Renault a Nissan: nový Leaf a Zoe budou mít stejný podvozek

Novinám Automotive News se podařilo zjistit, že nová generace elektromobilů Nissan Leaf a Renault Zoe bude nejspíš sdílet stejnou platformu. Bylo na čase!

Elektromobilů Nissan Leaf se už po světě prodalo přes čtvrt milionu, Zoe přes 50 000 kusů
foto: Nissan

Elektromobily Nissan Leaf a Renault Zoe dnes patří mezi nejprodávanější na světě (Leaf) a v Evropě (Zoe). Renault nedávno ukázal novou verzi Zoe s větší baterií (41 kWh), podobně i Nissan (30 kWh).

Jenže proti oběma jde konkurence v podobě zcela nové generace elektromobilů jako je Hyundai Ioniq Electric nebo Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e. A těm prostě stará garda, ač s většími baterkami, nemůže konkurovat.

Tandem Renault-Nissan spolehlivě ovládá světový prodej elektromobilů, v září měl prodáno přes 350 000 kusů, ale náskok se snižuje. Proto už všichni elektromobilisté netrpělivě vyhlížejí dlouho spekulovanou, ale zatím jen bájemi opředenou druhou generaci Nissan Leaf.

Že nový Leaf a Zoe budou sdílet stejnou platformu aktuálně Automotive News prozradil Arnaud Deboeuf, vice prezident Renault-Nissan BV, což je „jednotka strategického managementu“. Tam by asi měli vědět co dělají.

Zatím není jasné, zda se díky tomu nová generace Leafu zmenší, nebo nové Zoe naopak povyroste. Zajímavě s tím souzní nedávná informace o tom, že Nissan pracuje na novém malém elektromobilu zhruba velikosti Zoe.

Možná je tím „novým“ elektromobilem právě druhá generace Leafu. Celé je to ale zatím až nepříjemně daleko. Deboeuf totiž řekl, že společný podvozek budou mít teprve vozy, které přijdou po plánovaném faceliftu Leafu v roce 2018! A francouzská média informují, že nové Zoe půjde na trh až 2020-21.

36 Comments on “Renault a Nissan: nový Leaf a Zoe budou mít stejný podvozek”

  1. Trochu OT, ale vcera v bedne
    Trochu OT, ale vcera v bedne probehlo, ze dotace na „ekologicka“ auta (at uz to znamena cokoliv) bude (a mozna i „srotovne“ v pripade, ze clovek nahradi stare auto tim „ekologickym“). Zatim ministerstvo vymysli, jak nastavit parametry, o terminu tam nic nepadlo…

          1. Ani ne, Zoe jsem osobně
            Ani ne, Zoe jsem osobně zkoušel a Mennekes nebo velký červený 5kolík dávaly vždy 22 kW výkonu, takže baterka do plna za hodinu a navíc všude, nezávisle na síti nabíjecích stanic. I malý červený 5 kolík s 11 kW výkonu nabil auto za méně než 2 hodiny a ten má prakticky každá rodinný domek. Prostě auto zcela nezávislé na síti nabíječek, jen na běžných zásuvkách co jsou všude.

            1. Zde bych dal Radovanovi za
              Zde bych dal Radovanovi za pravdu v tom, že jestli je něco, za co by Německé automobilky opravdu zasloužili nařezat, tak právě bezdůvodná absence 3f palubních dobíječek. BMW se již polepšilo a u 94Ah verze již instaluje v EU ?standardně? 3f. 11kW nabíječku. Bohužel u VW je tato zdá se v nedohlednu, přitom faceliftovaný e-Golf si o ni vysloveně říkal.

              Vůbec smutné na tom je, že platforma e-Golf VII. generace a Octavia Green e-line tu 3f dobíječku měly a to sice 10kW. Pravda ale zas byly bez možnosti DC dobíjení.

            1. Jo, u ABB Terra stanic si
              Jo, u ABB Terra stanic si není problém 43kW Mennekes místo 22kW za „pár Eur“ doobjednat. Akorát na to musí být dimenzovaný přívod, protože ten Mennekes může jet společně s DC. A za druhé se nabízí závažnější otázka kolik zákazníků je tento výkon schopno využít. Dnes jsou to jen některé verze Renaultu ZoE a v budoucnu už ani ten ne, protože počítám že s CCS zásuvkou těch 43kW na palubě ztratí smysl.

              1. Tak přívod na samostatný
                Tak přívod na samostatný mennekes je vždy. Naopak kapacita na to aby mohl jet zároveň s DC není podmínkou. Například v Brně u JPN to napíše, že nabíjení začne jakmile bude dost kapacity a pokud se pustí nejdřív AC, tak to omezí DC na polovinu. Chtělo by to kuci z ABB ještě trochu po SW stránce vyladit, aby se poměr sdílení dynamicky hýbal, dle aktuální potřeby. Já jsem naopak toho názoru, že DC nabíjení je do budoucna neudržitelné a budoucnost je v silných palubních nabíječkách. Tak nějak si pořád nedovedu představit, že jednou by mělo být v ČR 10.000 DC nabíječek.

                1. My si asi rozumíme 🙂 Moje
                  My si asi rozumíme 🙂 Moje myšlenka mířila směrem, že omezení pro současný běh obou výstupů na plný výkon tentokrát není na straně stanice ale přípojky.

                  Co se týče palubních dobíječek, podle mne se budoucna stane pro Evropu úplný základ 3fáze 11kW a velmi běžná bude 22kW. 43kW mi už přijde dost nepraktická (rozhodně nechci použít slovo zbytečná). Pro domácí použití to je overkill a pro nabíjení na cestách to zas už bude strašně pomalé proti 150kW resp. 300kW CCS.

                2. Ano, 3f je v evropě
                  Ano, 3f je v evropě logické, mě to přijde, jako by třeba BMW okopírovalo nissana a vůbec se nikdo nad hodnotností 1f 32A nabíječky v našich končinách nepozastavil. 22kW nabíječka je moc fajn na tu nedám dopustit. Samozřejmě že doma nabíjím jen 3×10, přes noc to stačí a nehodlám v garáži platit silnější jistič, ale teď třeba na Slovensku, po tom co greenway vypnul, ehm spoplatnil svoji síť je to k nezaplacení. Tesla už tam má pět kousků svých DCH a opět se tam dá jezdit elektromobilem.

                3. Copak BMW, to přeci jen v
                  Copak BMW, to přeci jen v USA a jinde ve světě s jednofázovým rozvodem prodá dost možná víc elektro aut než v Evropě. Ale že se na této vlně nechal svézt i VW by se mělo hluboce odsoudit 🙂

                4. BMW navíc svoji chybu už
                  BMW navíc svoji chybu už napravilo a v nové verzi už prodává 11 kW nabíječku (3x 16A).

                5. To je pravda, tak to třeba
                  To je pravda, tak to třeba jen soudruzi z NDR nepobrali. Já VW nechtěl dávat jako příklad, když v ČR ani 32A nedodávají.

        1. Mimochodem někde jsem četl
          Mimochodem někde jsem četl že technicky jsou dvě výzbroje pro Zoe a trochu je v tom guláš.

          Tu původní s 43kW Chameleonem vyvinul a dodával Continental (myslím, že ten Chameleon snad i využíval vinutí motoru pro funkci té nabíječky). Pak si Renault vyvinul vlastní výzbroj, tentokrát již s klasickou 22kW nabíječkou a účinnějším pohonem, kterou na čas zcela nahradil Continental.

          Teď se ale s příchodem nové baterie zas nejspíš k původnímu Continentalu vrátil a proto má verze s 43kW menší dojezd. Zároveň však dodává i svoji Renault výzbroj v kombinaci s 22kW.

  2. bezne sa da vlastna 10kW
    bezne sa da vlastna 10kW sada kvalitnych Li-Ion = 4299 USD po mnozstevnej zlave k tomu separatne nabijacky s balancermi 600 USD pre 30min dobitie z akehokolvek DC ci AC (nabijacky obsahuju spínací zdroj).

    kto vie, mozno sa im to nezmesti teraz do podvozku alebo nechcu o tolko navysit cenu. resp. to znamena + od 35 km dojazd (podla efektivity a podmienok je aj vyssi)

  3. Takže slubovany Leaf 2
    Takže slubovany Leaf 2 nebude v roku 2017..ale až 2018?…Dovtedy nám má stačiť facelift a 40kWh batéria? Mimochodom aj to málo byť do konca roka :-).
    Chápem ich.. Nemôžu predávať 24kWh.. 30kWh… 40kWh… A ešte aj nový Leaf 2.. 60kWh?
    Počas 2017 dopredaju 24kWh verzie.. Ku koncu roka aj 30kWh.. A od 2018 bude len Leaf 40kWh a Leaf 2..60kWh?

  4. sdileni platformy jesne
    sdileni platformy jesne nerika nic o tom jak velka ty auta budou, Fiat 500 a Jeep Renegade jsou taky na stejne podvozkove platforme a presto jsou to velikostne rozdilna auta, podvozkova platforma pokud je dobre navrzena, tak se da jak rozsirovat tak prodluzovat presne podle potreb ruznych modelu, takze Zoe muze bejt dal mestskym malim autem a Leaf muze bejt klidne nad zastupcem kompaktu

Napsat komentář