Rekordman Plattner prověří spotřebu nového Transporteru

redakce - 07 Červen 2016

Světový rekordman v hospodárné jízdě Gerhard Plattner se vydá za volantem nového skříňového modelu Volkswagen Transporter 2.0 TDI na trasu Praha-Hannover-Praha s cílem překonat více než 1100 kilometrů na jednu nádrž. auto Gerhard Plattner Volkswagen Transporter T6

Gerhard Plattner u nové generace Volkswagen Transporter T6. Šestá generace modelové řady Transporter byla uvedena na český trh ve druhé polovině loňského roku. Od ledna do dubna 2016 bylo v České republice registrováno 876 nových vozů modelové řady T6 (Transporter, Multivan, Caravelle, California), zatímco ve stejném období roku 2015 zaznamenala předchozí modelová řada T5 celkem 794 registrací.
foto: Volkswagen

Mezinárodní jízda bude odstartována v úterý 7. června 2016, s návratem do Prahy počítá legendární Rakušan následující den. Gerhard Plattner pojede v barvách českého zastoupení značky Volkswagen Užitkové vozy se sériově vyrobeným skříňovým vozem Transporter bez jakýchkoli speciálních úprav.

„Stejně jako je Volkswagen Transporter legendou mezi lehkými užitkovými vozy, tak i Gerhard Plattner si získal ve světě motorismu legendární pověst svými dálkovými jízdami s rekordně nízkou spotřebou paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.

„Vzhledem k tomu, že Gerhard Plattner dosáhl pozoruhodně nízkých hodnot spotřeby paliva již s předchozími generacemi užitkových vozů Volkswagen, bude velmi napínavé sledovat jeho hospodárnou jízdu s novým Transporterem, který disponuje celou řadou nových technologií pro minimalizaci spotřeby paliva.“

Gerhard Plattner vyrazí na jízdu Praha-Hannover-Praha, jejímž cílem bude dosáhnout na jednu nádrž co nejnižší spotřeby paliva, v úterý ráno 7. června 2016.

Na cestu se vydá za volantem skříňové verze modelu Transporter T6 2.0 TDI EU6 s výkonem 110 kW/150 k a šestistupňovou mechanickou převodovkou, v metalickém odstínu modrá Acapulco.

Na regulérnost měření spotřeby paliva dohlédne nezávislá organizace International Police-Motor Corporation. Po návratu do Prahy ve středu 8. června 2016 bude následovat neformální setkání Gerharda Plattnera s novináři.

Rakouský motoristický novinář Gerhard Plattner je uznávaným specialistou na dálkové automobilové jízdy s co nejnižší spotřebou. Za své výkony byl několikrát zapsán do Guinessovy knihy rekordů, která navíc Plattnera prohlásila za „nejvšestrannějšího řidiče světa“.

Plattner má na svém kontě desítky rekordů v hospodárné jízdě automobilem i celou řadu pozoruhodných rychlostních výkonů. Mezi jeho rekordy patří například 1000 km Německem s průměrnou spotřebou 2,12 l/100 km, non-stop cesta patnácti zeměmi Evropy za 100 EUR na palivo nebo rekordní jízdy na závodním okruhu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

S Citroenem BX 19D v 90.letech jsme běžně na 60L nádrž ujeli 1.200 km, takže 5L/100 km v plném obsazení a po tehdejších cestách a dálnicích, takže kolem 90 km/hod. a 60 ve městě. Nijak dobře se za námi samozřejmě nedýchalo a startovat studený motor v garáži a vyjet z ní, znamenalo zanechat za sebou modrý dým a plynovou komoru. V zimě ještě větší řacha, byť předehřev fungoval skvěle a pokud člověk do toho nelil nefiltrovanou naftu z lokomotiv, tak nastartoval napoprvé i v -15 C. Ovšem ve sněhu za námi zůstal příslovečný černý flek od výfukových plynů. No a kam jsme vjeli, tam jsem ten bordel sebou dovezli a zanechali.

Snaha pána dokázat, že se s tím VW dá najet hodně kilometrů na 1 nádrž je sice hezká, nicméně znamená jen více míst, kam se dostane o něco méně kraválu, sazí, jedu a vibrací, než je obvyklé. Ptám se proč proboha? Když už dnes to dle svých konceptů (VW Budde)umí VW bez doprovodného sajrajtu?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Transporter v této verzi má udávanou spotřebu mimo město 5,1 a nádrž 80 litrů. Průměrný řidič by tedy měl na jednu nádrž ujet 1568 km . A Gerhard Plattner, rekordman v úsporné jízdě se s ním pokusí ujet alespoň 1100 km. Tak doufejme, že se mu to podaří.
Btw u svých naftových aut jsem nájezd pod 1100km na nádrž nikdy neměl.

Ten zase zaneřádí planetu a zbytečně. Ať jde radši lepit lodě do láhví.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Proč neukáží raději e-Transportéra? Tam by se vešlo 200kWh dnešních baterek :-))

---

Elektronům Zdar!
Leaf Acenta/real 20kWh/150km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady ho mas: facebook.com/photo.php?fbid=848967075150595&l=86ed0aeebd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám 130KW 2.0 TDI 12 let starou Škodobku (bez filtru pevných částic) a na nádrž ujedu 1400km za 4.0 litry. To je moje poslední rakovinové auto, přesto vydrží v poho dalších 10 let i 500 tis. km oproti dnešním poruchovým šmejdům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Šmarja ty máš Šáde RAKOVINOMET bez DPF ?? A ještě se tady tím chlubíš :) Koukej to vyměnit alespon za LPG jinak tady nemáš co dělat. Dízlák na hybridu, kam sme to dopracovali :))))
Kdo vlastní ŠÁDE DÍZL JE NEJENŽE NEPŘÍTEL STÁTU ALE I CELÝHO LIDSTVA :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ani tě nečtu, ale nedošly ti pilulky? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, v roce 2004 se ve skodovkach zadny 2,0 TDI 130 kW neprodaval...
Jinak pul milionu najedete i dneska s kazdym slusne dimenzovanym motorem (tj nebudete mi furt ply na podlaze) a dobrou udrzbou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistě se jedna o překlep ve výkonu Škoda 2,0 TDI měla tehdy 103kW...

Jen pro zajímavost. Pokud opravdu pán jezdí za 4litry a najezdí 500tis. km tak spotřebuje a spálí cca přes 20000litrů nafty, což je jedna slušná cisterna nafty.
Spálíte-li 20tisíc litrů nafty, z výfuku takového vozu zamoříte jedno celé město. Ano jistě budete argumentovat, že to trvalo 12let a muselo se najet 500tis.km.
Reálně ale takto zamoříte každý den jedno město kde jezdí 12let starou Škodovkou jen 50tis.obyvatel a každý z nich ujede jen 10km s vaší deklarovanou spotřebou 4 litry.
Bylo by dobré vyzkoušel jet za tímto 12let starým autem na kole třeba jen několik kilometrů.
Miluji bližního svého a i jeho plíce.:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatímco elektromobily nezamoří vůbec nic, protože elektřina vzniká sama od sebe, aniž by kdokoli pálil nějaké palivo nebo vypouštěl nějaké zplodiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jo. Elektřina vzniká třeba i bez pálení čehokoliv. Nevěříš?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistě, třeba strčením dvou elektrod rozdílného materiálu do citrónu.
Vzniká, ale za jakou cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi úžasně nevzdělaný :)
tak jen pro tebe znalosti dítěte ZŠ: větrné, hydro, sluneční, jaderné elektrárny (jádro je mnohem šetrnější než uhlí)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistě, máš pravdu.
Fotovoltaické a větrné elektrárny v současné době dodají sotva tolik energie, kolik se spotřebovalo na jejich výstavbu.
Na vodní se může spoléhat třeba Norsko, nebo Čína.
Proti jádru osobně nic nemám, ale má spoustu odpůrců. Dva velké důvody proti němu se jmenují Černobyl a Fukušima.
Chci poukázat na fo, že filozofie: "mám elektromobil, chovám se ekologicky" je nesmyslná.

Fukušima je doslova průser, který stále trvá a TEPCO neví jak jej zastavit. Od roku 2011 non stop proudí do Pacifiku radioaktivita spodní vodou, protože pokusy s izolací pomocí zmrazeného pásu země selhali. Roboti Toshiba vysílaní do reaktorů se doslova rozpadají silnou radiaktivitou než vůbec někam dojedou, takže zatím není šance zjistit co se huvnitř děje natož tam udělat nějaký opatření.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Fukushima_and_Chernobyl_nuclear_accidents

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Pane "Kuk", nahlédněte třeba na tyto dva články:
Fukušima po čtyřech letech od havárie (08.03.2015)
Fukušima po pěti letech (07.03.2016)

Psáno střízlivě, bez zbytečných senzací.

"Fotovoltaické a větrné elektrárny v současné době dodají sotva tolik energie, kolik se spotřebovalo na jejich výstavbu."

Co to zase meleš? Máš k tomu nějakou studii nebo si jen tak kváknul nějakej svůj dojem? :D:D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S těmi větrnými tě podezřívám ze lži, máš na to nějaké zdroje?
Nezapomeň ještě mnohem závažnější poruchu v USA, ta se zatajila narozdíl od Černobylu.
Ale i tak jsou jaderné elektrárny MNOHEM šetrnější než uhelné.

Pane "jenja", vytýkáte druhému neuvedení zdrojů.
Můžete uvést zdroj na "mnohem závažnější poruchu v USA"?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

goo.gl/ArZtss
goo.gl/kuYk4j
goo.gl/DKKpgx
A to se už dnes říká, že Fukušima je horší jak Černobyl.

Pane "jenja", děkuji za odkazy.
Z jejich cílů ale mám pocit že jsem se neocitl na moc seriozních stránkách, takže jejich informacím zrovna moc nevěřím.
Představte si třeba, že byste se, coby naprostý neznalec, začal zajímat o firmu Tesla a její vozy a narazil na informace uváděné na "autoforum.cz" panem Bednářem a spol. Nevím jestli jste na těch stránkách někdy byl (já se tam chodím pobavit jako do Obludária) – tolik nenávisti vůči jedné konkrétní firmě a tolik úmyslně zkreslujícíh informací na jednom místě se vidí málokde (naštěstí).

Pokud bych chtěl hledat poněkud důvěryhodnější informace o Fukušimě/Černobylu šel bych raději na střízlivý, senzace za každou cenu nevyhledávající server "osel.cz" a dal si tam v pravém horním rohu stránky do okénka "Hledat" termín který mne zajímá a následně si vybral z nabídnutých článků.
Rozhodně se mi tam dostane relevantnějších informací než na nějakých bulvárních stránkách.

Při hledání na webu přes Gůgla mi na dotaz na vaši větu "Fukušima je horší jak Černobyl" byla dokonce nabídnuta stránka "osud.cz" kterýžto server považuji za jeden z vrcholů neserioznosti a podvodů.
Obecně – podle toho kde hledáme, dostaneme odezvu v odpovídající kvalitě a důvěryhodnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jsem čekal, zpochybnění jakéhokoliv zdroje :)
jsi pravý fašista a jeho typická propaganda, gratuluji
nebo můžeš dokázat, že se to nestalo? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chceš řešit životní prostředí? Až vyřešíš ty největší znečišťovatele, což je dobytek a uhelné elektrány, tak řes auta. Řešit auta bez toho největšího bordelu může jen pablb ;)
Proč bys řešil auta, když bys to bez hlavních znečišťovatelů vůbec nevyřešil? :)
chtělo by to více přemýšlet

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle je zajímavá analogie, která mně napadla už mockrát.
Magoři, co jezdí po městě auty, co žerou 15 a proti nim elektronadšenci, pro něž je každý řidič spalovacího auta ďábel, který si zaslouží smrt.
A pak lidi, co denně sežerou kilo hovězího, dvě kila sýra a dva litry mléka a proti nim vegani, kteří by všechny masožravce bez rozdílu linčovali.
Nepomohli by téhle planetě víc lidi, co spotřebují 1 kg masa měsíčně a jezdí auty, co žerou 5 litrů benzínu ?

"lidi, co spotřebují 1 kg masa měsíčně a jezdí auty, co žerou 5 litrů benzínu" je ta mlcici vetsina, co nema potrebu vnucovat svou pravdu vsem okolo...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemají potřebu, ale takoví podřadní obyvatelé planety ničí planetu nejvíc ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že každý by měl začít u sebe. Přemýšlet kolik toho projezdí, kolik protopí, kolik prožere, kolik vytvoří odpadu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to dělám, ale bohužel lidé okolo jsou povětšinou neandrtálci
a bez řádného vzdělání neandrtálci zůstanou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotaz. Co si mám představit pod pojmem "řádné vzdělání"?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jestli tohle nevíš, tak tobě rozhodně chybí a už to nic nenapraví :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu nevím, co je podle tebe řádné vzdělání. Čekal jsem , že mi to napíšeš, abych mohl pochopit tvé argumenty v diskuzi výše.

Pane Lhoto,
stiskněte si v prohlížeči ve kterém čtete tuto či jinou diskusi na Hybridu Ctrl+F a zadejte jeho nick – jenja.
Následně se pokuste přečíst všechny jeho příspěvky, a pokud to přečkáte bez újmy, zhodnoťte, zda s takovým jedincem vůbec má smysl diskutovat.
Já už to vzdal.

Malý dvůr, dlouhý bič a žádná díra pod vratama.  :-)

Az bude dostupna elektricka varianta jina nez auto do mesta nebo limuzina v cene rodinneho domu, tak si je ta "mlcici vetsina" klidne koupi. Do te doby s tim zadne plane onanovani na diskuznim foru a kazani o podradnych lidech (kterypak totalitni rezim to pripomina?) nic neudela, protoze proste dnesni EV proste alternativou pro delsi cesty nejsou (prilis mnoho kompromisu) i kdyby ses na hlavu postavil...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

můžeš světu pomoci i jinak, než řešit druhotné problémy s auty, třeba ten dobytek
jenže nevzdělaný dobytek (což jsou mnohdy fašisti a podřadní, jako nynější totalitní systém v USA/EU či dříve v SSSR) sám sebe neodstraní :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tento svět má hodně problémů.
Soused pálí pet lahve, já budu také.
Soused hází odpadky do lesa, já budu také.
Proč né?? Vždyť je to levné.

Po nás potopa!
Přemýšlej o tom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi hloupý, ty nedokážeš ani rozlišit to, co ovlivnit můžeš a co ne
co je komplexní a co jednoduchý problém :)

Přemýšlej o tom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není třeba řešit. Dýchat se dá stále.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je hodně hloupé, po nás potopa, že? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přečipováno na 130KW, proto tak nízká spotřeba

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to udelas i s dnesnimi diesely - vykuchas DFP a precipujes a spotreba bude vyrazne nizsi a vykon lepsi, druhotny efekt je teda ten, ze travis lidi mnohonasobne vice nez s tovarnim nastavenim, dekujeme Jenjo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ne, já chci všude EV
proč tak nesmyslně kydáš? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chces EV, vsem nadavas do rakovinometu, ale sam jezdis tim nejvetsim svunstvem co jde

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi tupý :) A kde na to mám vzít? :) Ty opravdu nechápeš slovo "cena"? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

půl milionu nenajedeš s téměř žádným dnešním, novým autem bez závažných poruch, to ti dnes dovolí jen Tesla

Dnesni clanek na Slashdotu mozna odkopal, jak to s tim "bez vaznych zavad"...

Vzasade chlapkovi po cca 120.000km shnil kulovy cep. No a protoze uz byl po zaruce, dostal nabidku na 50% slevu (cca $3k) na oprave vymenou za smlouvu o mlcenlivosti...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo, u Tesly se proflákne všechno (rakovinové automobilky totiž hodně pomlouvají), takže stále téměř bez zásadních závad jako u rakoviny, potvrzeno, toto znám

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No troufam si rict, ze aut do 6-7 let stari s najetymi 500 000 najdete tuny, tesly spocitate na jedne ruce...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

troufáš si říct nesmysl :)
rakovinová auta musíš neustále servisovat, měnit drahé filtry, turba atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Váš jízdní styl je sice obdivuhodný, ale určitě nepotěší nikoho, kdo jede za vámi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

115 km/h ti přijde moc, budulínku? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

že nejede brzda-plyn? že nepředjíždí na plnou? že se nadrzo nepředjíždí v koloně a nevynucuje si pak třeba zařazení? že na místo dojede po stokilometrové trase o 5 minut později než dobytek?

Nebo co konkrétně je na jeho stylu co by normální řidič nesnesl? Neberu problémy dobytka za volantem co by určitě vraždil, když by měl někoho jako on před sebou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do hlavy panu Martinovi nevidím,
ale dle mého se druhá část jeho věty nevztahovala na styl jízdy jenji, ale na absenci filtru v jeho 12 let starém dieselu. Můj kamarád neměl u svého diesela vůbec nic, ani katalyzátor a za ním se jet opravdu nedalo, to byl smrad i když jsem mu nechal 150 m náskok.

Tohle jste napsal moc pěkně. Všechno je pravdivé a trefné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvám se. Vás asi jeho jízdní styl potěší. Mě loudové v levém pruhu vadí úplně stejně jako piráti silnic. Faktem je, že někteří lidé bohužel jezdí jako hovada.

To se vyřeší časem. Řídit nebude nikdo.

Obrázek uživatele ozana

Mno, ony se ty velké saze dají z plic dostat mnohem snadněji než ty malé, co by prošly přes filtr pevných částic.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

největším znečišťovatelm planety je dobytek (kvůli masu - skleníkové plny, znehodnocení půdy), na druhém místě uhelné elektrárny, tak až vyřešíš tento problém, pak řeš automobily
prober se... ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No dobytek produkuje metan, ktery lidem nijak neskodi, uhelky maji dnes v EU takove filtry a navic vysoke kominy, ze jejich dopad na lidi je minimalni, autem jezdis par metru od lidi kazdy den - ve mestech je dorpava v drtive vetsina pripadu s rezervou nejvetsi zdroj znesicteni, navic velmi skodliveho znecisteni...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže největší producent skleníkových plynů a největší znečišťovatel planety (dobytek) ti vlastně nevadí :)
proč ti potom vadí auta?
ve městech jsou největším zdrojem znečištění továrny, tak nelži :)

Obrázek uživatele Radovan

To je všechno hezké. Jenže dobytek nejbližší (pominuli ten lidský) od nás z domu je několik desítek kilometrů daleko a produkuje si svoje plyny na loukách v lese. Kterýžto je zase váže a potřebuje k růstu.
Továrna je minimálně 10 kilometrů od nás a postupně zavedla filtry a spol. Dnes si mohu v Ostravě sednout na lavičku, aniž bych ji jako za komančů utíral (totéž zábradlí a cokoliv horizontálního). Taky se nám kvůli tomu v jižních Čechách tehdy smáli. Ostravaka poznáš dříve, než promluví, říkali. Otře si zábradlí, než se opře, lavičku, než si sedne, ofoukne kytku, když ji utrhne......
Ale to smradlavé řvoucí auto mi dojede s kraválem a vibracemi až před barák, kde si vedle hovím na terase naproti lesa, a brutálně mi tam zamoří vzduch. I za tu chvíli, než služba předá balíček, poslíček pizzu nebo borec zjistí, že zabloudil a soused bydlí o 2 ulice níže. A to je problém.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ehm, ale filtr zadne pevne castice nevyrabi, tzn tim, ze ho tam date, tak vyfukove plyny uz z principu byt horsi nemuzou...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26