Řidič po pádu ze 150m srázu: elektromobil Tesla Model S mi zachránil život

Kolem elektromobilů Tesla je neustále živo. Lidé si stěžují, že samy najíždějí do obchodů či vrat, že se samy zapalují a kdesicosi. Ale umějí i zachraňovat životy.

Vyprostit auto z hlubokého srázu trvalo čtyři hodiny
foto: Electrek.co

Výjimečná bezpečnost konstrukce elektromobilů Tesla se prokázala již několikrát v minulosti. A tady je jeden další příklad.

Řidič Tesla Model S a jeho spolujezdec odešli po svých prakticky bez zranění po pádu ze 150m srázu/útesu. Při cestě kalifornskou silnicí Grizzly Peak Blvd. v Berkeley mu do cesty v zatáčce vběhla srna.

Strhnul řízení (chybně, jak sám připouští) a poroučel se do hlubin. Auto skončilo na střeše, ale řidič, který si nepřeje uvádět své jméno, se z auta dostal a zavolal si pomoc. Ani spolujezdci nic nebylo.

Tesla Model S nehoda sráz Kalifornie Berkeley

Velké deformační zóny, kterými se Model S může pochlubit díky absenci spalovacího motoru, se jak je vidět můžou hodit!
foto: Electrek.co

Kabina auta byla prakticky nepoškozená. Zato zbytek vozu dostal pořádně na frak. Na výsledném vraku jsou ale velmi dobře vidět rozsáhlé deformační zóny, které bezesporu přispěly ke šťastnému konci nehody.

Řidič auta se už teď poohlíží po nové Tesle, protože tenhle Model S je definitivně na odpis.

38 Comments on “Řidič po pádu ze 150m srázu: elektromobil Tesla Model S mi zachránil život”

    1. Takže žiadny zázrak o baterke bez BMS sa nekoná.
      Takže žiadny zázrak o baterke bez BMS sa nekoná. Energetická hustota-tiež nič moc. Do mobilných aplikácií sa nehodí. Zaujímala by ma konečne cena, aby som vedel či sa oplatí čakať na použitie aspon ako domáce úložisko.
      Ešte tam chýba údaj- počet cyklov do 80% DOD.
      Ten počet cyklov do 10% DOD je dooosť…
      Vybíjacie napätie 2V je docela slušné.

      1. To netuším, ale na webu Tesly dnes zveřejnili expanzi SC
        To netuším, ale na webu Tesly dnes zveřejnili expanzi SC pro rok 2017, tak jsem kouknul na ČR a letos přibude Praha a Olomouc. Jinak v US do konce roku 100% navýšení a v Californii 1000%
        viz: electrek.co/2017/04/24/tesla-new-supercharger-stations-chargers-model-3-launch/

        1. V Emerice se Teslisti pomějou, slušná epidemie i po Evropě
          V Emerice se Teslisti pomějou, slušná epidemie i po Evropě a to i té východní jup jup. To je úplná spanilá jízda 😀
          Tak vida Holomóc bude světové 🙂
          V Polsku další 4 a na Slovensku Blava. Expanze do Turecka, Jižní Korei, na Hawaj a do Mexika.

          Tak schválně jak rychle jim to půjde s realizací. 🙂

          1. Tesla znásobí i počty stojanů na lokacích. Holt vědí
            Tesla znásobí i počty stojanů na lokacích. Holt vědí že mít velkobaterkáče je jen půlka štěstí.

            “We started 2017 with over 5,000 Superchargers globally and by the end of this year, Tesla will double that number to total more than 10,000 Superchargers and 15,000 Destination Charging connectors around the world. In North America, we’ll increase the number of Superchargers by 150 percent, and in California alone we’ll add more than 1,000 Superchargers. We’re moving full speed on site selection and many sites will soon enter construction to open in advance of the summer travel season.”

  1. Trapné, na té silnici jsou relativně mírné stráně
    Trapné, na té silnici jsou relativně mírné stráně které se dají naprosto všude sjet terénním autem. Sklon do 15 stupňů a nejbližší sráz či útes je na desítky mil daleko. Daný řidič tedy spíše může poděkovat, že prásáckou jízdou nesrazil třeba chodce.

  2. Hmmm, kdyby tam spadnul s BMW 7, tak by se z toho vysekal taky
    Hmmm, kdyby tam spadnul s BMW 7, tak by se z toho vysekal taky a nikdo by o ničem nepsal. Vzhledem k tomu, že majitelů Tesel je více a více, tak tady na hybrid.cz očekávám v dalším roce 2-3 články denně, jak se někdo vysekal s Teslou a přežil to…

  3. V tomto případě bych byl opatrným pesimistou. Na první
    V tomto případě bych byl opatrným pesimistou. Na první fotce na Hybrid.cz je vidět, že auto leží po pádu na střeše v docela hustém porostu. Stačilo, aby v tom místě trčel pahýl nějakého stromu a už by možná nebylo co zachraňovat. Chci tím říct, že pokud je člověk v nesprávný čas na nesprávném místě a nemá přitom pořádnou dávku štěstí, tak bohužel nemusí přežít. Tím nechci zpochybňovat deformační zóny Tesly, ani pasivní bezpečnost jako takovou, protože někdy i milimetry hrají roli.

    Druhá věc – vynechal bych slovo „útes“. Útes je podle mě skála nad mořem, často téměř vertikální. Tady auto viditelně nedopadlo do vody. Takže jen sráz – porostlý vegetací – na této fotce na Electrek.co je to vidět. A je otázka, co je myšleno těmi 150 metry – jestli šikmá vzdálenost od místa, kde auto začalo padat, k místu, kde auto zůstalo ležet… nebo je to rozdíl nadmořských výšek čili vzdálenost ve vertikálním směru.

    A nakonec – článek, resp. překlad je stylizován tak, jako kdyby spalovací auta žádné deformační zóny neměla. Samozřejmě ï spalovací auta je mají, jednou z největších je samotný motor. Naopak Tesla a další EV, které mají motor jinde než vpředu, musí být konstruovány právě s ohledem na tento fakt.

        1. Pokud by motor spalováku nepůsobil alespoň částečně
          Pokud by motor spalováku nepůsobil alespoň částečně jako deformační zóna, tak mi není jasné, proč se až po x letech crash testů přišlo na to, že není tak nebezpečný přímý čelní náraz (kde je motor), ale částečný náraz do zhruba 20% šířky auta, kde není motor, ale jen přední kolo a jeho závěs. Takový náraz jde přímo do kabiny na řidiče nebo spolujezdce. Proto se tato část začala speciálně projektovat tak, aby odolala nárazu – ať už protijedoucího auta, nebo např. do nějakého sloupu nebo nosníku mostu. Ta zkouška má nějaký speciální název, ale ten už si nepamatuju.

        2. Jo, jo, když dopravní policista s roky praxe uviděl po
          Jo, jo, když dopravní policista s roky praxe uviděl po revoluci čelně bourané západní auto, co si kolega dovezl na opravu, tak prohlásil – tohle někdo udělat ve favoritu, tak má motor v klíně a havrani ho z něj budou muset seškrábat, aby bylo co dát do truhly. V následné diskusi nad vrakem ukázal, kde to obvykle rupne a jak ten motor hezky putuje přes palubní desku do náruče posádce. Viděl prý i pecku, kdy s ním řidič a spolujezdec seděli prakticky v pozici zadních sedadel. Některá povolání je fakt lepší nedělat.

        1. Ano ta srnka by asi byla po smrti. Ale že by zemřel řidič
          Ano ta srnka by asi byla po smrti. Ale že by zemřel řidič auta? Na této části silnice kde se nehoda stala, je rychlostní limit 30 mil v hodině a upozornění na časté cyklisty a tedy zvýšenou opatrnost, tedy stoprocentně smrtelná rychlost pro posádku auta které se střetne se srnkou.

Napsat komentář