Renault představuje už druhou generaci elektrických nákladních aut od 3,5 tuny do 26 tun

Renault Trucks D a Renault Trucks D Wide Z.E. budou vyráběny v závodě v Blainville-sur-Orne a uvedeny na trh v roce 2019. Renault Master Z.E. bude k dispozici v roce 2018.

Renault Trucks představuje po desetiletém testování v reálných podmínkách provozu ve spolupráci s vybranými partnery, svoji druhou generaci 100% elektrických vozidel: Renault Master Z. E., Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E., kompletní modelovou řadu od 3,5 do 26 tun, ideální pro provoz v městském prostředí.
foto: Renault Trucks

Renault Trucks uvádí na trh svoji druhou generaci 100% elektrických vozidel s označením Renault Trucks Z.E. s modely Renault Master Z. E., Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z. E., v rozmezí od 3,5 do 26 tun, která reaguje na požadavky při provozu v městském prostředí při distribuci a dodávkách zboží nebo svozu komunálního odpadu.

Více jak deset let testuje francouzský výrobce ve spolupráci s vybranými partnery 100% elektrická vozidla v podmínkách reálného provozu, aby získal potřebné informace o jejich použití, chování baterií, nabíjecích zařízeních a specifických požadavcích na údržbu.

Tyto testy v reálném provozu umožnily také partnerům značky Renault Trucks podpořit jejich zákazníky při využívání elektrických technologií. Renault Trucks se díky modelu Maxity může pochlubit dlouholetými zkušenostmi s provozem100% elektrického vozidla.

„Před deseti lety jsme byli průkopníky, kteří propagovali elektrická vozidla s cílem zlepšit kvalitu ovzduší ve městech,“ vysvětluje prezident Renault Trucks Bruno Blin. „Dnes můžeme nabídnout řadu elektrických vozidel s osvědčeným výkonem a odborníci v naší síti jsou připraveni pomoci našim zákazníkům na přechod k elektromobilitě. Před deseti lety jsme byli průkopníky, dnes jsme odborníci.“

Nákladní vozidla s nulovými emisemi pro neomezený provoz

Díky nejnovějšímu technologickému vývoji jsou elektrická vozidla rentabilní a pro dopravce představují možnou alternativu, proto Renault Trucks uvádí na trh kompletní modelovou řadu Z.E.

Bez ohledu na omezení v městských zónách, mohou vozidla řady Renault Trucks Z.E. bez obtíží plnit své poslání. Jsou ideálním řešením pro zachování kvality ovzduší a snížení přetížených dopravních situací, protože umožňují dodávky bez hluku, mimo dopravní špičku a nevylučují žádné škodlivé emise nebo CO2.

Renault Master Z. E., dostupný od září 2018 na vybraných evropských trzích

Renault Trucks Master Z. E. bude uveden na evropský trh v září 2018, je ideálním nástrojem pro koncové dodávky a umožňuje přístup do všech městských oblastí, dokonce i k těm s velmi přísnými dopravními omezeními. Nabití baterie tohoto 100% elektrického užitkového vozidla trvá 6 hodin.

Jeho vnitřní objem je stejný jako u běžného modelu Renault Master s dieselovým pohonem, protože baterie jsou umístěny pod předními sedadly. Model Master Z.E. přichází v šesti verzích (čtyři varianty furgonu a dvě varianty podvozku s kabinou určeného k dostavbě), které jsou navrženy tak, aby splňovaly všechny požadavky zákazníků pracujících v městském prostředí.

Konečně, pro bezpečnost řidičů a přepravovaného nákladu je Master Z.E. standardně vybaven couvací kamerou, zvukovou signalizací zpětného chodu a zrcátkem mrtvého úhlu.

D a D Wide Z.E. pro městskou distribuci a svoz komunálního odpadu

Model Renault Trucks D Z. E. ve verzi 16 t nabídne ideální nástroj pro městskou distribuci a dodávky zboží s řízenou teplotou. Renault Trucks D Wide Z.E. bude v nabídce ve verzi 26 t pro svoz komunálního odpadu. Oba modely budou vyráběny v továrně Renault Trucks v Blainville-sur-Orne, Normandie, ve Francii od druhé poloviny roku 2019.

Dojezd této střední řady Renault Trucks Z.E. je přibližně 300 km v závislosti na použití a konfiguraci baterie. Baterie představují při pořízení elektrického vozidla tu nejnákladnější položku. Renault Trucks nabídne různé možnosti dojezdu vozidla, které budou přizpůsobeny potřebám zákazníků a to při zachování vysokého užitečného zatížení a ekonomické konkurenceschopnosti modelu.

Díky stejnosměrnému dobíjecímu proudu mohou být lithium-iontové baterie vozidel Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E. plně nabité během jedné až dvou hodin, pomocí konektoru Combo CCS s výkonem 150 kW. Pro noční nabíjení střídavým proudem je doba úplného nabití 300 kWh baterie12 hodin. V tomto případě je naprosto dostačující třífázová zásuvka na 380 V a 32 A.

Pro maximální flexibilitu z hlediska použití a montáže nástavby jsou modely Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E. vybaveny vývodovou hřídelí se standardním mechanickým rozhraním.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

RENAULT MASTER Z.E.
Celková hmotnost vozidla 3,1 t
Elektrický motor s výkonem 57 kW
Maximální krouticí moment: 225 Nm
Maximální rychlost: 100 km / h
Úložiště energie: lithium-iontové baterie o výkonu 33 kWh
Dojezd v rámci cyklu NEDC: 200 km
Dojezd: do 120 km

RENAULT TRUCKS D Z.E.
▪ Celková hmotnost vozidla: 16 t
Hmotnost: 16,7 t.
Dostupné rozvory: 4 400 mm a 5300 mm
Elektrický motor s výkonem 185 kW (kontinuální výstup 130 kW)
Maximální krouticí moment elektromotoru: 425 Nm
Maximální krouticí moment zadní nápravy: 16 kNm
Dvoustupňová převodovka
Úložiště energie: lithium-iontové baterie o celkové kapacitě 200 až 300 kWh
Dojezd: až 300 km

RENAULT TRUCKS D WIDE Z.E.
▪ Celková hmotnost vozidla: 26 t
Hmotnost: 27 t
Dostupný rozvor: 3900 mm
Dva elektrické motory s celkovým výkonem 370 kW (kontinuální výstup 260 kW)
Maximální krouticí moment elektromotorů: 850 Nm
Maximální krouticí moment zadní nápravy: 28 kNm
Dvoustupňová převodovka
Úložiště energie: lithium-iontové baterie, 200 kWh.
Dojezd: až 200 km

tisková zpráva

9 Comments on “Renault představuje už druhou generaci elektrických nákladních aut od 3,5 tuny do 26 tun”

  1. no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda
    no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda výkřik techniky ! Asi se zapoměli těch 10 roků zpátky ti odborníci. Motor 577 kW a 33 kWh baterie u takové těžké dodávky, že to ujede 210 km. To tedy praskám smíchem, realný dojezd tak mozná 100 a v létě 70 v zimě.

  2. no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda
    no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda výkřik techniky ! Asi se zapoměli těch 10 roků zpátky ti odborníci. Motor 77 kW a 33 kWh baterie u takové těžké dodávky, že to ujede 200 km. To tedy praskám smíchem, realný dojezd tak mozná 100 a v létě 70 v zimě.

    1. Ani jeden z vašich příspěvků jsem nějak nepochopil. V
      Ani jeden z vašich příspěvků jsem nějak nepochopil. V prvním píšete o výkonu motoru 577kW, v druhém 77kW. Ale v článku se píše 57kW.

      Taky je tam jasně uvedeno, že 200km je dle NEDC (tj. míra o ničem) a hned pod tím dodáno dojezd do 120km.

      Ne že bych chtěl obhajovat 33kWh baterii, zrovna u dodávky. Taky mi to přijde jako nesmysl, ale možná se to někomu bude hodit.

  3. Tesla uvádí, že daňový úrok ve výši 7500 USD bude
    Tesla uvádí, že daňový úrok ve výši 7500 USD bude snížen o polovinu na 1. ledna 2019 a znovu se sníží na polovinu 1. července

    marketwatch.com/story/tesla-hits-key-deliveries-threshold-and-that-means-federal-tax-credit-will-be-phased-out-2018-07-12

Napsat komentář