Renault Twizy Cargo jako elektrické nákladní auto

Jan Horčík - 27 Červen 2013

Nákladní elektromobily táhnou – především samotné automobilky. Mitsubishi iMiEVnákladního bratránka v iMiEV Cargo, Nissan brzy představí elektrickou dodávku e-NV200. Renault, který už nabízí elektrické Kangoo, teď přidává také nákladní verzi vozítka Twizy.auto elektrické vozítko nákladní Renault Twizy

Elektrické nákladní vozítko Renault Twizy Cargo
foto: Renault

Renault Twizy Cargo rozšiřuje rodinu Twizy o speciálně uzpůsobenou nákladní verzi. Vzadu je namísto druhého tandemového sedadla kufr o objemu 180 l/max. zatížení 75 kg, a také dveře, které prostor zpřístupňují.

Twizy je nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Překvapivě, přes 60 % zákazníků tvoří firmy. Toho pochopitelně chce Renault využít, a proto také připravil tuto speciální “nákladní” verzi.

Je jasné, na koho především tato úprava cílí: dodávkové firmy, messengery, spedici, poštovní služby, případně i pohotovost, první pomoc apod. Bezpečnost zaručuje ochranná kabina, čtyřbodový bezpečnostní pás a airbag.

Renault Twizy Cargo Renault Twizy Cargo Renault Twizy Cargo

Výhodou je i fakt, že v řadě zemí je Renault Twizy (Cargo) kvalifikován jako lehká čtyřkolka, čemuž napomáhá i omezení max. rychlosti verze 45 Life na 45 km/h. Výkon se podle různých verzí pohybuje od 5 do 17 koní, přičemž nejvyšší verze dosahuje max. rychlosti 80 km/h. Reálný dojezd je kolem 50-80 km.

Na vývoji spolupracovaly Renault Tech a Renault Sport Technologies. Cena elektrického vozítka Twizy Cargo začíná na 8080 euro za slabší verzi Lite 45, případně 8780 euro za verzi Cargo.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

nákladní auto?? vždyť tam ledva vleze jedna krabice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hustý. Ještě, že mají i automobilky smysl pro humor. To jsem se zasmál. Za chvíli udělají i CargoKinderVejce. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja bych to neodsuzoval, pro mě by to byla varianta místo elektrického skůtru. S tím rozdílem, že bych druhé sedadlo dal oddělávací, tj. zachoval možnost jízdy druhé osoby.

Jenom ta cena a dojezd. V zime dostanu místo 50-80, interval 35-55. Takže cenu snížit na cca 150 a dojezd 100km a pak mají zákazníka.

Pro mě by to bylo místo IDOSu na dojíždění do práce či na nákup(nedělám s nich rodinný výlety).


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol