Renault postaví 60MWh úložný systém z vysloužilých baterií elektromobilů

Jan Horčík - 26 Září 2018

Skvělým příkladem znovuvyužití dosluhujících baterií elektromobilů je nový projekt Renaultu nazvaný “Advanced Battery Storage”.auto Renault úložný bateriový systém

Začala s tím Tesla, ale následují v podstatě všechny ostatní automobilky: budování velkých bateriových úložišť. Staví je BMW, Mercedes a nově také Renault.
foto: Renault

Francouzská automobilka, která už řadu let vyrábí elektromobily Renault Zoe Z.E., Renault Twizy, Renault Kangoo Z.E., původně také Renault Fluence Z.E. a nově Renault Master Z.E., hodlá v Evropě do roku 2020 vybudovat obří bateriové úložiště s kapacitou 60 MWh.

Chce tak vdechnout "druhý život" bateriím, které původně sloužily právě v elektromobilech, ale z různých důvodů byly nahrazeny. Nutno připomenout, že Renault prodává své elektromobily také s možností pronájmu baterie.

Renault plánuje, že minimálně 60MWh/70MW úložné systémy vybuduje na zatím třech místech v Německu a ve Francii. Ve Francii to budou továrny Douai a Cléon a v Německu bývala uhelná elektrárna v Severním Porýní-Vestfálsku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybride Hybride, předkládáš nám jeden PR článek za druhým, ale podstatnou věc co znamenají nálepky Polyfazer na nabíječkách ČEZ se nedozvíme.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Dnes jsme zjišťovali přímo u zdroje, mluvčí ČEZ ale neprozradil nic jiného, než že jde o součást procesu zavádění jednorázových plateb, který má být dokončen v říjnu. Můžeme spekulovat, zda s Polyfazerem navázali úzkou spolupráci, či jej dokonce koupili? Uvidíme, zatím nikdo nic nepotvrdí.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zdravim pane redaktore, moje dva příspěvky co jsem Vám nedávno poslal z nějakého dúvodu nemáte zájem zveřejnit, no když nechcete tak nemusíte, jen škoda mého vynaloženého času a úsilí, mohl jsem je využit efektivněji, takto to tedy byla jen ztráta času a jak známo čas jsou peníze.
Nicméně mám informaci, že nabíjecí stanice ČÉŽ na čš Rousínov D1 na Vyškov bude od 1.10.2018 cca do konce roku mimo provoz. Mnoho elektromobilistú tuto informaci jistě ocení a předem děkuji za to že ji na Hybridu neprodleně zveřejníte. Tato info pochází z plakátú vylepených na čš Benzina, které na tuto situaci zákazníky upozorňují. Dle pracovníkú čs bude před nabíječkama vyhloubena obrovská díra do země a příjezd k nabíječkám asi nebude možný.
Dékuji L.K.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Příspěvky stále připravujeme ke zveřejnění, příští týden by měly být online. Za nové info díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Nebuďte zahořklý Ladislave. Vždycky se každý příspěvek hodí minimálně do rubriky k danému typu auta třeba na http://elektroforum.cz/ nebo http://teslaclub.sk/. I tam zájemci o elektroauta hledají informace a hlavně pak zkušenosti majitelů. S nimiž mohou věci prodiskutovat.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když si koupíte elektromobil, jsou baterie vaše? Můžete ho dát třeba sešrotovat, ale nechat si baterii a udělat si z ní domácí úložiště, nebo to auto musíte odevzdat se vším všudy? A když má ta baterie další použití, neměli by za vysloužilé elektromobily dávat alespoň nějaké peníze? Elektromotor asi taky nebude úplně bezcenný, i u nás ve sběrně vykupují elektromotory za slušnou cenu. To by nemělo být jako u spalováku, kde pomalu chtějí, abyste jim za likvidaci ještě platili.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, u naprosté většiny elektromobilů je i baterie vaše a můžete si s ní dělat co chcete. U Renaultu je ještě na vybraných trzích možnost si baterii jen pronajmout za měsíční poplatek.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak rekl bych ze pro elektra plati zatim to same co pro spalovaky, on ten duvod je i ten, ze srotak zaplati naklady na likvidaci z toho, ze z auta proda dily, zelezo proda jako srot apod...
Jinak nerekl bych ze bude uplne casty scenar ze by se slo auto na srotak s dobrou baterkou, mozna tak po nehode, po ktere bude auto totalka ale zaroven se neposkodi baterka...

Ano, jsou šroťáky co chtějí vůz vcelku aby měli tučný vývar.
A pak jsou skromnější, kterým stačí i když je vůz "odstrojený".
Stále mají dost materiálu zdarma.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je dobré že existují skromná vrakoviště. Nemusí to být napořád. Až někdo přijde s nějakou změnou budete pěkně nadávat že si svou baterii nemůžete nechat. Nepodceňujte politiku.

Obrázek uživatele Radovan

Ano. Korupčník politiky a byrokrat mají společný zájem. Za naše peníze nic nedělají, kromě vymýšlení, co ještě zakázat a zpoplatnit. Viz poslední sranda z Ministerstva dopravy, opět se bude měnit povinný obsah neustále dle zákona obměňované lékárničky (kdo z Vás ji někdy použil a využil?) a uvažuje se o tom, že se sem tam povolí 140 km/h. Že nás trápí zcela jiné problémy, to politika s byrokratem nechává klidnými.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč by neměly být akumulátorové baterie moje? Kupní smlouva neobsahuje nic co by nasvědčovalo že jsem někomu něčím zavázán. A neboj, ten akumulátor jednou ve sklepě skončí. Doufám, že druhý akumulátor ještě v autě pojezdí a že bude o větší kapacitě než stávající ;-) Vysloužilý neprodám. A pohon po smrti karoserie bude dobrý na stavbu muly 4x4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S kupní smlouvou to nesouvisí. Jde o to, že když chcete vyřadit auto z provozu, musíte na uřad donést doklad o jeho ekologické likvidaci. Ten dostanete od firmy (vrakoviště), která ručí za to, že bylo auto zlikvidováno "ekologickým způsobem". A baterie elektromobilu představuje větší ekologickou zátěž než např. hliníkový blok motoru. Když jich budou statisíce nebo miliony, bude stát chtít mít pod kontrolou, jak je s nimi nakládáno. Je docela možné, že auto bez baterie vám vrakoviště nevezmou, protože budou ručit právě za správnou likvidaci jeho baterie.

Pokud by mi s tím dělali problém, tak bych asi nahlásil krádež.
Popravdě si myslím, že se časem stanou krádeže baterií běžnější než krádeže aut. Bude to nejdražší položka vozidla a pro zloděje mnohem bezpečnější a větší výdělek než převážet celé auto někam do Ruska za čtvrtinu skutečné hodnoty a ohromným rizikem.

Obrázek uživatele Radovan

Stačí jen odevzdat SPZ na úřadě a elektroauto postavit podl plachtu na špalky vedle baráku. Kabel do domu a je vyřešeno.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Neviem ako v Cesku, no na Slovensku sa neda legalne odhlasit stare auto bez dokladu o odovzdani z oficialneho srotoviska. S elektromobilom to moze byt este zlozitejsie, ked niekto vyhlasi, ze bateria je "nebezpecny odpad"

Obrázek uživatele Radovan

Mluvíme každý o něčem jiném. Vy o odhlášení a sešrotování vozu, já o přerušení provozu. To nesmíte s autem na silnici, neplatíte povinné ručení, nemáte povinnost chození na STK, prostě odevzdáte SPZ na úřadu do úschovy a auto někde uskladníte. To je celé.
Jsou za to samozřejmě nějaké poplatky, nicméně každá legrace něco stojí a korupční politik byrokrat má stále nějak snahu parazitovat a odůvodňovat svoji nadbytečnou existenci.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele spetak

Protože zejména ve Francii se EV zprvu prodávaly pouze BEZ baterie, tu si majitel EV musel pronajmout za měsíční poplatek. Prodejce tuto variantu zdůvodňoval tím, že v případě poruchy baterie s tím majitel EV nemá žádné problémy a dostane do pronájmu novou. Netuším, jak často k tomu mohlo docházet, ale předpokládám, že minimálně. Takže pokud si to dobře spočítali, prodejci na tom jen vydělali.
Proto také se občas v zahraničí objevují v inzerci pro nás "podezřele" levná použitá EV. Je to právě proto, že baterie v něm sice je, ale je v majetku původního prodejce a je nutné si ji od něj pronajmout.

U Renault Fluence ZE byl pronájem baterie i logický, protože bylo možné baterii místo nabíjení výměnit na speciálních výměnných stanicích,kde
Vám byla za cca 6 minut do auta vložena pokaždé zcela jiná nabitá baterie.Pronajem Vas take chranil proti poklesu kapacity baterie,ktera se u tohoto modelu objevovala...

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když bude baterie funkční a el.motor taky tak proč bych měl auto nechat likvidovat ? si ji nechám nebo prodám

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUS