Renault v Číně končí s výrobou fosilních aut, zaměří se na elektromobily

Prakticky všechny velké světové automobilky nějakým způsobem v Číně působí. Renault není výjimkou. Své zaměření tam ale nyní mění ze spalovacích motorů na elektromobily.

Malý super-levný elektromobil Renault K-ZE je určen primárně pro Čínu. Do Evropy se dostane jako Dacia Spring.
foto: Renault

Propad čínského automobilového trhu způsobený mimo jiné pandemií čínského koronaviru přináší první „výsledky“. Renault, který nikdy nebyl v Číně zvlášť silný, tam ukončí výrobu spalovacích aut. Vyrábět bude pouze elektromobily.

Renault v roce 2013 vybudoval ve společném podniku s čínskou automobilkou automobilovou továrnu ve Wu-Chanu. Přesně tam, kde vypukla nákaza koronavirem. Ročně chtěl prodávat v Číně až 550 000 aut.

Jenže to se nestalo a v roce 2019 prodal Renault pouze 180 000 aut – spalovacích i elektromobilů. Spalováky proto v Číně opustí a bude se soustředit pouze na elektromobily.

Ty dnes vyrábí v několika joint-ventures s čínskými společnostmi. Společnost eGT New Energy Automotive Co., společný podnik Renaultu, Nissanu a čínského Dongfeng, vyrábí ultra-levný elektromobil Renault K-ZE.

Ten má brzy do Evropy přijít jako Dacia Spring – v mírně upravené verzi s lepší bezpečností a možná i dojezdem. Lehké užitkové elektromobily bude Renault vyrábět v rámci Brilliance Auto Group, kde má 49 %, a čtyři nové elektromobily navrhne, postaví a vyrobí joint-venture Jiangling Group Electric Vehicle.

2 Comments on “Renault v Číně končí s výrobou fosilních aut, zaměří se na elektromobily”

Napsat komentář