Renault Twingo ZE: neúměrně předražený elektromobil?

Renault oznámil cenu elektromobilu Twingo ZE. Ta bude v Německu začínat na nepříjemně vysokých 24 790 euro vč. 19% DPH, tedy přibližně 655 000 Kč. S dotací je ale výrazně levnější!

Elektromobil Renault Twingo Z.E. by měl k dealerům (alespoň v západní Evropě) zamířit v nejbližších dnech až týdnech.
foto: Renault

Elektromobil Renalt Twingo Z.E. bude vybaven 22kWh/400 V baterií LG Chem (z toho 21,3 kWh využitelných). Doplněna bude o aktivní tepelný management a 22kW palubní nabíječku Caméléon, kterou už automobilka využívá např. také u elektromobilů Renault Zoe.

Elektromobil Renault Twingo Z.E.

Elektromobil Renault Twingo Z.E.
foto: Renault

Při základní ceně elektromobilu Renault Twingo ZE ve výši 24 790 euro a nedávném zvýšení dotace na nákup elektromobilu v Německu na 6000 euro se lze snadno dostat hluboko pod 20 000 euro až k v přepočtu 400 000 Kč.

Elektromobil Renault Twingo Z.E.

Elektromobil Renault Twingo Z.E.
foto: Renault

Renalt Twingo Z.E. slibuje dojezd 180 km WLTP. Cena elektromobilu je však proti spalovací verze dvojnásobná. Je dokonce o něco málo vyšší, než za kolik se prodávají trojčata Škoda CitigoE iV, Seat Mii, Volkswagen e-Up!

Ta přitom nabízejí větší baterii (36,8 kWh) a vyšší dojezd (253 km), cena za CitigoE iV v Německu začíná na 24 360 eur.

20 Comments on “Renault Twingo ZE: neúměrně předražený elektromobil?”

      1. Přesně, už se vidím na parkovišti u konzumu, kde je
        Přesně, už se vidím na parkovišti u konzumu, kde je místa jak v hodinkách, jak při manévrech hledám já nebo moje paní nějakej čudlík pro jízdu vpřed a vzad. Takhle pěkně po hmatu šup sem šup tam a šup šup z parkoviště pryč 🙂

        1. f500e má už desaťročie gombičky a to sa predáva v
          f500e má už desaťročie gombičky a to sa predáva v amerike,kde sa dávajú upozornenie k mikrovlnke, kde si ľudia mýlia akcelerátor s brzdou, kde …
          bmw i3 má prepínač na páčke pri volante …

          a šup sem, šup tam a namiesto „R“ je tam „1“ a bol v pouličnej lampe.

  1. da se predpokladat ze cena je umerne zvedla prave diky dotacim
    da se predpokladat ze cena je umerne zvedla prave diky dotacim na Nemeckem a domacim trhu, a tak jako Citigo stoji v CR o nejakych cca 150 tisic min nez v Nemecku, tak zde bude zrejme levnejsi i tento Renalt Twingo Z.E. cenu 650k bych v CR asi fakt necekal, spis tak 550k

          1. No s baterií, která je skoro o 40% menší než v Citigo-e
            No s baterií, která je skoro o 40% menší než v Citigo-e je to drahý, nechápu, že se zase vrací k autům s dojezdem, které se vyráběly 10 let zpátky. Než si lidi zvyknou, že opravdu nepotřebují dojezd 500 km, tak to bude trvat a tyhle auta budou kupovat jen okrajově.

    1. Přesně tak, je třeba se na Německé ceny dívat pohledem
      Přesně tak, je třeba se na Německé ceny dívat pohledem dotací a zde Twingo stojí v podstatě stejně jako koncernová trojčata, kde si to jako stylovka rozhodně může dovolit. Osobně jsem čekal u Twinga i cenu vyšší.

      Naprosto chápu koncern i Renault, že pak všechnu produkci namíří právě do Německa a do zemí bez dotací jako je ČR vůz buď vůbec neuvedou, nebo rezervují kvóty jen pár kusů. Evidentně i Škodovka by nejraději Citigo prodávala pouze v Německu za 24tis Eur, kde je 6000Eur dotace vlády a 3000Eur dotace automobilky, tedy každé Citigo prodané v Německu je pro automobilku vítaný bonus 3000Eur proti jeho prodeji u nás.

Napsat komentář