REKORD: Tesla Model S ujel 901 km na jedno nabití!
Pojem "hypermiling" je dobře známý zkušeným elektromobilistům. Jde o velmi šetrnou jízdu za hranicí komfortnosti. Dva Belgičané nyní podrobili elektromobil Tesla Model S P100D ultimátní hypermilingové záteži.
foto: Steven Peeters
Nedaleko Antwerp se Steven Peeters a Joeri Cools rozhodli vyzkoušet, kolik ujede elektromobil Tesla Model S P100D, když pojedete opravdu šetrně. Po 23 hodinách a 45 minutách ježdění po stále stejné 26km trase zjistili následující:
NEPŘEHLÉDNĚTE Nový rekord: 885,62 km v elektromobilu Tesla Model S
Auto ujelo rekordních 901,2 km! Jejich průměrná spotřeba dosáhla rekordně nízkých 8,8 10,8 kWh/100 km, což je pro auto o hmotnosti 2,3 tuny skutečně výjimečné. Průměrná rychlost činila 40 km/h, v autě byli dva a pochopitelně nevyužívali klimatizaci.
Když si na stránkách Tesly vyklikáte rychlost 70km/h a 30st, tak výsledný dojezd u modelu 100D je 865km. Takže ten rekord nic moc.
No vida - takže když pojedu já + můj kufr (rodinu nechám doma) rychlostí 40 km/h, tak za 20 hodin (na místo +/- 8 h) budu na jedno nabití v Chorvatsku :D :D :D
Nebudete. Nepočítáte s kopcovitým terénem, ten by vám udělal čáru přes rozpočet. Hlavně Alpy.
:) No a zapomněli jsme ještě, že v noci budu muset svítit, takže je otázka, zda tam vůbec dojedu. Nehledě na to, že se v autě při vypnutý klímě upeču a unudim k smrti, pře mi nepojede rádio. 8-) Takže vlastně je dojezd do cílový destinace zcela nemožnej - auto na nic :-D
Ten rekord je super, ale Tesla má určite naviac, len treba použiť ten správny model. P100D má menej účinný zadný motor, ako 100D. Pri rýchlosti 400km/h pracuje iba zadný.
Myslím, že s Teslou 100D, by sa za rovnakých podmienok dalo spraviť o 3% viac. O tolko má zhruba nižšiu účinnosť, alebo sa mýlim?
Tesláci píšte :-)
Myslel som 40km/h, samozrejme :-))
Je to tak.
Taky by se dalo ziskat jeste na jednom triku. Zatim jsem nemel koule to vyzkouset, ale pry kdyz je v navigaci zadan cil, kde mate ulozeno, ze se tam da nabijet, necha vas auto jet do minusu. Saha tak do normalne nevyuzitelnych rezerv tech cca 8% az 10% kapacity baterky, ktere normalne nejsou vyuzitelne z duvodu ochrany baterky pred znicenim. Tedy kdyby ke konci pokusu zadali cil na nejaky SC, ktery by byl v dosahu zbytku procent plus te rezervy bylo by to jeste vice.
Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.
Ale tých 8% je, myslím, zamknuté a iba zo strany Tesly sa to dá odomknúť s upozornením, že ak sa to bude viac krát opakovať, tak padá záruka na bateriu ? Aspon podla toho, čo mi bolo povedané...
Ešte ma napadlo, obuť nejaké super úsporné pneumatiky. Na trase 900km by sa to určite pozitívne prejavilo.
Som presvedčený, že 1000km určite niekto prekoná v krátkom čase, je to také magické :-)
Dříve to prý fungovalo do mínusu vždy. Majitelé to, ale zneužívali tak to Tesla zatrhla s tím, že při nule se auto prostě zastavilo.
Pokud jste pak zavolal na technickou podporu a vysvětlil, že máte za rohem nabíječku odemkli Vám na dálku možnost jít do mínusu.
Nyní prý tohle odemčení funguje automaticky pokud máte v navigaci cíl kde se dá nabíjet a jste od něj tak daleko, že tam dojede nejhůře s -5%.
Ověřené v praxi to, ale zatím nemám. Nejhůře jsem dojel se 2%.
Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.
No jestli platí ta obrazovka s toho blogu s 97,4kWh s tím že by auto ještě asi kus pocukalo, tak to jsou na 95% celkové jmenovité kapacity a z mého pohledu je baterie totálně prázdná.
Koukám na to, tak to asi bylo fakt do dna. Z mojí 100kWh baterky by mělo podle výpočtů jít vysosat na 0% maximálně kolem 91-92kWh stejně jako to tu už psal (nejspíše můj kolega) Jarda s jeho Skem.
Možná si zavolali na technickou podporu a ukecali je aby jim na ten pokus odblokli i rezervu.
Dokonce těch 97kWh zhruba odpovídá tomu co vychází nám na nulu plus 5%.
Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.
Aha teď už mi je jasné kde se vzalo v diskuzi to číslo 92kWh. Jinak ta 100kWh baterie má celkovou jmenovitou kapacitu 104kWh, která by bez limitace byla dosažitelná při normálních podmínkách. Na rozdíl třeba od 85ky který těch 85kWh viděla jen z rychlíku.
No alespon clovek vi az prijede se skoro prazdnou baterkou na nefunkcni nabijecku kam se jeste v "nouzovem rezimu" dostane. :-)
Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.
To by byl dobry ukol pro autopilota. Auto naprogramovat a nechat 24h jezdit porad dokola. Pak jen odecist ujetou distanc. nebo jeste lepsi pozorovat doma online z gauce.
1*
Perfektné už len neskôr zaútočiť na hranicu 1000km.
Ak má teda akumulátor reálne využiteľnú kapacitu 92kWh tak priemer by mal byť 9,8kWh na 100km.
Opravte ma niekto ak sa mýlim. A to je asi dosiahnuteľné predsa nás Bjorn o tom presvedčil keď mal na verzii P85D spotrebu lahko nad 10kWh.
Tesla Model 3 Performance - jazdím len na elektriku
Auto o hmotnosti 2,3? Nechybí tam jednotky?
Aha, takže jsem zkouknul ten článek na electreku a je to jasný. Ona je tam totiž chyba. Celková spotřeba nebyla 8,8 kWh/100 km. I v tom originále je chyba, protože o něco níže se píše, že se jim to podařilo dosáhnout na krátký 10 km trati během jejich pokusu. To samý tam píšou o 50km trati a 10 kWh/100 km. Skutečný průměr za celou dobu tam není vůbec uveden.
To pak vše vysvětluje. :(
Bohužel jsem originál nečetl, ala asi začnu.
Skutečně tam byla chyba, omlouváme se a přikládáme link na původní blogpost, kde je i fotka palubního počítače s výslednou spotřebou (10,8 kWh/100 km).
šéfredaktor Hybrid.cz
Zajímavé na tom je hlavně to, že u elektromobilu s uváděnou kapacitou 100 kWh oni spotřebovali 80 kWh. To je trochu divný, ne?
Bud tam maji chybu a nebo auto na tom grafu ukazuje jen spotrebu elektromotoru a ne elektroniky na palube. Za tech skoro 24 hodin to uz neco da...
To je divné, neboť u mé P100D je 10%(1 dílek)cca 9,2 kWh...
Wou paráda to znamená že celková využiteľná kapacita je 92kWh čo je dosť dobré.
Tesla Model 3 Performance - jazdím len na elektriku
Kde jste našel tu hodnotu 92kWh využitelných? Na tom blogu je na displayi hodnota 97,4kWh "Total energy". Nebo mi něco uniklo?
No ono je vubec zajimave, ze udevane udaje u elektromobilu: normovany dojezd, normovana spotreba a kapacita baterie navzajem nesedi (logicky by kapacita baterie, podelena spotrebou mela davit dojezd, coz z nejakeho duvodu tak neni)
Kapacita baterie a stav nabití. Jsou orientační údaje. Záleží na tom, jak rychle a jakém režimu baterii vybíjíte. Baterie se nevybíjí rovnoměrně. Známe všichni, nebo alespoň si to myslím, efekt, když necháme vybitou baterii chvíli v klidu. Pak v ní ještě nějakou energii pak zase máme, která tam předtím nebyla.
hariprasad
Model X P90D battery degradation after 130k km/80k mi equivalent Bjørn Nyland 18. 6. 2017
youtube.com/watch?v=b4IiO7jaIfI
Zajímavé výpočty.
Průměrná rychlost 37,5km/h
celková využitelná kapacita baterie 79,2kWh
priemerka 40km/h zasa nie je až také hrozné číslo, myslel som že to bude ešte horšie.
Pekná práca, prešli za 24hodín viac km ako Toyoty na LeMans, nakoľko sa pokazili :)
off
Crashtesty Boltu, všechno je ok jenom světlomety jsou horší
https://electrek.co/2017/06/20/chevy-bolt-ev-safety-rating-iihs/
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag