně do práce tam a zpět + něco po městě cca 120km, ročně cca 30tis km. Podle mě ty baterie u Leafu odchází kvůli promrzání v zimě. U Nissanu mi ovšem řekli, že je to netrápí.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele honza.t

Renomovaní výrobci dávají 8 let záruky na akubox a polovina ceny to rozhodně není .
http://www.hybrid.cz/nova-baterie-pro-nissan-leaf-stoji-130-000-kc

Po pěti letech žádnou baterii měnit nebudete. Nejdřív tak za 10-15let a to ještě proto, že bude k dispozici náhrada s mnohem větší kapacitou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byl bych velice opatrny s tvrzenim, ze za 10-15 let neco delat nebudete. A jak je to se zarukou u aut, to snad vsichni vime :))

Že se baterie nebude měnit po pěti letech se klidně vsadím. Ono už je to pro první vyrobené Leafy či iMievy vlastně příští rok. Co bude za 10-15 let a jestli tehdy budou jejich baterie mít 95%, 80% nebo 70% původní kapacity nedokážu říct, nejsem prorok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale ja ano.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, ty jsi falesny prorok, ja jsem ten jediny pravy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

psst. nikomu to nehovorte, ale ja som ta umela inteligencia ktorej sa Musk tak boji. Ovsem, jasne to zacalo byt, az zacali volat po jej kontrole. Kedze kupil tu AI firmu, chce ovladnut trh s AI, preto lobuje za jej kontrolu, lebo je akoze nebezpecna. Tak, a teraz ma asi vypnu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je odvazne tvrdit co robit nebude, na YT je niekolko rocny uzivatel s Leaf ktory ako sam priznava s nim jazdi nenormalne t.j. ako so spalovakom, prudko, rychlo, zivo, v teple amerikanskeho imperilistickeho slnka, a musel menit, nastastie este v zaruke.

ale patri sa povedat ze na novu mu dali + dalsie roky.
potom tam cosi este na videu splietal o chemii clankov a ze dostal novsiu sarzu a uvidi ako dopadne ta.

Já znám zase případy, kdy se lidem v rámci záruky měnil zadřený motor. Nikdy by mě ale nenapadlo extrapolovat to na informaci, že všem spalovákům se do tří let zadře motor. Doufám, že si rozumíme.

To je to správné přirovnání na ty mýty a pomluvy a výmysli o tom, že se baterka musi po 5 letech měnit. To slyším pořád od lidí co elektro nechtějí a tak hledají jakoukoli záminku jen aby měli argumetn proti nim.

Plně s Vámi souhlasím.
To co jste napsal platí o všech výrobcích, které se dnes kupují.
Z této šedi vystupují vždy jen pár značek, které si drží jméno právě kvůli kvalitě. Jako například Miele, jejich výrobky stačí koupit i 5 let staré a máte jistotu, že Vám bude ještě dlouho dobře sloužit.

U elektroautomobilů bych k Miele přrovnal jedině Teslu, ale stejně jako Miele je to jiná cenová kategorie.
A protože ještě nejsou ojete Tesli na trhu s menší cenovkou tak se nedá koupit kvalitní elektroauto s garancí. Ale bohužel jen ta šeď, která dopadá tak jak píšete.

A jak píšu já, toto neplatí jen pro elektroauta, ale pro všechny dnešní výrobky. Buď se člověk spokojí s tím, že každoíu druhou věc co koupí musí hned po pár dnech reklamovat, nebo vrátit, nebo si našetří dostatek peněz a koupí kvalitní značku. Tak to je a asi ještě dlouho bude. A nebo bude ještě hůř, kdo ví?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Keby len zadre, ale nove spalovacie auta a nove rady predavaju so SW chybou, po roku sa im pravidelne niecim odpali akumulator(Pb) a podobne, az sa divim ako to ze to vobec takto predavaju, uplne nove auta.

Obrázek uživatele Radovan

Odborně mezi inženýry se tomu říká kurvítko a mají to na starosti chlapci a děvčata z obchodního a marketingu. Inženýři udělají bezchybný produkt, který zákazníkovi vydrží roky bez servisu. No a obchodníci a marketing spočítají, kolik lidí si to asi koupí a že po pár letech už to nebude komu prodávat, protože všichni budou mít původní bezchybný produkt, a firma skončí. Tak zadají požadavek na doplnění o kurvítko. Nejde o součástku navíc, byť i to je cesta. Stačí třeba vyměnit kovové ozubené kolečko za plastové, které má poločas rozpadu +-2 roky, tj. po záruce a máme o servis postaráno. A protože je to drahé neustále pozáručně opravovat, koupí si zákazník časem raději nový produkt, oficiálně lepší,už s kovovým kolečkem. Kurvítko bude totiž pro tentokráte v něčem jiném.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to iste vacné.. ziarovky, zenske pancuchy, pracky, atr. tlaciarne, a pod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cena nahradnej baterky na LEAF je uz v predaji, myslim ze nieco okolo6-7 tisic eur.
Ale Nissan ti garantuje, ze ak ti klesne kapacta baterky tusim pod 70% pocas zaruky (myslim ze 5 alebo 7 rokov), tak ti da novu a zadara ;-)

Osobne ma trapi zivotnost baterky na elektromobile najmenej :)

Mne chyba iba jedine....komfort pri dlhsich trasach, lebo celu rodinu mam cez 150 km daleko. Stary rodiacia su 150, resp 189km, bracho 140 uplne inym smerom. V zime a plne nalozeny by som musel pravdepodbne zastavovat na nabyjacku a ked mam ist rano tam a vecer spat, tak je to docela nekomfortne....potrebujem dalsiu generaciu, dojazd 300km a cenu ako jazdeny LEAF cca 20.000 eur a kupujem :)

Obrázek uživatele Radovan

Ale hlavně potřebujete na trase, stejně jako každé jiné auto bez ohledu na pohon naftou, benzínem, LPG, CNG, elektrikou, mít možnost rychle dotankovat/dobít. Tedy rychlodobíječku ideálně v každém krajském městě, když benzínka dnes může být pomalu na každé dědině. A o tom to celé je.
Když vezmete v potaz Slovensko a snahu Greenway nemít k žádné rychlodobíječce CHAdeMO dál než 80 km, jsou na dobré cestě.
Pak přejedete hranice na západ do ČEZka a jste, jak říká známá filmová hláška, "v pérdeli pane hrábě". Protože nejbližší moravská veřejná rychlodobíječka je v Brně. Jen v Brně. Další ve Vyškově, ale o veřejném přístupu se teprve jedná. Další veřejná je díky stejné firem pana Tinky NetDataComm v Troubsku, což je za Brnem směr Praha. A další až v Čechách až Pardubicích a Hradci Králové. Ve slezsku není žádná, jen 2 pomalé v Třinci a Havířově. Já sice risknu jet s plně nabitým a naloženým Peugeotem Ion trasu Ostrava-Žilina bez nabíjení po cestě, ale jednak už to trochu s elektromobilem umím a jednak se nebojím dojíždět v Žilině k rychlonabíječce jen se zbývajícími 9-12 km v baterkách. To je ta tragédie, proč nemůžete s Leafem jezdit mimo město.
Je to o naprosto chybějící infrastruktuře c ČEZku. Ostatně jak zhodnotil i pan Kubiš, majitel Tesly Model S, po návratu ze 4,5 tisíce km dlouhé dovolené po Evropě http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php#models6 . Jediný průser, i pro Teslu, je dnes bohužel slavná ČR. Pro Teslu se to má 2 Superchargery v tomto roce 2015 změnit. My ostatní jsme stále "hrábě".

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ked komfortne jazdene auto ktore vydrzi dalsich 7 rokov so spotrebou 7,2 L stoji 5000 Eur a investicia do oprav za 7 r. bude 2000 Eur, aky zmysel ma kupovat ojazdeny Leaf za 20 000 Eur bez zaruky na bateriu ktorej stav nepoznas ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mam 5ročnú toyotu corollu 1,6valvematic so 6st. prevodovkou a spotrebou do 6litrou. Naklady na opravy nulové a ešte to tak dlho bude. Servis v toyota do 200eur rocne.

Jediny dôvod prečo chcem jazdeného Leafa že sa teším na jazdenie elektroautom.....bol som si to vyskúšať a bolo to super :)
Chcem jazdit zadara a prestat čítat članky o vyvoji cien PHM ;-)

Proste ho chcem a ekonomicky mi je jedno či to vychádza alebo nie. len potrebujem dojazd reálnach 300km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten dojazd ti da aktualne iba tesla alebo cinan byd ci byt ci bye ci ako sa vola. kup si gofovy vozik, az to na teba pride mozes sa na elektrinu povozit okolo domu alebo do mekaca na drajffff.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zadny

Obrázek uživatele Radovan

Dámy a pánové, po 9 měsících vlastnictví malého městského elektromobilu Peugeot Ion se mohu pod tento článek s klidem podepsat. Už máme najeto 13 tis. km.

Jen nenabíjíme většinou doma během noci, ale na veřejných nabíječkách, které máme vedle míst, kde pracujeme. Doma, i když jsme díky elektromobilu dostali noční proud, jen občas. Za těch 9 měsíců nás stálo dobíjení elektromobilu fakticky jen 1.638,- Kč, což je paušál za dobíjecí čip na dobíjecí stojany ČEZu. Protože noční proud nám přinesl úsporu na měsíční fakturací vyšší, než jsme platili o rok dříve bez elektromobilu. Takže za nás 1 km stál 0,13 Kč. Benzínové Berlingo nás stojí dlouhodobě 1 km 2,60 Kč.

Také jsme kupovali elektromobil jako druhé vozidlo do rodiny, ale nakonec jej využíváme mnohem více než ta první 2. Elektromobilistům, co nám to prorokovali, jsme samozřejmě nevěřili. Mysleli jsme si, že kecají. Dneska tomu už věříme a sami to říkáme. Kdo u nás doma v daný den má najet více km (jen do dojezdu max.150 km, samozřejmě), ten si bere elektriku. Druhý musí benzínem. Elektromobil má nejen velmi nízkou spotřebu a náklady na údržbu, ale díky jeho jednoduchému ovládání s automatickou převodovkou kotníkem pravé nohy, plynulé a téměř bezhlučné jízdě, je docela nepříjemné vracet se k benzínovému vozidlu. Uvažujeme o dalším autě buď jako o elektromobilu s větším dojezdem nebo hybridu s velkým dojezdem na elektřinu, tedy kolem 100 km. Což bohatě pokryje náš běžný denní nájezd.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ok, tak az budete mit najeto 200.000 km. 1 km za 0,13 Kč je blbost.

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste si to ještě jednou přečíst. Pokud máte proud za paušál a platíte jen ten paušál, tak prostě paušál vydělíte počtem ujetých km a máte oněch 0,13 Kč / 1 km. Prostá matematika.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super počtení reálných zkušeností! Akorát tomu kotníku nerozumim.,,

Obrázek uživatele Radovan

To je taková tajná mluva mezi elektromobilisty :-). Ne, dělám si legraci. Tím, že má elektromobil automatickou převodovku, tak samozřejmě používáte k jízdě jen jednu nohu. A tím, že většina elektromobilů má po uvolnění pedálu "plynu" schopnost brzdit elektromotorem, málokdy musíte nohu přesunout na vedlejší pedál brzdy. Takže prakticky ovládáte jízdu jen pohybem pravé nohy v kotníku. Lehce a plynule. Sešlápnout zrychluji, povolit zpomaluji. Podle rychlosti obou pohybů pak více zrychlujete nebo více brzdíte. A samozřejmě brzděním rekuperujete, tj. dobíjíte si baterky.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dík za vysvětlení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu věřím. Stačí se svézt hybridem aby jeden pochopil, že ono se dá jezdit i jinak a mnohem příjemněji. Natož elektromobilem.

Obrázek uživatele ozana

To toho moc nenajezdí. Já najel týdně asi 250km s autem, které mělo dojezd na baterky jen asi 70km. Po opravě to bude více.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 40 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a toto auto sa dá doviezť zo západu za cca 16.000 až 20.000 eur podla km a výbavy. Denno denne nad tým uvažujem, lebo pri sieti CHAdeMO nabájačiek na slovensku a ešte mám aj vlastnú garáž by to auto bola pecka.

Aj úroky v banke cca 2% sú dnes iba simbolické, kua asi si to kúpim :)

Presne tak a nove dokonca ponukaju za necelych 27-tis aj s domacou nabijacou stanicou (Zilina).
Inak na zapade sa dobre predavaju aj male elektricke trocjcata (Ion, C-Zero, MiEV) za cca 11.000 az 14.000, takze kto si vystaci s elektrickymi cca 100km tak nemusi davat zbytocne peniaze navyse pre dojazd 150km...
Zatial vlastnim Prius III, ale nad Leafom stale viac uvazujem. Jediny problem ho bude nabijat doma, kedze byvam vo veziaku... z pivnice by sa to vsak dalo :-) V Bratislave vsak mame 3x CHAdeMO tak by som mohol chodit aj tam...

Obrázek uživatele Radovan

I to je řešení, jezdit tankovat jen na CHAdeMO, byť prý přitom dostávají baterky více zabrat. Jen budete, podobně jako spalováky, odkázaný na "benzínku" a muset k ní zajet. Zkuste prověřit možnosti zamykací zásuvky na fasádě domu po domluvě s majitelem, třeba s kabelem s podružným elektroměrem vyvedeným ze sklepa domu, noční proud k tomu a máte to vyřešeno. A současně není od věci zjistit, zda se dá nabíjet na firmě, kde pracujete, případně tam dobíječku pomocí jednoduché zásuvky udělat. Lépe na 400V než 320V. Ostatně redukci i kabely dnes koupíte i online. Pro představu, jak je to s nabíjením na různých typech zásuvek, zkuste tohle http://www.evselect.eu/evselect-info-i-12.html. Prostě tam, kde elektroauto pravidelně déle parkuje, je dobré mít k dispozici v nevelké vzdálenosti zásuvku. To je totiž čas, kdy by se mělo nabíjet. a jeho výhoda před spalováky, s nimiž musíte jezdit pro palivo.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

tak to určitě kupte, uvidíte, že najezdíte mnohem více km než je ve článku uvedený průměr - www.qauto.cz - Mně jen stále od Leafu 1 i 2. generace včetně BMWi3 a ostatn elektromobilů stále odrazuje chybějící teplotní management pro aku tzn na zimu je problém...

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Mám taký dojem, že Kia Soul EV má baterky vyhrievané aj chladené ...

ok, ale nevím, že by měly tepelnou izolaci - takto to má např Leaf. Nemáte info k tepelné izolaci těchto baterií? Protože potom by to znamenalo /tak jako i Leafu/ při např. odstavení auta a při teplotě pod -25st C, úplné vybití aku jejich ohřevem a totální promrznutí = zničení.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

To by musel tu elektroniku navrhovat naprostý diletant, aby nechal akumulátor vybít pod kritickou mez při snaze ho natemperovat.

samozřejmě, že aku se nevybije pod kritickou mez. Ovšem pokud bude mít cca 15% kapacity a teplota klesne hluboko pod bod mrazu (-20-30stC), potom odolnost článku proti poškození mrazem už je minimální. Pokud se úplně nezničí, tak výrazně klesne jeho životnost

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Pýtali ste sa na teplotný management. O tom viem, že ho má: http://insideevs.com/full-details-released-on-2015-kia-soul-evs-advanced-battery/
Ale ako je to s tou izoláciou netuším.

dobrý odkaz - bohužel ani Soul nemá tep. izolaci. Jen pro info Leaf 2. generace má továrně nastaveno spínání ohřevu aku na -17st C - a už kolem 0 to moc nenajde....

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OFFTOPIC : 2% v bance dostanete, ale na hypotéku a ne spotřebko na novou káru. Jinak souhlasím že ojeté 1.gen elektromobily začínají být velice lákavé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nieje problem uver na auto zabezpecit nehnutelnostou a mas 2%. Samozrejme ak mas akou rucit. Ja tu moznost mam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neviem ci ste niekedy mal uver, ale realne je to 4,7 az 6 co v preklade znamena ze preplacate 3x.

myslím, že současných cca 4-5% na případný spotřebitelský úvěr nebude tak špatné. Pokud najezdíte cca 30tis/rok, tak máte cca 90tis Kč/rok zpět jen za ušetřené PHM + za servis tj. min. jednou filtry, oleje atd = cca 100tis Kč. Vemte si kolik dáte za splátky 7-8tis měs? = cca to samé. V podstatě potom máte auto zadarmo, jen že peníze nedáte za phm a servis, ale dáte je bance za úvěr. Po splacení ovšem máte své EV, kdežto čerpačku, za to že tam necháte tolik peněz, Vám asi nikdo nedá...

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrá kalkulace, taky zvažujunákup staršího EV. Pokud ho porovnávám s benzínem, tak to tak nějak vychází. I když mám za to, že Leaf je auto spíš velikosti Fabie a ta bude jezdit levneji. Pokud to však porovnám s CNG co jezdí tak za 1Kč/km, tak se EV prostě nevyplatí, i když započítám dražší servis (včetně generálky/výměny motoru po 150tkm).
Presto počítám, že dřív nebo později do EV půjdu, protože to je nej eko a nejperspektivnější pohon.

ok - souhlasím, jen nevím proč většina redaktorů počítá u EV cca 0,70Kč/km tzn tu nejdražší sazbu za elektřinu. EV není vysavač nebo televize. Ten budete nabíjet v době levnějšího (nočního) proudu tzn. bude pomáhat stabilizovat energetickou soustavu a za to budete platit dnes cca 2,50 kč/kWh. Při spotřebě cca 15kWh/100km = cca 37Kč/100km tzn návratnost je rychlejší + určitě budete jezdit víc jak se spalovákem tzn návratnost se ještě zrychlí... www.qauto.cz
Ještě můj dojem z jízdy Leafem je velikost vnitřního prostoru cca Octavie (bez kufru).

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba k tomu přičítají i cenu ojetí gum cca 30hal na km.

No ale myslim ze to treba aj zdokladovat nie? Hypotekarne uvery sa poskytuju iba na pozemky, nehnutelnosti a prestavby. Nemyslim ze by banka poskytla Hypoteku na kupu auta s tym ze sa iba jednoducho zalozi dom, ci byt.
Officialne asi tazko, iba ak nejakou nekalou cinnostou-ze by vam v nejakom stavebnictve poskytli blocky a to by ste zdokladovali akoby ste to vlastne kupovali vy sam?
alebo sa mylim.
ak je mozne zobrat auto na Hypoteku s tym ze zalozim dom, ci byt...preco to potom nerobia ty co maju nehnutelnosti??

podvodom sa da ale riadnym sposobom tazko!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Robim v banke a treba rozlisit dva uvery. Hypoteka musi mat vydokladovany ucel. Uver na byvanie ak je do 70% z hodnoty nehnutelnosti ale nie. Ucel je sice na byvanie ale banke ho nedokladujes. Teda je to oficialne a ver ze robim v slov.sporitelni kopec uverov na svatby,dovolenky, auta zo sadzbou pod 3%. Len musis mat dom, byt bez tarchy. Ale dost uz OT.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

3% ?
na nezaplatenu istinu 28 000 Eur mam 4,8% To je nejaka blbost nie ?
Okrem toho to stale vychadza ze to preplatim min. 2,5x

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pri sadzbe 4,8% to istotne nepreplatiš 2,5x :)
počkaj až ti skončí fixácia úrokovej sadzba a choď sa vyhrážať že odídeš do inej banky, uvidíš že pojdeš pod 3% tiež :)
Ak nechceš čakať, tak si musíš úver navýšiť, alebo zaplatit poplatok za prehodnotenie sadzby, to je výhodnejšie iba zriedka, ja by som čakal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ver ze to nie 4,8% tak ako si myslis, a preplacas to skutocne 3x

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články