Prakticky všechny velké světové automobilky nějakým způsobem v Číně působí. Renault není výjimkou. Své zaměření tam ale nyní mění ze spalovacích motorů na elektromobily.
foto: Renault
Propad čínského automobilového trhu způsobený mimo jiné pandemií čínského koronaviru přináší první „výsledky“. Renault, který nikdy nebyl v Číně zvlášť silný, tam ukončí výrobu spalovacích aut. Vyrábět bude pouze elektromobily.
Renault v roce 2013 vybudoval ve společném podniku s čínskou automobilkou automobilovou továrnu ve Wu-Chanu. Přesně tam, kde vypukla nákaza koronavirem. Ročně chtěl prodávat v Číně až 550 000 aut.
Jenže to se nestalo a v roce 2019 prodal Renault pouze 180 000 aut – spalovacích i elektromobilů. Spalováky proto v Číně opustí a bude se soustředit pouze na elektromobily.
Ty dnes vyrábí v několika joint-ventures s čínskými společnostmi. Společnost eGT New Energy Automotive Co., společný podnik Renaultu, Nissanu a čínského Dongfeng, vyrábí ultra-levný elektromobil Renault K-ZE.
Ten má brzy do Evropy přijít jako Dacia Spring – v mírně upravené verzi s lepší bezpečností a možná i dojezdem. Lehké užitkové elektromobily bude Renault vyrábět v rámci Brilliance Auto Group, kde má 49 %, a čtyři nové elektromobily navrhne, postaví a vyrobí joint-venture Jiangling Group Electric Vehicle.
Dobré rozhodnutí. Navíc asi i podpoření tím, že Čína
Dobré rozhodnutí. Navíc asi i podpoření tím, že Čína se rozhodla dotace na elektromobily ponechat, kvůli koronaviru.
Chtít prodávat může. Realitou je v Číně -20%
Chtít prodávat může. Realitou je v Číně -20% spotřebitelských výdajů za první kvartál, který ale nebyl celý ovlivněn koronavirem, a to jsme teprve na začátku krize.