REKORD: elektromobil ujel v Číně 801,3 km na jedno nabití. Možná.
Zajímavá zpráva přichází z Číny, informuje o ní tamní list Shenzen-standard. Dne 13. listopadu 2012 se údajně uskutečnila rekordní jízda elektromobilu mezi Šen-čenem a Nan-ningem dlouhá 801,3 km. Přitom v bateriích elektrické auto ještě pořád zbývalo 13 %, teoretický dojezd tak byl až 900 km!
foto: Shenzen Standard
Problém téhle zprávy je, že je značně neurčitá. Celá událost byla údajně organizována společnosti Vantage Power Global. Ta má sídlit v Hong Kongu. Bohužel, na webu jsme nenašli žádné konkrétnější informace.
Nalezli jsme však informace o britské firmě “Vantage Power”. Ta se podle svých webových stránek zabývá vývojem elektrických a hybridních pohonů už od roku 2007.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model S v 60kWh verzi: oficiálně dojezd 335 km; rekord 681,6 km!
Elektromobil Holden Commodore ustanovil neoficiální světový rekord
Zkušenosti má podle všeho nemalé: během 9 měsíců roku 2009 dokázala vyvinout plně elektrické závodní auto o výkonu 400 koní. S Drayson Racing spolupracovala na vývoji SRZero. A kromě toho v letech 2007/8 zakladalé firmy vyvinuli také elektrickou motokáru na vodík.
V současné době se firma primárně chce věnovat britskému autobusovému průmyslu a nabízet přestavbový hybridní kit, který by pomohl udělat ze 47 000 autobusů v Británii o něco méně znečišťující a žravá monstra.
Zda existuje spojení mezi Vantage Power Global z Hong Kongu a Vantage Power z Británie nevíme. Další problém: rekord měl být uskutečněn dvěma blíže nepopsanými prototypy elektromobilů homologovaných pro provoz v Číně.
Bohužel, nic víc se o autě ze zpráv na internetu nelze dozvědět. Pouze to, že šéfem vývoje vozu byl Ital Marco Loglio, dnes podle LinkedIn vice prezident výrobce baterií ThunderSky, a některé klíčové komponenty pocházely z Itálie.
Marco Loglio se nicméně zdá být skutečnou postavou, která kdysi na konci 80. let minulého století začínala s konverzemi klasických aut na elektromobily ve společnosti Torpedo Auto Elettriche v Bergamu. Na italských blozích lze najít zmínky lidí, kteří si tam kdysi auto skutečně nechali přestavět.
Sám Loglio údajně tehdy přestavěl svůj Seat Marbella na elektromobil s dojezdem 500 km, čímž vytvořil tehdejší rekord. Ale zpět do Číny.
Podle německého webu pressetext.com má hlavní průlom rekordního dojezdu elektromobilů spočívat v nové technologii baterií s energetickou hustotou 280 Wh/kg. Problém je, že např. 24kWh baterie Nissanu Leaf má energetickou hustotu 140 Wh/kg při rozměrech 1570,5 mm x 1188 mm x 264,9 mm a hmotnosti 294 kg.
Baterie údajně využívají čtyři kritické prvky, z nichž dva jsou lithium a vanad. Pro zajímavost, v bateriích Nissan Leaf jsou LiMn2O4 a LiNiO2. Podle Loglia je skutečné tajemství inovace v software, který celý pohonný systém velmi efektivně řídí.
Věřit, či nevěřit? Rádi bychom věřili. Fotografie z tiskovky nevypadá jako “fake”. Každopádně bychom ale nepohrdli více – a lépe prezentovanými – informacemi.
Pokud se něco takového podařilo uskutečnit, proč je ještě déle než měsíc poté na internetu téměř ticho po pěšině? Možná Loglio & spol. prostě nezvládli propagaci. Čína je ostatně velká a vzdálená země.
Když nějaká firma vyvine elektrický sporťák za 9 měsíců, její zkušenosti odpovídají devíti měsícům. V současné době dokáže elektrické auto postavit šestileté dítě, ale ani nejlepší baterie světa nedokáží zaručit dojezd takového auta. V tom je ten problém. Dejte několik miliónů do první střední technické školy a udělají vám auto klidně s 1000 koňmi, ale k uskladnění energie budou muset použít jaderný reaktor, aby to mělo dojezd 1000-2000km.
Klasika stale su tu ludia co si myslia ze elektrochemicky zdroj energie nikdy neprekona fosilne paliva takze dami a pani ste uplne mimo - VB2 vanadium diborid primarny alkalicky clanok ma volumetricku hustotu energie cca 32kWh/liter pricom benzin ma 9kWh/liter.
Na 1000km jazdy by stacilo aplikovat vymenny system VB2 baterii kedze bateriovy pak bude mat minimalisticku velkost ako ked si v obchode zoberiete 6pak KOFOLY a date ich do auta.
Pane Slavíku, když sleduji, jak řádíte zde a na TZB infu, tak pořád přemýšlím, jestli jste takový insider co vidí vývojářům přímo pod pokličky nebo si jenom děláte ze všech srandu.
Mám pocit, že už u nás pan Vegr z OSE ukázal, že když si poveze baterky i uvnitř vozidla na úkor užitnosti, ujedete >500 km. bude to hodně od pasu, ale mám pocit, že na rozdíl od olova lithium nemá v reálném osobním vozidle žádný blízký zlomový bod, kdy už by přidávané články nezvyšovaly dojezd na úkor jejich váhy. U olova to bylo naopak, v NTK mají knihy se vzorci. Takže žádná velká reklama, žádný velký třesk...
honYa
Odpoved na otazku, preco sa v nasich koncinach, o danom rekorcde, v dobe Internetu, stale nic nevie, hladajde v o geo-politike!
Preco najlacnejsie Porsche Cayenne vyrabane v Bratislave stoji 63500,-Eur a v Los Angels 53000,-Usd?
Preco najnovsi elektricky Smart stoji v USA ovela menej ako v Cechach?
Preco sa Skoda nepredava v USA, ale predavaju sa tam len VW? Lebo geo-politici velmi dobre vedia, ze z mnohych tupych Americanov ziskaju vacsiu marzupredajom VW namiesto Skoda.
A nemusime chodit ani do Ciny ani do USA.
Preco tieto stranky nenapisali este ani ciarku o novom RTE motore s efektivitou spalovania vyssiou ako 60%, pri tom na Slovensku su toho plne media?
daj nejaky odkaz na rte motor, som sice na sr ale o motore pocujem prvy krat.
efektivita spalovacie motora je trochu zvlastna matematika. totiz v nasich podmienkach mierneho pasma je teplo ktore produkuje, uzitocne. a nie len teplo a komfort. ked sa clovek musi zastavit na 6 hodin a je tak obmedzeny kazdych 60 - 150 km i to by malo by zahrnute do efektivity. efektivita vahy nadrze ci akumulatora energie, tvanlivost.
raz ked slo do tuheho koli autam na baterie a elektromotor, svitlo od producentov ze skutocna efektivita spalovacieho motora je uz davno vyssia nez sa vsade uvadza. Mobilita, nie je len presun z bodu A do bodu B kazdych 6 hodin po 150 km v teplom jarnom dni kde sa vsetci s matematickou presnostou desiatkovej sustavy a krkolomne sterilnych fyzikalnych zakonoch, miluju a nepochybuju :)
Prepac ide o RTU!
RTU Pseudo Adiabatic Turbo Engine
5 cylinder, 2.5 liter
814 hp, 1.000 Nm
water 15 °C, exhaust 351°C
conpsumpt.at 1.850rpm (115km/h) 5.3 l/100km
Pozri videa priamo od zroja:
youtube.com/user/martinf430?feature=watch
Pripadne mass-media clanky na hnonline.sk
9.11.2012 - Motor, ktorý zmení svet, vyvíjajú na Slovensku (video)
18.11.2012 - Revolučný motor zo Slovenska pokrstí Fico
20.11.2012 - Fico pokrstil unikátny motor (foto+video)
21.11.2012 - Autor revolučného motora: Slovensko preslávime
Anonyme, podobně jsem psal, než jsem trochu vypadl ze studií a akamdemické sféry do běžného života. Ony se ty konspirační teorie a filmy nesmějí brát tak natvrdo...
Jestli si chcete pořídit Cayenne za 53 000 USD z Los Angeles, naložte si jej do kontejneru, nechte přepravit lodí a pak zaplaťte clo a dph a rozdíl bude váš. Americké vrtání šroubů a jiné lahůdky vám/servisům zůstanou, až se něco podělá.
Stejně tak si jiný Anonym z USA může v EU objednat Škodovku.
Geopolitici jsou lidé chodící na záchod a dýchající stejný vzduch, jako my. A často zásluhy a vliv, který se jim přisuzuje, je pouze zjednodušeně shrnuta práce týmů lidí nejen toho daného státu, ale napříč světem...
honYa