Revoluce v dopravě? Jmenuje se Perut

Vaše Osobní Městská Doprava a nejedná se jen o elektrický dopravní prostředek do města. Český výrobce Perut dnes vyrábí i výkonnější verzi TREK ideální na polní i lesní cesty, přejezdy po velkých podnicích, výstavištích apod.

Perut – Personal Urban Transporter. Na obrázku model Perut City.
foto: Perut

Perut CITY je vlastně elektrokoloběžka do města. Perut byl vyvinut tak, aby se ve městě cítil jako ryba ve vodě. Vznikl s cílem najít jednoduché, lehké a při tom provozně nenáročné vozidlo na kratší vzdálenosti.

Perut – Personal Urban Transporter.

Spojení velkých 20“ kol, kvalitního odpružení s nekompromisními kotoučovými brzdami se 750W motorem a špičkovým LIFePO4 akumulátorem, dělá z dopravy po městě levné a při tom velmi zábavné cestování.

V dnešní době, kdy se každým rokem zvyšuje cena benzínu či nafty, jízdné MHD, vlaku či autobusu jsou velmi důležité provozní náklady. A zde je Perut naprostou jedničkou.

Perut – Personal Urban Transporter.

Plné nabití baterii Vás vyjde doslova na pár korun, protože náklady na spotřebu elektrické energie jsou asi 8 Kč na 100 km. Nemusíte mít také strach že budete co chvíli pořizovat nový akumulátor. Ten totiž vydrží cca. 1000x nabití a i potom by měla být kapacita na přibližně 70% té původní.

A jak daleko můžete dojet? Česká města přejedete i několikrát, Perut na jedno nabití zvládá 30-40 km podle váhy jezdce a profilu trati. Max. rychlost je omezena na 25 km/hod a i tak jste rychlejší než většina cyklistů.

Perut – Personal Urban Transporter.

A co teprve terénní verze TREK, která jezdí až 37 km/hod a má kvalitnější odpružení, které v terénu opravdu oceníte. Protože jezdec svou vahou spočívá na přední části stroje, působí jízda v terénu jako pohodlné houpání na předním kole.

Ale tohle se popsat opravdu nedá, jízda na Perutu se musí zažít. A do jakého kopce Perut TREK vyjede: Podívejte se sami jak zdolal jeden z nejdelších kopců v ČR (video: Perut jede na Dlouhé stráně v Jeseníkach ).

A co představil výrobce Perut Elektric s.r.o. letos? Kompozitovou verzi Perut CITY W. Ocelový rám je nahrazen kompozitovou skořepinou, ve které je zasunuta baterie, tvoří integrované sedlo i zadní blatník.

Perut – Personal Urban Transporter.

Tichý, výkonný bezpečný, pohodlný, zábavný, ať si každý najde sám co ho na jízdě víc zaujme.

placená inzerce

13 Comments on “Revoluce v dopravě? Jmenuje se Perut”

  1. Kolobezka se pouziva hlavne pro kratke vzdalenosti (idealni do
    Kolobezka se pouziva hlavne pro kratke vzdalenosti (idealni do 5km a po rovine) a pri jizde na chodniku(aspon v Nemecku bez problemu). Bezna prumerna rychlost je kolem 10km/h.Pokud je tam pomocny elektricky motor ( do kopce) tak pouze do 6km/h. Jinak je to vsechno Moped Nedovedu si predstavit kam PERUT pripevni cislo!
    Protoze vse je otazka ceny (mysli obzvlast v CR) snad by byla zajimava stavebnice z tajvanské skladaci FREELANDER X7 (jiz za 419 $)-je skladaci s nafukovacima koleckama o prumeru 200mm. Protoze je dost rychla (16km/h a 25km/h, tez by se musela upravit (viz Internet uprava: Freelander X7 E-scooter Modification for Hill Climbing).
    Skoda ze v CR je temer neznama Slovinska FLYKLY (snad by se dala delat v licenci). Pro prevoz ditka do skolky, by se dal pouzit „Standbret für Tretroller“ firmy DECATLON za 13€.

  2. Osobne si myslím,že tato
    Osobne si myslím,že tato stránka je z roka na rok komerčnejšia.Chodím sem od začiatku fungovania stránky,ale v poslednom čase sa mi už veľmi nechce.Samé toto je super ,tamto sa hodí, toľko ušetríš,atd. Len samé plusy a mínusy sú kde?Chcem vidiet maníka v saku čo si to šinie do roboty na elektro kolobežke.A zabúdate na jednu podstatnú vec : aspoň orientačnú cenu týchto skvostov.

  3. V tomto PR clánku chybí
    V tomto PR clánku chybí podstatná informace a to, že toto vozítko je zcela nepoužitelné na veřejných komunikacích protože nesplňuje základní požadavky dané ZoSP a jeho přílohami.

    Takže redakce by měla pozměnit první větu na „nejedná se o elektrický dopravní prostředek do města.“

      1. Rozlišujme je schváleno –
        Rozlišujme je schváleno – tudíž má přidělené číslo schválení a odpovídá vyhlášce – splňuje podmínky vyhlášky. V tomto případě se odkazujete na přílohu definující technické požadavky na jízdní kola, potahová vozidla a ruční vozíky za kterých je možné je provozovat na veřejných komunikacích. Uvedená příloha připouští použití pomocného motorku bez zásahu do nosného systému. Chápáno by to mělo být tak, že vozidlo (v tomto případě koloběžku) lze provozovat i bez přídavného motorku. Bohužel výklad vyhlášky je nejednoznačný a výrobci a dovozci si ho vykládají po svém. Navíc by měl mít tento výrobek schválenou elektrickou kompatibilitu příslušnou zkušebnou.

        Splňuje-li tento výrobek tyto nároky je to ke cti dovozce/výrobce.

        1. Doplnění – ona i většina
          Doplnění – ona i většina elektrokol může být ve výsledku v rozporu z vyhláškou, ale je to věc výkladu :o)

          Citace z vyhlášky č.341/2002sb

          kategorie L – dělící se na
          – MOPED (zkratka LA)
          – MOPED – TŘÍKOLKA NEBO LEHKÁ ČTYŘKOLKA (LB)
          – MOTOCYKL (LC)
          – MOTOCYKL S POSTRANNÍM VOZÍKEM (LD)
          – TŘÍKOLKA NEBO ČTYŘKOLKA (LE)
          – MOTOKOLO (LM)

          druh Motokolo (kategorie MOPED)

          – jízdní kolo opatřené trvale připojeným hnacím motorem, jehož nejvyšší konstrukční rychlost nepřevyšuje 25 km.h-1.

          Poznámka: Pokud je jízdní kolo dodatečně vybaveno pomocným motorkem a přitom se nemění jeho původní charakter, jde o „jízdní kolo s pomocným motorkem“, které se zařazuje do druhu „ostatní vozidla“.

          Navíc podle úpravy Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/24/ES ze dne 18. března 2002 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel odhlasované dne 20.11.2012 jsou z povinnosti homologace vyjmuta pouze elektrokola s maximální rychlostí 25 km/h a s 250 watty jmenovitého výkonu motoru za předpokladu, že od 6 km/h je potřeba ke spuštění motoru na kole šlapat.

  4. Tvorcom sa odporucam ist
    Tvorcom sa odporucam ist odviezt kolobezkami z Hrebienka dolu v Tatrach, kolobezka je dost nestabilna a pri potrebe prudsieho brzdenia alebo uhybneho manevru je to o drzku, takze ti co si to kupite si prirobte normalne bicyklove sedlo na tyci, potom bude vas dopravny prostriedok omnoho stabilnejsi a ovladatelnejsi

    1. Pokud jedeš na čemkoliv
      Pokud jedeš na čemkoliv tak, že se ti to zdá nestabilní a o držku, tak je problém v tvojí hlavě. Nepochopil jsi limity svých dovedností a toho na čem jedeš. Btw viděl jsem lidi kteří padali na tlamu z horských kol (slušných modelů), které jsou, a to se snad shodneme, určené k pohybu v terénu, jen proto, že nepochopili nebo neuměli při jízdě z opravdu prudkého kopce vysednout až za sedlo a dostat těžiště tam, kde má být. Tož tak ….
      p.s. nejsem znalec Tater – tak nevím jestli třeba z „Hrebienka dolu ….“ to není 60° po šutrech 🙂

    1. No, jenže zkus si s tím
      No, jenže zkus si s tím prknem jet po fabrice, nebo… Po centru Prahy, s těma jejich kočičíma hlavama! Sám jsem uvažoval, že bych se v obleku a s vlající kravatou pohyboval po městě s něčím podobným, ale jakmile to nemá takovýhle kolečka: http://www.e-glide.com/index.php?option=com_virtuemart&category_id=6&page=shop.browse&Itemid=89&limitstart=0&limit=50 tak je to nesmysl na to lézt. Navíc nevím jak ty Boosted Boardy, ale e-glidy jezdí cca 35 km/h a v takovým tempu NECHCEŠ chytit kolo za kostku, malinkej rantlík, nebo jinou píčovinu… 😀 Potřebuješ prostě dobrou trakci, překonávání ČESKEJCH povrchů a pak taky tréning – kterej mě chybí. 🙂 Ale po Praze si umím představit, že by tohle bylo lepší než auto, obzvlášť když jediný co člověk často tím autem vozí je kufřík, nebo fotobrašna. 😉 😀 Tedy krom vlastní líný prdele. 😀

Napsat komentář