Renault vytvořil na jihu Francie první čistě elektromobilní město

redakce - 11 Srpen 2020

Obyvatelé Appy v Ariège, jednoho z nejizolovanějších měst Francie, zavádí elektromobilitu s novým elektromobilem Renault Zoe.Renault představuje první 100 % elektromobilní město ve Francii.

Renault představuje první „100 % elektromobilní” město ve Francii.
foto: Renault

V posledních letech se stal rozvoj elektromobility důležitým společenským tématem. Představy o uvědomělejším, ekologičtějším světě, jehož je elektromobilita součástí, se stávají realitou.

S cílem dokázat, že přejít k elektrické mobilitě může každý, vypracoval Renault ve spolupráci s Publicis nový plán na vytvoření prvního 100% elektromobilního města ve Francii. Tím městem je Appy.

Poprvé v historii poskytne Renault každé domácnosti ve městě na tři roky nový elektromobil Zoe spolu s potřebným vybavením pro dobíjení (dobíjecí stanice/redukce k dobíjení doma) a také veřejnou dobíjecí stanici.

Malebné francouzské městečko Appy v Ariège ve Francii patří mezi tamní nejodlehlejší místa.

Malebné francouzské městečko Appy v Ariège ve Francii patří mezi tamní nejodlehlejší místa.
foto: Renault

Nový Renault Zoe nabízí dojezd až 395 km v rámci cyklu WLTP a možnost dobití na ekvivalent dojezdové vzdálenosti až 150 km za 30 minut.

Originální a inovativní projekt zahájil Renault v Appy 21. července 2020 za přítomnosti starosty města, regionálních institucí a zástupců firmy Renault, kteří jsou do projektu zapojeni. Renault bude uživatele nového Zoe sledovat, aby je v přechodu na čistě elektrickou mobilitu podpořil.

Tímto projektem před sebe Renault postavil výzvu: posunout hranice a zbořit klišé spojené s elektromobilitou. Obyvatelé Appy budou nečekanými ambasadory, kteří dokáží, že přechod na elektrická vozidla je jednoduchý a nijak nekomplikuje každodenní život.

Obyvatelé tohoto města, nacházejícího se v oblasti Ariège, budou mít po dobu tří let možnost zažít řízení elektromobilu s novou generací modelu Renault Zoe a podělit se o své dojmy.

Pokud dokáží obyvatelé Appy, žijící na jednom z nejodlehlejších míst, přijmout elektrickou mobilitu, budou důkazem toho, že je opravdu dostupná pro každého.

Elektrická vozidla již zdaleka nejsou určena pouze do center velkých měst, dnes jsou jako doma kdekoli a dostupnost dobíjecích míst se napříč zemí neustále rozvíjí. Trh s elektrickými vozidly se v prvním čtvrtletí roku 2020 ztrojnásobil.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak které město u nás se přidá? Já už jsem začal, mám Zoe ale musel jsem si ho zaplatit. -:)

U na na vesnici mame 30 cisel (z toho jedno (hajenka) je u vedlejsi vesnice - nas katastr zasahuje az tam), obyvatel mame 50, takze by to Renault mohl zvladnout :-) Jo a bylo by to super, protoze vsichni jsou tu k elektromobilite skeptici, i kdyz uz rok vidi, jak provozuji BEV. I kdyz je pravda, ze nedeli s emi pri ceste do Prahy rozbilo - zaclo v jedne poloze kola plechove skrabat. Po dojeti domu jsem kolo rozdelal a taky kotocu a zjistil sjem, ze vnitrni desticka (ktera hned vypadla) je sjeta, ze uz precuhoval plech, ktery ji drzi a taky je hodne sjeta vnitrni cats kotouce. Netusim, jak se to mohlo stat. Tak jsem desticku nasadil a zatim zadne divne zvuky.
Tak pokud by Renault presvedcil mistni lidi, asi by presvedcil uz vsechny :-) Jen nevim, jak elektrifikovat mistnich 17 traktoru a kombajn :-)

Obrázek uživatele Anonym123

máte už hotovú komasáciu? pretože podľa jednej relácie v tv sa k zjednoteným pozemkom vedú spevnené cesty ... a takby bolo možné ťahať elektrinu, orať "vrátkami", ...

Obrázek uživatele Tomáš

Off.

Nabijecka misto benzinky v Japonsku.

https://blog.evsmart.net/quick-charger/delta-ev-charging-station-in-yokohama/
a

Dalsi elektrokara od Nissanu.

https://www.motor1.com/news/437160/nissan-maxima-replaced-ev-sedan/

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

V poslední době výrobní politice Nissanu nerozumím. Udělal relativně dobré auto Leaf+ se špatným tepelným managementem baterie, ale s dobrou spotřebou a s rozumnou cenou 37 tis. EUR. Nyní přichází po pár letech náhrada Arya 63 kWh, která má podstatně větší spotřebu a nemá 3f palubní nabíkečku. To že má rychlé DC nabíjení 130 kW vypadá celkem fajn, ale je to nutnost, protože to žere i trávu u silnice a cena 45 tis. Eur vlastně výrazně zdražuje jejich hlavní BEV. Nebavím se o dalších modelech 87 kWh, které jsou ještě dražší a mají ještě větší spotřebu.
Palubní nabíječku až 22 kW nebo DC nabíjení 130 kW to moc nezachrání i když to drtiči kilometrů považujů za největší přednost BEV tak to musí dávat smysl jako celek, tedy spotřeba versus rychlost nabíjení a tady je Nissan na tom špatně oproti modelu Leaf+ který nabíjí prakticky stejně rychle při přepočtu km/hod (Arya 440 versus Leaf 390) a to musí nabíjet na 150 kW nabíječce. Pokud budou obě auta nabíjet u nás na standardní 50 kW nabíječce, tak nabíjí Leaf+ rychleji vhledem k parametru km/hod.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Tomáš

Akorat ze ten Leaf ma obrovskou nevyhodu prave kvuli rapidgate.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

To ano, ale na to stačilo upravit battery pack o ventilaci. Nehodnotím vzhled, jen říkám, že technologický posun moc nevidím až na to, že bude konečně mít Arya lepší tepelný management.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Tomáš

To ano. Navic to bude drazsi nez Leaf. :-(

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Zvláště v těch nejkupovanějších verzích o dost výrazně. Tohle budou taky lidé "milovat"

ProPILOT Assist 2.0, která bude obsahovat „dálkový provoz s dálkovým ovládáním se systémem sledování řidičů“

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Tomáš

1984.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

off

Loučí se poslední velký dieselový motor v Evropě, jejich kouzlu dnešní doba nepřeje
https://www.novinky.cz/auto/clanek/louci-se-posledni-velky-dieselovy-motor-v-evrope-jejich-kouzlu-dnesni-doba-nepreje-40333029

Zdechni a už se nevracej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

plný nenávisti a nic lepšího na práci než jen plivat své OFF... to je známka dlouhodobých depresí (s čímž samo já zkušenost nemám, abys nemohl dětinsky zareagovat stejnou mincí, jako ty a malé děti často dělají)... jdi do přírody! :)

Obrázek uživatele Kuk

Tobě slíbili vycházky že ses tak roradostněl? Jenže to bys musel přestat hajlovat, ale to ti zrovna nejde.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vzhledem, že těch domácností je tam odhadem tak 20, tak tam měli vyzkoušet sdílený model, tedy na ulici by bylo 10 aut stále k dispozici pro kohokoliv, místo 40 aut pro 20 rodin.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Také jsem myslel, jak se Renault nerozšoupnul, ale při 25 obyvatelích v obci je tenhle pokus asi nezrujnuje.

Obrázek uživatele Kuk

Konec náštěv u benzínky, maximálně s traktorem nebo pro sekačku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol