Renault zkouší používat elektromobily jako malé elektrárny

redakce - 01 Duben 2019

Renault aktuálně rozeslal tiskovou zprávu, ve které informuje o nově spuštěném testování technologie V2G (vehicle-to-grid), neboli využití baterií elektromobilů jako bateriových úložných systémů.Groupe Renault, evropský lídr v oblasti elektrických vozidel, spouští první rozsáhlé zkušební projekty střídavého proudu, nabíjení vehicle-to-grid (V2G) v 	elektrických vozidlech.

Technologie používající reverzibilní palubní nabíječku mohou podle Renaultu výrazně snížit související náklady nabíjecích terminálů.
foto: Renault

V průběhu roku 2019 bude v Evropě uveden vozový park patnácti elektromobilů Renault Zoe s nabíjením typu vehicle-to-grid, který vytvoří v rámci skupiny Renault budoucí nabídky reverzibilního nabíjení (tedy možnosti využívat elektřinu z baterie elektromobilu směrem do sítě) a položí základy pro budoucí standardy.

Tyto pilotní projekty začnou dnes v Utrechtu (Nizozemí) v ekosystému vyvinutém společností We Drive Solar a na Porto Santo Island (v souostroví Madeira, Portugalsko) se společností Empresa de Electricidade da Madeira, dodavatelem energie. Následně budou zahájeny další pilotní projekty ve Francii, Německu, Švýcarsku, Švédsku a Dánsku.

„S touto iniciativou Groupe Renault zcela plní svou úlohu lídra v oblasti elektrické mobility pro všechny a jako hráč v přeměně energie. Nabíjení vozidel vehicle-to-grid je klíčovým pilířem inteligentních elektrických ekosystémů, které společnost Groupe Renault vytvořila. Zvolili jsme palubní technologii, která také optimalizuje náklady na dobíjecí stanice, a tím usnadňuje rozsáhlý rozvoj,“ oznámila Gilles Normand, ředitelka pro elektrická vozidla společnosti Groupe Renault.

Výhody technologie vehicle-to-grid

Nabíjení vozidel pomocí technologie V2G (z vozidla zpět do sítě) – nazývané také reverzibilní napájení – reguluje nabíjení a vybíjení baterií elektrických vozidel v souladu s potřebami uživatelů a dodávkou elektřiny ze sítě. Nabíjení dosahuje svého maxima, pokud dodávka elektřiny převyšuje poptávku, zejména během špičky ve výrobě obnovitelné energie.

Ale vozidla jsou také schopna posílat elektřinu do sítě v době spotřební špičky. Elektrická vozidla proto mohou sloužit jako dočasné sklady energie a stávají se klíčovými hnacími silami rozvoje obnovitelné energie.

Tímto způsobem elektrická síť optimalizuje dodávky místní obnovitelné energie a snižuje náklady na infrastrukturu. Současně zákazníci používají více ekologickou a více ekonomickou spotřebu elektřiny a jsou finančně odměňováni za poskytování služeb elektrické sítě.

Reverzibilní nabíjení bude prověřováno v několika projektech (elektrické ekosystémy nebo služby mobility) v sedmi zemích a spolu s různými partnery položí základy pro budoucí nabídku společnosti Groupe Renault. Cíl je dvojí: zjistit realizovatelnost a potenciální zisky.

Tyto pilotní programy podle Renaultu pomohou vyzvednout technické a ekonomické výhody palubního řešení u elektrických vozidel, ukázat hodnotu služeb poskytovaných místními a národními dodavateli elektřiny, jako je podpora spotřeby sluneční a větrné energie, kontrola frekvence nebo napětí sítě a snížení nákladů na infrastrukturu a pracovat na regulačních rámcích mobilního úložiště energie, odhalit úskalí a nabídnout konkrétní řešení. Stanovit společné standardy, to je základní požadavek pro průmyslovou instalaci.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo tak přeji mnoho zdaru:

novinky.cz/zahranicni/evropa/501379-kvuli-nabijeni-detskeho-auticka-vyhorel-v-ziline-novy-rodinny-dum.html

Obrázek uživatele Jan Horčík

Stává se i v lepších rodinách.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

S "bezpečnými spalovacími vozidly" s desítkami litrů hořlaviny nebo plynu v nádrži, chtělo by se dodat :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Udělají z aut elektrárny?
Takže do nich budou přikládat uhlí?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano.
Ne.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele PetrVins

Bylo by zajimave oslovit dodavatele eketriny, kteri jiz dnes umi spinat spotrebice, resp. zasuvku, kdyz je elektriny prebytek. Vim, ze napr. NanoEnergies o tom mluvili uz pred dvema lety. Verim, ze to uz nekdo z nasich operatoru s elektrinou umi.

---

Nissan Leaf 2018, FVE 5kWp + 15kWh baterie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrárna je zařízení, které buď z paliva nebo nějaké jiné síly vyrobí elektřinu.
Tohle je imho úložiště.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co když se použije energie uložená při rekuperaci? ;-)

Přesně - taky mi ta terminologie nesedí. Taktéž pojem "elektrárna" chápu jako zdroj elektřiny - tohle budou jen úložiště. Jenže to zase koliduje s tzv. přečerpávací "elektrárnou". To by totiž taky vlastně mělo být jen formou úložiště - když je přebytek, čerpá se voda na kopec, a když je (špička) nedostatek, tak se to pustí přes turbínu zpět. A říká se tomu - přečerpávací ELEKTRÁRNA.

Obrázek uživatele Kuk

Vo kolik se zkrátí životnost baterek?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Řekl bych, že tento provoz je pro baterky daleko vhodnější. U elektromobilu jsou běžné nárazové výkony (jak při jízdě tak u rychlonabíjení), tady to v ideálním případě bude 12 hodin nabíjet a 12 hodin dodávat elektřinu, takže něco jako nabíjet nebo jezdit s Teslou vždy maximálním výkonem třeba 7 kW.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

No pokud si software ohlídá, aby to byl v rozpětí mezi 10% a 80% kapacity baterie, tak by to jejich životnost mohlo teoreticky spíš prodloužit? Nejškodlivější pro baterie, je stagnace a zejména stagnace ve stavu plného nabití, nebo totálního vybití. Takže pokud se to bude pomalu nabíjet (střídavým proudem - několika kilowatty), a stejným způsobem i vybíjet, tak to oproti stejnosměrnému rychlonabíjení, a následnému rychlovybíjení (akční) jízdou bude pro baterii spíš úlevou.

V článku nezazněla podstatná technická informace, že Renault konečně začal testovat životaschopný koncept V2G a to pomocí AC Type2 konektoru a palubní nabíječky s řízeným usměrňovačem(umožňuje obousměrný tok energie), u které není technologický důvod navyšovat cenu vozu(marketingový důvod se samozřejmě vždycky najde). Komunikace vozu s infrastrukturou bude probíhat přímo přes CCS 2.0 protokol, kde v budoucnu bude mít tuto funkcionalitu každý druhý AC nabíjecí kontrolér/wallbox na trhu.

Tedy konečně se již nejedná o další variaci na evidentní zhovadilost a další v řadě pod nohy vhozených klacků od našich známých prznitelů emobility CHAdeMO a Nissanu, jejichž V2G koncept ke své činnosti potřebuje nákladný externí DC/AC měnič s CHAdeMO konektorem + samozřejmě další kontrolér, který bude schopen komunikovat s infrastrukturou.

Kdyz umozni vyhodnou vymenu baterek po zrychlene degradaci a bude to ekonomicky unosne, tak proc ne. Zatim vymena je spis nemozna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda , elektřina pro pohon vozidel, je zatím tak levná, že uvažovat o tom, že bych ji mohl mít levnější vyměnnou za opotřebení baterie je blbost.

Opotřebení baterky je někde kolem 4-8 Kč za uloženou jednu kWh takže, by museli za jednu vyčerpanou, dodat zdarma 2-4 další ,aby to mělo vůbec smysl.

Ale jako záložní řešení pro případ výpadku elektřiny v oblasti, dobrý, nabiju na CCS, nebo v práci a dovezu si domu, aby se mě neroztekla lednička.

Zalezi na platbe. Vy pocitate dlouhodoby domaci tarif. Ale kratkodobe vykryvani spicek je mnohonasobne drazsi. Kdyby platili ve spickach odpovidajici sazbu, mohlo by to byt lukrativni a nekdy by platili dokonce i za nabijeni, protoze jsou casy kde je elektriny prebytek a nejak se ji musi zbavit. Zalezi na platebnim modelu.

Obrázek uživatele M.Krupka

Pokud životnost baterie v EV přesahuje několikanásobně více, životnost celého auta, dalo by se o tom uvažovat. Osobně si myslím, že to tak není. Otázka zní, proč to řešit přes baterii auta a ne přes stacionární baterii?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V USA momentalne beha Tesla S s nabehanymi 600 000 km a Model X 400 000km pokles priemerne 10%. Takze da sa povedat ze v pripade Tesly pri beznom uzivatelovi bateria prezije auto. napr. v pripade BMW i3 ma jeden pan nabehanych cca 250 000km pokles kapacity viac ako 10%. Zalezi aj na type baterie. Napr. v pripade i3 ak najazdi 240 000km a pokles kapacity napr 15-20% tak stale je to na 10-20 rokov co opat znamena prezitie zivotnosti vozidla. :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

Já zatím věrohodně viděl Teslu roadster a Leafa a vše najeto cca 360tis.a měnila se baterie. Neříkám, že nová Tesla nedá 600tis.km.. Mimochodem při pořizovací ceně Tesly bych si nechtěl krátit životnost baterie ani o deset procent nějakým vyrovnáváním špiček v síti i kdyby reálně najela milión km. Co si budeme namlouvat, cena elektřiny je příliš nízká a cena baterie příliš vysoká. Zatím!
Z mých zkušeností elektrických zařízení-strojů vždy vydrží déle stroj a první co odchází je nabíječka a pak baterie. :-)

Obrázek uživatele Michelin

Nejvice skodi baterii vysoka teplota. Predpokladam, ze v tomto systemu se nebude nabijet ani vybijet tak vysokymi proudy jako pri jizde nebo DC nabijeni.
Dale prebijeni a prilisne vybijeni coz pujde take osetrit.
Takze bych se toho nebal.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně naopak, pro vykrývání těch nejdražších špiček by potřebovali daleko větší rychlost vybíjení než při běžné jízdě.

Obrázek uživatele Michelin

Asi těžko pošlou do sítě z auta 100kW, přes stanici, která nebude mít nejspíše ani takové jištění.

PS: Jsem si jistý, že smyslem celého toho projektu nebude poslat do sítě z jednoho auta/místa 50kW, ale posílat z deseti aut 5kW.
Už proto, že když se rozhodne majitel jednoho auta, které zrovna dojíte 50kW nebo více ho odpojit a odjet tak to udělá zase v síti skok. Zatímco, když se to diverzifikuje mezi spoustu aut s malým příkonem, tak vám nebude vadit, že ta auta se neustále odpojují a zase připojují.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

V2G asi vždy uvažovalo použití s wallboxem, který by měl mít vždy revizi z odborné instalace. Pak to co půjde natlačit bezpečně do auta půjde i zpět. Dá se předpokládat, že V2G přes EVSE kabel ukončený obyč. zásuvkou bude zakázáno.

Já bych ani tak nehodnotil, jestli se to teď vyplatí či ne, ale hlavně bych ocenil, že takto řešená technologie V2G je konečně normálně dostupná i pro běžného uživatele. Ten se z počátku bude u koupi vozu pouze rozhodovat, jestli si za palubní nabíječku s V2G "něco málo" připlatí či ne.

Obrázek uživatele Michelin

Jasny, ze je to super.
Jinak si taky myslim, ze to bude tak, ze co do toho dostanu beznym wallboxem dostanu i ven.
Vic nebude potreba a baterku to urcite nezhuntuje.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?