Rekordní Škoda Citigo CNG: spotřeba 2,39 kg/100 km

redakce - 05 Srpen 2013

Šampion v úsporné jízdě Gerhard Plattner stanovil nový rekord – tentokrát s vozem Škoda Citigo CNG. Po pěti dnech a 2619 kilometrech dojel do Stockholmu, cíle své rekordní cesty, při níž dosáhl průměrné spotřeby 2,39 kg zemního plynu na 100 km. auto Škoda Citigo CNG Tour Gerhard Plattner zemní plyn Itálie Švédsko

Gerhard Plattner se svým rekordním vozem Škoda Citigo CNG
foto: Škoda Auto

› Nejmenší model značky Škoda, Citigo, za pět dní dojel z Itálie do Švédska
› S pohonem na CNG (zemní plyn) stála cesta méně než 100 Euro
› Průměrná spotřeba činila 2,39 kg zemního plynu na 100 km
› Na 2 619 km dlouhé cestě byly emise výrazně pod normovanou hodnotou

Rakušan Gerhard Plattner, mistr úsporné jízdy, díky postřebě 2,39 kg/100 km (CNG) dosáhl nižších hodnot spotřeby vozu Škoda Citigo CNG než udává výrobce. Na nákup paliva mu stačilo méně než 100 EUR.

prokazuje, že je schopna nabídnout mobilitu mimořádně šetrnou k životnímu prostředí. Efektivní koncepcí pohonu na zemní plyn stanovila značka Škoda, v případě tohoto městského vozu, zcela nová měřítka.

Emise CO2 tohoto vozu činí v normovaném jízdním cyklu jen 79 gramů na kilometr. Tato nízká hodnota je možná díky palivu, kterým je zemní plyn a technologii Škoda Green tec, která obsahuje prvky jako je systém start-stop, rekuperace brzdné energie nebo použití pneumatik s optimalizovaným valivým odporem.

Městský vůz s výkonem 50 kW (68 PS) spotřebuje v normovaném cyklu pouhých 2,9 kg, resp. 4,4 m3 zemního plynu na 100 km.

Ale specialista na úspornou jízdu tuto již beztak velmi nízkou hodnotu na své trati dlouhé 2 619 kilometrů, sahající z italské Vicenzy do švédského hlavního města Stockholmu, pokořil: Vůz spotřeboval průměrně pouhých 2,39 kg zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 65 gramů CO2 na kilometr.

„Během posledních dvou dnů to bylo trochu napjaté, ale o úspěchu jsem ani chvíli nepochyboval. Citigo je opravdu všestranný vůz i při dlouhých jízdách,“ říká šťastný Plattner po svém příjezdu do Stockholmu.

Po 515 kilometrech ujetých minulý čtvrtek bylo na programu ještě posledních 336 kilometrů cesty. Obratnost nejmenšího vozu Škoda se právě při vjezdu do centra Stockholmu ukázala jako obrovská výhoda.

„Proplétali jsme se rychle a velmi obratně hustým městským provozem a přitom se nám podařilo ještě ušetřit palivo,“ popisuje Plattner své dojmy ze Stockholmu.

„Tento výsledek mne velmi potěšil. Jde o důkaz úspornosti motoru vozu Škoda Citigo, který spaluje zemní plyn. Přes nečekané zvýšení cen CNG v Itálii a ve Švédsku mi omezený rozpočet na palivo stačil a dokonce ještě 18,76 Euro zbylo,“ říká Plattner.

„Projel jsem devět zemí a ujel 2 619 km za pět dní. I na tak dlouhé cestě se mi v tomto malém městském autě jelo dobře. Náladu na cestě nepokazila ani skutečnost, že jedna z čerpacích stanic, na které mělo dojít k tankování, měla zavřeno. Dojet k dalšímu místu nebyl problém,“ uzavírá v cíli Citigo CNG Tour Gerhard Plattner.

Malá, výkonná a „Simply Clever“, to je Škoda Citigo. Od konce roku 2011 se nejmenší vůz značky Škoda vyrábí v Bratislavě a získává nadšené zákazníky. Škoda Citigo CNG se vyznačuje zcela mimořádnou efektivností.

S tímto vozem pro všední den dosáhnete bez problému maximální rychlosti 164 km/h. Jeho litrový tříválcový motor poskytuje výkon 50 kW. S pouhými 2,9 kilogramy zemního plynu na100 kilometrů patří Citigo k nejúspornějším vozům na světě.

Pro Gerharda Plattnera je vedle nízké hodnoty součinitele odporu vzduchu (cx=0,33) velmi důležitá i nízká hmotnost vozidla. Škoda Citigo CNG totiž váží pouhých 1031 kilogramů. To je podmínkou mimořádně úsporné jízdy. Přitom jde o plnohodnotný automobil, který je úsporný v každé životní situaci.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to taky paradox. Ak vela jazdim, kupim si vacsie pohodlne auto, koli bezpecnosti a tiez, ze nechodim s prazdnym kufrom. A vtedy chcem aj CNG, teda nizku spotrebu. Ak jazdim malo, napr. len do prace vramci mesta, kupim si male auto, ale kedze sa mi CNG nevrati, tak ho nechcem. Cely tento projekt je odsudeny na zanik a je to len reklama, tak isto ako e-mobily. Tie si tiez nikto nekupi za tie prachy. Nech spravia Octaviu na CNG, to uz zacne byt zaujimave.

Brano

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, kvalitní matení davu. Normální a o sto kilo lehčí benzinové plížidlo bere tak 3 kg benzinu libovolné kvatity. Ale bez dotací. Navíc se spotřební daní...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý PR článek :) Tahle hračka vlastně nemá žádnou nevýhodu, viďte? Tak si ji kupte! ;)

Pěkné, když tohle čtu, tak si říkám, že by mi nakonec něco takového na ježdění asi úplně stačilo. Akorát mě zaráží ta hmotnost. Více než tuna na takhle malé auto že je úspěch? Vždyť Wartburg měl o metrák míň a byla to "limuzína" s kufrem jako kráva stavěná jak tank. Dneska je půlka věcí v plastu, motor hliník, ale při tom to zase jako tank váží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si zkus tím tankem-wartburgem narazit do zdi a bude o jednoho blba méně.

To jako že u té zdi budeš stát ty? To jsi milý anonyme opravdu tak retardovaný, že porováváš pasivní bezpočnost auta z 50. let minulého století se současným nebo si dokonce myslíš, že bezpečnost souvisí s tím, že dnešní auta se dělají z 2x silnějšího plechu a pod kapotou mají výztuže z kolejnic?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele ctirade, ten nárůst hmotnosti je opravdu kvůli zvýšení tuhosti karoserie a nárůstu el. systémů. Fakt to zkus napálit wartburgem do zdi a když chcípneš, tak bude o jednoho blba méně - musel jsem to napsat takhle polopatě abys pochopil. Chápeš?

Chápu, že jsi retardované anonymní hovado, co na zcela relevantní otázku, proč má pidi nákupní taška vážit přes tunu, hned nadává lidem do debilů a přeje jim smrt. Ale to není odpověď. Tuhost je mnohem víc o konstrukci než o množství a hmotnosti materiálu a naopak v deformačních zónách je ta tuhost omezená právě proto, aby se tam při nárazu energie pohltila a nedostala jí do těla posádka. Elektronika a airbagy váží dohromady pár kilo. Ale chápu, že myslet bolí a lepší je rovnou pod pláštíkem anonymity nadávat lidem do debilů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Retardovaný jsi ty, protože si to o „tanku" napsal ty a evidentně nechápeš proč jsou dnešní vozy těžší než velikostní ekvivalenty z minulosti. BTW nárůst všelijakých elektrotechnických kravinek jako airbagy/abs/el. stahování atd. je taky mimo schopnost tvého mozku.

Ano jistě, airbagy, ABS, ESP a elektrické stahování okének mají dohromady tunu, samonosná karoserie je mnohem těžší než domeček sedící na rámu z poctivé oceli, hliníkový motor je mnohem těžší než litinový, plastové nárazníky, maska, nádrž, svody a půlka interiéru váží mnohem víc než plechová a plechy karoserie jsou dneska síly tři namísto nulapětky co se používala dřív. Děkuji, že jsem konečně prohlédl a jdu se poníženě zabít rozplácnutím o zeď.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1
Svatá pravda!

Obrázek uživatele honza.t

V sobotu 3.8. na Primě v Autosalonu bylo jasně vidět že WV vkládá do CNG velké naděje .Vidí v tomto palivu potenciál pro zvýšení prodejů.
Příliv nových koupěchtivých zájemců.Uvidíme .
Také mě hned napadlo.
Co se asi stalo s flotilou poměrně nákladně předělaných Octávii na elektromobily.Nějak je tich po pěšině.Nebo že by něco potají kutili a nečekané překvapí něčím inovátorským a masám dostupným ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hledají (vývojové oddělení) místo kde všude lze vložit kurvítka, aby automobilový průmysl byl stále dojnou kravou.

Holt u spalovacího motoru nebyla "konkurence", zatímco elektromotory díky strojírenství dělá hodně jiných firem a dělají je s dlouhou životností s možností převinutíé a jede se dál...

Osobní názort mám, že se velké automobilky čekají na převratný vynález. A to vynalezení způsobu vložení kurvítka do elektromobilu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já zase píšu, že je to normální auto, s kterým ujet pár tisíc kilometrů není problém. Mimochodem, má rozchod a rozvor jako fabie. Já s ním párkrát jel Praha-Bratislava a zpět a žádná muka jsem nezaznamenal. A to dokonce ani na D1.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mňa by zaujímala jeho priemerná rýchlosť, ktorú pri svojej ceste mal. Ale podľa toho ako dlho túto trasu išiel, tak by som povedal, že to bolo skôr plazenie sa ako jazdenie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak v takové nákupní tašce může 2500 km dlouhou trasu jet jenom masochista.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Píšete hlouposti. Na normálních silnicích to je běžné pohodlné auto. Jen má houby kufr, to je všechno. Problém je akorát to, že by musel člověk najezdit ročně tak dvacet-třicet tisíc kilometrů, aby se CNG vyplatilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ehm, jaké hlouposti to jako píšu, když tvrdím, že na 2500 km dlouhou trasu by si takový vůz vzal jen masochista. O ničem jiném jsem se nezmínil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže dané vozidlo vlastníte, nebo jste v něm jel delší trasu jak 100km?

Nebo říkáte co si myslíte o daném voze? Na takové platilo vždy rčení "myslet, znamená ho.. vědět".


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon