Renault-Nissan chce prodat 1,5 milionu elektrických aut do roku 2016

Nissan představil v Jokohamě nový šestiletý environmentální plán. Nazval jej Nissan Green Program . Zaměřuje se na tři hlavní oblasti: snížení uhlíkové stopy, posun k obnovitelným zdrojům energie a zvýšení rozmanitosti zdrojů, které sám Nissan využívá. Kromě jiného si automobilka vytyčila i cíl: prodat 1,5 milionu elektrických aut.

Elektromobil Nissan Leaf se nedávno oficiálně představil také v ČR. Prodávat se tu začně až v roce 2013.
foto: Hybrid.cz

Prodat 1,5 milionu elektrických aut (myslí se čisté elektromobily i plug-in hybridy) do roku 2016, to je odvážné předsevzetí. Není nemožné – Nissan jako takový už úspěšně po celém světě prodává elektromobil Nissan Leaf. Dosud ho prodal přes 15 000 kusů.

Druhá automobilka aliance, francouzský Renault, se konečně chystá uvést na trh čtveřici svých elektromobilů – Fluence, Twizy, Kangoo a nakonec i Zoe. Zanedlouho je bude poprvé veřejně prezentovat novinářům v Portugalsku.

Zda ovšem Renault-Nissan dokáží společně během pěti let prodat 1,5 milionu elektrických aut, to je pořád ve hvězdách. Zřejmě sází na výraznou státní podporu a stoupající ceny pohonných hmot, benzinu i nafty. Co ale stoupající ceny elektřiny? Uvidíme!

Mezi dalšími cíly pro rok 2016 je zlepšení průměrné spotřeby aut o 35 % proti roku 2005. A naopak snížení korporátních emisí oxidu uhličitého o 20 % proti roku 2005. Nakonec chce ještě aliance zvýšit využit recyklovaných materiálů na 25 %.

“Řada zákazníků vyžaduje produkty, které jdou ruku v ruce s jejich hodnotami, včetně automobilů a náklaďáků s nižší uhlíkovou stopou. Zároveň využíváme technologie, abychom zlepšili efektivitu našich továren,” komentoval nový program Carlos Ghosn, šéf aliance.

Zajímavá je informace týkající se spolupráce Nissan-Daimler. Obě firmy budou úzce spolupracovat na vývoji nového auta na vodík (FCEV). Nissan také představí novou generaci převodovky CVT, která by měla dále snížit spotřebu u konvenčních modelů.

Aliance se dále bude snažit snížit využití vzácných kovů (které se z větší části těží celosvětově v Číně a Čína se je hodlá chránit) a recyklaci materiálů z vozidel, které jsou na konci životnosti. Především půjde o hliník, ocel a plasty.

tisková zpráva

Napsat komentář