REKORD: elektromobil ujel v Číně 801,3 km na jedno nabití. Možná.

Zajímavá zpráva přichází z Číny, informuje o ní tamní list Shenzen-standard. Dne 13. listopadu 2012 se údajně uskutečnila rekordní jízda elektromobilu mezi Šen-čenem a Nan-ningem dlouhá 801,3 km. Přitom v bateriích elektrické auto ještě pořád zbývalo 13 %, teoretický dojezd tak byl až 900 km!

Marco Loglio (58) je na fotografii zcela vlevo
foto: Shenzen Standard

Problém téhle zprávy je, že je značně neurčitá. Celá událost byla údajně organizována společnosti Vantage Power Global. Ta má sídlit v Hong Kongu. Bohužel, na webu jsme nenašli žádné konkrétnější informace.

Nalezli jsme však informace o britské firmě “Vantage Power”. Ta se podle svých webových stránek zabývá vývojem elektrických a hybridních pohonů už od roku 2007.

Zkušenosti má podle všeho nemalé: během 9 měsíců roku 2009 dokázala vyvinout plně elektrické závodní auto o výkonu 400 koní. S Drayson Racing spolupracovala na vývoji SRZero. A kromě toho v letech 2007/8 zakladalé firmy vyvinuli také elektrickou motokáru na vodík.

V současné době se firma primárně chce věnovat britskému autobusovému průmyslu a nabízet přestavbový hybridní kit, který by pomohl udělat ze 47 000 autobusů v Británii o něco méně znečišťující a žravá monstra.

Zda existuje spojení mezi Vantage Power Global z Hong Kongu a Vantage Power z Británie nevíme. Další problém: rekord měl být uskutečněn dvěma blíže nepopsanými prototypy elektromobilů homologovaných pro provoz v Číně.

Bohužel, nic víc se o autě ze zpráv na internetu nelze dozvědět. Pouze to, že šéfem vývoje vozu byl Ital Marco Loglio, dnes podle LinkedIn vice prezident výrobce baterií ThunderSky, a některé klíčové komponenty pocházely z Itálie.

Marco Loglio se nicméně zdá být skutečnou postavou, která kdysi na konci 80. let minulého století začínala s konverzemi klasických aut na elektromobily ve společnosti Torpedo Auto Elettriche v Bergamu. Na italských blozích lze najít zmínky lidí, kteří si tam kdysi auto skutečně nechali přestavět.

Sám Loglio údajně tehdy přestavěl svůj Seat Marbella na elektromobil s dojezdem 500 km, čímž vytvořil tehdejší rekord. Ale zpět do Číny.

Podle německého webu pressetext.com má hlavní průlom rekordního dojezdu elektromobilů spočívat v nové technologii baterií s energetickou hustotou 280 Wh/kg. Problém je, že např. 24kWh baterie Nissanu Leaf má energetickou hustotu 140 Wh/kg při rozměrech 1570,5 mm x 1188 mm x 264,9 mm a hmotnosti 294 kg.

Baterie údajně využívají čtyři kritické prvky, z nichž dva jsou lithium a vanad. Pro zajímavost, v bateriích Nissan Leaf jsou LiMn2O4 a LiNiO2. Podle Loglia je skutečné tajemství inovace v software, který celý pohonný systém velmi efektivně řídí.

Věřit, či nevěřit? Rádi bychom věřili. Fotografie z tiskovky nevypadá jako “fake”. Každopádně bychom ale nepohrdli více – a lépe prezentovanými – informacemi.

Pokud se něco takového podařilo uskutečnit, proč je ještě déle než měsíc poté na internetu téměř ticho po pěšině? Možná Loglio & spol. prostě nezvládli propagaci. Čína je ostatně velká a vzdálená země.

8 Comments on “REKORD: elektromobil ujel v Číně 801,3 km na jedno nabití. Možná.”

  1. Když nějaká firma vyvine
    Když nějaká firma vyvine elektrický sporťák za 9 měsíců, její zkušenosti odpovídají devíti měsícům. V současné době dokáže elektrické auto postavit šestileté dítě, ale ani nejlepší baterie světa nedokáží zaručit dojezd takového auta. V tom je ten problém. Dejte několik miliónů do první střední technické školy a udělají vám auto klidně s 1000 koňmi, ale k uskladnění energie budou muset použít jaderný reaktor, aby to mělo dojezd 1000-2000km.

    1. Klasika stale su tu ludia co
      Klasika stale su tu ludia co si myslia ze elektrochemicky zdroj energie nikdy neprekona fosilne paliva takze dami a pani ste uplne mimo – VB2 vanadium diborid primarny alkalicky clanok ma volumetricku hustotu energie cca 32kWh/liter pricom benzin ma 9kWh/liter.

      Na 1000km jazdy by stacilo aplikovat vymenny system VB2 baterii kedze bateriovy pak bude mat minimalisticku velkost ako ked si v obchode zoberiete 6pak KOFOLY a date ich do auta.

  2. Mám pocit, že už u nás
    Mám pocit, že už u nás pan Vegr z OSE ukázal, že když si poveze baterky i uvnitř vozidla na úkor užitnosti, ujedete >500 km. bude to hodně od pasu, ale mám pocit, že na rozdíl od olova lithium nemá v reálném osobním vozidle žádný blízký zlomový bod, kdy už by přidávané články nezvyšovaly dojezd na úkor jejich váhy. U olova to bylo naopak, v NTK mají knihy se vzorci. Takže žádná velká reklama, žádný velký třesk…

    1. Odpoved na otazku, preco sa
      Odpoved na otazku, preco sa v nasich koncinach, o danom rekorcde, v dobe Internetu, stale nic nevie, hladajde v o geo-politike!

      Preco najlacnejsie Porsche Cayenne vyrabane v Bratislave stoji 63500,-Eur a v Los Angels 53000,-Usd?

      Preco najnovsi elektricky Smart stoji v USA ovela menej ako v Cechach?

      Preco sa Skoda nepredava v USA, ale predavaju sa tam len VW? Lebo geo-politici velmi dobre vedia, ze z mnohych tupych Americanov ziskaju vacsiu marzupredajom VW namiesto Skoda.

      A nemusime chodit ani do Ciny ani do USA.

      Preco tieto stranky nenapisali este ani ciarku o novom RTE motore s efektivitou spalovania vyssiou ako 60%, pri tom na Slovensku su toho plne media?

      1. Anonyme, podobně jsem psal,
        Anonyme, podobně jsem psal, než jsem trochu vypadl ze studií a akamdemické sféry do běžného života. Ony se ty konspirační teorie a filmy nesmějí brát tak natvrdo…

        Jestli si chcete pořídit Cayenne za 53 000 USD z Los Angeles, naložte si jej do kontejneru, nechte přepravit lodí a pak zaplaťte clo a dph a rozdíl bude váš. Americké vrtání šroubů a jiné lahůdky vám/servisům zůstanou, až se něco podělá.

        Stejně tak si jiný Anonym z USA může v EU objednat Škodovku.

        Geopolitici jsou lidé chodící na záchod a dýchající stejný vzduch, jako my. A často zásluhy a vliv, který se jim přisuzuje, je pouze zjednodušeně shrnuta práce týmů lidí nejen toho daného státu, ale napříč světem…

      2. daj nejaky odkaz na rte
        daj nejaky odkaz na rte motor, som sice na sr ale o motore pocujem prvy krat.
        efektivita spalovacie motora je trochu zvlastna matematika. totiz v nasich podmienkach mierneho pasma je teplo ktore produkuje, uzitocne. a nie len teplo a komfort. ked sa clovek musi zastavit na 6 hodin a je tak obmedzeny kazdych 60 – 150 km i to by malo by zahrnute do efektivity. efektivita vahy nadrze ci akumulatora energie, tvanlivost.

        raz ked slo do tuheho koli autam na baterie a elektromotor, svitlo od producentov ze skutocna efektivita spalovacieho motora je uz davno vyssia nez sa vsade uvadza. Mobilita, nie je len presun z bodu A do bodu B kazdych 6 hodin po 150 km v teplom jarnom dni kde sa vsetci s matematickou presnostou desiatkovej sustavy a krkolomne sterilnych fyzikalnych zakonoch, miluju a nepochybuju 🙂

        1. Prepac ide o RTU!
          RTU Pseudo

          Prepac ide o RTU!

          RTU Pseudo Adiabatic Turbo Engine
          5 cylinder, 2.5 liter
          814 hp, 1.000 Nm
          water 15 °C, exhaust 351°C
          conpsumpt.at 1.850rpm (115km/h) 5.3 l/100km

          Pozri videa priamo od zroja:
          youtube.com/user/martinf430?feature=watch

          Pripadne mass-media clanky na hnonline.sk
          9.11.2012 – Motor, ktorý zmení svet, vyvíjajú na Slovensku (video)

          18.11.2012 – Revolučný motor zo Slovenska pokrstí Fico

          20.11.2012 – Fico pokrstil unikátny motor (foto+video)

          21.11.2012 – Autor revolučného motora: Slovensko preslávime

Napsat komentář