O tom, že padl rekord v dojezdu elektroskútru jsme již informovali. Zde jsou podrobnější informace z tiskové zprávy a další fotografie z celé akce. Během 24 hodin se dnes podařilo ujet na elektrickém skútru 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle.
foto: ČEZ
Pokus o světový rekord proběhl v rámci Evropského týdne mobility ve dvou dnech, a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích. Start proběhl v pondělí přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle motokrosaře. Do cíle skútr dorazil přesně o 24 hodin později.
Během této doby si v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky AKUMOTO pouze pět pro tuto akci speciálně proškolených jezdců – to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré ráno, u které si ČEZ světový rekord zaregistroval. Po 24 hodinách elektrický skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů – tedy nejvíce na světě.
„Cílem akce bylo demonstrovat jízdní vlastnosti a využitelnost elektrického skútru. Vzhledem k tomu, že moderní elektroskútry disponují principem vyjímatelných akumulátorů, zajímalo nás celkové množství kilometrů, které dokáže elektrický skútr zdolat za vytyčený časový úsek,“ říká Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky AKUMOTO.
„Jednalo se o sériový elektroskútr značky Akumoto, bez jakékoliv úpravy. O to více nás těší, že dosažený výsledek v podobě světového rekordu, předčil i nejoptimističtější odhady,“ vysvětluje Lukáš Drahovzal.
Celkově ujeté množství kilometrů odpovídá zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Paříží. Na ujetí této vzdálenosti v délce 1136,3 km stačilo pouhých 40,8 kWh.
To představuje za vlastní (silovou) elektřinu náklady ve výši 71 Kč včetně DPH (počítáno dle sazby e-Tarif D-Standard společnosti ČEZ – včetně nákladů na distribuci a dalších poplatků náklady činily zhruba 190 Kč). Tato částka jasně potvrzuje skutečnost, že elektrických skútr šetří nejen životní prostředí, ale i náklady.
„Tato akce odpovídá našim aktivitám, pomocí nichž chceme veřejnosti ukázat celou řadu výhod elektrických vozidel, ať už se jedná o elektrické skútry, elektromobily, elektrokola nebo elektrobusy,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií společnosti ČEZ s tím, že portfolio elektrických dopravních prostředků Skupiny ČEZ se stále rozrůstá.
„V rámci našeho projektu Elektromobilita chceme v souvislosti s plánovanou výstavbou dobíjecích stanic otestovat co nejvíce vozidel – včetně nákladních a užitkových aut. ČEZ tím získá další potřebné informace o jízdních vlastnostech elektromobilu, které použije při výstavbě dobíjecích stanic,“ dodává Tomáš Chmelík.
Během 24 hodin se dnes
Během 24 hodin se dnes podařilo ujet na elektrickém skútru 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle. A já říkám bravo!!! 😀 Co tím ale chtěli autoři testu říct??? Jako že skútr na jedno nabití vydržel 24h bez nabití ujet tu vzdálenost?? Tak to je asi holý nesmysl!! Vůbec nechápu pointu toho testu … Ještě měli napsat, kolikrát museli měnit baterky – ja tipuji minimálně 24x, což tím pádem žádným rekordem není… :-(((
Tento rekord je sice
Tento rekord je sice popularizační, ale poněkud odtržený od reality. V těchto podmínkách nikdo nejezdí a do Bruselu by bez doprovodného autobusu nedojeli.
Touto reklamní akcí bylo
Touto reklamní akcí bylo jednoznačně prokázáno, že předváděný čínský elektrický skútr nedosáhne rychlosti 50km/hod, a že na použitý akumulátor L85 skútr ujede asi i 50km.
Fando-bylo by dobre si
Fando-bylo by dobre si nejdřive zjistit fakta! Akumoto je česka firma se sidlem v Mělniku.
Staniku-bylo by dobré si
Staniku-bylo by dobré si nejdříve ověřit fakta-skůtry mělnické firmy Akumoto se opravdu vyrábějí v Číně a v Čechách se tak maximálně kompletují-stačí se podívat třeba na diskuzi do vlákna Akumoto 600. Nebo do velkého techničáku od skůtru (mám ho doma- A10) a tam je to „černé na bílém!“
Zástupci Akumoto na
Zástupci Akumoto na tiskovce k rekordu tuhle otázku také dostali. Upozornili, že vývoj a design jejich výrobků probíhá v ČR, kompletace v dalšíách zemích, nejčastěji samozřejmě v Číně. Na více než miliardovou zemi se ale nelze dívat optikou „všechno z Číny je šunt“. Platí tam co samé co všude na světě – kvalitní výroba něco stojí. Kdo si zaplatí kvalitní výrobu, dostane ji. Kdo ne, dostane šunt.
Ten vývoj v ČR asi
Ten vývoj v ČR asi probíhá tak, že procházejí stránky alibaba.com a hledají, co by se sem dalo dovézt a pak na to designují svoje loga 😀
V EEC protokolu, který je
V EEC protokolu, který je společně se skútrem předkládán na Ministerstvo dopravy ČR ke schvalovacímu řízení, je jasně uveden výrobce skútru, a to včetně vývoje. Zveřejněte tento protokol a bude po celém vymýšlení a mlžení.
Ano s tim souhlasim.A pokud
Ano s tim souhlasim.A pokud bude v Mělnickem zavodě dostatečně vzdělany a prubojny proč se nepokusit o vyrobu něčeho podobneho a lepšiho ve SVE tovarně.Zkusme nebyt už jen spotřebiteli ale i vyrobci,prumyslova historie Československa je toho vizitkou.Ale stejně jako většina prumyslovych světovych zemi se bez Asie neobejdeme.Viz japonske tsunami a ohroženivyroby klasickych vozidel ve Světě.To neni agitace ale fakt.
Jenže tak, jak neexistuje
Jenže tak, jak neexistuje žádná firma Akumoto ( jedná se o registrovanou značku firmy Ersico s.r.o.), tak i neexistuje žádný jejich výrobní závod v Mělníku. Na jimi uváděné adrese má výše uvedená firma z Jemnice v pronájmu svoji provozovnu. Celý areál je majetkem úplně jiné a.s.
Ale v mé reakci na
Ale v mé reakci na příspěvek „stanika“ jsem o žádném šuntu nemluvil. Jen o tom, kde se asi ty skůtry vyrábějí. Nic proti Číně nemám, vždyť skůtr Akumoto mám více než 2 roky doma a více méně funguje k mé spokojenosti.
V pořadku,beru oficialni
V pořadku,beru oficialni stanky Akumota.Stavame se čim dal vice montovnou než vyrobcem.Ale na druhou stranu V Nošovicich tež montuji Hyundaye,na většině střech a elektraren mate fotovoltaicke panely take z Činy,takže proč se stale bat.Když se podivate po bytě kolik vyrobku tam mate z Asie a kolik z USA.
Je to kategorie L1e, takže
Je to kategorie L1e, takže 50km/h dosáhnout ani nesmí. Limit pro tuto kategorii vozidel je 45km/h. Dojezd s akumulátorem L85 v běžném provozu je asi 60-70km podle zatížení. Na tom okruhu bylo střídání pravidelně po hodině, nikoliv po vybití akumulátoru.
Bylo by zajímavé uvést,
Bylo by zajímavé uvést, kolikrát se „tankovalo“ na této trase, tedy kolikrát měnili akumulátor za nový nabitý …