Řidič po pádu ze 150m srázu: elektromobil Tesla Model S mi zachránil život

Jan Horčík - 24 Duben 2017

Kolem elektromobilů Tesla je neustále živo. Lidé si stěžují, že samy najíždějí do obchodů či vrat, že se samy zapalují a kdesicosi. Ale umějí i zachraňovat životy.auto elektromobil Tesla Model S nehoda po pádu z útesu

Vyprostit auto z hlubokého srázu trvalo čtyři hodiny
foto: Electrek.co

Výjimečná bezpečnost konstrukce elektromobilů Tesla se prokázala již několikrát v minulosti. A tady je jeden další příklad.

Řidič Tesla Model S a jeho spolujezdec odešli po svých prakticky bez zranění po pádu ze 150m srázu/útesu. Při cestě kalifornskou silnicí Grizzly Peak Blvd. v Berkeley mu do cesty v zatáčce vběhla srna.

Strhnul řízení (chybně, jak sám připouští) a poroučel se do hlubin. Auto skončilo na střeše, ale řidič, který si nepřeje uvádět své jméno, se z auta dostal a zavolal si pomoc. Ani spolujezdci nic nebylo.

Tesla Model S nehoda sráz Kalifornie Berkeley

Velké deformační zóny, kterými se Model S může pochlubit díky absenci spalovacího motoru, se jak je vidět můžou hodit!
foto: Electrek.co

Kabina auta byla prakticky nepoškozená. Zato zbytek vozu dostal pořádně na frak. Na výsledném vraku jsou ale velmi dobře vidět rozsáhlé deformační zóny, které bezesporu přispěly ke šťastnému konci nehody.

Řidič auta se už teď poohlíží po nové Tesle, protože tenhle Model S je definitivně na odpis.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele PaRi

OT: tož já se taky přidám

Technický list baterie HE3DA
https://www.he3da.cz/single-post/2017/04/13/Pod%C3%ADvejte-se-na-technick%C3%BD-list-na%C5%A1i-revolu%C4%8Dn%C3%AD-baterie-HE3DA%C2%AE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže žiadny zázrak o baterke bez BMS sa nekoná. Energetická hustota-tiež nič moc. Do mobilných aplikácií sa nehodí. Zaujímala by ma konečne cena, aby som vedel či sa oplatí čakať na použitie aspon ako domáce úložisko.
Ešte tam chýba údaj- počet cyklov do 80% DOD.
Ten počet cyklov do 10% DOD je dooosť...
Vybíjacie napätie 2V je docela slušné.

Obrázek uživatele honza.t

Bude stačit jediný parametr, aby tento akumulátor měl prodejní úspěch. Dlouhá životnost . Parametr pro energetická úložiště jeden s nejdůležitějších.

Obrázek uživatele Kuk

Už mám i slogan
Baterie HE3DA, běda běda :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ešte stále je ale nádej, že na domáce úložisko bude postačujúca, ale to záleží od ceny, samozrejme :-)

Obrázek uživatele Kuk

Bude to muset někdo nezávislej otestovat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Off topic
do konce roku 2017 nový supercharger též v Olomouci!

Obrázek uživatele Cipísek D

no to je příjemná zpráva. A kdepak? A kdopak zainfestoval??

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To netuším, ale na webu Tesly dnes zveřejnili expanzi SC pro rok 2017, tak jsem kouknul na ČR a letos přibude Praha a Olomouc. Jinak v US do konce roku 100% navýšení a v Californii 1000%
viz: electrek.co/2017/04/24/tesla-new-supercharger-stations-chargers-model-3-launch/

Obrázek uživatele Kuk

V Emerice se Teslisti pomějou, slušná epidemie i po Evropě a to i té východní jup jup. To je úplná spanilá jízda :D
Tak vida Holomóc bude světové :)
V Polsku další 4 a na Slovensku Blava. Expanze do Turecka, Jižní Korei, na Hawaj a do Mexika.

Tak schválně jak rychle jim to půjde s realizací. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Tesla znásobí i počty stojanů na lokacích. Holt vědí že mít velkobaterkáče je jen půlka štěstí.

“We started 2017 with over 5,000 Superchargers globally and by the end of this year, Tesla will double that number to total more than 10,000 Superchargers and 15,000 Destination Charging connectors around the world. In North America, we’ll increase the number of Superchargers by 150 percent, and in California alone we’ll add more than 1,000 Superchargers. We’re moving full speed on site selection and many sites will soon enter construction to open in advance of the summer travel season.”

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

nj akcie za 300$ prachů najednou jako šlupek .. ;) konečně už plánujou jednu i na hawaji

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trapné, na té silnici jsou relativně mírné stráně které se dají naprosto všude sjet terénním autem. Sklon do 15 stupňů a nejbližší sráz či útes je na desítky mil daleko. Daný řidič tedy spíše může poděkovat, že prásáckou jízdou nesrazil třeba chodce.

Hmmm, kdyby tam spadnul s BMW 7, tak by se z toho vysekal taky a nikdo by o ničem nepsal. Vzhledem k tomu, že majitelů Tesel je více a více, tak tady na hybrid.cz očekávám v dalším roce 2-3 články denně, jak se někdo vysekal s Teslou a přežil to...

Asi tak, nechápu co má tento článek společného s Teslou. Resp. stejně tak se mohl vysekat s jakýmkoliv jiným autem.

Obrázek uživatele Cipísek D

Bývalka Johnnyho Deppa sbalila zakladatele Tesly. Na účtu má 367 miliard korun

http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-svetove-celebrity/464703/byvalka-johnnyho-deppa-sbalila-zakladatele-tesly-na-uctu-ma-367-miliard-korun.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Kuk

Máš to blbě von sbalil jí když ji uviděl v Machete zabíjí a už je to ňákej ten pátek zpátky :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

všichni nejsou supervčasně informováni jako ty ;) Pro někoho to je obrázková novinka směrovaná z blesku :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co no a?? týká se to mlaska týká se to tesly. si snad natvrdlý? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tesla predvidala.. ze lepse to budee dole utesom s tym krapom:))

V tomto případě bych byl opatrným pesimistou. Na první fotce na Hybrid.cz je vidět, že auto leží po pádu na střeše v docela hustém porostu. Stačilo, aby v tom místě trčel pahýl nějakého stromu a už by možná nebylo co zachraňovat. Chci tím říct, že pokud je člověk v nesprávný čas na nesprávném místě a nemá přitom pořádnou dávku štěstí, tak bohužel nemusí přežít. Tím nechci zpochybňovat deformační zóny Tesly, ani pasivní bezpečnost jako takovou, protože někdy i milimetry hrají roli.

Druhá věc - vynechal bych slovo "útes". Útes je podle mě skála nad mořem, často téměř vertikální. Tady auto viditelně nedopadlo do vody. Takže jen sráz - porostlý vegetací - na této fotce na Electrek.co je to vidět. A je otázka, co je myšleno těmi 150 metry - jestli šikmá vzdálenost od místa, kde auto začalo padat, k místu, kde auto zůstalo ležet... nebo je to rozdíl nadmořských výšek čili vzdálenost ve vertikálním směru.

A nakonec - článek, resp. překlad je stylizován tak, jako kdyby spalovací auta žádné deformační zóny neměla. Samozřejmě ï spalovací auta je mají, jednou z největších je samotný motor. Naopak Tesla a další EV, které mají motor jinde než vpředu, musí být konstruovány právě s ohledem na tento fakt.

---

Nissan Leaf 24kWh, 231.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 6.000 km

Obrázek uživatele ozana

Motor spalováku že je deformační zóna? Ten "jednolitý velký kus kovu" se moc deformovat nedokáže.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Co jsem nekde cetl, tak to neni o tom, ze by se motor zdeformoval, ale ze se rizene utrhne z uchytu a narve pod auto (misto ridici na klin) a tim take nejakou energii pohlti. Klasicke deformacni zony jsou tam samozrejme taky.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, když dopravní policista s roky praxe uviděl po revoluci čelně bourané západní auto, co si kolega dovezl na opravu, tak prohlásil - tohle někdo udělat ve favoritu, tak má motor v klíně a havrani ho z něj budou muset seškrábat, aby bylo co dát do truhly. V následné diskusi nad vrakem ukázal, kde to obvykle rupne a jak ten motor hezky putuje přes palubní desku do náruče posádce. Viděl prý i pecku, kdy s ním řidič a spolujezdec seděli prakticky v pozici zadních sedadel. Některá povolání je fakt lepší nedělat.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Pokud by motor spalováku nepůsobil alespoň částečně jako deformační zóna, tak mi není jasné, proč se až po x letech crash testů přišlo na to, že není tak nebezpečný přímý čelní náraz (kde je motor), ale částečný náraz do zhruba 20% šířky auta, kde není motor, ale jen přední kolo a jeho závěs. Takový náraz jde přímo do kabiny na řidiče nebo spolujezdce. Proto se tato část začala speciálně projektovat tak, aby odolala nárazu - ať už protijedoucího auta, nebo např. do nějakého sloupu nebo nosníku mostu. Ta zkouška má nějaký speciální název, ale ten už si nepamatuju.

---

Nissan Leaf 24kWh, 231.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 6.000 km

Obrázek uživatele ozana

Čelní náraz brzdí (deformují se) plechy na levé i pravé straně, částečný náraz - deformují se plechy jen na jedné straně karoserie.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Náraz s malým přesahem.

Obrázek uživatele Kuk

Small overlap i3
https://www.youtube.com/watch?v=l6BKlWD24YQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Jo, to jsem viděl už dávno. Docela fajn.

Obrázek uživatele Cipísek D

a to se dá ještě vyklepat, dovezte to do ČEZKA ;))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já chci z toho vraku baterku...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

on ti ji jistě prodá, pokud nabídneš reálnou cenu s dopravou ;)

copy & paste už polikátý?

... toto mělo patřit Anonymovi o robotické tesle...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Robotická Tesla práskla do stromu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LŽEŠ, sám řidič přiznal, že udělal chybu strhnutím volantu

A kdyby to neudelal, tak uz treba nezije ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano ta srnka by asi byla po smrti. Ale že by zemřel řidič auta? Na této části silnice kde se nehoda stala, je rychlostní limit 30 mil v hodině a upozornění na časté cyklisty a tedy zvýšenou opatrnost, tedy stoprocentně smrtelná rychlost pro posádku auta které se střetne se srnkou.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil