Rekordní Škoda Citigo CNG: spotřeba 2,39 kg/100 km

Šampion v úsporné jízdě Gerhard Plattner stanovil nový rekord – tentokrát s vozem Škoda Citigo CNG. Po pěti dnech a 2619 kilometrech dojel do Stockholmu, cíle své rekordní cesty, při níž dosáhl průměrné spotřeby 2,39 kg zemního plynu na 100 km.

Gerhard Plattner se svým rekordním vozem Škoda Citigo CNG
foto: Škoda Auto

› Nejmenší model značky Škoda, Citigo, za pět dní dojel z Itálie do Švédska
› S pohonem na CNG (zemní plyn) stála cesta méně než 100 Euro
› Průměrná spotřeba činila 2,39 kg zemního plynu na 100 km
› Na 2 619 km dlouhé cestě byly emise výrazně pod normovanou hodnotou

Rakušan Gerhard Plattner, mistr úsporné jízdy, díky postřebě 2,39 kg/100 km (CNG) dosáhl nižších hodnot spotřeby vozu Škoda Citigo CNG než udává výrobce. Na nákup paliva mu stačilo méně než 100 EUR.

prokazuje, že je schopna nabídnout mobilitu mimořádně šetrnou k životnímu prostředí. Efektivní koncepcí pohonu na zemní plyn stanovila značka Škoda, v případě tohoto městského vozu, zcela nová měřítka.

Emise CO2 tohoto vozu činí v normovaném jízdním cyklu jen 79 gramů na kilometr. Tato nízká hodnota je možná díky palivu, kterým je zemní plyn a technologii Škoda Green tec, která obsahuje prvky jako je systém start-stop, rekuperace brzdné energie nebo použití pneumatik s optimalizovaným valivým odporem.

Městský vůz s výkonem 50 kW (68 PS) spotřebuje v normovaném cyklu pouhých 2,9 kg, resp. 4,4 m3 zemního plynu na 100 km.

Ale specialista na úspornou jízdu tuto již beztak velmi nízkou hodnotu na své trati dlouhé 2 619 kilometrů, sahající z italské Vicenzy do švédského hlavního města Stockholmu, pokořil: Vůz spotřeboval průměrně pouhých 2,39 kg zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 65 gramů CO2 na kilometr.

„Během posledních dvou dnů to bylo trochu napjaté, ale o úspěchu jsem ani chvíli nepochyboval. Citigo je opravdu všestranný vůz i při dlouhých jízdách,“ říká šťastný Plattner po svém příjezdu do Stockholmu.

Po 515 kilometrech ujetých minulý čtvrtek bylo na programu ještě posledních 336 kilometrů cesty. Obratnost nejmenšího vozu Škoda se právě při vjezdu do centra Stockholmu ukázala jako obrovská výhoda.

„Proplétali jsme se rychle a velmi obratně hustým městským provozem a přitom se nám podařilo ještě ušetřit palivo,“ popisuje Plattner své dojmy ze Stockholmu.

„Tento výsledek mne velmi potěšil. Jde o důkaz úspornosti motoru vozu Škoda Citigo, který spaluje zemní plyn. Přes nečekané zvýšení cen CNG v Itálii a ve Švédsku mi omezený rozpočet na palivo stačil a dokonce ještě 18,76 Euro zbylo,“ říká Plattner.

„Projel jsem devět zemí a ujel 2 619 km za pět dní. I na tak dlouhé cestě se mi v tomto malém městském autě jelo dobře. Náladu na cestě nepokazila ani skutečnost, že jedna z čerpacích stanic, na které mělo dojít k tankování, měla zavřeno. Dojet k dalšímu místu nebyl problém,“ uzavírá v cíli Citigo CNG Tour Gerhard Plattner.

Malá, výkonná a „Simply Clever“, to je Škoda Citigo. Od konce roku 2011 se nejmenší vůz značky Škoda vyrábí v Bratislavě a získává nadšené zákazníky. Škoda Citigo CNG se vyznačuje zcela mimořádnou efektivností.

S tímto vozem pro všední den dosáhnete bez problému maximální rychlosti 164 km/h. Jeho litrový tříválcový motor poskytuje výkon 50 kW. S pouhými 2,9 kilogramy zemního plynu na100 kilometrů patří Citigo k nejúspornějším vozům na světě.

Pro Gerharda Plattnera je vedle nízké hodnoty součinitele odporu vzduchu (cx=0,33) velmi důležitá i nízká hmotnost vozidla. Škoda Citigo CNG totiž váží pouhých 1031 kilogramů. To je podmínkou mimořádně úsporné jízdy. Přitom jde o plnohodnotný automobil, který je úsporný v každé životní situaci.

tisková zpráva

19 Comments on “Rekordní Škoda Citigo CNG: spotřeba 2,39 kg/100 km”

  1. Je to taky paradox. Ak vela
    Je to taky paradox. Ak vela jazdim, kupim si vacsie pohodlne auto, koli bezpecnosti a tiez, ze nechodim s prazdnym kufrom. A vtedy chcem aj CNG, teda nizku spotrebu. Ak jazdim malo, napr. len do prace vramci mesta, kupim si male auto, ale kedze sa mi CNG nevrati, tak ho nechcem. Cely tento projekt je odsudeny na zanik a je to len reklama, tak isto ako e-mobily. Tie si tiez nikto nekupi za tie prachy. Nech spravia Octaviu na CNG, to uz zacne byt zaujimave.

    Brano

  2. Pěkné, když tohle čtu,
    Pěkné, když tohle čtu, tak si říkám, že by mi nakonec něco takového na ježdění asi úplně stačilo. Akorát mě zaráží ta hmotnost. Více než tuna na takhle malé auto že je úspěch? Vždyť Wartburg měl o metrák míň a byla to „limuzína“ s kufrem jako kráva stavěná jak tank. Dneska je půlka věcí v plastu, motor hliník, ale při tom to zase jako tank váží.

      1. To jako že u té zdi budeš
        To jako že u té zdi budeš stát ty? To jsi milý anonyme opravdu tak retardovaný, že porováváš pasivní bezpočnost auta z 50. let minulého století se současným nebo si dokonce myslíš, že bezpečnost souvisí s tím, že dnešní auta se dělají z 2x silnějšího plechu a pod kapotou mají výztuže z kolejnic?

        1. Retardovaný jsi ty,
          Retardovaný jsi ty, protože si to o „tanku“ napsal ty a evidentně nechápeš proč jsou dnešní vozy těžší než velikostní ekvivalenty z minulosti. BTW nárůst všelijakých elektrotechnických kravinek jako airbagy/abs/el. stahování atd. je taky mimo schopnost tvého mozku.

          1. Ano jistě, airbagy, ABS,
            Ano jistě, airbagy, ABS, ESP a elektrické stahování okének mají dohromady tunu, samonosná karoserie je mnohem těžší než domeček sedící na rámu z poctivé oceli, hliníkový motor je mnohem těžší než litinový, plastové nárazníky, maska, nádrž, svody a půlka interiéru váží mnohem víc než plechová a plechy karoserie jsou dneska síly tři namísto nulapětky co se používala dřív. Děkuji, že jsem konečně prohlédl a jdu se poníženě zabít rozplácnutím o zeď.

        2. Hele ctirade, ten nárůst
          Hele ctirade, ten nárůst hmotnosti je opravdu kvůli zvýšení tuhosti karoserie a nárůstu el. systémů. Fakt to zkus napálit wartburgem do zdi a když chcípneš, tak bude o jednoho blba méně – musel jsem to napsat takhle polopatě abys pochopil. Chápeš?

          1. Chápu, že jsi retardované
            Chápu, že jsi retardované anonymní hovado, co na zcela relevantní otázku, proč má pidi nákupní taška vážit přes tunu, hned nadává lidem do debilů a přeje jim smrt. Ale to není odpověď. Tuhost je mnohem víc o konstrukci než o množství a hmotnosti materiálu a naopak v deformačních zónách je ta tuhost omezená právě proto, aby se tam při nárazu energie pohltila a nedostala jí do těla posádka. Elektronika a airbagy váží dohromady pár kilo. Ale chápu, že myslet bolí a lepší je rovnou pod pláštíkem anonymity nadávat lidem do debilů.

  3. V sobotu 3.8. na Primě v
    V sobotu 3.8. na Primě v Autosalonu bylo jasně vidět že WV vkládá do CNG velké naděje .Vidí v tomto palivu potenciál pro zvýšení prodejů.
    Příliv nových koupěchtivých zájemců.Uvidíme .
    Také mě hned napadlo.
    Co se asi stalo s flotilou poměrně nákladně předělaných Octávii na elektromobily.Nějak je tich po pěšině.Nebo že by něco potají kutili a nečekané překvapí něčím inovátorským a masám dostupným ?

    1. Hledají (vývojové
      Hledají (vývojové oddělení) místo kde všude lze vložit kurvítka, aby automobilový průmysl byl stále dojnou kravou.

      Holt u spalovacího motoru nebyla „konkurence“, zatímco elektromotory díky strojírenství dělá hodně jiných firem a dělají je s dlouhou životností s možností převinutíé a jede se dál…

      Osobní názort mám, že se velké automobilky čekají na převratný vynález. A to vynalezení způsobu vložení kurvítka do elektromobilu.

Napsat komentář