Renault ve Francii spustil síť dobíjecích stanic zdarma

Jan Horčík - 26 Září 2013

Ačkoliv zdaleka největší mediální pozornost dnes má v oblasti elektromobility (zasloužně) Tesla Motors, ani ostatní hráči nechtějí zůstat pozadu. Renault aktuálně doma ve Francii spustil síť 372 dobíjecích stanic, u kterých mohou majitelé elektromobilů této značky dobíjet zdarma.auto Renault síť dobíjecích stanic zdarma

Síť dobíjecích stanic v dealerstvích Renault přístupných zdarma
foto: Renault

Síť dobíjecích stanic Supercharger automobilky Tesla Motors má zatím několik desítek stanic v a Evropě. Majitelé elektromobilů Tesla tam mohou dobíjet extrémně rychle a doživotně zdarma. Pro majitele elektrických vozů ostatních značek je ale síť (zatím) uzavřena.

Síť dobíjecích stanic, kterou Renault vybudoval ve 372 svých dealerstvích po celé Francii, je na tom velmi podobně. Síť je vybavena celkem 875 dobíjecími zásuvkami Typu 3 o max. výkonu 22 kW. To znamená, že prakticky jediným elektromobilem, který je dnes může využít, je Renault Zoe.

Prakticky 95 % populace Francie se dnes nachází méně než 35 km od nejbližší dobíječky Renault ZE. Dobíjecí stanice však nejsou přístupné 24/7, nýbrž pouze v době, kdy jsou jednotlivá dealerství otevřena. Obvykle tedy od 9 do 18 hodin. Dobíjení je taktéž zcela zdarma a auto dobijete naplno zhruba během hodiny.

Zdá se, že prodej elektromobilů Renault Zoe tím dostane řádné nakopnutí. Ostatně, bude potřeba. Francouzský prezident Francois Holland aktuálně vyzval k výraznému snížení závislosti své země na fosilních palivech.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

> Obvykle tedy od 9 do 18 hodin.

Jo, ale je třeba vzít v úvahu fakt, že mají od 11 do 15 polední pauzu, takže přes "oběd" také nenabijete :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by bola veľká sranda, keby čerpacie stanice boli len pre majiteľov vybraných značiek vozidiel...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tento business model mi konečně začíná dávat ekonomický smysl.

Koupím auto a za měsíční poplatek 79EURo mám zaplacených 1000 najetých kilometrů - to odpovídá ceně necelé 2kč na kilometr, což už se přibližuje ceně auta se spotřebou 5.7l/100

Takže pořád je to dražší varianta, ale už to není o tolik dražší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Renault Zoe je ideálne druhé auto do rodiny. Ak niekto cestuje lietadlom/vlako/autobusom, tak poslúži aj ako jediné auto.
V akždom prípade, Francúzi reagujú na Teslu, rýchlo musia zasipať trh vlastnými elektromobilmi, lebo Tesla klope europe na dvere.

A čo ČR a SR? Naši sa asi nikdy nezobudia :(

ostatne honYa vistihol ako to je v našich krajoch veľmi výštižne. Administratíva a pod. :(

Obrázek uživatele honza.t

Naši se probudí až budou mít plné sklady aut na benzín/naftu, které nikdo nebude chtít

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale myslím si, že rozvoj dobíjecích stanic v ČR+SR je na počtu a rozvoji elektromobility v jednotlivých státech. V obou státech je stále na nízké úrovni, a hlavně mezi majiteli a příznivci je nízké procento vlivných občanů jež budování podobných stanic a zařízení dokáží prosadit a podpořit. Oba státy nejsou dojnou krávou na nejistotu financí. Ono stačí nesmyslné vydávání na zbrojení států jež se nikdy nedokázali sami ubránit a ochránit. V podstatě je lhostejné zda se jedná o vozidla z USA, Francie nebo Japonska, až bude kupní síla obyvatel obou států na takové úrovni, že autobazary a obchod s ojetinami druhotným obchodem tak se elektromobilita i v našich státech odpoutá od elskůtrů a elektrokol k elektromobilům.

Obrázek uživatele honYa

Před 3 lety Skupina ČEZ představila projekt FUTURE MOTION. Největší česká energetika s nezpochybnitelnými ekonomicko-politickými pákami a tahem na branku. Do roka vysoutěžili dodávku dvou set dobíjecích stanic, které měly být rozmístěny po ČR. Bohužel doslova narazili na velký administrativní kolotoč při žádání o stavební povolení na veřejných místech, a tak je počet fungujících nových stanic zlomkový. Ty, které běží, jsou zpoplatněny. Přestože ČEZ uznal, že měli budovat raději na soukromých plochách a taky tak začali činit, bilance je pro nezainteresovaného smutná. Snad to doženou a třeba s nějakou automobilkou nabídnou čerpání zdarma!

---

honYa

Obrázek uživatele honza.t

Moc hezky jste to napsal .(Tak proto jsou ČEZ-DS a PRE V Ostravě u obchodních center .Nad tím jsem nikdy nepřemýšlel ) To je ten přístup v ČR Chce podporovat alternátývní pohony. Přitom zákony to komplikují .Chtělo by to vyjímku ze zákona na zřízení Dobíjecí Stanice.

U nás "podpora" čehokoliv znamená, že nasypou (půjčené) peníze nějakému subjektu, nejlépe ještě účelově založenému, který si to umí na patřičných místech vylobbovat. Ostatní mají smůlu.

Chtěl bych si u domu udělat dobíjecí sloupek, ale legálně to prakticky nejde. Musel bych vydávat nějaké karty s jednoznačnou identifikací odebíratele.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?