Renault a Nissan: nový Leaf a Zoe budou mít stejný podvozek

Jan Horčík - 14 Prosinec 2016

Novinám Automotive News se podařilo zjistit, že nová generace elektromobilů Nissan Leaf a Renault Zoe bude nejspíš sdílet stejnou platformu. Bylo na čase!auto elektromobil Nissan Leaf

Elektromobilů Nissan Leaf se už po světě prodalo přes čtvrt milionu, Zoe přes 50 000 kusů
foto: Nissan

Elektromobily Nissan Leaf a Renault Zoe dnes patří mezi nejprodávanější na světě (Leaf) a v Evropě (Zoe). Renault nedávno ukázal novou verzi Zoe s větší baterií (41 kWh), podobně i Nissan (30 kWh).

Jenže proti oběma jde konkurence v podobě zcela nové generace elektromobilů jako je Hyundai Ioniq Electric nebo Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e. A těm prostě stará garda, ač s většími baterkami, nemůže konkurovat.

Tandem Renault-Nissan spolehlivě ovládá světový prodej elektromobilů, v září měl prodáno přes 350 000 kusů, ale náskok se snižuje. Proto už všichni elektromobilisté netrpělivě vyhlížejí dlouho spekulovanou, ale zatím jen bájemi opředenou druhou generaci Nissan Leaf.

Že nový Leaf a Zoe budou sdílet stejnou platformu aktuálně Automotive News prozradil Arnaud Deboeuf, vice prezident Renault-Nissan BV, což je "jednotka strategického managementu". Tam by asi měli vědět co dělají.

Zatím není jasné, zda se díky tomu nová generace Leafu zmenší, nebo nové Zoe naopak povyroste. Zajímavě s tím souzní nedávná informace o tom, že Nissan pracuje na novém malém elektromobilu zhruba velikosti Zoe.

Možná je tím "novým" elektromobilem právě druhá generace Leafu. Celé je to ale zatím až nepříjemně daleko. Deboeuf totiž řekl, že společný podvozek budou mít teprve vozy, které přijdou po plánovaném faceliftu Leafu v roce 2018! A francouzská média informují, že nové Zoe půjde na trh až 2020-21.

Zpět na HybridPřidat komentář

Trochu OT, ale vcera v bedne probehlo, ze dotace na "ekologicka" auta (at uz to znamena cokoliv) bude (a mozna i "srotovne" v pripade, ze clovek nahradi stare auto tim "ekologickym"). Zatim ministerstvo vymysli, jak nastavit parametry, o terminu tam nic nepadlo...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Když už jsme u těch novinek, Renault Zoe dostane od roku 2019 CCS zásuvku pro DC rychlodobíjení.

Obrázek uživatele Martin67

Zoe nemá (!) DC dobíjení?

Obrázek uživatele Josef

Nemá, protože ho doposud nepotřebovala. První verze měly vestavěnou nabíječku chameleon a dokázaly cucat až 3x63 A z mennekesu. Tedy výkon 43 kW, to je jak rychlonabíjení.

Mimochodem někde jsem četl že technicky jsou dvě výzbroje pro Zoe a trochu je v tom guláš.

Tu původní s 43kW Chameleonem vyvinul a dodával Continental (myslím, že ten Chameleon snad i využíval vinutí motoru pro funkci té nabíječky). Pak si Renault vyvinul vlastní výzbroj, tentokrát již s klasickou 22kW nabíječkou a účinnějším pohonem, kterou na čas zcela nahradil Continental.

Teď se ale s příchodem nové baterie zas nejspíš k původnímu Continentalu vrátil a proto má verze s 43kW menší dojezd. Zároveň však dodává i svoji Renault výzbroj v kombinaci s 22kW.

Obrázek uživatele ePavel

A nepoužívaly spíš měnič v reverzním módu?

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Já to kdysi viděl v nějakém patentu a snad i zmínku právě ve spojitosti se Zoe, takže je to tvrzení na vodě. Nicméně pro ten princip je v každém případě nezbytná cívka, kterou si lze půjčit pouze v motoru. Spínací prvky se pak půjčují z měniče.

Obrázek uživatele ePavel

Aha, tak možná je to založeno na jiném principu, než jsem předpokládal. Mě přijde logické použít ten samý měnič, co tím samým způsobem nabíjí baterku při rekuperaci a také to tak mají třeba greenway dodávky.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Tak vidíte, to jsem netušil. Zajímavá informace. To znamená, že chameleon tedy ze zoe ani nejde vykuchat.

Něco z powertrainu Chameleon používá určitě viz tento obrázek

Obrázek uživatele Martin67

Ty první verze 43kW dobíjení DC asi vážně nepotřebovaly, ale veřejné dobíječky jsou AC max. 22kW.

Obrázek uživatele ePavel

Na Vystrkově jsou také AC u ABB 63A.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Jo, u ABB Terra stanic si není problém 43kW Mennekes místo 22kW za "pár Eur" doobjednat. Akorát na to musí být dimenzovaný přívod, protože ten Mennekes může jet společně s DC. A za druhé se nabízí závažnější otázka kolik zákazníků je tento výkon schopno využít. Dnes jsou to jen některé verze Renaultu ZoE a v budoucnu už ani ten ne, protože počítám že s CCS zásuvkou těch 43kW na palubě ztratí smysl.

Obrázek uživatele ePavel

Tak přívod na samostatný mennekes je vždy. Naopak kapacita na to aby mohl jet zároveň s DC není podmínkou. Například v Brně u JPN to napíše, že nabíjení začne jakmile bude dost kapacity a pokud se pustí nejdřív AC, tak to omezí DC na polovinu. Chtělo by to kuci z ABB ještě trochu po SW stránce vyladit, aby se poměr sdílení dynamicky hýbal, dle aktuální potřeby. Já jsem naopak toho názoru, že DC nabíjení je do budoucna neudržitelné a budoucnost je v silných palubních nabíječkách. Tak nějak si pořád nedovedu představit, že jednou by mělo být v ČR 10.000 DC nabíječek.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

My si asi rozumíme :) Moje myšlenka mířila směrem, že omezení pro současný běh obou výstupů na plný výkon tentokrát není na straně stanice ale přípojky.

Co se týče palubních dobíječek, podle mne se budoucna stane pro Evropu úplný základ 3fáze 11kW a velmi běžná bude 22kW. 43kW mi už přijde dost nepraktická (rozhodně nechci použít slovo zbytečná). Pro domácí použití to je overkill a pro nabíjení na cestách to zas už bude strašně pomalé proti 150kW resp. 300kW CCS.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, 3f je v evropě logické, mě to přijde, jako by třeba BMW okopírovalo nissana a vůbec se nikdo nad hodnotností 1f 32A nabíječky v našich končinách nepozastavil. 22kW nabíječka je moc fajn na tu nedám dopustit. Samozřejmě že doma nabíjím jen 3x10, přes noc to stačí a nehodlám v garáži platit silnější jistič, ale teď třeba na Slovensku, po tom co greenway vypnul, ehm spoplatnil svoji síť je to k nezaplacení. Tesla už tam má pět kousků svých DCH a opět se tam dá jezdit elektromobilem.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Copak BMW, to přeci jen v USA a jinde ve světě s jednofázovým rozvodem prodá dost možná víc elektro aut než v Evropě. Ale že se na této vlně nechal svézt i VW by se mělo hluboce odsoudit :)

Obrázek uživatele ePavel

To je pravda, tak to třeba jen soudruzi z NDR nepobrali. Já VW nechtěl dávat jako příklad, když v ČR ani 32A nedodávají.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

BMW navíc svoji chybu už napravilo a v nové verzi už prodává 11 kW nabíječku (3x 16A).

Obrázek uživatele Josef

Ve Francii jsou běžné 63 A mennekesy.

Obrázek uživatele ozana

Ne všude, třeba Greenway na Slovensku má AC 43kW.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

To je vam dost houby platne, kdyz mate stojan s 50kW DC a 20kW mennekesem ne?

Obrázek uživatele Josef

Jo, ale Zoe taky nebyla primárně do ČR. A ve Francii mají 63A mennekesy celkem běžně.

Obrázek uživatele Radovan

Ani ne, Zoe jsem osobně zkoušel a Mennekes nebo velký červený 5kolík dávaly vždy 22 kW výkonu, takže baterka do plna za hodinu a navíc všude, nezávisle na síti nabíjecích stanic. I malý červený 5 kolík s 11 kW výkonu nabil auto za méně než 2 hodiny a ten má prakticky každá rodinný domek. Prostě auto zcela nezávislé na síti nabíječek, jen na běžných zásuvkách co jsou všude.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zde bych dal Radovanovi za pravdu v tom, že jestli je něco, za co by Německé automobilky opravdu zasloužili nařezat, tak právě bezdůvodná absence 3f palubních dobíječek. BMW se již polepšilo a u 94Ah verze již instaluje v EU ?standardně? 3f. 11kW nabíječku. Bohužel u VW je tato zdá se v nedohlednu, přitom faceliftovaný e-Golf si o ni vysloveně říkal.

Vůbec smutné na tom je, že platforma e-Golf VII. generace a Octavia Green e-line tu 3f dobíječku měly a to sice 10kW. Pravda ale zas byly bez možnosti DC dobíjení.

Jako ja nemam nic proti te nabijecce - je podle me super ze to Zoe ma, ale chtel jsem spis upozornit, ze to DC dobijeni ma pomerne velkou pridanou hodnotu, ve chvili kdy nabijite na miste kde dostupny i ten DC charging a neztracite zbytecne cas....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DC je na Slovensku nanic neboť Greenway zpoplatnil nabíjení na svých DC nabíječkách tak, že náklady na "palivo" jsou stejné jako u spalováku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bezne sa da vlastna 10kW sada kvalitnych Li-Ion = 4299 USD po mnozstevnej zlave k tomu separatne nabijacky s balancermi 600 USD pre 30min dobitie z akehokolvek DC ci AC (nabijacky obsahuju spínací zdroj).

kto vie, mozno sa im to nezmesti teraz do podvozku alebo nechcu o tolko navysit cenu. resp. to znamena + od 35 km dojazd (podla efektivity a podmienok je aj vyssi)

Obrázek uživatele Cayman

můžu poprosit o info o těch separátních nabíječkách? :) dost by mi to pomohlo v našem projektu O:)

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Prosím, kde se dá taková baterie běžně sehnat?
Já mám většinou za tuto cenu nabídky na "pouze" poloviční kapacitu tj. 5kWh a ještě navíc to jsou LiFePo4.

Kde se dají sehnat kvalitní Li-Ion?

Napríklad nkon.nl
Odporúčam dáke LG na 4.35V..alebo Samsung na 4.3V...balancer klasika na 4.2 V a tych 0.1-0.15V..ti predĺži životnosť 3 až 5*.
Ak sa ide kupovať 200+ kusov už by sa dala na Alibabe vyjednať dobra cena.

Takže slubovany Leaf 2 nebude v roku 2017..ale až 2018?...Dovtedy nám má stačiť facelift a 40kWh batéria? Mimochodom aj to málo byť do konca roka :-).
Chápem ich.. Nemôžu predávať 24kWh.. 30kWh... 40kWh... A ešte aj nový Leaf 2.. 60kWh?
Počas 2017 dopredaju 24kWh verzie.. Ku koncu roka aj 30kWh.. A od 2018 bude len Leaf 40kWh a Leaf 2..60kWh?

sdileni platformy jesne nerika nic o tom jak velka ty auta budou, Fiat 500 a Jeep Renegade jsou taky na stejne podvozkove platforme a presto jsou to velikostne rozdilna auta, podvozkova platforma pokud je dobre navrzena, tak se da jak rozsirovat tak prodluzovat presne podle potreb ruznych modelu, takze Zoe muze bejt dal mestskym malim autem a Leaf muze bejt klidne nad zastupcem kompaktu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslel jste to dobře, ale jste vedle. Fiat 500 sdílí platformu s Ford KA, Pandou, Lancia Ypsilon. Jeep Renegade, který uvádíte, má platformu 500X a 500L, což jsou auta o třídu vejš oproti základní 500. Jinak souhlas.

Obrázek uživatele Josef

Většinou použité články z bouraného Leafa apod. Půl kWh za cca 80 dolarů není nedosažitelná meta. Třeba na Ebayi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

však to dá rozum už mělo být dávno, aliance v ekonomických průsrách o přežití elektromobily a každá dělá jiný dízajnový číčoviny. NA ty vám každý kašle!! Důlečitý je funkce a cena :)))


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon