Řidiči elektromobilu Mini E se mu dokážou přizpůsobit
BMW má k dispozici několik stovek testovacích elektromobilů Mini E. Aktuálně ve spolupráci s Kalifornskou univerzitou v Davisu zveřejnil studii chování uživatelů elektrického auta. Ta se zaměřila na 120 rodin z Kalifornie, New Yorku a New Jersey, které měly auto k dispozici od června 2009 do června 2010.
foto: BMW
Studie, kterou si automobilka objedná od univerzity na svá vlastní auta samozřejmě nemůže vyznít příliš kriticky. A není to ani případ BMW a jejích elektromobilů Mini E. Např. zjištění, že "100 % respondentů považuje řízení elektromobilu za zábavné a praktické pro každodenní využití" je nutné brát skutečně s rezervou.
Jsou tu ale i další, zajímavější poznatky:
- 90 % respondentům dostačoval elektromobil pro jejich každodenní dojíždění a další potřeby
- 71 % z nich najelo denně méně než 64 km, 95 % dokonce méně než 130 km
- 99 % tvrdilo, že dobíjení doma je jednoduché
- 71 % respondentů je nyní více nakloněno nákupu elektromobilu než před rokem
- 9 % je však méně nakloněno nákupu elektromobilu než před rokem
Studie je jen součástí celé sady výzkumů, ve kterých se BMW Group zaměřuje na elektromobilitu a elektromobily. Dále probíhá v Číně, Německu a Británii.
Řidiči na elektromobilu Mini E oceňují nejen zábavné řízení, ale také tichý chod a skvělé zrychlení. Zajímavé je, že podle studie z Davisu si řidiči elektromobilu vytvářejí své vlastní "jízdní teritorium".
"Řidiči začali mluvit o Mini E jako o jakémsi speciálním způsobu prozkoumávání jejich regionu. Ve svém benzinovém autě samozřejmě mohou jet kamkoliv, ale rádi mluví o tom kam mohou jet ve vém Mini E," komentuje výsledky Tom Turrentine, ředitel centra pro výzkum Plug-in hybridních a elektrických aut na UC Davis.
Jinými slovy tím chce říct, že řidiči elektromobilu s dojezdem kolem 140 km (v kalifornském teplém podnebí, v mrazech výrazně klesá) se musí před cestou dál než 30-50 km dobře rozmýšlet jak, kudy a kam pojedou. A to jim dává příležitost přemýšlet o tom co jejich region vlastně nabízí.
![]() |
![]() |
![]() |
Strach z nedostatečného dojezdu není podle výsledků studie mezi ZKUŠENÝMI řidiči Mini E problém. "Zjistili jsme, že domácnosti přizpůsobily své požadavky na mobilitu schopnostem vozidla a dokonce začali prozkoumávat možnost maximalizace využití Mini E," řekl Turrentine.
Opět se pokusíme přeložit: lidé začali hledat způsoby jak s elektromobilem dojet co nejdál, tj. k čemu je rekuperace a kde najdou dobíjecí nebo ještě lépe rychlodobíjecí stanice.
BMW v současné době připravuje druhou fázi své elektromobilní strategie s vozy BMW ActiveE. Výsledky studie jsou podle zástupců BMW velmi cenné a přímo ovlivní vývoj dalších elektrických aut od BMW. Během letošního roku půjde do testovacího provozu flotila vozů ActiveE, v roce 2013 se pak začne sériově vyrábět elektromobil BMW i3.
Od konce roku 2011 pak bude Mini E k dispozici na vybraných trzích USA k pronájmu za 499 dolarů měsíčně.
to yuri:
No to je prave ten rozdil, ja si dovedu predstavit,ze budu mit jeden elektromobil co da 120-130km za den, akdyz pojedu na dovolenou a budu nucen jet autem, pujdu do pujcovny.... A ver, ze ve finale na tom budu lepe i financne, za predpokladu ze by ten elmobil byl za cenu cca stejnou nebo lehce vyssi nez benzinak
Nehledě na to, že lze naprojektovat, buď benzinový přenosný spalovák jako generátor, nebo přidat kárku s bateriema. :) Jako to je na netu u nějakého amíka.
to suhlasim
To je pravě rozdil asi mezi vyspělou Amerikou a průměrnou Evropou.Z USA přišla praxe mit dvě a vice aut v rodině.Byl a je to nejen prakticky důsledek uspěšneho zaměstnani a podnikani členu rodiny,ale i prestiže rodiny.U nas jsou těmito protagonisty Trpišovsky a Mareš.I když přece asi rozdily v nich jsou.Hrat si na amerikana byt jim prakticky je rozdil,nejen v majetku ale i v uvažovaní.
este ma napadla jedna otazka do vyskumu...mohli s ich spytat ci si vedia predstavit elektricke auto ako JEDINE auto ktore by mali k dispozicii