Renault-Nissan už celkově prodali 424 797 elektrických aut

redakce - 13 Únor 2017

Aliance Renault-Nissan vykázala prodej 9 961 347 vozidel v roce 2016 – každý devátý prodaný automobil na světě. Od představení elektromobilu Nissan Leaf už prodala také téměř 425 000 aut na elektřinu.Carlos Ghosn, šéf Aliance Renault-Nissan (do které nově patří i Mitsubishi), a jeho nejprodávanější elektromobily Renault Zoe a Nissan Leaf.

Carlos Ghosn, šéf Aliance Renault-Nissan (do které nově patří i Mitsubishi), a jeho nejprodávanější elektromobily Renault Zoe a Nissan Leaf.
foto: Nissan

Aliance Renault-Nissan v roce 2016 dosáhla výrazného růstu s celkovým počtem 9,96 miliónu prodaných vozidel. Skupina rovněž dále posílila své vedení v oblasti vozidel s nulovými emisemi s kumulativními prodeji téměř 425 000 elektrických vozidel od představení modelu Nissan Leaf v roce 2010, po němž následoval Renault Zoe.

Prodejní čísla Aliance zahrnují prodeje společnosti Mitsubishi Motors v celkové výši 934 013 vozidel (pokles o 13 %). Mitsubishi Motors se připojila k Alianci loni na podzim, když Nissan koupil 34 procent akcií společnosti.

„Kombinace Skupiny Renault, Nissan Motors a Mitsubishi Motors vytváří v rámci globálního automobilového průmyslu novou sílu,“ řekl předseda a generální ředitel Carlos Ghosn. „Síla tohoto inovativního partnerství, jež začalo před 18 lety, nám umožnila udržet si naše vedení v oblasti vozidel s nulovými emisemi a posílit inovace s cílem vytvořit vozidlo budoucnosti.”

Značky Aliance vyrobily v loňském roce zhruba každé deváté celosvětově prodané vozidlo. Prodej Skupiny Renault se v roce 2016, tedy posledním roku plánu „Drive the change“, zvýšil o 13,3 % na 3 182 625 vozidel. To znamená zvýšení prodeje již čtvrtý rok v řadě a rekordní meziroční nárůst o 374 000 kusů.

Značky Renault a Dacia dosáhly ročního rekordu v objemu prodejů a prodeje společnosti Renault Samsung Motors vzrostly o 38,8 %. Podíl na trhu i objem prodejů rostou ve všech regionech, přičemž v Evropě se značka Renault stává číslem 2.

10 top trhů Aliance

Země - Celkový prodej - Podíl na trhu

  1. USA - 1 660 690 - 9,47 %
  2. Čína - 1 472 588 - 5,48 %
  3. Francie - 738 344 - 30,52 %
  4. Japonsko - 625 409 - 12,58 %
  5. Rusko* - 494 073 - 34,64 %
  6. Mexiko - 449 406 - 28,02 %
  7. Spojené království - 336 533 - 10,96 %
  8. Německo - 319 739 - 8,89 %
  9. Itálie - 262 167 - 12,99 %
  10. Španělsko - 247 661 - 18,71 %
  11. * Včetně AVTOVAZ

    Nissan Motor Co. Ltd. prodal po celém světě rekordní počet 5 559 902 vozidel, což je nárůst o 2,5 %. Ve Spojených státech a v Číně dosáhla společnost nárůstu prodeje o 5,4 a 8,4 %, na obou trzích tak zaznamenala nový rekord. Společnost Infiniti prodala více než 230 000 vozidel, nárůst o 7 % oproti předchozímu roku.

    Společnost AVTOVAZ, která nabízí vozidla pod značkou LADA, prodala 284 807 vozidel. Aliance Renault-Nissan prodává společně se společností AVTOVAZ v Rusku cca každé třetí vozidlo.

    Udržené vedení v oblasti elektrických vozidel

    Aliance Renault-Nissan prodala do roku 2016 celkem 424 797 elektrických vozidel. Nissan Leaf, první mainstreamové masově prodávané elektrické vozidlo, zůstává celosvětově nejprodávanějším elektrickým vozidlem s více než 250 000 prodaných vozidel (včetně prodeje modelu Venucia E30 v Číně) od svého uvedení na trh v prosinci 2010.

    Kromě modelu Leaf vyrábí Nissan také e-NV200, lehké užitkové vozidlo distribuované od roku 2014 zejména v Evropě a Japonsku.

    Renault prodal od roku 2011 po celém světě více než 112 000 elektrických vozidel, mezi která patří Renault ZOE, Kangoo Z.E., SM3 Z.E. a Twizy. Renault byl v loňském roce lídrem na evropském trhu s elektrickými vozidly, kdy zaznamenal navýšení prodeje o 11 % na 25 648 vozidel (kromě modelu Twizzy).

    Renault Zoe je s 21 735 prodanými kusy v čele žebříčku v oblasti elektrických vozidel. Renault Pro+ nedávno oznámil rozšíření své řady o dvě nová lehká užitková vozidla na elektrický pohon: nové Kangoo Z.E. a Master Z.E.

    V roce 2016 prodala Aliance Renault-Nissan, včetně řady i-Miev od Mitsubishi Motors, 94 265 elektrických vozidel, což představuje oproti roku 2015 navýšení o více než 8 %.

    Rozšíření inovací pro vozidla budoucnosti

    V roce 2016 podnikla Aliance Renault-Nissan několik kroků k urychlení vývoje vozidel budoucnosti, ať už elektrických, autonomních nebo připojených.

    Aliance plánuje uvést na trh do roku 2020 minimálně 10 modelů s funkcí autonomního řízení. Vývoj a testování konektivity a technologií autonomního řízení probíhají ve spolupráci s několika partnery, mezi které patří Microsoft a .

    "V roce 2010 jsme byli první, kdo uvedl na trh cenově dostupné elektrické vozidlo. I další velcí výrobci nyní považují elektromobily za nejefektivnější bezemisní řešení,” řekl Ghosn. „S autonomním řízením a připojenými službami se plně soustředíme na vývoj vozidla budoucnosti.“

    tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Kdyby si Ghosn sundal to kvádro, oblékl montérky a přehodil baterku 41kWh z auta vlevo na fotce do auta vpravo, rázem mají trhák. Samozřejmě přeháním, je to věc vývojářů a techniků, ale aspoň by měl Nissan a Ghosn co prezentovat - místo těch věčných PR keců o "vzrušujících inovacích". ;-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je správné,že se snaží koukat dopředu s novým modelem. Už je to moc potřeba,protože jim pomalu ujíždí vlak,ale bylo by dobré neházet přes palubu starší majitele Leafu a umožnit jim upgrade na vyssí kapacitu baterie bez nutnosti výměny celého vozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je správné,že se snaží koukat dopředu s novým modelem. Už je to moc potřeba,protože jim pomalu ujíždí vlak,ale bylo by dobré neházet přes palubu starší majitele Leafu a umožnit jim upgrade na vyssí kapacitu baterie bez nutnosti výměny celého vozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No rekl bych ze s ohledem na zastaralost leafa, uz nehodlaji se stavajicim modelem nic delat a soustredi se na novy model (coz se jim asi ani nedivim)...

Tak samozřejmě už by to byla další generace Leafa, nikoli jen facelift. Třeba něco jako Nissan IDS. Už aby to bylo, "vlak ujíždí" každým dnem...

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Psal jsem jim taky, ze kdyz jsou ty dotace na elektroauta, jestli uz fakt neni ten pravy cas. ;o)

Chvilku ticho a nyni odpoved:

děkujeme za upozornění v souvislosti s elektromobily. Uvedení elektromobilů Renault v roce 2017 na český trh je v tuto chvíli v jednání.

Prozatím se doporučujeme přihlásit se do odběru našich
novinek zde xxxxxx nebo můžete sledovat naší fanouškovskou stránku xxxxxxxx Neunike Vám tak případný termín uvedení elektromobilů na náš trh.

Jsme Vám k dispozici pro Vaše dotazy na zákaznické lince 800 161 220 nebo prostřednictvím kontaktního formuláře v sekci Kontakty / Napište nám na stránce

S pozdravem

Obrázek uživatele Radovan

Jinými slovy my ty dotace pro firmy i obce na EV u Vás klidně pro.erem, my se bez Vás v ČR obejdem. Viva La France! :-( Nebo je to jen tupost českého zastoupení Renault, jak se traduje?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Laickym pohledem (nejsem pan podnikatel) mi prijde logicke, ze se ceske zastoupeni zrovna nezene do podpory modelu, ktereho se tu za rok proda 5-10 kusu s minimalni marzi. Predpokladam, ze uvedeni noveho modelu na narodni trh prinasi netrivialni naklady.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Problém je ten, že měli a mají tak obrovskou paletu elektrických aut různých segmentů a provedení (doumístná kapotovaná čtyřkolka Twizy, malé městské elektrické Clio Zoe, limuzína Fluence, MPV v sosbní i pracovní verzi Kangoo), že by se jich tu prodaly spíše stovky, zvláště pak, pokud by se zaměřili na flotilový prodej a municipality. Ale ani pro občany to není nezajímavé. Zoe jsem testoval a palubní nabíječka Chameleon 43 kW Vám dává totální svobodu a nezávislost na rychlonabíječkách. Protože na jakémkoliv červeným 5kolíku nebo Mennekesu jste king a dobíjíte prakticky stejně rychle, jako Ti s CHAdeMO a CCS. A dojezd má taky slušný. Takže to opravdu nechápe nikdo, proč už tu dávno nejsou. Rakousko je přeci podobné velikosti a tam to jde.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Myslim, ze v Rakousku bude jak kupni sila, tak "ekologicke uvedomeni" jinde nez u nas...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Mno, na ČEZáckých Mennekesech s 22kW těžko. Nebo ABB stojany už mají 43kW? Podle mapy na http://www.elektromobilita.cz nemají.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

To samozřejmě nemají, ale 22 kW výkonu pro 20 kWh baterku je za hodinu do plna. Ověřeno např. v Sedleci Prčici na pomalém stojanu ČEZ na Mennekesu. Verze Zoe 2016 už prý ani 43 kW Chameleon nemají, jen 22 kW, protože málokde na takovou zásuvku narazily.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezké, ale renault v ČR zatím nic.
Někteří dealeři by prý už chtěli ale hlavní šéf pro ČR to stále bojkotuje a zdržuje. Informace z druhé ruky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

My jsme opět oslovili Renault s žádostí o informace, ale jsme vytrvale ignorováni.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele jurazhor

mě v renaultu v Šumperku řekli,že EV určitě budou,že se mám přijít zeptat ve 3 čtvrletí :)

---

jurazhor

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nám popravdě v Renaultu každý říká něco jiného. Na poměrně jasnou otázku teď přímo od mluvčí přišlo toto:

"Dobrý den, posílám oficiální informaci k dnešnímu dni k tomuto tématu.

Co se týká České republiky a problematiky elektromobilů, stát spustil v loňském roce program na podporu nákupu ekologických a především elektrických vozidel pro úřady. Více jak 100 miliónů korun, které ministerstvo vydělilo, budou rozděleny mezi kraje a obce.

“Podmínky pro elektromobilitu se v Česku mění, pokud se plán ukáže jako minimálně střednědobý, jsme připraveni rychle reagovat a uvést naše elektromobily na český trh ještě letos. V případě uvedení na trh se počítá s nabídkou modelů Zoe, Kangoo Z.E. I Twizy, u kterých bude baterie integrální součástí kupní smlouvy, “ řekl ředitel Renault ČR, a.s. Zdeněk Grunt."

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jakeho roku? ;o) Prijde mi, ze dovozce je natahuje a porad jim rika, EV bude, EV bude, EV bude. ;o) Oni to rikaji dal a delaji ze sebe blbce. Ja mel od jineho dealera info ze bude 2Q/2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol